globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ural nebo dněpr?
 
16.10.2009 v 21:48
Uvažuju silně o moto se sajdou. Volba padla na ruskou klasiku. A nevím, jestli radši urala nebo dněpra. Ne nový, něco staršího třeba ze 70-80 let.
Náhon na sajdu, jo nebo ne? Má to smysl? Sere se to?

ural nebo dněpr?

17.10.2009 v 13:18 | Nahoru | #31
no otázka je, když je Kučera tak drahej, proč to tady neprodává nikdo jinej.
za mě jako dealer Uralu má za jedna, kde jinde nechaj člověka během garančky u motorky a dělaj servis na počkání, tzn. člověk přijede, udělá se a zase odjede?
Bez chyby určitě není, ale jinak zlatej člověk a zaslouží uznání, že i přes mrzký roky, kdy prodal jednu dvě motorky, tady furt je a lidi maj v ČR zastoupení Uralu se vším všudy.

zvedání sajdy má Kučera pořešený takhle:
[URL=

ural nebo dněpr?

17.10.2009 v 14:54 | Nahoru | #32

ural nebo dněpr?

17.10.2009 v 17:05 | Nahoru | #33
to jste mně nasrali.Já kdysi Dněpra 11 měl,pravda,nepřihlásitelný kousek z UA,pak jsem ho prodal na díly(stěhoval jsem se a nebylo místo),ale něco tak tvrdohlavého,svébytného a nevypočitatelného jsem už nikdy neměl.Prostě něco přesně ke mně.Chtěl jsem si na příští sezónu nějakou 11 pořídit,ale jak to čtu o těch zbastlených šrotech,... Škoda,že Ural už nevozí do EU adinóčki.

1 reakcí na tento příspěvek ural nebo dněpr?

18.10.2009 v 16:22 | Nahoru | #34
jo a kdyz jeden chce stroje za rozumny ceny tak je dobre jet do polska!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?

18.10.2009 v 19:45 | Nahoru | #35

p.tojejedno>jo a kdyz jeden chce stroje za rozumny ceny tak je dobre jet do polska!!


Ani to není záruka. Vím o případu, kdy to člověk nedokázal přihlásit z polských papírů na český, protože to nemá nějakou evropskou homologaci. Navíc poláci vydávaj za originál i hrozný bastly.

(reakce na) ural nebo dněpr?

20.10.2009 v 12:45 | Nahoru | #36
chybička se vloudila oprava níže

Naposledy editováno 20.10.2009 12:47:05

(reakce na) ural nebo dněpr?

20.10.2009 v 12:46 | Nahoru | #37

pech.>to je právě o tom, že dněpra nebo urala by si měl koupit jen ten, kterej ví co chce, a do čeho jde...

pro mouly vyhejčkaný bezvibračními jako elektromotor se chovajícími čtyřválcovými japonci to připadá jako absolutní nesmysl - ovšem tahyle motorky mají právě pro svoji humpoláckost a zdánlivou nedokonalost svoje kouzlo, které když pochopíš, budeš jezdit vytelenej od ucha u uchu právě proto že když přidáš hodí to sebou do strany, právě proto že brždění je hlavně u dněpra dost o adrenalinu, a možná i právě proto, že to jede tak nějak pořád po svým a tím kolik přidáš plynu se toho toliko nemění.....

a bude ti uplně jedno, že to jede kilo, že to bere na pošusty 10 a na dálku 8-9litrů......

tohle jsou motorky pro lidi, pro které ta neotesanost a vlastnosti právě dělají jízdu jízdou, kdy to nejede úplně samo a samozřejmě, ale o nadvládu nad strojem je nutno bojovat :)

jako někteří rádi jezdí na starých čezetách, právě proto že je to baví, tak podobná skupina jezdí na dněprech .. by´t mezi dněpry je vyšší procento bahnomilů kteří s tím brodí v potocích a děljí podobné kousky...

svíce to pravda trochu žere, hlavně pravej válec...


přesně jak říkáš je to pro lidi kteří chcou něco řídit a nejen se vozit, ted mám svýho dněpříka rozdělený dostává generelku tak jsem se ješdtě nesvezl. a občas žasnu nad některými konstrukčními prvky, ale je to storj ktérý si mě scela získal ipřes všechný negativní ohlasy ale věřím že když bude mít člověk dost trpělivosti a nápadů tak s toho udělá dorý stroj

Naposledy editováno 20.10.2009 13:46:45

1 reakcí na tento příspěvek ural nebo dněpr?

20.10.2009 v 13:10 | Nahoru | #38
To je ta druhá stránka. Nejen že tě musí bavit řídit krám s naprosto hroznými jízdními vlastnostmi, ale musí tě bavit se v tom věčně vrtat a udržovat v dobře fungujícím stavu motorku složenou s výhradně samých špatných dílů.
A to je už vyšší level pro mechaniky, oproti rejžím, kde stačilo nahradit špatné díly dobrými a vše fungovalo perfektně. Na tyhle starý sovětský krámy žádný dobrý díl neexistuje, leda že by sis ho nechal draho vyrobit ve strojní firmě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?

20.10.2009 v 13:55 | Nahoru | #39
Deadman> to je to s tou kvalitou až taková bída i dnes? já mám osobně největší strach asi s klikovky co jsem slyšel a výdž pístu prej taky nění njáka dobrá

Naposledy editováno 20.10.2009 13:55:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?

20.10.2009 v 14:06 | Nahoru | #40

p.e.p.a.>Deadman> to je to s tou kvalitou až taková bída i dnes? já mám osobně největší strach asi s klikovky co jsem slyšel a výdž pístu prej taky nění njáka dobrá


Díly na Dněpry se pořád vyráběj v Kievě na stejných přístrojích a díky sotva přežívání továrny ze stejně mizerných materiálů. Spoustu dílů nedělaj už 20 let, protože jich mají pořád ještě plný sklad. Hlavní problém jsou ventilová vodítka, pak rozvody, čepy spojky, plechové lamely spojky. Klika rupne, když má od začátku skrytou vadu. Není to vzácný jev, ale většině lidí se to nestane vůbec. Někomu se stane že přestane fungovat olejové čerpadlo. Vzhledem k jeho jednoduchosti - 2 ozubená kola - mi není jasné, jak může odejít. Asi to souvisí s mizerným uložení hřídele a kola. Šrouby vahadel jsou strašně měkký. Alternátor stačí nechat celý převinout a od té doby už funguje bez problému. Odstřediný regulátor má nekvalitní kalibrované pružinky, které se unavují a vytahávají, takže reguluje špatně. Pomáhá je zmáčknout a napružit, takže průběh předstihu je "nějaký" a pak to chvíli rozumě jede. Tohle řeší zase bezkontakt.

(reakce na) ural nebo dněpr?

20.10.2009 v 14:09 | Nahoru | #41
Deadman> no hezky já mám MT 9 takže tam mám jiné zapalováni ještě s ručním předstihem a šestivolt joko má K750 takovej kus co fabrika dala to tam je a jakysí prehistorický karburtory no ještě bude zábava

1 reakcí na tento příspěvek ural nebo dněpr?

20.10.2009 v 15:10 | Nahoru | #42
MT9/10 neznám, nevím jak moc je to MT11/16/19 a jak moc ještě K750. Dynamo nezávidím. Tyhle malý karburátory se dávaly, pokud vím, ješte na nejstarší provedení MT11/16, mám na ně uchycení na jedněch válcích. Prý ale nejsou tak strašný. Novější karburátory K63T/K65 jsou ještě horší. Rozumně nelze naladit ani volnoběh, ani přechod ve středních otáčkách. S kamarádem co si koupil MT11, tam chceme nabastlit rovnotlaký karburátory ze starý rejže.

Největší problém mám s ventilovýma vodítkama. Origo jsou z nekvalitní litiny, moc nevydržej, soustružníkem udělaný z bronzu taky moc nevydržej. Chci upravit vodítka z nějakýho auta, nejlíp i s guferkama. Problém je ten, že jsou díky úhlu a tvaru vahadel namáhaný i bočníma silama, takže se rádi vyběhaj. Díky absenci guferka to už při mírném vyběhání přisává hodně vzduch s olejem, takže to pak hodně žere olej (to by nevadilo, dokud to svíčka snese) a navíc to kvůli přisávání nejde seřídit. Všechny ostatní problémy jsou celkem dobře řešitelné.

ural nebo dněpr?

20.10.2009 v 15:35 | Nahoru | #43
Jste mi zase zkazili radost, já myslel že si dněpra koupím, bo nepadá ze stojánku!

(reakce na) ural nebo dněpr?

20.10.2009 v 15:42 | Nahoru | #44
Deadman> no já uvidím jak to bude šlapat kdyžtak si nechám udělat vodítka popřípadě njáky díly tady www.pavlicekmotordily.cz/ a mám i borca co umí udělat celý kliky tak kdyby jsem to spočítal nják tak doufám že by to šlapalo

ural nebo dněpr?

22.10.2009 v 17:59 | Nahoru | #45

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?

22.10.2009 v 18:02 | Nahoru | #46
Deadman> zalezi kdy to bylo jestli to bylo pred novelizaci zakona...myslim ze to byl rok 2006 nebo 2007 a od te doby jde prihlasit vsechno! co jez eu a kdyz to muze jezdit v polsku tedy to znamená ze to muze jezdit vsude v eu tedy ma to pak homolagaci:D

(reakce na) ural nebo dněpr?

22.10.2009 v 18:21 | Nahoru | #47
p.tojejedno> co mi vyprávěl jeden chlapík z ústí, který dovezl urala, tak mu ve velkým TP chybělo ono nějaký číslo či co, který nejspíš má něco společnýho s onou homologací potřebnou - v německu no problem, v čr velbloud jak hrom. nakonec mu to přihlásil nějakej známej na základě kopie jinýho TP, kde ono zázračný číslo či co bylo..
takže asi tak jednoduchý to nebude - má homologaci jinde=automaticky přihlásej tady

1 reakcí na tento příspěvek ural nebo dněpr?

22.10.2009 v 18:23 | Nahoru | #48
a za 135 tis se teď nabízí na motoinzerci tento -
Armádní model, pohon kola sidecaru, diferenciál, mechanická uzávěrka, originální kus, TP, SPZ, perfektní stav, cena 135tis.

(reakce na) ural nebo dněpr?

22.10.2009 v 19:20 | Nahoru | #49
Němec> Tolik by se mi líbil...a zase je to o penězích, doma už jsou motky dvě...a lidi nekupujou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?

22.10.2009 v 21:09 | Nahoru | #50

p.tojejedno>Deadman> zalezi kdy to bylo jestli to bylo pred novelizaci zakona...myslim ze to byl rok 2006 nebo 2007 a od te doby jde prihlasit vsechno! co jez eu a kdyz to muze jezdit v polsku tedy to znamená ze to muze jezdit vsude v eu tedy ma to pak homolagaci:D



můžeš něco blíž k tomu? Mám možnost pěknýho urala k650 z r. 1970 z Polska, od velice důvěryhodnýho kamaráda, má polský papíry, ale v nich žádná homologace. Při dotazu na polských úřadech sdělili, že v tý době se homologace nevedly a tudíž tam tyhle moto žádnou mít nemusí. Ale mám obavy z našich úřadů. Poslední moto z ciziny jsem dovezl před 4 roky a ač to bylo z Německa, tak docela opruz, běhání na dovozce do ČR kvůli 2 číslům a jedný cgybějící samolepce či štítku.

(reakce na) ural nebo dněpr?

22.10.2009 v 21:26 | Nahoru | #51

p.tojejedno>Deadman> zalezi kdy to bylo jestli to bylo pred novelizaci zakona...myslim ze to byl rok 2006 nebo 2007 a od te doby jde prihlasit vsechno! co jez eu a kdyz to muze jezdit v polsku tedy to znamená ze to muze jezdit vsude v eu tedy ma to pak homolagaci:D



Bohužel to takhle nefunguje Typ, co se u nás neprodával, nebo nemá univerzální evropskou homologací budeš přes naše úřady těžko protlačovat. Můžeš to zkusit, ale nejspíš budeš stejně nakonec schánět téměř nesehnatelné živé české papíry. S úřady se bojuje velmi těžko. Zdůvodňovat proč něco nejde, je jejich hlavní pracovní dovednost.

(reakce na) ural nebo dněpr?

22.10.2009 v 21:49 | Nahoru | #52

hok>můžeš něco blíž k tomu? Mám možnost pěknýho urala k650 z r. 1970 z Polska, od velice důvěryhodnýho kamaráda, má polský papíry, ale v nich žádná homologace. Při dotazu na polských úřadech sdělili, že v tý době se homologace nevedly a tudíž tam tyhle moto žádnou mít nemusí. Ale mám obavy z našich úřadů. Poslední moto z ciziny jsem dovezl před 4 roky a ač to bylo z Německa, tak docela opruz, běhání na dovozce do ČR kvůli 2 číslům a jedný cgybějící samolepce či štítku.


no tak to pujde jenom tezce mohl bys zkusit tu kopiji velkyho tech. prukazu stejnyho modelu , to znamena ze uz byl pro provoz v čr jednou schvalenej a je tu sance ze ti to prihlasej. jinak musis mit v tp cislo narodniho schvaleni a je jedno ze je stroj z eu jak tam neni poslou te na dekru to stoji cca 2000kc a kdyz ani tam tak mas smulu.jedine testaci historickeho vozidla.ja si dovezl NORTONA z Anglie a proste ho neprihlasej kdybych se posral.neni tam to cislo pac se zacalo vydavat asi v roce 86 nebo tak nejak. prej v nemecku mi ho prihlasej a pak i tady jako dovoz ale dovoz z Anglie ?? no to neeeeeeeeee proste pakarna

1 reakcí na tento příspěvek ural nebo dněpr?

28.10.2009 v 10:17 | Nahoru | #53
...Rudý říjen by v garáži rozhodně neurazil - http://imz-ural.com/redoctober/ - jen ty silniční gumy nic moc...

(reakce na) ural nebo dněpr?

28.10.2009 v 10:51 | Nahoru | #54
mmp> místo Uralshin se dávaj heidenau - dobře držej a životnost taky nemaj špatnou (cca 8-10tis na silnici) no a motorka s nima vypadá líp.

(reakce na) ural nebo dněpr?

1.2.2017 v 15:36 | Nahoru | #55
Android.wr>
Vole, a půjčíš mi na to??

ural nebo dněpr?

1.2.2017 v 19:14 | Nahoru | #56
Jak se lidi dostanou k tomu odpovět na něco v 8 let mrtvém tématu???

ural nebo dněpr?

1.2.2018 v 10:38 | Nahoru | #57
Tak normálně... Lidi hledaj periodicky stejný info. Dyž k tomu založej nový vlákno, tak to je hnedka : "hledej ve fóru", "je to tu už 100x" apod.. Jako třeba teďkonc :)

Takže až našetřim náký dukáty, sajda bude potřeba. Děcka si užijou prdel a já s nima, můžeme vopankovat nějaký lesy či co, nebo jet na ryby "hustě", nebo co já vim.. takovej motorizovanej vandr je dycky supr, ne.
Sámo jako fotr hledám dostupný sajdky a prostě mi nejlíp vychází rusáci, se nedá svítit asi. Co bych měl chtít? V typech se nevyznám.
Zručnej docela sem, ale nový díly si nevyrobim. A trochu ubejvá času na tydle věci. Takže radši něco malinko spolehlivějšího v mezích možností...
Něco už sem i pročet, ale že bych si z toho udělál závěry... Kdo má URAL/DNĚPR, pěje chválu, kdo má zundap, pěje chválu a rusáka haní (na zundapy nemám tyvoee), kdo má jawu radši šoupe nohama a kdo nemá nic, haní všecko, obvzlášť rusáka... Babo raď..

ural nebo dněpr?

1.2.2018 v 19:55 | Nahoru | #58
Pokud nespíš s nářadím pod polštářem, nekupuj Dněpra ani Ural 650. To jsou stroje pro hard core mechaniky. Pro průměrně zručného člověka je vhodný Ural 750 (2001+), tam je spolehlivost a kvalita neporovnatelně lepší. Pokud neplánuješ těžký terén a hluboký sníh, nepotřebuješ pohon sajdy. V tom případě je vhodnou ale dražší volbou i nějaké BMW s připojenou Uralí sajdou. U nás jich ale tolik není, to je potřeba se poohlédnout v Německu. Ostatně ojetých Uralů 750 je tam také podstatně víc než u nás. Pokud chceš vozit děti v normálním silničním provozu, na Jawu zapomeň. Ta na to nestíhá motorem ani rámem a to ani prázdná.

ural nebo dněpr?

5.2.2018 v 11:09 | Nahoru | #59
Tak to je v pytli, 2001+ jsou drahý jako hovado furt. Takhle drahýho doma nemám asi nic, ani moto, ani vůz

Naposledy editováno 05.02.2018 11:14:41

ural nebo dněpr?

5.2.2018 v 11:27 | Nahoru | #60
Starsi Dnepr se da, ale je to proste sizena mrdka hlavne na kvalite materialu. Sisaty ozubeny kolecka jsou standard (bez prdele). Svicky to zere jak blby, karbec prakticky neseridis pac si dela co chce ale ma to svy kouzlo kdyz to jede a vlni se to jak had, bohuzel s tim uplne nezabrzdis
Ale jak pise nade mnou, imrvere v tom lezis. Co me nejvic sralo byl mekky blok motoru, zavit strhnes i plastovym vercajkem z detske stavebnice.
Ale svy charisma to ma, bez debat. Je to uplne jiny nez cokoli z modernich masin.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist