Nakonec jsem našel celou stránku, kde je funkce a složení keihinu cvk 32 jak popsaná, tak vyobrazená :)
http://faq.ninja250.org/wiki/How_a_carburetor_works:_Carbs_explained
edit - radost může trochu kalit fakt, že se jedná o CVK 40, ale pohledově a funkčně je to stejný snad :)
Naposledy editováno 20.08.2009 21:46:33
V počítači si zapni azbuku v nastavení klávesnice. Abys nelovil každé písmenko půl hodiny, spust si v příslušenství klikací klávesnici na obrazovku. Na ní se ti přepínaj popisky podle aktuálně nastavené klávesnice.
Pokud tvoji rodiče mají maturitu, tak se 8 let docela intenzívně učili rusky, pokud mají vejšku, tak 10 let. Což při podobnosti ruštiny s češtinou znamená že umí perfektně.
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
co nechápu, tak nikde nemůžu najít seznam jehel a rozměrů jehel pro CV karburátory, keihin má na svých stránkách o CV karburátorech kulový, jako by to byl nějakej archaickej model, co už se ani neprodává..
všude jsou různý seznamy velikostí a převodní tabulky pro FCR, PWK, PJ a podobný a CV nic
někdo mi psal i podobnosti s KLR, tak na to o víkendu mrknu.
Altík nevim - mám ekonomku, takže vím jen to, že tam je a že díky tomu svítím a dobíjím, jak tam je přidělanej a kam by pasoval, po mně nechtěj
Nicméně i u těch opozitčíků musíš v ruštině aspoň najít příslušné forum.
Kupodivu řešej karby na Dněpry a Uraly snad v každým vlákně
........
Do dněprů a uralů tam cpou rovnotlaky z naprosto všecho od 125 až po 40mm karby z velký rejže.
........
Tak jsem se tam dočetl, že na dněpra nacpali Jikov z Jawy 638 s origo otryskováním na 350 a normálně s tím jezdili Surovci! A prej to nebylo o moc horší než origo K65
Naposledy editováno 30.01.2010 00:37:35
jinak s rustinou jsem na tom velice bidne, jsem rad, ze louskam pismenka, slovni zasoba takrka zadna, ale na forech se i tak neco da vylustit s pomoci slovniku ...jinak na tom foru evidentne Keihin CVK 32 resi TADY takze bych zkusil ty rodice, aby formulovali nejakej dotaz, treba moje mama(vš) kdyz jsem chodil rok na rustinu, tak ze srandy jentak rekla doma par vet, nebo uplne s prehledem precetla text, takze oni to do tech lidi za komancu doslova nabouchali
Němec: tady pisou cosi zakladniho o tomhle karbu TADY trysky a nastaveni volnobehu jsem tam nasel, ale o jehle asi nic
Naposledy editováno 30.01.2010 08:47:31
se sáním laborovat nic nebudu nakonec, nechám to tak jak je-nemám na to zkušenosti ani znalosti-, jezděj na to všichni, tak co se s tím trápit, navíc to není nijak razantní a v rozsahu lehce od volnoběhu, což člověk tak moc nepoužívá.
na zvedlou jehlu o 4 podložky to jezdí, hrotit jinou teda nemusím, ale tenčí bych zkusil rád, když se zadaří sehnat.
na ural foru mi psali, že N6NE je přímo označení jehly - vtip je ten, že podle tohodle čísla nenajde člověk naprosto nic - co znamenaj písmena a čísla, jaký rozměry, natož kde jsou tyhle jehly osazený a co se tam dává jinýho. když srovnám třeba s KLR, který má CVK 40mm, tak naše jehla má mnohem větší zúžení a razantnější - tam ale asi bude hrát roli právě i jehlová tryska/needle jet a její průměr, počítám.. ale je možný, že je to jen nějakej optickej klam
KLR
Ural -
Naposledy editováno 30.01.2010 11:55:17
http://www.offmoto.com/4_Karburator_MIKUNI_BST_40-vycisteni_serizeni.php
2 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje keihin CVK 32
Němec>já to s tou pružinou furt nechápu :)
mám plácnu 10 závitů pružiny na určitou dýlku 9cm - ale pružina je delší, čili samotný víčko ji zmáčkne o 3cm ještě a pak dochází k dalšímu stlačení vlivem pohybu šoupátka..
když pružinu zkrátím o 3-4 závity a 1,5 cm a přiklapnu víčkem, tak se pružina stlačí jen o 1,5cm - tzn. protitlak stlačený pružiny by neměl být tak velkej, jako s delší pružinou, ne.. ??
zítra to ještě budu zkoušet, tak na to schválně mrknu, jak se mění protitlak když zkusím ručně šoupátko zvednout.
k tý dýlce sání - myslíte, že je tam nějakej prostor na laborování s dýlkou sání?
to se jedná o milimetry nebo spíš centimetry?
to výrazný pulzování je jen kolem "lechtání" plynu - jak motor točí víc, tak už je to pravidelnější, protože pružina už šoupě nestíhá tak rychle vracet.
předpětí a tuhost pružiny je trochu něco jinýho....
zkrátiš tu pružinu a tím ji víčko smáčkne míň. ano, tím zmenšíš předpětí. Čili zmenšíš sílu (potažmo ovládací podtlak), která bude potřeba, aby se to šoupátko žačalo nadzvedávat z nejspodnější polohy (tlačí na něj menší síla od víčka karbce). to pozmění začátek zdvih šoupátka.
tím, že "zrušíš" (svážeš) některé závity, tak je vyřadíš z funkce. pružina má tedy méně funkčních závitů. tím se ale změní její tuhost (viz vzorec výše), čož je vlastně síla potřebná na stlačení pružiny o jistou délku (k=F/deltaL). čili na stlačení pružiny (zdvihnutí šoupátka)o stejnou délku bude potřeba větší síla (oproti původní pružině).
schálně si zkus vzít původní nestlačenou pružinu a smáčknout ji třeba o 2cm. A pak ji chyť v půlce a smáčkni jednu půlku taky o 2cm (druhý půlky si nevšímej, je to stejný, jako bys ji zkrátil na polovinu, ale kvůli tomuhle pokusu ji přece nebudem řezat). jde to hůř, co?
to jen potvrzuje, že zmenšení počtu závitů má vliv na tuhost pružiny.
(samo, pokud bys takhle krátkou pružin dal do karbce, tak by to nefungovalo, protože by nejspíš ta pružina byla kratší než ten prostor v šoupátku, ale jako demonstrace je to ok.
zkoušení délky sání můžeš udělat tak, že buď to "koleno" (přirubu) mezi karbcem a válcem nahradíš něčím rovným (a pak už máš místa dost a můžes si hrát jak s délkou mezi karbcem a válcem (jak řikal jindra), tak od karbce "do vzduchu."
nebo hoď mezi přírubu a karburátor koleno a jsi na tom podobně, karbec bude čumět do bok a můžeš zkoušet jaký trubky chceš.
sem se zas rozkecal
E:písmenka
Naposledy editováno 02.02.2010 12:53:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje keihin CVK 32
Jindra650>Němec: jo proti tomu kmitani by pomohla leda uplne jina pruzina, ale jestli to ma teda cenu resit, spis proste schrastit jinou trysku a aspon ji zezacatku zbrousit, abys videl, jestli to pomuze
podpis
Jindra650>Němec: jo proti tomu kmitani by pomohla leda uplne jina pruzina, ale jestli to ma teda cenu resit, spis proste schrastit jinou jehlu a aspon ji zezacatku zbrousit, abys videl, jestli to pomuze
Tak Tvoje rada je asi nejblíž realitě :) jedinej, kdo prý zkoušel dělat něco s jehlama, byl holandskej dealer - tak jsem mu napsal a odpověď nebyla taková, jakou jsem očekával - tzn. jehlu nekoupili užší nebo jinýho tvaru, ale upravili si svoji tak, aby to co nejlíp jelo a pak si nechali vyrobit.
we have made needles ourselve by hand about 2 1/2 year ago as the
mixture till 2200 rpm is too rich and above 3400 too poor.
The higher the revs, the poorer the mixture.
After about 1 week teststand we had the correct needles. We calculated
the surface on every mm hight and let the needles produce by a machine
factory.
The meaning was to get the correct mixture in every rpm with result that
the engine stays cooler.
Extra profit was that we had a power ingrease of 3
teď na něj budu mít ještě pár doplňujících otázek - samotnej průměr mě nijak extra nezajímá, ten mi přijde jasnej - v místě zdvihu šoupátka, kde je směs chudá, bude potřeba jehlu ztenčit - čili to bude konkrétní úprava na konkrétní motorce.
+ jestli to je úprava, která se dělala dřív, a s modelovou řadou např. 2009-10 už se chovají motorky ok, a upravený jehly se už nedávají, tak proč - jestli je u novějších modelů jinej tvar jehly.
na tyhle jehly určitě šahat nebudu, jestli se bude něco zkoušet, tak s náhradníma, který by snad měly sehnat jít. ty teď nemám, tzn. do tý doby bude problematická část plynu holt řešená zvedlou jehlou.
pak taky přijde na to, jak moc je schůdný v domácích podmínkách nějak rozumně pravidelně opracovat jehlu :)
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
Naposledy editováno 03.02.2010 16:15:48
vím když sem sháněl někoho, kdo vyrobí šroub bohatosti směsi - každej říkal, že to nemá jak upnout a udělat. jehla je to samý, akorát trochu větší, ne? ale co si vzpomínám, tak soukup v jičíněvsi mluvil o někom, kdo jim podobný věci je schopnej udělat - týkalo se to toho šroubu bohatosti teda.
já to mám zlehčený o to, že potřebuju zbrousit jen rovnej průměr jehly, tvar kužele mi co do bohatosti a jízdních vlastností přijde ok - na nějaký větší laborování a jemnější ladění stejně člověk potřebuje víc zkušeností, který nemám - tzn. já budu spokojenej, když motor pošlape podle mých představ, nebude mít žádný hluchý místa v rozsahu plynu, nebude se přehřívat a bude jezdit za rozumnou spotřebu.
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
1. jestli tyhle jehly dával i Kučera
2. jestli za ty dva a půl roku je tovární nastavení a tvar jehly pořád stejnej, nebo se něco změnilo
3. jestli ty svoje jehly dávají i do nových motorek, nebo nový motorky už jsou ok
pokud už svoje jehly nedávaj, pak si budu stejně muset tu svou upravit konkrétně podle svý motorky - on tam totiž píše, že to bylo chudý v dolním rozsahu jehly, kde už to ale ovlivňuje kužel -tak jsem to pochopil já. já potřebuju hlavně tenčí průměr jehly pro obohacení horního rozsahu, když je šoupě jen trochu vysunutý.
tzn. zatím jsem to nechtěl komplikovat otázkama ohledně koupě, když přesně nevím, jak to s těma jehlama je. chlapík ochotnej, tak snad se všechno dozvím a budu moudřejší. ale jinak samo, když bude možnost a jestli je cpou do nových motorek, hned je koupím na zkoušku :)
výkonově je ural pořád kolem těch 26kW, tak těžko říct, jak velký změny dělali a proč je výkon pořád tak "nízkej" - jestli kvůli plnění emisních limitů? přijdou mi to docela skoky vytlouct 7kW jen jiným tvarem jehly a dokonce rozdíl 13kW v případě použítí jiných karbeců..
Naposledy editováno 03.02.2010 16:45:18
Možná by to šlo doladit i tímhle, jeden takovej pokus bych udělal, přímo na vzdušník volnoběhu nasadit malinkou hadičku a její konec přiškrcovat a pozorovat co se děje
Jinak ještě k té pružině, o té tuhosti je to samozřejmě pravda, prostě namáháš silou méně závitů a na samotnej materiál se ta síla dělí, čili dělí se mezi jednotlivé závity a jednotlivý závit je namáhán více... tuhost se zvětší.
Ovšem byl opomenut fakt že pružina má délku cca 15 cm a je zmáčklá do šoupěte na 5 cm...
Takže síla se mění především předpětím, který činí dvojnásobek....
a to o kolik se změní předpětí a tuhost se dá samozřejmě dopočítat, ale uvažoval jsem spíš obecněji.
ale ok, pokud jsi to tady nečetl, tak chápu, máš samo pravdu
ale pořád předpětí ovlivňuje jen "počátek reakce" šoupátka" pak už je to na tuhosti.
Naposledy editováno 04.02.2010 14:22:00
jehla zatím čeká, jak se to vyvrbí s holandskem - odpověď na včerejší doplňující dotazy ještě nemám. motorka se zvedlou jehlou jezdí obstojně, tak mě nic netlačí do akčních řešení a můžu si dovolit nikam nespěchat - na šroubech bohatosti sem si vyzkoušel, že čím víc člověk pospíchá, tím víc ho všechno stojí :)
deadman - díky za nabídku, ale je to lehce z ruky počítám že tohle si nechám udělat přes tátu a jeho známý, který na to maj vybavení a potřebný znalosti :) ono přijde na to kolik ty jehly budou stát, když pár korun, tak bych si to klidně vyzkoušel, ale jak říkám, zatím nic nekupuju nestresuju a čekám na bližší info z holandska.
máte eventuelně nějakej tip, kde trysky za rozumnou cenu v rozumný době dodaj? nějak jsem žádnej eshop nenašel, jedine svh-shop, ale mají podmínku minimálně 5trysek toho kterýho druhu. jak jsou drahý a rychlý na partsdepot, pokud tam teda takovouhle věc člověk sežene?
volnoběžný jsou N24-25 a hlavní s kulatou hlavou 393
kamenný nemám moc kde - Beran v Hradišti je pro mě z dob dávno/nedávno minulých nespolehlivej v objednávání, Plaveckýho z MB moc nemusím, Soukup z Jičíněvsi je z ruky a všechno ostatní budou oficiální zastoupení, kde si za to jistě připálej různý yamaha a kawasaki přirážky..
Naposledy editováno 04.02.2010 16:07:24
jsem na ně docela zvědavej..
[img]
Naposledy editováno 23.04.2010 11:45:02
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
Naposledy editováno 23.04.2010 13:18:01
změnu sem čekal, ale že bude až taková, to mě překvapilo :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje keihin CVK 32
V.e.n.c.a__zr7s>je to sice trochu mimo diskuzi,ale vidím,že se tu vyznáte v karbecích keihin cvk 32.Řeším tenhle problém.Když brzdím motorem nebo když vytočím motor na neutrál spadnou otáčky na volnoběh bezproblémů,ale když je motor v tahu to znamená že na nějaký zařazený převodový stupeň vytočím na 5 tis. tak se mi otáčky ve 4 tis. zhoupnou a pak pomalinkou spadavají.Hladiny,bohatost sou prý v pořádku.Problém je synchronizace.Je pokaždé jinak.Mechanik je seřídí jede to projet pak je znova přeměří a má je rozhozený...Mam to už ve 3 servise a nikdo neví co s tím...V prvním servise mi ty blbové hejbali se snímačem škrtících klapek..sice udělali čárku kde byl,ale už se sním hejbalo...Poradí někdo?Jedná se se kawu zr 7.
Nemám křišťálovou kouli, ale to že naměřej pokaždý jiný podtlaky, může být tím, že to někde za určitých okolností přisává vzduch. Je to pravděpodobnější, než že by stavitelný spojky byly v takovým stavu, aby otvíraly klapky pokaždý jinak.
Snímač polohy je tam kvůli regulaci předstihu.
Naposledy editováno 01.05.2010 18:29:34