globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zapalovací kabely - odpor
BMW C1 
1.3.2010 v 22:50
ahoj, mám na tretim valci 4x vic nez by melo byt (na prvnim 11, na druhem 14, treti 40 a ctvrty 20) je to moc?

kuriozitka na zaver mezi civkou a rozdelovacem 20M (ma byt 20K, 1000x vic... ups :) )
Předchozí
1 2
Následující

zapalovací kabely - odpor

1.3.2010 v 23:29 | Nahoru | #1
Prosimtě napiš přesněji co jsi měřil, samotné kabely ? byly vyndané ? A co nějaký jednotky

zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 00:00 | Nahoru | #2
11 a 20- a 40 to jako jeden 11 metru??? a pak 40 metrů?? to máš omotaný kolem rámu né??

zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 00:21 | Nahoru | #3
pravdepodobne jsou KO, stejne jako ve vetsine masin...
takze bud je tam nech nebo je vymen
zadnej drastickej vykonovej pokles tam nebude

zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 00:26 | Nahoru | #4
Kdovíjak to měřil

Každopádně na kabelech většinou bývá jejich hodnota odporu na určitou délku

zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 00:53 | Nahoru | #5
Vubec bych neposuzoval stav tohodle kabelu zrovna podle odporu. 1. na funkcnost tech kabelu po nejake dobe ma vliv i vlhkost. 2. Pokud jsou uhlikove, tak by se odpor mohl menit podle toho jak ho zrovna ohnes. 3. pokud si zaregistroval nejaky problem, tak je to prvni vec kterou bych bez nejakyho premysleni vymenil aniz bych je nejak zkoumal.

1 reakcí na tento příspěvek zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 12:36 | Nahoru | #6
MaraXJ> neni tak docela pravda ze se odpor meni pokud jsou uhlikove, zalezi na mnoha faktorech jako je vodici drat, epdm vrstva, izolace apod. ale urcite zmeny hodnot jdou zaregistrovat.

Jinak se vicemene doporucuje co nejnizsi odpor na urcitou hodnotu (metr, stopa).

pokud chce tuzingovy a kvalitni tak si udelam trosku reklamu
hodnota je 2000ohm/metr tj. 0,05ohm/stopu

tady odkaz

Naposledy editováno 02.03.2010 12:36:50

zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 12:52 | Nahoru | #7
Kabely v zapalování mají "nějak" vodit a hlavně dobře izolovat. Napětí ve VN části zapalování je zhruba 20kV (kilovoltů), minimálně 10kV aby to fungovalo. Odpor v řádech ohmů pro takovéto napětí a minimální proudy nic neznamená. Ve svíčkách i fajfkách jsou stejně sériové odrušovací odpory v řádech kiloOhmů.
Kabely a vše okolo musí dobře izolovat a to ikdyž se k tomu dostane voda, protože jakýkoliv svod nebo průraz srazí napětí. Na volném vzduchu při tomhle napětí přeskočí výboj klidně na centimetrovou vzdálenost. Plíživým výbojem po jinak nevodivém povrchu klidně až 3cm. Na průraz velmi stlačeného vzduchu mezi elektrodami ve válci je potřeba mnohem větší napětí, než na stejnou vzdálenost na volném vzduchu o atmosferickém tlaku. Vodivost VN kabelů se přeceňuje.

zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 13:46 | Nahoru | #8
Ohledně těch kabelů bych měl taky dotaz. Mám je zatavený do cívek, cívky jsou OK, ale ty kabely jsou už 24 let staré ( Moto Guzzi r.v. 86 )a chtěl bych je dát nové.
Máte někdo radu jak to udělat, abych nemusel kupovat nové i s cívkama? Jde to nějak z těch cívek dostat? Na druhém konci jsou normální našroubované fajfky - tam problém není.
Díky.

zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 14:01 | Nahoru | #9
Nescafé: Pokud to délka kabelu dovoluje, odřízni poslední centimetr izolace. Pokud to vevnitř připomíná měděné žilky a né hnědé seno, pak by měl být kabel v pořádku. Pokud nemá popraskanou nebo steřelou izolaci. Některé ty kabely se mění fakt blbě. Někdy jsou dokonce uvnitř cívky připájené.

zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 14:04 | Nahoru | #10
Nescafe> zalezi jestli jsou do civek pripajeny nebo jen nasroubovany..
pokud nasroubovany, tak staci jen vysroubovat kabel i stou spojkou, prehodit spojku a nasroubovat zpet...

nektery civky maji ze zacatku takovou "zaklopku", ty vycvaknes a hned uvidis jestli je tam kabel zapajenej nebo sroubovanej...

1 reakcí na tento příspěvek zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 14:10 | Nahoru | #11
Díky za odpovědi. Vyšroubovat nejdou a ani tam není žádná záklopka.
Když tak jak přijdu dom tak to nafotím a hodím sem fotku.

zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 15:47 | Nahoru | #12
Takže ten kabel je přímo zalitý? to je divný zatím jsem se nesetkal se zapalovací cívkou, kde by to nebylo vyměnitělný (vyjma ksindlů na údržbu zahrad, motorovek atd...)

(reakce na) zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 16:13 | Nahoru | #13

Lobo>...

Jinak se vicemene doporucuje co nejnizsi odpor na urcitou hodnotu (metr, stopa).

pokud chce tuzingovy a kvalitni tak si udelam trosku reklamu
hodnota je 2000ohm/metr tj. 0,05ohm/stopu

tady odkaz



Sakrys, to jsem z toho jelen, asi mam silne atypicka chodidla

Ale daval bych pozor (hlavne u aut) s co nejnizsim odporem, bude pak nizka induktivni reaktance a nastavaji problemy s EMC, presneji s EMI....

2 reakcí na tento příspěvek zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 16:31 | Nahoru | #14
Ježišmarja, svíčka má odrušovací odpor, většina fajek má odrušovací odpor a i sám kabel je "odpor", když se dá VN kabel z obyčejného drátu a ne z "uhlíkového" tak se hovno stane a fungovat to bude.n Už taky proto, protože spousta strojů VN kabely ani nemá a má zapalovací cívku integrovanou ve "fajfce"

Naposledy editováno 02.03.2010 16:34:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 16:49 | Nahoru | #15
Dingo> Jojo, zlaty medeny cerveny zapalovaci kabely, tam se nemelo co posrat

(reakce na) zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 16:54 | Nahoru | #16

dedek new>Dingo> Jojo, zlaty medeny cerveny zapalovaci kabely, tam se nemelo co posrat

ale mělo, většinou to mělo šmejdskou izolaci která probíjela kde se dalo

Ono když ti na Jawě která běží a jezdí z kabelu svítí trsy výbojů tak je to vělice příjemný - kor když je to pod nádrží a u karbecu a s tím sem se nesetkal jen na jedné motorce ale na více strojích, takže od jisté doby jsem červený kabely dával ještě do další bužírky anebo používal úplně jiné kabely (takovou dvoulinku co je deklarovaná na 24V ale díky dvojité izolaci ji neprobilo ani 50kV )

Naposledy editováno 02.03.2010 16:55:24

1 reakcí na tento příspěvek zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 17:03 | Nahoru | #17
Zajimava svicka

(reakce na) zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 17:07 | Nahoru | #18

dedek new>Zajimava svicka



Co je na ní tak zajímavýho krom toho, že to je iridiovka nebo platinka ten závit? prostě je do jistých motorů - takže něco závodního.

Naposledy editováno 02.03.2010 17:08:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 19:05 | Nahoru | #19

Dingo>Ježišmarja, svíčka má odrušovací odpor, většina fajek má odrušovací odpor a i sám kabel je "odpor", když se dá VN kabel z obyčejného drátu a ne z "uhlíkového" tak se hovno stane a fungovat to bude.n Už taky proto, protože spousta strojů VN kabely ani nemá a má zapalovací cívku integrovanou ve "fajfce"



Ty jsi koukam odbornik, ale asi nectes pozorne
Nerekl jsem ze to nebude fungovat, ale ze muzou nastat (a u vetsiny novejsich aut /diesel Euro4,Euro 5/ nastanou) EMC problemy s jinymi zarizenimi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 19:09 | Nahoru | #20

Dawe02>Ty jsi koukam odbornik, ale asi nectes pozorne
Nerekl jsem ze to nebude fungovat, ale ze muzou nastat (a u vetsiny novejsich aut /diesel Euro4,Euro 5/ nastanou) EMC problemy s jinymi zarizenimi.



On má diesel VN kabely a zapalovací svíčky? to je něco nového?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 19:11 | Nahoru | #21
Dingo> sorry, mel jsem na mysli vozy tridy diesel Euro5, ktere jsou samozrejme i gasoline.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 19:19 | Nahoru | #22

Dawe02>Dingo> sorry, mel jsem na mysli vozy tridy diesel Euro5, ktere jsou samozrejme i gasoline.


Mě to bylo jasný, ale mám pocit že VN kabely u nových aut se skoro nenajdou - protože výrobci používají integrovanou zapalovací cívku ve fajfce. Podotýkám nědělám servis aut, takže nevím jak moc tenhle trend je rozšířený.
Každopádně věci v autech musí splňovat náročné podmínky včetně odrušení a tedy výměna uhlikové kabelu za měděný ke svíčce nemůže způsobit žádné problémy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 19:27 | Nahoru | #23

Nescafé>Díky za odpovědi. Vyšroubovat nejdou a ani tam není žádná záklopka.
Když tak jak přijdu dom tak to nafotím a hodím sem fotku.



Tak jsem to nafotil. Vyšroubovat ani vytáhnout to nejde.

[img]

(reakce na) zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 19:33 | Nahoru | #24
Dingo> kabely se porad pouzivaji, alr jsou jednim z hlavnich zdroju radiated emmisions. Kdyz nejsou v tolerancich, pak jsou problemy.
Komponenty jsou samozrejme kvalifikovane i na EMC immunity, ale to ma sve jasne dane meze. Napr. i obycejne spinani rele palivoveho cerpadla muze byt pro jiste aplikace zavazny problem.

Naposledy editováno 02.03.2010 19:34:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 20:25 | Nahoru | #25
[quote]Nescafé>Tak jsem to nafotil. Vyšroubovat ani vytáhnout to nejde.

[img] sem lepší fotku a název toho motoplatu, a myslim že to budeklasický vodič, takže klidně zkrátit připájet nový a je to.

(reakce na) zapalovací kabely - odpor

2.3.2010 v 21:16 | Nahoru | #26

Dingo>dej sem lepší fotku a název toho motoplatu, a myslim že to budeklasický vodič, takže klidně zkrátit připájet nový a je to.


OK. Zítra to sundám z motky a udělám lepší fotky.
Jaks to myslel zkrátit a připájet nový. To jako u té cívky to uříznout a nějak nastavit novým kabelem? A jak to spojit aby to v tom spoji neprobíjelo?
Omlouvám se za laické dotazy, s elektrikou se moc nekamoším.

1 reakcí na tento příspěvek zapalovací kabely - odpor

9.3.2010 v 14:25 | Nahoru | #27
Ahoj používal jsem MOTOPLATyna motokárách ,v případě vážného pškození kabelu je výměna možná takto:
1 odříznout kabel těsně u cívky
2 ostrým malým šroubovákem vytrhat izolaci kabelu asi do hloubky 1-2cm podle toho jak je zalitý
3 v té hloubce kam jsi to došťoural vyvrtej z boku kde je nejmenší stěna díru (opatrně)průměr asi5mm
4 zkrať koukající měděný drát sai na 3mm
5 nasuň do díry nový zapalovací kabel s měděným jádrem
6 tou dírou spájej oba měděné konce k sobě
7 do dýry natlač z tuby neutrální silikon a nech zvulkanizovat
8 namontuj a jeď co to dáááááá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor

9.3.2010 v 18:07 | Nahoru | #28
RSAIR> Díky za podrobný návod, zkusím se s tím nějak poprat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor

9.3.2010 v 22:49 | Nahoru | #29

Nescafé>RSAIR> Díky za podrobný návod, zkusím se s tím nějak poprat.



Já ti dám ještě jednu radu, předpokládám, že VN kabel budeš kupovat - klasiku "červenej" s Cu lankem uvnitř. Jeho izolace stojí za starou bačkoru, proto si kup ještě bužírku a tu pak navlíkni na ten kabel - utvoříš tak další izolaci Tak by totiž správně ten kabel měl vypadat - dvě izolace ale nevyrábí se to tak a jestli se dá sehnat-koupit s dvojitou izolací, po tom jsem se nepídil. Každopádně ta druhá izolace je potřeba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor

9.3.2010 v 23:44 | Nahoru | #30
Dingo>
dost dobrý jsou C silikon ,jestli nebudou chtít prodat samotný kabel tak kup něco na Škodu nebo Ladu z jejich nabídky ale hlídej to značení měď +silikon http://www.tesla-bl...kabelu-parametry.php
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
konec debaty [1, 2, 3] BMW C1 GeorgePanek 89 2.12.2022 v 18:00 GeorgePanek
Bmw r1200c stále bzučí posilovač BMW C1, Bakker BMW K 1600 GS Mammoth chobino 2 31.10.2022 v 09:56 chobino
Čím nahradit vymezovací plech Brembo BMW C1 Hrnek1 10 30.5.2021 v 22:05 Hrnek1
Bmw c1 nestartuje BMW C1 lucas10 15 30.4.2021 v 16:28 lucas10


TOPlist