globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pár otázek, pár odpovědí. Díky
2.7.2010 v 18:05
Zdravím Vás
Tak motorku jsem hodil k tatkovi stím, že už na ni nebudu jezdít než mi přijdou papíry A nudím se Motorka šlape na ty roky. Jen se nám při převozu povolil řetez, muj expert na motorky(ironie) mi řetez přitáh špatně, tak že kolo nebylo rovně a řetez jde slyšet jak kráva, nějak se to prostě posralo... Takže jsme obědnali nový. Těch 400km za týden bez papírů mi stačilo a už se neopovažuji pokoušet osud
Chci se dále zeptat. Když zařadím jedničku, jde to docela slyšet, taková rána. Vím, že je to z důvodů mokré spojky(jo ne?:D), ale má moje moto mokrou spojku? V manuálu to nemužu najít(jsem amater). Je to tedy normální? Dále i při řazení mi spolujezdec říka že při zařazení to skáče, sám jsem si to vyskoušel a jde to cítit. Dále jsme při důkladném prohledání zjistili že hlava je měněná, co to tedy pro mě znamená? nevím z jakých důvodů se mění hlava, tak prosím o vysvětlení Takže těch 38 tisíc to asi najeto mít nebude, ale kdo ví co stím kdo dělal, jelikož všechno je v perfekto stavu a jezdí dobře. Díky za odpovědi kluci

Pár otázek, pár odpovědí. Díky

2.7.2010 v 18:19 | Nahoru | #1
Dobře děláš, že nejezdíš bez pap., benga jsou teď všude.
Řetězovku bys časem tak jako tak měnil, je dobré to udělat, zatímco nemáš papíry .-)
Cvaknutí při zařazení jedničky je normálka u většiny motek, i mé BMW se suchou spojkou to dělalo, je tam prostě velký rozdíl otáček hřídelí, z nuly na volnoběh. Při přeřazování z 1 na 2 je také slušně velký, na dalších přev. stupních už se zmenšuje. Pokud motor kope motorku při každém řazení, mačkej pořádně spojku nebo ji seřiď, aby pořádně vypínala.
Moto s 38 tisíci na tacho nebude mít 38 tisíc, pokud je na ní měněný takový díl jako hlava. Ale neřeš to, stejně nemáš šanci zjistit, co s tím kdo dělal. Prostě jezdi a u těchle starých vran se připrav, že občas něco za pár tisíc (až desítek tisíc) vyměníš.

Pár otázek, pár odpovědí. Díky

2.7.2010 v 18:39 | Nahoru | #2
Díky Řetezovku nebudu asi měnit celou. Jelikož je v dobrém stavu jen ten řetez, jezdil jsem sním když byl špatně utáhlý a celý se posral, prostě to praská v jednom bodě, jako na kole když přeřazuju. A od jaké firmy řetez? ČZ? Nevyznám se trochu v těch jejích značeních. Pro jakou kategorii mám ten řetez vybrat.

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek, pár odpovědí. Díky

2.7.2010 v 19:12 | Nahoru | #3
Chlape, vůbec se mi nelíbíš(teda tvoje dotazy) ,jako totální neználek mazej s moto alespoň na zběžnou prohlídku(za ňákou stovku nebo za děkuju)do servisu nebo za VELMI znalým kolegou!!!!!!!!!!!!
cesta do černé kroniky bývá někdy nečekaně krátká.....

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek, pár odpovědí. Díky

2.7.2010 v 19:14 | Nahoru | #4
"řetězovku nebudu měnit celou"

(reakce na) Pár otázek, pár odpovědí. Díky

2.7.2010 v 19:28 | Nahoru | #5

PETARDAK>Chlape, vůbec se mi nelíbíš(teda tvoje dotazy) ,jako totální neználek mazej s moto alespoň na zběžnou prohlídku(za ňákou stovku nebo za děkuju)do servisu nebo za VELMI znalým kolegou!!!!!!!!!!!!
cesta do černé kroniky bývá někdy nečekaně krátká.....


Už jsem byl A ptám se na normální věci, které bohužél nevím, jelikož nemám kamarády na motorkách ... a učený z nebe nespad

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek, pár odpovědí. Díky

2.7.2010 v 19:29 | Nahoru | #6

neznamyScooterD>"řetězovku nebudu měnit celou"



No ale pochopil ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek, pár odpovědí. Díky

2.7.2010 v 20:34 | Nahoru | #7
dareckov> vyměň to celý, to tě nezabije a budeš mít jistotu a klid.. a zase takovej cenovej rozdíl to neni

(reakce na) Pár otázek, pár odpovědí. Díky

2.7.2010 v 20:48 | Nahoru | #8

Mr.FiFI>dareckov> vyměň to celý, to tě nezabije a budeš mít jistotu a klid.. a zase takovej cenovej rozdíl to neni



Tak ted zrovna počítám každou korunu ale néé, jenže krom řetezu(který jsem podělal) je to všechno skoro nové.

Pár otázek, pár odpovědí. Díky

2.7.2010 v 21:06 | Nahoru | #9
Ty máš dost...

Pár otázek, pár odpovědí. Díky

2.7.2010 v 21:10 | Nahoru | #10
zdarec, CB1 jsem mělc a parádní motorka na začátek neměl jsem s ní žadnej problém.a jede taky velmi dobře 200 kila z ní dáš.. tu řetězovku vymeň celou ne jen retez.a to lupání při kvaltech je normální.jo jen mě zajimá jak si poznal ze je menena hlava?nebo si myslel jen víko hlavy???

Pár otázek, pár odpovědí. Díky

2.7.2010 v 21:57 | Nahoru | #11
Nemá cenu měnit jenom řetěz,fakt lepší uděláš,když koupíš celou řetězovou sadu,než to za rok, nebo dříve měnit celý!A pak tě to dohromady vyjde dráž.Jestli zrovna počítáš každou korunu,tak šetři.Ale né zrovna na takovéhle důležité části motorky

Pár otázek, pár odpovědí. Díky

2.7.2010 v 22:46 | Nahoru | #12
Taky bych doporučil vyměnit celou řetězovku a ne jen řetěz.

(reakce na) Pár otázek, pár odpovědí. Díky

2.7.2010 v 23:40 | Nahoru | #13

dareckov>No ale pochopil ne?


Ale on si s te fraze dela jen srandu .

2 reakcí na tento příspěvek Pár otázek, pár odpovědí. Díky

3.7.2010 v 01:30 | Nahoru | #14
Při řazení že to skáče? To tyhle našlapaný rakety dělávaj... A že tam cvaká jedička? To je teda divný, a co zpátečka, ta nerachtá? A jako jestli jí máš mokrou jo? Jak to máme asi vědět? A jakou bys tam chtěl spojku? Spíš ji pořádně mačkej - je to ta páčka nalevo myslím , protože to vypadá že jezdíš bez spojky podle toho co ti to dělá... Při řazení nerachtá asi jenom variátor! Jinak řetězovku fakt nemusíš kupovat celou , nevím proč si z tebe dělaj prdel , stačí normálně po dílech, prostě něco našetři, a kup pár článků řetězu, pak zase pár dalších až došetříš, a tak dál dokud nebudeš mít celej řetěz , dá se to měnit postupně po článcích, to víš že jo... Jináč jestli to není s tím řetězem zbytečný ho měnit, možná ho stačilo jenom promáznout , a taky nechápu proč to dáváš napínat amatérům, normálně si to napni sám, měl by to zvládnout i mírně zaostalej šimpanz... Dokonce i já to občas zvládnu , no tak jo, přiznávám se, musím na to mít alespoň dva až tři pomocníky ale kolo mi ještě nikdy neupadlo! Jináč 38 tisíc to asi mít nebude, spíš 138 nebo 238 nebo 338 tisíc - znáš to... Ale to teď vůbec neřeš, stejnak na tom odlítáš max. pár sezón a pak si pořídíš něco pořádnýho, hlavní je aby to aspoň tu chvíli vydrželo!

BTW: Nechci si z toho dělat srandu , ale teď jsem fakt nepochopil jestli tohle téma myslíš opravdu vážně, a nebo si děláš prdel ty z nás - protože jestli jo, tak se ti to jako joke fakt povedlo , a jestli ne tak držím palce abys to vůbec přežil... Ale na druhou stranu, třeba ani takovej Valentino Rossi si motorku na závod nepřipravuje sám, takže třeba budeš jednou dobrej pilot...

(reakce na) Pár otázek, pár odpovědí. Díky

3.7.2010 v 01:36 | Nahoru | #15
DMC.motobiker> ja bych zakazal psat na forum po flámu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek, pár odpovědí. Díky

4.7.2010 v 13:56 | Nahoru | #16
DMC.motobiker> seš teda fakt vtipnej, ten kluk má motorku 2 tejdny a ty se po něm vozíš. V motoru se tady nevyzná polovina motorkářů a to jezděj třeba už pár let, kdyby si radši něco poradil, když se v tom tak vyznáš.

dracekov: jak víš, že je ten řetěz v prdeli, třeba je fakt jenom suchej, musí se mazat speciální mazivem na žetěz každých 800km, nebo častěji podle toho jak moc je zasranej. Mrkni v jaký poloze jsou ty štelovací škouby kterými se řetěz přitahuje. Jestli jsou už na konci tak už je ten řetěz zralej na výměnu. jinak řetěz by se měl měnit jako celek spolu s rozetami. hele tady na motorkari.cz jsou sekci, články-"jak na to" dobře popsány funkce jednotlivých částí motorky a i údržba, tak si to přečti http://www.motorkar...ast-udrzba-3175.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek, pár odpovědí. Díky

4.7.2010 v 17:41 | Nahoru | #17

dempsey>DMC.motobiker> seš teda fakt vtipnej


Díky moc!

Radím mu s nadhledem a mezi řádky...

Jinak z toho popisu se moc poradit nedá , že to při řazení jedničky škubne? To dělá skoro každá moto , ale je otázka jestli to škube hodně nebo normálně, což tady od PC nepoznám... Jestli hodně, může to být vyšším volnoběhem a špatně seřízenou spojkou - tomu by odpovídalo i to cukání při řazení za jízdy , ale taky to může být prostě jenom tím že proto ten člověk nemá cit, když na tom ještě nemá nic najeto! Z toho plyne další věc, po 400 Km se na takový hujdě řetěz nezničí ani když bude špatně naplej - teda pokud to není totální extrém že by šel už pomalu přes zuby - ale to by bylo poznat snad hned ne? A kdo je alespoň trochu schopnej, tak si ten řetěz napne sám , a ještě k tomu řetězu, jak jsem už psal výše, je dobrý ho nejdřív prostříkat mazivem na řetězy a projet to, je možný že na pár místech se nechtěj hejbat články jak to třeba dlouho stálo nebo nebyl ošetřenej, a může si to zase sednout, taky je dobrý ho prověřit ručně ve více místech jak sedí na rozetě... Pokud už je fakt KO, tak jak píše tady pan majster je dobrý koupit hned celou novou řetězovku - tzn. pastorek + rezetu + řetěz , kolikrát se totiž stane že už to maj kolečka za sebou a ten novej řetěz se na ní stejně za chvíli zničí, a ještě když ty kolečka nestojí moc v porovnání s tím řetězem... Navíc si vem že na těchto malorážkách co nemaj výkon a hlavně krouťák vydrží řetězovka poměrně dlouho, takže je to dobrá investice... Jo a já mažu průměrně jednou za 500 - 800 Km, takže tak... K té suché / mokré spojce, asi tak 95% motorek co u nás jezdí má spojku mokrou (v převodovém / motorovém oleji) , vyjímkou jsou hlavně větší Ducati, Harley - Davidson, snad i některé BMW a tak dále a tak dále , ale to nemá s řazením nic společného, sám jezdím suchou spojku a pokud to mám srovnat, tak pokud je dobře seřízená a mačká se jak má, není tam při řazení poznat vůbec žádný rozdíl... Ovšem hůř je na tom asi vždycky ta suchá spojka, protože je tam větší šance že bude i při rozpojení stále unášet.. A ještě teda k té hlavě, je úplně jedno že tam bylo něco měněnýho, je to malorážka s relativně velkých výkonem, takže ta životnost není nic moc , ale jde o to aby to bylo udělaný dobře, aby to nemixovalo vodu s olejem, aby to nežralo olej, a aby to bez problémů jezdilo , víc na tom řešit nemusíš, za pár sezón stejně půjdeš do něčeho co jede i pod 12 tisíc otáček! Jo a těch 38 tisíc - tak to chodí, u nás téměř nenajdeš motorku co by měla víc jak 40 tisíc , což je zajímavé, protože se tu dočítám jak každej najede ročně minimálně 15 tisíc, takže u 20 let staré moto si o tom můžeš udělat obrázek sám... Můj názor je že pokud není stočená, tak už jde minimálně jednou dokola , ale jak se říká, na Km nekoukej, hlavní je stav...

(reakce na) Pár otázek, pár odpovědí. Díky

4.7.2010 v 21:17 | Nahoru | #18
DMC.motobiker> no vidíš jak to jde a ani to nebolelo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nepresný tachometer Honda CB 1 AnfangerCB1 11 12.1.2023 v 21:17 AnfangerCB1
Honda CB-1 Honda CB 1 Vláďa56 3 23.8.2022 v 15:20 AnfangerCB1
Kde koupit novou motorku [1 ... 4, 5] Honda CB 1 Yamaha MT Stanzki 146 25.6.2021 v 16:58 Vlada
Maziva – koupit značku, kterou nezn... Honda CB 1 Monika999 5 9.6.2021 v 15:59 Julip2
kroska bez papírů na silnici Kawasaki EN 500, Kawasaki EL 252, Kawasaki ER 5, Kaw... brilu 20 7.1.2019 v 10:06 Menhir


TOPlist