paolo_novy hamlet2 Přidat reklamu

Téma: omletý imbus jak povolit?
27.6.2010 v 18:43
mám problém a hledám co nejlepší řešení. Sundal jsem hořčíkové kolo (přední) a chci vyměnit šrouby co drží kotouče, protože už od pohledu to byly nějaký šitovky co tam dal předchozí majitel. No "kvalita" se potvrdila a ikdyž jsem se je snažil odrazit, stejně se 4ks protočily (imbusy v díře) a šrouby zůstaly, nemůžu je povolit. 5ka imbus už je malá a 6ka zase nejde nasadit. Máte někdo nápad jak ty šrouby dostat ven bez poškození disků a bez poškození ráfku? Kamarád mi něco říkal o nějaké pastě s pilinami nebo co, která se tam kápne a nasadí se zpět ten původní imbus a že to drží a neprotáčí se...máte někdo osobní zkušenost? jak se to jmenuje a co to stojí? Při pomyšlení že budu 4 šrouby odvrtávat a potom tahat sadou na zalomené šrouby mi nahání husí kůži...

díky za rady a pomoc.

Naposledy editováno 27.06.2010 18:44:50
Předchozí
1 2 3
Následující

omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 18:45 | Nahoru | #1
ideální je tam natlouct bit plochého šroubováku to většinou zabere,samozřejmě takový co se tam co nejtěsněji dostane.

omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 18:46 | Nahoru | #2
Fotka by nebyla?Každopádně by bylo dobrý vědět alespon matroš a jestli jsou ty šrouby s konickou hlavou/zapuštěný nebo čumí ven.Navrhoval bych asi heftnout tam matišku COčkem a povolit následně klíčem

omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 18:50 | Nahoru | #3
Nejjednodušší je vzít torxový bit, o kousek větší než se do tý díry vejde, namlátit ho tam kladivem a vyročit malou golou s bitovým oříškem. Ještě účinější je místo goly úderový šroubovák, ale ten má doma málokdo.

omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 18:51 | Nahoru | #4
Ještě lepší je tam natlouct torx.Pokad ani to nepomuze,tak odvrtat.To lepidlo jsem nezkousel.

omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 18:51 | Nahoru | #5
co tohle, docela to vypadá schopně, má někdo osobní zkušenost?

http://www.uni-max.c...u-imbus-twist-1-2/d/

omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 18:53 | Nahoru | #6
ten šroubovák nee, neměl bych potom potřebnou páku to povolit, dyť jsem to rval velkou golou a Tona nástavcem a nešlo to a to jsem ku**a bejčil...

ten torx jsem taky našel někde jako radu, možná by to šlo, jenže já to tam nebudu moci hodně namlátit, kolo je hořčíkové, abych ho nepoškodil.

omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 18:56 | Nahoru | #7
Ta pasta se jmenuje např. "Diaman tmel" nebo podobné určení. napiš do vyhledávače "tmely na opravu odlitků" a tam se ti nabídne celá paleta různých výrobců. Tu pastu podle navodu namícháš, namázneš ji do otvoru a pak vložiš imbus a vyndáš (připádně necháš). Po vytvrzení s tím můžeš otáčet.............

omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 18:56 | Nahoru | #8
No,jestli je z hořčíku,tak to ještě předtím pořádně nahřej.Někdy ty šrouby jsou lepené.

2 reakcí na tento příspěvek omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 18:57 | Nahoru | #9
když to dobře odvrtaš(tak, aby potom zustal aspon kousek šroubu trčet-tj. co nejostřejším a zaroven nejplošším vrtakem) tak to pak pěkně vyndaš bud prstama, nebo kombinačkama

E. když teda zklamou ty metody výše zmíněne...jestli se Ti to chce zkoušet..

Naposledy editováno 27.06.2010 18:58:00

(reakce na) omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 19:01 | Nahoru | #10

Axel>když to dobře odvrtaš(tak, aby potom zustal aspon kousek šroubu trčet-tj. co nejostřejším a zaroven nejplošším vrtakem) tak to pak pěkně vyndaš bud prstama, nebo kombinačkama

E. když teda zklamou ty metody výše zmíněne...jestli se Ti to chce zkoušet..



Pokud je to šroub s větším průměrem, jde taky vyvrtat díru a udělat zpětnej závit

omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 19:11 | Nahoru | #11
jsou to M8x15mm a je na nich 8.8 asi tř. pevnosti, ale pokud jsem jim omlel hlavu tak je to bláto a hotovo. ty kola mají helicoil vložky, tzn. nerez na ocel. Po odšroubování několika šroubů je vidět že tam je buď koroze a zarostlo to anebo to je nějaký lepidlo...fakt shit.

no s tím COčkem by to nebylo špatný, ale zase bych musel vyrobit nějaký přípravek abych nepoškodil kotouč-unašeč brembo. Nebo asi zkusit ten torx, ale v sadě gola ho nemám a vyhazovat někde 150kč za 1/2" bit bez zaručenýho úspěchu...ale asi mi nic jinýho nezbyde, ještě pohledám tu pastu.

1 reakcí na tento příspěvek omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 19:32 | Nahoru | #12
mrkněte na tohle video ! u nás to stojí cca 250kč...
pasta na povolení omletých šroubů

Naposledy editováno 27.06.2010 19:33:19

omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 19:37 | Nahoru | #13
Nahrej kolo autogenem.Pekne ho prohrej po obvodu,at se to teplo v tom hliniku pekne rozprostre a on povoli.Ty srouby jsou zalepeny na zavitech,proto to nejde.A to horko to lepidlo rozpusti.A pak ti to pujde normalne povolit i kdyz uz mas ten sestihran skurvenej.

omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 19:41 | Nahoru | #14
s tímto jsem se setkal hodněkrát no co pomohlo všechny tyto rady namlátit šroubovák,či torx atd.Podle mě nejjednoduší je bodnout na šroub matičku ceočkem a povolit.Kolu tím nic neuděláš a ješte se trošku prohřeje ten závit co je zamrzlej

omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 19:43 | Nahoru | #15
...asi jo, cočko a matičky...autogen asi nee, si neumím představit že by se kolu a unašeči disku nic nestalo.

1 reakcí na tento příspěvek omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 19:52 | Nahoru | #16
nahřátí pomůže a na jakýkoliv šroub omletý a nepovolitelný funguje dlátko, zaseknout a ťukáním po směru povolování povolit a pak šroub zahodit hodně daleko

omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 19:54 | Nahoru | #17
podle mě je cočko nejjistější řešení,nahřejvat nějak brutálně hořčíkáč se mi moc nepozdává,navíc ten šroub bude určo lepenej,myslim že tak kážou i servisní manuály,třebas v na mym praseti se lepi většina šroubů co jdou do hlíny,myslim brejle a tak..

(reakce na) omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 19:56 | Nahoru | #18

dva_hrnce>nahřátí pomůže a na jakýkoliv šroub omletý a nepovolitelný funguje dlátko, zaseknout a ťukáním po směru povolování povolit a pak šroub zahodit hodně daleko



jj jenže u těch malejch šroubů je blbý to,že se ti může stát ,že si usekneš část hlavičky a pak je zas problém s tím že nebudeš mít dostatečnou plochu na heftnutí cočkem,ale zkusit to může

1 reakcí na tento příspěvek omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 19:58 | Nahoru | #19
lepení bych zakázal , stačí dávat na závity tmel nebo něco lze potom povolit a ne to lepit. Od toho to je spoj, je to rozebiratelné spojení a ne natvrdo. To dlátko je taky hezký nápad, ale na tak malou hlavu to asi nepůjde, spíš bych ho rozkrájel.

(reakce na) omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 20:05 | Nahoru | #20
WARP> rozebiratelné ano, ale kov v hliníku bez lepidla smrdí průserem, není to tam jen aby to nasralo toho kdo to chce povolit..
rozkrájet to nemusíš, chce to zaseknout hodně pod úhlem.. nělkdy taky pomůže "navolnění" tím, že na ten šroub zezhora klepneš, musí to být rázné a úderné, ale zas ne moc ať to neurazíš celý

Ďuričko> jj, musí se opatrně a to riziko tam je, ale mě to vždy pomohlo, když jsem potřeboval..
Hlavně proto, že CO-čko nemám, ale dlátko jo

Naposledy editováno 27.06.2010 20:07:19

omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 21:09 | Nahoru | #21
vem jedničku plech,vyvrtej do něj díru o průměru hlavy šroubu a máš bezvadnou ochranu kola.Pak jak už tu proběhlo navař matku COčkem.

omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 21:33 | Nahoru | #22
Pokud je to tam zalepený, tak by asi bylo lepší ty šrouby nahřát třeba elektrickou opalovací pistolí, ty lepidla bývají kyanakrylátová (složení podobný jako vteřiňák) a asi při 150-180 stupních by mělo povolit - udělat nějakej plechovej kryt s dírkou jen na hlavičku šroubu, nahřát to přímo na hlavičku, aby se to teplo vedlo šroubem k těm zalepenejm závitům a pak to rychle povolit, než to vychladne - třeba tím torxem. Nahřívat celý kolo, jak radil StefTomas mi přijde jako ptákovina - určitě na hliník, nebo nějakou jeho slitinu nešahej plamenem autogenu! Jen to oplálíš a v horším případě do toho vneseš nějaký pnutí a zkřiví se to.

1 reakcí na tento příspěvek omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 21:38 | Nahoru | #23
..jasně nebo by se hořčík roztekl, to je jasný autogen nikdy. ten torx - někde koupit hlavici na golu anebo rovnou někoho s tím cočkem když má tolik lidí odzkoušený...odvrtávat se mi taky nechce, na tom se to dá taky zkurvit. pohledám tady nějakou firmu a dám vědět.

(reakce na) omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 21:47 | Nahoru | #24
WARP> Tak si kup redukci z toho malýho šestihránku, co maj bity na malej čtyřhran co je na malý gole, případně ještě redukci z malýho čtyřhranu na větší (nevím teď z hlavy rozměry - asi 1/4 a 1/2 coule?, nebo 3/4?? - ale nechci mystifikovat!), ty redukce stojí kolem 50,- až 100,- Kč a v dílně se ti vždycky hodí a do ní dáš torxovej bit, kvalitnější stojí kolem 30-50 Kč. Maj to v každým lepším obchodě s nářadím. Nemusíš hned kupovat torxovej nástavec na golu, ten bývá dost drahej a snadno se "ožvejká" a je pak na vyhození.

1 reakcí na tento příspěvek omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 21:55 | Nahoru | #25
Jen bych chtěl upozornit na to, že když na ten šroub něco přivaříš, tak to nech zchládnout a nešroubuj to hned za tepla, protože na 90% bys ten šroub vyšrouboval a zůstal by Ti na něm závit z toho kola.
Osobně bych tam napřed nabouchal ten torx a až by selhala i tato metoda, začal bych tam něco vařit.

(reakce na) omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 22:05 | Nahoru | #26
LovecTaťka> Asi tak - vaření bych nechal jako poslední možnost a stejně bych si to radši vyzkoušel "nanečisto" - koupil bych si stejný imbusy a pár matiček a na těch to zkusil, pokud to má držet, je lepší si třeba v tý matičce udělat zahloubení, aby to bylo kam "zakápnout", díra na závit je někdy dost malá - neni to tak jednoduchý, když to nechceš dokurvit úplně, musí se to zavařit rychle a čistě hned napoprvý a ne to mít nalepený jak vlaštovčí hnízdo. A ty matičky hlavně ne pozink - prská to! A povolovat to ne hned po sváření, ale přeci jen zatepla.
Jinak - při sváření na motorce je nutný alespoň odpojit baterku, ale lepší je to úplně vyndat ven, ať si neodpálíš altík, nebo něco jinýho na elektrice.

Naposledy editováno 27.06.2010 22:09:26

omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 23:26 | Nahoru | #27
JJ jak píše LovecTaťka s tím mám nejlepší zkušenost.Moje italka má(měla) z designových důvodů imbus hlavy půlkulatý a tak jsem to dělal každou chvíli.S hořčíkem teda ne,ale v hliníku to funguje.Mám v sadě vícehran(tuším deseti,je to "hustější" Torx a ten nasadím do vymleté imbus hlavy a dobrým a razantním úderem ho zarazím.Nestalo se mi že bych ho nevyndal.Silná rána dělá divy,strach z poškození kola bych neměl dobře podložit a nemůže se nic stát,slitiny jsou stavěny na údery většího kalibru než rána kladivem na šroub.Ohřátí jistě taky funguje,ale to chce někoho kdo to umí a ví co dělá,toto můžeš sám.Ať se ti zadaří.

omletý imbus jak povolit?

27.6.2010 v 23:33 | Nahoru | #28
zkousel bych v tomto poradi (ignoruj na co nemas technologii nebo se ti nelibi):

0) poklepani a zahrati pro eventualni odstraneni lepidla
(horkovzdusna pistole; tvrdsi zdroj tepla pripadne s tim plechovym krytem)

1) namlaceny torx bit vhodne velikosti

2) jako 1) s uderovym sroubovakem (a pevnostnim bitem)

3) "imbus-twist"

4) vytahovak zalomenych sroubu (ev. primo levy zavit)

5) "Diamant tmel" (ev. studeny kov) / "ScrewGrab"
(bodu 5 v tomto pripade prilis neverim)

6) poklepavani dlatem pod uhlem
(nevyhoda 6 od predchozich je, ze nevyviji dvojici sil)

6) navareni n-hranu, kde n >= 3

P.S. btw neni to imbus, ale inbus

EDIT: oprava spicate zavorky

Naposledy editováno 27.06.2010 23:34:39

omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 05:10 | Nahoru | #29
Taky jsem resil strzenej inbus a pomohl poradnej torx naklepanej do strzenyho sestihranu a poradnej akusroubovak. Tim akusroubovakem lip udrzis bit aby dobre sedel a zase se neprotocil, nastavit na sroubovaku nejaky "moment" a jak ten momentak preskakuje, tak to imituje uderovy sroubovak, jak pisou kluci nahore. Poradne drzet a pomalu pritahovat moment na akusce. Po par minutach jak s do toho bude momentak z akusky drbat to urcite povoli. Jo a spoj nahrat, urcite tam bude lepidlo nebo tmel.

omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 07:28 | Nahoru | #30
Taky jsem resil strzenej inbus a pomohl poradnej torx naklepanej do strzenyho sestihranu a poradnej akusroubovak. Tim akusroubovakem lip udrzis bit aby dobre sedel a zase se neprotocil, nastavit na sroubovaku nejaky "moment" a jak ten momentak preskakuje, tak to imituje uderovy sroubovak, jak pisou kluci nahore. Poradne drzet a pomalu pritahovat moment na akusce. Po par minutach jak s do toho bude momentak z akusky drbat to urcite povoli. Jo a spoj nahrat, urcite tam bude lepidlo nebo tmel.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výfuk zx6r na zx7r Kawasaki ZX7R Piláros 7 21.9.2017 v 22:52 duro750
Výměna displeje Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX7R, Kawasaki ZX-10R... vevixt 0 12.8.2017 v 22:26 vevixt
Zx7r Německá verze 74kw - otevření? Kawasaki ZX7R Jisi 1 5.4.2017 v 08:11 stevee
Padáky zx7r Kawasaki ZX7R Tommyzx7r 1 5.2.2017 v 21:23 RUTAN
Kde sehnat díly na ZX7R Kawasaki ZX7R prima 20 28.12.2016 v 10:10 Bigrider

TOPlist