bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brzd.kapalina
17.8.2010 v 16:18
Mám takovou směšnou otázku Jaký je rozdíl mezi kapalinou DOT3 a DOT4? Může mit vliv na brzdu, když tam dám trojku a správně tam má byt dot4? Přípravuju skútra po ročním stáni k prodeji a je tam uplně měkká přední brzda, zavzdušněná se ale nezdá-liju tam dot3 a furt nic.

Naposledy editováno 17.08.2010 16:21:46

Brzd.kapalina

17.8.2010 v 16:33 | Nahoru | #1
Brzdovka 0,5l - cca 200kc a maj dot3 ci dot4 vsude v motoobchode, nevim co resis, vypust starou, dolej novou, odvzdusni a mas to, hlavne tam dej novou zapecetenou a typove tu, co tam patri... rozdil je v bodu varu, DOT4 ma vyssi

Brzd.kapalina

17.8.2010 v 16:49 | Nahoru | #2
Jen jsem potřeboval vědět, zdá se da míchat dot3 s dot4. Patří tam do4 a já ji dolil trojkou a stále nebrzdí, tak nevím, jestli je chyba tady nebo ne. No jo, musím vypustit starou a dolít novou. Akorát do toho odvzdušňování se mi teda vůbec nechce, ale nájdu si na to návod a budu si hrát.

Brzd.kapalina

17.8.2010 v 16:53 | Nahoru | #3
Oleje a brzdovky různých tříd se nemíchají.

2 reakcí na tento příspěvek Brzd.kapalina

17.8.2010 v 16:57 | Nahoru | #4
Kapalina DOT 3 a DOT 4 je zcela odlišná. Nejsou vzájemně zaměnitelné ani mísitelné. Doporučuji vyměnit za DOT 4. Stojí okolo stovky a pak pořádně odvzdušnit.

[img]

(reakce na) Brzd.kapalina

17.8.2010 v 17:06 | Nahoru | #5
jj, DOT4 tam správně patří, takže ji koupím, vyměním a odvzdušním. Ale pohraju si stím až jak bude prázdná garáž. Snad se zadaří.

Naposledy editováno 17.08.2010 17:06:50

2 reakcí na tento příspěvek Brzd.kapalina

17.8.2010 v 20:29 | Nahoru | #6
Po hodině jsem prišel do garáže, protože jsem měl skútr ještě na nabiječce a ze srandy jsem zmačkl brzu a ejhle, byla tuha Nechápal jsem, po neuspěšných pokusech dolití kapaliny, odvzdušnění byla furt měkká(nebrzdila)a teď jde. No a pak, že se nemůže DOT3 a DOT4 smíchat, prd jsou odlišne. Brzdí. Baterka nabitá, brzda ok a skútr může jít do světa jinemu majitely

Naposledy editováno 17.08.2010 20:30:04

(reakce na) Brzd.kapalina

17.8.2010 v 20:56 | Nahoru | #7
Odlišné jsou. Nejvíce důležitý je mokrý bod varu, protože to je stav kapaliny, která nasaje vlhkost a při této teplotě začne vařit a tudíž nebrzdí. Smícháním nic moc nezkazíš, ale bude se vlastností blížit horší kapalině. Nesmíš míchat DOT5 s ostatními, protože směs okamžitě leptá vše pryžové v systému a je to potom na vyhození. Na skůtru to asi nepoznáš, ale na supersportu, nebo silnější motorce se horší kapalina projeví postupným měknutím brzdové páčky při intenzivním brzdění. Např. při jízdě na okruhu. Nejlepší je DOT5.1

(reakce na) Brzd.kapalina

17.8.2010 v 21:17 | Nahoru | #8

Rostisrot>Po hodině jsem prišel do garáže, protože jsem měl skútr ještě na nabiječce a ze srandy jsem zmačkl brzu a ejhle, byla tuha Nechápal jsem, po neuspěšných pokusech dolití kapaliny, odvzdušnění byla furt měkká(nebrzdila)a teď jde. No a pak, že se nemůže DOT3 a DOT4 smíchat, prd jsou odlišne. Brzdí. Baterka nabitá, brzda ok a skútr může jít do světa jinemu majitely



Boha jeho... Brzdovku zahoď do hajzlu kor když se to takto kreténsky chová, chudák kdo to po Tobě koupí! Dej tam novou 4 a máš po problému. Jinak dají se měnit, 2, 3, 4, 5.1 (pozor, ne 5! ta je zcela jiná) směrem nahoru, ale ne naopak. Tj do mašiny pro 3 můžeš dát i 4. Naopak ne. Navíc když tam necháš nějakou starou sračku víbuch jak zvlhlou, doředíš to čímsi, to jsi na nejlepší cestě si dobít hubu.

2 reakcí na tento příspěvek Brzd.kapalina

17.8.2010 v 21:31 | Nahoru | #9
Co bych měnil? Dolil jsem to jinou, kterou jsem měl doma a brzdí. To byl můj problém a je vyřešen. A po projetí jsem vůbec nepoznal, že by brzdila špatně...ono tam asi ani žádnou změnu poznat nejde. A možná je to nezodpovědné, ale já si na tom hubu nerozbiju, páč na tom nějaký ten pátek už nejezdím. Jen to dávám do kupy po zimě co to stálo.

(reakce na) Brzd.kapalina

17.8.2010 v 21:42 | Nahoru | #10

Rostisrot>Co bych měnil? Dolil jsem to jinou, kterou jsem měl doma a brzdí. To byl můj problém a je vyřešen. A po projetí jsem vůbec nepoznal, že by brzdila špatně...ono tam asi ani žádnou změnu poznat nejde.A možná je to nezodpovědné, ale já si na tom hubu nerozbiju, páč na tom nějaký ten pátek už nejezdím. Jen to dávám do kupy po zimě co to stálo.


tak za takovej pristup bysis zaslouzil si tu hubu rozbit a v inzeratu uvedes ze brzdovka je nova a ta co tam patri co?

(reakce na) Brzd.kapalina

17.8.2010 v 21:53 | Nahoru | #11

Rostisrot>A po projetí jsem vůbec nepoznal, že by brzdila špatně...ono tam asi ani žádnou změnu poznat nejde.



Po projetí... nebrzdila špatně... nic poznat nejde... Ono ani na slicku nejde poznat, že tam ten vzorek chybí a také to jede. Směs benzínu, lihu, vody a rozpouštědel vlastně také nejde poznat a také to na ni jede. Lukana je vlastně také olej a též to na něj asi jede... Jo doufej, že z toho vyrosteš

Jistě že to nejde poznat okem!!! Kuř si ale, že to poznat je a pak už je pozdě. Poznáš to totiž přesně v moment, kdy tisíckrát je vše v pohodě a po tisící první v létě ve svahu, kde jedeš zrovna jednou víc než obvykle protože nikdy žádný problém, se páčka propadne a jsi víš kde. Vždycky je všechno v pohodě a super, ale jen do doby než přijde první průser....

Brzd.kapalina

17.8.2010 v 22:44 | Nahoru | #12
Pak je tam sicher ještě zadní bubnovka přece. No hoši, myslím, že jsem neudělal zase něco tak strašného, ne? Dolitím trošku jiné kapaliny Jestli to tady někdo moc neřeší. Nechame to tak, nebudem to nadále řešit I tak dík za popsaní možných rizik.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzd.kapalina

17.8.2010 v 23:07 | Nahoru | #13
[quote]Poggy>Kapalina DOT 3 a DOT 4 je zcela odlišná. Nejsou vzájemně zaměnitelné ani mísitelné. Doporučuji vyměnit za DOT 4. Stojí okolo stovky a pak pořádně odvzdušnit.

[img]
MOTUL - Racing Brake Fluid 600
Ne každá DOT 4 má bod varu 230°C. Je třeba číst.

Plně syntetická brzdová kapalina splňující normy DOT 4 pro hydraulické a spojkové systémy závodních aut a motocyklů.

Vlastnosti:
Má velmi vysoký bod varu (312°C). Neztrácí svoje vlastnosti ani při velmi častém a opakovaném intenzivním brždění na závodním okruhu. Je mísitelná s ostatními kapalinami, pokud splňují normu DOT J 1703. Překračuje vlastnosti norem DOT 3 a DOT 5.1.

Specifikace:
SAE J 1703
ISO 4925
FMVSS 116 DOT 4

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzd.kapalina

18.8.2010 v 08:10 | Nahoru | #14

Hummer>MOTUL - Racing Brake Fluid 600
Ne každá DOT 4 má bod varu 230°C. Je třeba číst.

Plně syntetická brzdová kapalina splňující normy DOT 4 pro hydraulické a spojkové systémy závodních aut a motocyklů.

Vlastnosti:
Má velmi vysoký bod varu (312°C). Neztrácí svoje vlastnosti ani při velmi častém a opakovaném intenzivním brždění na závodním okruhu. Je mísitelná s ostatními kapalinami, pokud splňují normu DOT J 1703. Překračuje vlastnosti norem DOT 3 a DOT 5.1.

Specifikace:
SAE J 1703
ISO 4925
FMVSS 116 DOT 4


Je třeba číst. Tohle jsou minimální požadavky podle normy v té tabulce. Možnost lepších parametrů není vyloučena, ale pak bývají občas označeny třeba DOT 4+ nebo je to zvedeno na obale. To samé s mísitelností.

(reakce na) Brzd.kapalina

18.8.2010 v 10:05 | Nahoru | #15

Poggy>Je třeba číst. Tohle jsou minimální požadavky podle normy v té tabulce. Možnost lepších parametrů není vyloučena, ale pak bývají občas označeny třeba DOT 4+ nebo je to zvedeno na obale. To samé s mísitelností.


Míchat můžeš všechny DOT3+DOT4+DOT5.1 mimo DOT5. Ta je na silikonové bázi. ¨

A teď obecně.
Raději vyměnit vše za novou.
Proboha vždyť tam je cca 2dcl. Kolik to stojí v porovnání s jinou údržbou?
Lidi neblázněte brzdy to je Váš život!

Brzd.kapalina

18.8.2010 v 14:58 | Nahoru | #16
Když se tedy míchat můžou, tak jsem neudělál nic tak strašného. Určitě jsem nechtěl na tom šetřit, ale když jsem to dělal, tak pršelo, takže se mi nechtělo jet pro kapalinu novou. Ještě k tomu jsem měl zbytek té DOT3, takže jsem to tím dolil a brzdí.

1 reakcí na tento příspěvek Brzd.kapalina

18.8.2010 v 15:16 | Nahoru | #17
:) prselo
To kdyz prsi, tak to ani malicek nesmi z baraku

(reakce na) Brzd.kapalina

18.8.2010 v 19:39 | Nahoru | #18

Greenrock>:) prselo
To kdyz prsi, tak to ani malicek nesmi z baraku



To né, ale když mám potřebnou věc vlastně doma, tak proč pro ní někam jezdit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Skútr přestane táhnout Peugeot Vivacity 50 kolomajzna 7 5.6.2023 v 09:41 kolomajzna
Jak proměřit CDI Peugeot Vivacity 50 Jirkayamaha12 9 27.10.2022 v 19:42 puffybodie
Peugeot Vivacity 50 2t Peugeot Vivacity 50, Peugeot Vivacity New 50 Jirkayamaha12 5 23.10.2022 v 03:54 finekohana45
Napojení vyhřívaní rukojetí na elek... [1, 2, 3] Peugeot Vivacity 50 kolomajzna 79 31.8.2022 v 21:39 Julip2
Přední vidlice na Peugeot Vivacity 50 Peugeot Vivacity 50 kolomajzna 5 26.5.2022 v 20:00 Yaluroo


TOPlist