globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: střílí do karburátorů
6.6.2010 v 21:08
Zdravím všechny. Mám problém s Varaderem. Z ničeho nic začal motor střílet do karburátorů. Stalo se to za víkend 2X. Motorka byla vždy horká. Pšoukne skrz karburaci do vzducháče a vyvalí se kouř. čím to může být? Díky za každou odpověď!

střílí do karburátorů

8.6.2010 v 15:06 | Nahoru | #61
To nebyla hádka, jen konfrontace zkušeností a teorií By byla sranda kdyby to bylo kvůli té vodě. Ale to si nemyslím...uvidíš. A dej vědět

střílí do karburátorů

8.6.2010 v 15:14 | Nahoru | #62
jojo hadky tu vypadaji jinak a hlavne byvaji o "hovne" tohle je docela rozumna technicka diskuze :)

střílí do karburátorů

8.6.2010 v 15:34 | Nahoru | #63
ad to střílení do výfuku - pravej válec při vytočení a puštění plynu si tu a tam práskne do výfuku - stačí přidávat postupně na šroubu bohatosti a práskání postupně zmizí - tzn. jasnej důkaz, že do výfuku střílí chudá.
pravda, nikdy sem nezkoušel vytočit ohřátej motor se sytičem a pustit plyn - na sytič je to počítám poměrně dost bohatý, takže by člověk snadno vyzkoušel, jestli do laufů střílí i bohatá :)

1 reakcí na tento příspěvek střílí do karburátorů

8.6.2010 v 15:46 | Nahoru | #64
Myslím, že jde říct, že chudá je svinstvo a dělá si co chce. Bohatá až takovej problém není...

(reakce na) střílí do karburátorů

8.6.2010 v 16:47 | Nahoru | #65
Dřík> to by ses divil, jak je mizernej výkon a tvrdej chod u příliš bohatý směsi :) navíc moc benzínu určitě nedělá dobře olejovými filmu

1 reakcí na tento příspěvek střílí do karburátorů

8.6.2010 v 17:41 | Nahoru | #66
Já vím, jen to říkám ve světle předchozíš polemik Nejlíp je lambda 1 a proto mám špric

Naposledy editováno 08.06.2010 19:00:04

1 reakcí na tento příspěvek střílí do karburátorů

8.6.2010 v 20:28 | Nahoru | #67
Jeste jedna vec na ktery by jsi to moch poznat,nevim jestli to tu uz nekdo nepsal, nebavi me to cist, vytoc svicky a na nich poznas jestli je teda bohata nebo chuda smes.Kdyz bude svetla tak by mela bejt chuda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do karburátorů

8.6.2010 v 20:34 | Nahoru | #68

Kinyo>... nevim jestli to tu uz nekdo nepsal, nebavi me to cist...


to jsme uz poznali (ale s indikaci podle svicek mas pravdu)

(reakce na) střílí do karburátorů

8.6.2010 v 20:37 | Nahoru | #69

Skalda>to jsme uz poznali (ale s indikaci podle svicek mas pravdu)

a co ste zjistili

střílí do karburátorů

8.6.2010 v 20:46 | Nahoru | #70
no ze te to nebavi cist

střílí do karburátorů

8.6.2010 v 21:18 | Nahoru | #71

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do karburátorů

9.6.2010 v 09:02 | Nahoru | #72
Kinyo> Co podle tebe asi dělá sytič? Podle tebe zřejmě ochudí směs aby motor lépe chytnul. Pravý opak je pravdou. Jinak střílení do výfuku je bohatá směs. Ono totiž kdyby byla chudá, tak nemá v tom výfuku co hořet a bouchat. Střílení do karbusu je chudá. Zkontroloval bych těsnost kolem celého sání (občas se někde něco povolí). Někde to přisává falešný vzduch a ten "ředí" směs. Dobrá metoda je hadr namočený v techničáku a ten dát cestě sání na volnoběh očuchat. Když se někde zvednou otáčky, tak si to tam tudy přisává přisává falešný vzduch a ten "ředí" směs. Pří zkoušce si to přisaje z hadru bohatší. Není důvod, proč by se sama od sebe změnila poloha jehly, nebo se něco událo s dírama v tryskách, když to před tím nic špatného nedělalo. Indikace podle barvy izolátoru na svíčce je také dobrá a jednoznačná.

Naposledy editováno 09.06.2010 09:08:22

(reakce na) střílí do karburátorů

9.6.2010 v 09:04 | Nahoru | #73

Dřík>Já vím, jen to říkám ve světle předchozíš polemik Nejlíp je lambda 1 a proto mám špric



ja mam vstrik a od lambda jedna mam daleko.. uplne sem to rozvrtal:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do karburátorů

9.6.2010 v 09:19 | Nahoru | #74

Milos1: Jinak střílení do výfuku je bohatá směs. Ono totiž kdyby byla chudá, tak nemá v tom výfuku co hořet a bouchat.


Zase špatně. Právě proto, že směs je chudá, nezapálí se při každé jiskře a uniká nespálená do výfuku, kde se nashromáždí. V momentě, kdy se podaří zapálit směs ve válci a otevře se výfukový ventil, dojde ke vznícení směsi ve výfuku a BUM.

1 reakcí na tento příspěvek střílí do karburátorů

9.6.2010 v 09:31 | Nahoru | #75
NEKONEČNÝ chudá střílí do sání i do laufů, záleží na tom jak je chudá a dalších faktorech. Howgh
Assassin: no já tam mám taky trošku jinou křivku. Byl jsem s tím teď na brzdě a jsem "bohatější" v celým průběhu, což jsem chtěl. Jde s píš o to, že špric je stabilnější co se týče kvality směsi...
Kde jsi s lambdou Ty?

střílí do karburátorů

9.6.2010 v 16:19 | Nahoru | #76
ja bych to tu uz nejak neresil,je to tu fakt nekonecny, proste at je chuda nebo bohata tak to proste strili a nekde je zavada ktera by se mela odstranit,proste asi bude nejlepsi zkusit seridit karbice a nebo jak psal Milos1 kouknout jestli nekde nesaje falesnej vzduch.

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do karburátorů

9.6.2010 v 16:24 | Nahoru | #77

Milos1>Kinyo> Co podle tebe asi dělá sytič? Podle tebe zřejmě ochudí směs aby motor lépe chytnul. Pravý opak je pravdou. Jinak střílení do výfuku je bohatá směs. Ono totiž kdyby byla chudá, tak nemá v tom výfuku co hořet a bouchat. Střílení do karbusu je chudá. Zkontroloval bych těsnost kolem celého sání (občas se někde něco povolí). Někde to přisává falešný vzduch a ten "ředí" směs. Dobrá metoda je hadr namočený v techničáku a ten dát cestě sání na volnoběh očuchat. Když se někde zvednou otáčky, tak si to tam tudy přisává přisává falešný vzduch a ten "ředí" směs. Pří zkoušce si to přisaje z hadru bohatší. Není důvod, proč by se sama od sebe změnila poloha jehly, nebo se něco událo s dírama v tryskách, když to před tím nic špatného nedělalo. Indikace podle barvy izolátoru na svíčce je také dobrá a jednoznačná.

Jo a ja sem nikdy nepsal ze studenej motor bez sytice chytne lip a naopak ja tady furt tvrdim ze kdyz je chuda smes ze strili do karbyce a kdyz je bohata tak do vyfuku.Spis by me zajimalo kolik je tady praktiku a neto jen teoretiku.

(reakce na) střílí do karburátorů

9.6.2010 v 19:27 | Nahoru | #78
Kinyo> ale vždyť jsem Ti tady psal úplně jednoduchej a jasnej případ střílení chudý směsi do výfuku a mizení příznaků postupným obohacováním volnoběžnýho okruhu - to je přece jasnej důkaz z praxe, že střílení do výfuku při zaklapnutí plynu je způsobený chudou směsí

(reakce na) střílí do karburátorů

10.6.2010 v 06:46 | Nahoru | #79
Kinyo> To máš pravdu, bylo by to zajímavé. Asi tu bude dost radilů, kteří vozí motorku do servisu aby jim dofoukli kola

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do karburátorů

10.6.2010 v 06:48 | Nahoru | #80
Kinyo> To máš pravdu, bylo by to zajímavé. Asi tu bude dost radilů, kteří vozí motorku do servisu aby jim dofoukli kola

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do karburátorů

10.6.2010 v 08:27 | Nahoru | #81
1100Virago> Ona je to opravdu debata o ničem, ale musím se přiznat, že tomu nerozumím. Takže směs, která nehoří ve válci se zhromáždí ve výfuku (ve stejném poměru vzduch benzín - tedy chudá a nehořlavá) a stejně chudá někdy náhodou chytne ve válci a pak od toho chytne ta ve výfuku? Je jí tam sice víc, ale pořád ve stejném poměru. Nebo jak se ten poměr změní? To jako že v jednotě je síla?

(reakce na) střílí do karburátorů

10.6.2010 v 08:36 | Nahoru | #82

Kinyo>Jo a ja sem nikdy nepsal ze studenej motor bez sytice chytne lip a naopak ja tady furt tvrdim ze kdyz je chuda smes ze strili do karbyce a kdyz je bohata tak do vyfuku.Spis by me zajimalo kolik je tady praktiku a neto jen teoretiku.



ja myslim ze praxi Drika, Viraga a mozna i moji by tu nekolik lidi potvrdilo.. ikdyz tech ze stare party co i na motorkach jezdili a ne jen o tom kecali na foru uz sem moc nechodi:)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do karburátorů

10.6.2010 v 08:42 | Nahoru | #83

Milos1>1100Virago> Ona je to opravdu debata o ničem, ale musím se přiznat, že tomu nerozumím. Takže směs, která nehoří ve válci se zhromáždí ve výfuku (ve stejném poměru vzduch benzín - tedy chudá a nehořlavá) a stejně chudá někdy náhodou chytne ve válci a pak od toho chytne ta ve výfuku? Je jí tam sice víc, ale pořád ve stejném poměru. Nebo jak se ten poměr změní? To jako že v jednotě je síla?



uz sem to psal vejs.. chybna predstava o horeni smesi je ta ze skoci jiskra, smes chytne a shori... a u chude zbyde vzduch, u bohate benzin.. tak to neni... ta chuda smes se jiskrou obtizneji zapaluje (od rozzhavenych svodu, nebo dohorivajicich plynu od dalsiho cyklu uz chyti snadneji... "rozhasenej" plynovej sporak taky lip zapalis sirkou nez tim zapalovacem s el.vybojem) a take rozdilne rychle hori.... vse se tam deje za rozdilnejch tlaku, mix vsech proudeni tam dela ruzny veci... obtizne si to clovek dokaze predstavit jako analogii zapaleni benzinovych par v otevrenem prostredi apod...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do karburátorů

10.6.2010 v 08:49 | Nahoru | #84

Dřík>NEKONEČNÝ chudá střílí do sání i do laufů, záleží na tom jak je chudá a dalších faktorech. Howgh
Assassin: no já tam mám taky trošku jinou křivku. Byl jsem s tím teď na brzdě a jsem "bohatější" v celým průběhu, což jsem chtěl. Jde s píš o to, že špric je stabilnější co se týče kvality směsi...
Kde jsi s lambdou Ty?



praveze nevim:) ted se chystam si poridit WB lambdu s dataloggerem, svoji moto ladim "podle ucha" proti serii uz mam obohaceno v rezimu alpha-n(uhel klapky-otacky) o 5-10procent (doba otevreni vstriku) ale v rezimu MAP(podtlak) a v prechodu na alpha-n je to asi jeste chudy, kdyz prudce otvru klapku tak to vystreli.. ono teda ten system je obdobnej primejm karbcum, ktery proste na takove zachazeni nejsou stavene... ale i tak tam budu jeste ladit... jen mi prijde ze pri normalni akceleraci je to ok, ze bych potreboval jen simulovat akceleracni pumpu.. jenze vzhledem k tomu ze ladim seriovou ridici jednotku tak tam nic takovyho neudelam...
mam teda nabidku na ignitecha.. ale nevim no.. jestli to dokazu ozivit (kabelaz + ladeni) a navic na hrani mi neprebejvaj finance...

s tou WB lambdou a dataloggem uz bych to ale mohl dat:)

Naposledy editováno 10.06.2010 08:50:20

(reakce na) střílí do karburátorů

10.6.2010 v 08:54 | Nahoru | #85
assassin> Dík, tak jo. Hlavně aby bylo slušně a dalo se jezdit a a mít radost ze spalování benzínu v sedle.

(reakce na) střílí do karburátorů

10.6.2010 v 09:58 | Nahoru | #86

Milos1: ...Takže směs, která nehoří ve válci se zhromáždí ve výfuku (ve stejném poměru vzduch benzín - tedy chudá a nehořlavá) a stejně chudá někdy náhodou chytne ve válci a pak od toho chytne ta ve výfuku? Je jí tam sice víc, ale pořád ve stejném poměru. Nebo jak se ten poměr změní? To jako že v jednotě je síla?


Už to dobře popsal assassin s tím sporákem. Samozřejmě, směs je chudá na to, aby chytla výbojem jiskry na svíčce. Jenže zbytky ve výfuku zapálí plamen dohořívání z válce, a to je fakt o dost jinačí kafe. Počítám, že kdyby se v motorkách pořád provozovaly lihové svíčky ze začátku minulého století, asi by se zápalem chudé směsi takové problémy nebyly (ale taky by nejvyšší pracovní otáčky byly v rozsahu dnešních dieselů).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do karburátorů

10.6.2010 v 10:26 | Nahoru | #87
assassin> No já jsem někde kolem Lambdy 1:12 v celým rozsahu, protože tak se to nejlíp chovalo na brzdě a spotřeba stejná jako serie. Tu Wide Band lambdu budeš brát od koho? Já chci kupovat externí, právě kvůli ladění.Zatím jen podle ucha a chci si být jistější, hlavně dole. Mám vyhlídlej systém od Ešnera, nebo ještě přemýšlím o klasické Bosh lambda sondě a ocejchovanou stupnicí, což bych tu dal. Ale asi to padne na "sofistikovanější" Ešner systém.
PC III má možnost akcelerační pumpy. Ale Ty máš jinej systém, že?

(reakce na) střílí do karburátorů

10.6.2010 v 10:31 | Nahoru | #88

Dřík>assassin> No já jsem někde kolem Lambdy 1:12 v celým rozsahu, protože tak se to nejlíp chovalo na brzdě a spotřeba stejná jako serie. Tu Wide Band lambdu budeš brát od koho? Já chci kupovat externí, právě kvůli ladění.Zatím jen podle ucha a chci si být jistější, hlavně dole. Mám vyhlídlej systém od Ešnera, nebo ještě přemýšlím o klasické Bosh lambda sondě a ocejchovanou stupnicí, což bych tu dal. Ale asi to padne na "sofistikovanější" Ešner systém.
PC III má možnost akcelerační pumpy. Ale Ty máš jinej systém, že?



budu brat stavebnici kontroleru odsud:
www.14point7.com/

s klasika bosch lambdou...

jj PC3 vim ze ma... ja hejbu mapama v origo ridici jednotce suzuki pomoci yoshimura boxu... umi to jen hrube nastaveni.. a jen toho co umi jednotka.. tzn akceleracka apod nehrozi...

1 reakcí na tento příspěvek střílí do karburátorů

10.6.2010 v 10:41 | Nahoru | #89
Mrknu na to doma, v práci mě to nepustí
Jak se to chová na brzdě? Vidíš tam nějakou dramatickou zmenu, nebo víceméně podobný serii?
Já jsem na tom co udávají...samože s teplotou se to kapánek mění, ale víc jsme z něj prostě nedostali (což jsem ani nechtěl, spíš mi šlo o to aby se to s tím osazením co mám moc nerozhodilo)

(reakce na) střílí do karburátorů

10.6.2010 v 10:47 | Nahoru | #90

Dřík>Mrknu na to doma, v práci mě to nepustí
Jak se to chová na brzdě? Vidíš tam nějakou dramatickou zmenu, nebo víceméně podobný serii?
Já jsem na tom co udávají...samože s teplotou se to kapánek mění, ale víc jsme z něj prostě nedostali (což jsem ani nechtěl, spíš mi šlo o to aby se to s tím osazením co mám moc nerozhodilo)



na brzde sem nebyl... nemam zatim na zadnou rozumnej (tzn zadarmo:) ) pristup...

jezdim ve vojenskym prostoru po rovince do tahleho kopce:) to je ma brzda:)

mam predelanej airbox ... popis + fotky tady: www.motorkari.cz/forum-detail/

takze hlavne kvuli tomu sem to prikrmoval, proti "serii" je znat ze motor jede vejs, serie na 8500-9tis umre... tzn prubeh jako TLR..takze by tam tema otackama mohlo bejt par koni navic..

jinak sem doladoval hlavne ten prechod mezi MAP a alpha-n fazi... kolem 4tis TLka cukaj... to uz mam docela pekne plynuly...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero mkl33 15 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204

TOPlist