Téma: Kontrolka rezervy
24.8.2009 v 17:53
Zdravím,
přestala mi svítit kontrolka rezervy a došel sem k tomu, že to má za sebou termistor v nádrži kterým se to řídí. Naměřil sem na něm odpor 5k (což by mělo sedět rozsvítí se později než první rezerva a ta má 3k) a v kabelech problém není, protože když jsem přehodil čidla tak to fungovalo. No ale k mojemu problému dneska jsem teda koupil negativní termistor 4k7 ale i když to mám hodinu zaplé tak se ani trošku nezahřeje tudíž neklesne odpor a kontrolka nesvítí. Tak se chci zeptat jestli někdo neměl s tímhle už problém nebo jestli někdo nevíte jakou hodnotu termistoru bych tam měl dát. Díky za odpověďi
přestala mi svítit kontrolka rezervy a došel sem k tomu, že to má za sebou termistor v nádrži kterým se to řídí. Naměřil sem na něm odpor 5k (což by mělo sedět rozsvítí se později než první rezerva a ta má 3k) a v kabelech problém není, protože když jsem přehodil čidla tak to fungovalo. No ale k mojemu problému dneska jsem teda koupil negativní termistor 4k7 ale i když to mám hodinu zaplé tak se ani trošku nezahřeje tudíž neklesne odpor a kontrolka nesvítí. Tak se chci zeptat jestli někdo neměl s tímhle už problém nebo jestli někdo nevíte jakou hodnotu termistoru bych tam měl dát. Díky za odpověďi
Bavíme se o palivové nádrži a je to opravdu termistor (negativní-odpor s teplotou klesá). Funkce je prosta: Kdyz mas dostatek benzinu tak je ten termistor chlazeny a ma tedy takovy odpor ze je kontrolka zhasla kdyz benzin neni tak se ten termistor zahreje snizi se prudce odpor a kontrolka se rozsviti. Ja myslel taky ze tam budou plovaky nez jsem to vyndal ven.
Nějak se mi to nezdá to co si popsal by znamenalo že v létě by se ti kontrolka nerozsvítila vůbec a v zimě by svítila furt.Termistor tam asi nebude spíš plovák bude mít nějakej spínač nebo potenciometr kterej na nějaký úrovni sepne kontrolku rezervy.
A přesto si budu stát za termistorem ... leto nebo zima vyndej si z nadrze hadicku a pust si benzin na ruku bude dostatecne studeny aby to ochladil a kdyz tam neni tak to zhavi a ta kontrolka sviti (je tam Negativni termistor tzn s vysokou teplotou klesa odpor). Ja už to mám kuchle ven je to fakt termistor ... a docetl sme se na netu ze to ma takhle dost japonskych motorek i aut (uz sme nasel ze kluci do varadera davaji termistor z mazdy 323 )
Ale to co popisuješ by znamenalo že ten "termistor" pokud by byl ponořenej v chladnym benzínu měl vysokej odpor ale pokud by se dostal na "vzduch" tak by se asi nějak zázračně ohřál a vykázal menší odpor a sepla by se rezerva.To se mi zdá trochu ujetý.Protože v zimě by to vůbec nefungovalo a když už tak s obrovskym zpožděním protože jak by ten benzín cákal v nádrži tak by to furt ochlazoval.
Ano to zpozdeni je celkem znacne i nez se to rozsviti kdyz mas prazdno ale tech par minut nehraje roli protoze kdyz se rozsviti druha rezerva tak mam este benzinu na asi 40 km. Cakajici benzin tomu nic neudela ten samotny termistor je v takovem pouzdre ktere ma nahore a dole otvory takze ten benzin musi vylozene natect to toho obalu pak se schladi a chova se jako odpor v obvodu (ktery je dostatecne velky aby se zarovka nerozsvitila jenze tim se zahriva a tedy kdyz ho nema co chladit tak se hodne zahreje a protoze je to negativni termistor tak se odpor prudce snizi a tim padem nic nebrani zarovce svitit.
jeste pro doplneni: kdyz kouknes na nejakou charakteristiku termistoru tak krasne uvidis ze to snizeni odporu nastane az po dosazeni nejake hodnoty takze to cakani benzinu muze udelat to, ze ona ta kontrolka zacne pomalinku zhasinat jak roste odpor ochlazenim nekdy treba zhasne i na chvilicku ale jak ti ubyva benzinu tak uz tam nic necaka a sviti zvesela naplno :)
1 reakcí na tento příspěvek Kontrolka rezervy
Z toho co popisuješ mám ale pořád pocit že ten termistor je nějak vyhřívanej.Přece pokud je léto tak rozdíl teplot v nádrži oproti zimě může být až 25 stupnů.
Naposledy editováno 24.08.2009 22:23:34
Naposledy editováno 24.08.2009 22:23:34
No jak sem tak hledal na netu tak je to reseni zebraveho oka termistorem celkem beznou zalezitosti muj vymysl to neni a doposud sem s tim zadny problem nemel Spíš mě ale teď jak koukam do datasheetu napadlo, ze problem proc mi nehral (a tedy nefungoval) dneska ten novy termistor je v tom ze ma dost velkou vykonovou rezervu tim padem se nezacne zahrivat takze zitra zmerim a spocitam co bude optimalni a takovy termistor tam hodim a snad to bude ok :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrolka rezervy
TOLI.: @fro má pravdu, pro hladové oko se v drtivé většině případů opravdu používá zapouzdřený termistor. Vyhřívání je prováděno protékajícím proudem, není to nic speciálního.
@fro: Jestli zjistíš, jaký termistor vyhovuje, vysloužíš si nehynoucí vděk fóra, protože vadné čidlo bývalo vděčné téma (a na termistor nevěřila spousta lidí). Můj je pořád funkční, ale jak píšu výš, je zapouzdřený, takže odečíst z něj nějaké označení nejde bez destrukce - a do té samozřejmě nepůjdu.
@fro: Jestli zjistíš, jaký termistor vyhovuje, vysloužíš si nehynoucí vděk fóra, protože vadné čidlo bývalo vděčné téma (a na termistor nevěřila spousta lidí). Můj je pořád funkční, ale jak píšu výš, je zapouzdřený, takže odečíst z něj nějaké označení nejde bez destrukce - a do té samozřejmě nepůjdu.
1100Virago> No ja bych dal ruku do ohne za to ze bys stejne asi nic nevycetl ja to pouzdro rozebral a nebylo tam napsane nic tady pouze merit a zkouset :) Jinak pro hondy sem se nekde docetl ze je stejne cidlo v mazde 323 (takze afrika 650 varan atd prinejhorsim z nejake mazdy z vrakace) ale ja doufam ze se zitra podari vychytat nejaky vhodny termistor :)
provedl bych nasledujici: zmeril proud a napeti na termistoru pri plne nadrzi (resp. v okamziku chlazeni na okolni teplotu), podilem obou dostanes odpor a ten si koupis. V ramci setreni prerusovani konaktoru, apod. bude lze proud merit v miste odpojene zarovky...
1 reakcí na tento příspěvek Kontrolka rezervy
No takže snímač mám hotový po prvotnim nezdaru s termistorem 4,7K jsem zkusil 2,2K ale ten i kdyz se trosku rozzhavil tak ne tolik aby se rozsvitila kontrolka a tak jsme k nemu zkousel paralelne pripajovat ruzne hodnoty odporu a Nakonec sem tam podle toho jak to fungovalo dal termistor 470ohmu kontrolka se kdyz neni v benzinu rozsviti cca po pul minute. Myslim ze termistory tak do hodnoty 1K by mohly být vpohode jenom se bude prodluzovat doba do rozsviceni kontrolky. Tak treba to nekomu pomuze az bude potrebovat delat nove cidlo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
Nová kola Honda XRV 750 Africa Twin, Honda XRV 650 Africa Twin | 23bus | 24 | 2.3.2023 v 20:22 wáca |
Zvýšení výkonu seškrceného motoru X... Honda XRV 650 Africa Twin | Peťan1972 | 1 | 8.1.2023 v 18:07 wáca |
Ako Africa, ale menšia Honda XRV 650 Africa Twin | Barry_moto | 3 | 22.11.2022 v 21:45 Slávek-TDM |
Ukradená motorka Honda XRV 650 Africa Twin | MartasUS | 27 | 16.9.2022 v 15:10 panTerek |