globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak funguje keihin CVK 32
 
20.8.2009 v 21:43
Nedávno jsem tady cosi řešil a zajímal se, jak funguje jedna tryska v karburátoru.
Nakonec jsem našel celou stránku, kde je funkce a složení keihinu cvk 32 jak popsaná, tak vyobrazená :)
http://faq.ninja250.org/wiki/How_a_carburetor_works:_Carbs_explained


edit - radost může trochu kalit fakt, že se jedná o CVK 40, ale pohledově a funkčně je to stejný snad :)

Naposledy editováno 20.08.2009 21:46:33
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

Jak funguje keihin CVK 32

21.8.2009 v 07:12 | Nahoru | #1
stránky dobrý, znám má tam akorát trochu postahovaný ty obrýzky z různých konstrukčních řešení a pořád to vstahuje na ten typ karbecu i když to není úplně pravda.
Viz ten graf ideální bohatosti-patří k mikuni typ VM, slejdovej karbec by si takhle nepoladil

Jak funguje keihin CVK 32

25.8.2009 v 15:22 | Nahoru | #2
šrouby bohatosti u tohoto typu škrtí díru s benzínem, ne vzduchem. Tento typ karburatoru CV/CVK se montoval snad do všech motorek posledních 25 let. Ne na všech motorkách má označení, třeba na Hondách má často označení v kódu používaném Hondou pro díly, přestože u jiné značky má označení jiné a s jiným označením se dal ten samý karburátor koupit přímo.
To číslo je průměr difuzoru. Další podrobnosti neznám.

Jak funguje keihin CVK 32

24.9.2009 v 10:49 | Nahoru | #3
tak jestli tomu dobře rozumím, tak když motor nereaguje na šroub bohatosti, pak je třeba dát menší volnoběžnou trysku -

On the CV, adjust the idle mixture while idling. Closing the idle mixture screw slowly should cause the idle to become rough. Slowly turn the screw out until the engine again idles smoothly. Add approximately 1/8 to ¼ turn more. If closing the screw makes no difference in idle speed or smoothness, you will have to use the next smaller pilot jet

naopak když reaguje až při větším povolení nad 3 otáčky, pak je třeba dát větší volnoběžnou trysku -
If you have to turn the screw out more than 3 turns, consider increasing jet size to the next larger pilot.

na ladění doporučujou tři sady čistých svíček - nejdřív projet jednu míli a nepřesahovat půl plynu -
After installing the plugs, you want to ride around at part throttle gently accelerating but keeping below ½ throttle. You want to stay on the low speed circuit as much as possible.

akorát píšou, že když už se nedává jako přísada olovo, tak se podle barvy svíček usuzuje blbě -
With todays fuels that are missing the lead, it's difficult to get a reading from the plugs at all.


co mi nějak nejde přeložit je toto
Here's a quick test that will tell you if you have to fat of a jet in the top end....
Run the bike through the gears into third gear and run third up to 60-70 MPH full throttle, then chop the throttle about 1/8 to 1/4 back and see if the bike either surges ahead or stumbles then recovers.

If it surges ahead, your jetting is lean
If it stumbles and recovers , your jetting is rich
If it makes no difference, you're pretty close.

zdroj:
http://www.hdtalking.com/fuel_and_carb_related_issues/978-cv_carburetor_jet_adjustment_trouble_shooting.html

to střílení do pravýho po ubrání je podivný, levej to nedělá, pravej byl taky ok, obohacením šroubem bohatosti se to zlepší, ale pořád je tam znát to popráskávání při vytočení a puštění plynu - tak zkontroluju jestli mi to nesaje falešnej někde u příruby..

Jak funguje keihin CVK 32

24.9.2009 v 11:07 | Nahoru | #4
Nemec>
...Run the bike through the gears into third gear and run third up to 60-70 MPH full throttle, then chop the throttle about 1/8 to 1/4 back and see if the bike either surges ahead or stumbles then recovers.If it surges ahead, your jetting is lean
If it stumbles and recovers , your jetting is rich
If it makes no difference, you're pretty close....

To znamená že máš jet na plnej, pak ubrat. Pokud to při ubrání plynu nejprve zatáhne víc a pak až ubere, tak máš chudou směs - jehlu nízko - při ubrání je bohatší než naplno. Pokud to naopak při ubrání nejdřív ubere víc (a možná střílí) tak máš bohatou směs. Pokud to ubírá nějak normálně, tak máš správnou směs.

(reakce na) Jak funguje keihin CVK 32

3.10.2009 v 21:15 | Nahoru | #5

JESE>CVK maj retro triuphy, tady mas naky nfo o jejich serizovani.



ono i na tom hd foru toho je docela dost a myslím kompletní, co je třeba -
http://www.hdtalking.com/fuel_and_carb_related_issues/

co sem zatím moc nepochopil, jakým způsobem funguje zvedání šoupěte a za jakým účelem se navrtává díra v šoupěti, která ovlivňuje zvedání šoupěte - tedy čeho se tím docílí.

Naposledy editováno 03.10.2009 21:30:58

Jak funguje keihin CVK 32

3.10.2009 v 21:30 | Nahoru | #6
koukám na triumphech se dávaj taky podložky pod jehly - tady http://www.gsxr.wz.cz/karb2.htm je ladění směsi popisovaný pomocí jiný pružiny - jestli dobře rozumím, tak silnější pružina dává bohatší směs a slabší pružina chudší směs.. ?

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32

11.12.2009 v 17:33 | Nahoru | #7
Přeložil by mi někdo těchhle pár vět?
Nějak z toho nejsem moudrej
v první větě nechápu co znamená wedge left. no a v druhým odstavci druhá věta :)

All you are doing when you shim is moving the "Needle Taper" wedge left...which robs the top end. Proper jetting is what you need.

At 3 turns on the idle screw you are at the limit of usefulness. Kinda like continuing to open the facet when no more volume of water is available.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje keihin CVK 32

11.12.2009 v 20:16 | Nahoru | #8
Němec> Ta druhá věta znamená, že za 3 otáčky volnoběžnýho šroubu jsi na hranici použitelnosti. Podobně jako pokračování v otvírání kohoutku, když přívod stejně větší proud vody nedá.
Tím naznačuje vztah mezi volnoběžnou tryskou a šroubkem volnoběžné bohatosti.

Ve slovníku jsi to nenašel, protože uprostřed slova facet mu chybí ještě "u".
Na tu první větu jsem línej, musel bych hledat ve slovníku.

(reakce na) Jak funguje keihin CVK 32

11.12.2009 v 21:46 | Nahoru | #9
Deadman> se mi totiž kluci snažej namluvit, že když zvednu jehlu, ovlivním si top end, což mi přijde jako blbost, protože podle mě si jen ovlivním určitej rozsah kolem jedný třetiny plynu znatelně, ostatní bude zanedbatelný. a topend od určitý polohy plynu (3/4?) ovlivňuje už jen velikost hlavní trysky, je to tak?

takže se jim při svý mrzký znalosti aj snažím vysvětlit, jak tomu rozumím já - když není jehla zvedlá, tak při poloze plynu 0,3 (1 je plnej) mi bez podložený jehly jde určitý množství směsi odpovídající 0,3 plynu

Když zvednu jehlu, tak při 0,3 plynu mi tam jde směs jako při 0,35 plynu - tzn. směs se stane bohatší - ale pouze v rozmezí plynu, který ovlivňuje poloha jehly svým tvarem. tzn. pro mě je to znatelný ovlivnění hlavně kolem 1/4-1/3 plynu, mám pravdu?

a když koukám na ten diagram, co ovlivňuje clip position, tak je tam jasně vidět, že polohou jehly si prostě nemám jak top end rozhodit, protože poloha jehly končí vlivem u cca třetiny plynu...

toliko páteční teorie

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32

11.12.2009 v 23:02 | Nahoru | #10
Jehla ovlivňuje vršek minimálně, ale někdo je i za ten nepatrný rozdíl vděčný. Kamarádovi na brzdě malinko obohatili vršek dokonce i volnoběžným šroubkem. Když se honí procento nebo dvě, tak už má vliv každá blbost.

Mám takovej dotaz. Možná jsem se už ptal. Jak se jezdí z uzávěrkou? Zatáčí to mimo asfalt ochotně, nebo se to snaží přetlačit přední kolo rovně?
A jak se s tím jezdí za sucha po silnici (bez uzávěrky)? Táhne to při přidání doprava a při ubrání doleva jako Jawácká sajda?

Jak funguje keihin CVK 32

25.1.2010 v 10:30 | Nahoru | #11
může něco nějakým způsobem ovlivnit natočení karburátoru v přírubě?
poloha karbecu není přesně daná a může se natáčet doleva/doprava v gumový přírubě - když nebude v rovině, ovlivní nakloněná hladina v plováku něco?

Jak funguje keihin CVK 32

25.1.2010 v 10:52 | Nahoru | #12
Ty karburátory jsou většinou dělaný symetricky a plováky mají vyvážené tak aby se hladina s náklonem moc neměnila. Jediný výrazně asymetrický prvek je sytič. Mě to volnoběh drží úplně stejný rovně i nakloněný na stojan. Narozdíl od ruskýho karburátoru.

Jak funguje keihin CVK 32

25.1.2010 v 10:58 | Nahoru | #13
kdyz naklonis karbec, nakloni se i hladina, takze neni jisty, v jaky poloze se ustali plovak.
ale +/- svisle namontovanej karbec - to nemůže mít takovej vliv.... nejhůř vodováha to jistí

Jak funguje keihin CVK 32

25.1.2010 v 11:45 | Nahoru | #14
no on stoupá i od válce směrem nahoru a co sem měřil hladinu, tak vpředu je vyšší, vzadu nižší-ale možná sem to jen blbě měřil. tohle mě jen napadlo,když sem viděl, že mám každej karbec natočenej jinak + jestli může takhle kolmá hladina mít nějakej vliv na chod motoru a na to, jestli bude směs chudší nebo bohatší..

Jak funguje keihin CVK 32

25.1.2010 v 12:13 | Nahoru | #15
jestli to dělám dobře, tak hladina nakloněná je - připojím prázdnou hadičku na přepad, při vyplým motoru povolím výpušťák a ať s hadičkou hejbu jak chci, tak hladina se vždycky ustálí v tomhle bodě.

edit - he blbě - hladina rovně je vzhledem k "zemi", ale není rovně vzhledem dělící rovině karburátoru, podle který se "řeší" výška hladiny karburátoru - tak jestli to něčemu vadí nebo nemůže :)

tady je směrem k válci
[URL= směrem od válce
[URL=

Naposledy editováno 25.01.2010 12:58:21

Jak funguje keihin CVK 32

25.1.2010 v 13:41 | Nahoru | #16
tohle se už ničím doladit nedá, ne? to je dáno poloho motorky a polohou karbce vůči válcům
(která je daná přírubou a to asi nepořešíš)

Jak funguje keihin CVK 32

25.1.2010 v 23:19 | Nahoru | #17
tak tak, to už je daný, jen mě pořád zajímá, jak to maj ostatní motorky, jestli karbecy v rovině a jestli a čemu to vadí - jak píšu, hladina vzhledem k dělící rovině se řeší, ale tady je hladina vzhledem k dělící rovině různá o cca 2-3mm od začátku do konce karburátoru, takže to mi není moc jasný..

celkově mi není jasný, co a jakým způsobem hladina ovlivňuje - to mi tady na foru i přes pár dotazů zatím nebyl nikdo schopen vysvětlit

trysky, šoupě, pružina - tohle všechno je mi jasný co a jak kdy a proč, jen tu hladinu furt nechápu, jak to tam funguje..

Jak funguje keihin CVK 32

26.1.2010 v 09:45 | Nahoru | #18
Hladina ovlivňuje hlavně volnoběh a startování, kdy je v sání malý podtlak. Za jízdy už to není moc znát. Na všech rejžích jsem viděl karby vodorovně, ale pod plynem se stejně hladina přeleje úplně jinak. A že silné motorky jsou schopné zrychlení, kdy máš problém se udržet, přesto karburátory fungují.

Jak funguje keihin CVK 32

26.1.2010 v 10:38 | Nahoru | #19
no právěže u hladiny píšou, že ovlivňuje všechny rozsahy - když se zvedne hladina o jeden mm, pak by měla být o jednu velikost menší HT.

píšou tam něco o tlaku paliva v plovákovce a funkci venturiho trubice - čím míň paliva v plovákovce, tím nižší tlak paliva, takže i když je jehla zvedla a palivo může proudit, tak vzhledem k nižšímu tlaku ho proteče míň, než při vyšší hladině - tak to chápu já. (třeba blbě, prohnal sem to translatorem a zbytek domyslel)
http://www.allthingsmoto.com/forums/f-15/how-set-your-motorcycle-carburetor-float-level-13609/

kolmost hladiny budu teda brát jako ok - možná je to logický - o co víc je ho vepředu, o to míň je ho vzadu, proto výslednej "tlak" potřebnej pro proudění určitýho množství paliva bude stejnej, jako by byl karbec v rovině, je to tak?

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32

26.1.2010 v 11:16 | Nahoru | #20
Jde o to, že podtlak působící na komínek jehly vlivem proudění vzduchu pod šoupátkem působí podtlak. Tento podtlak musí zvednout váhu benzínu v komínku mezi úrovní hladiny po úroveň vrcholu komínku. Tato část podtlaku je minimální, dále podtlak navíc, který způsobí že ta váha benzínu není jen zvedlá, ale že benzín výrazně a v požadovaném množství proudí skrz hlavní trysku do komínku. Do komínku je často přiveden i vzduch do vzdušníků, který palivo probublává a pění. Tlak na hladinu v plovákovce je u většiny karburátorů stejný jako tlak vzduchu u vstupu do karburátoru (prostory jsou propojeny velkým kanálem, stejně je propojen prostor pod membránou) nebo je stajný jako atmosférický tlak, pokud má plovákovka nezávislé odvětrání (viděl jsem jen u Mikuny na Sůze). Výška hladiny má význam pro váhu toho sloupce benzínu.

Uváděný rozdíl velikosti trysky o 1 já teda ani omylem za jízdy nepostřehnu.
Komínek je u všech dnešních karburátorů uprostřed plovákovky, kde se s nakláněním hladina nemění. Plováky jsou umístěné taky uprostřed plovákovky a většina motorek s nima dokáže jet dlouho po zadním kole.

Mimo podélný střed je volnoběžný okruh, navíc podtlak na volnoběh je nízký, takže tam má hladina a naklonění karburátoru velký vliv na bohatost.

Nepoužívej automatické překladače, každé slovo má 20 významů v různých souvislostech, z nichž některé ani nejsou v běžným slovníku. Automatické překladače nevyhodnocují souvislosti a vyberou si nejčastěji používaný význam, který nemá s tím ve větě nic společného. Výsledkem je nesmysl nebo matoucí věta. Přečti si to jednoduše rovnou v angličtině a neznámá slova si hledej v technickým slovníku.

Naposledy editováno 26.01.2010 11:18:51

Jak funguje keihin CVK 32

26.1.2010 v 11:37 | Nahoru | #21
navíc i u CV píšou, že hladina má vliv na bohatost a nepíšou jen volnoběh, takže to má vliv na všechny trysky, ne?
The float level is the first thing that needs to be checked when tuning your carb. If the level is too high, it can cause a rich condition, too low and it can cause a lean condition. If it's not set correctly, any other adjustments you make may have to be redone.

Jak funguje keihin CVK 32

26.1.2010 v 12:29 | Nahoru | #22
On to bere z toho pohledu, že počítá váhu celého sloupce benzínu v komínku a né jen tu část sloupce, co je nad hladinou. Proto musí připočíst i tlak působící na dno komínku váhou okolního benzínu. Jednodušší je to počítat nebo si to představit tak jak jsem psal, uvažováním jen váhy té části sloupce benzínu, co je v komínku nad okolní hladinou. Dává to stejné výsledky.
Jeho popis je zase přesnější, pokud bereme v potaz, že díky bublinkám ze vzdušníku komínku je objemová hmotnost benzínu v komínku menší než benzínu v plovákovce.
První 4 věty jsou jen o tom, že ti benzín teče z nádrže do plovákovky vlastní váhou.

V tom druhým příspěvku píšou, že hladina má vliv na bohatost, což má, ale ne na kterou a jak moc. Dle mé zkušenosti s obyčejným šoupátkovým karburátorem Jikov a KMZ je výrazný vliv jen na volnoběh. Navíc tu hladinu nelze měnit tak moc, aby plováky ještě správně fungovaly. 2mm mimo správnou hladinu za jízdy pod plynem nepoznáš.

Jak funguje keihin CVK 32

26.1.2010 v 12:57 | Nahoru | #23
no vidíš, tak to si můžu vybrat, Jurawood zase tvrdí, že hladina vstupuje do hry i jinde, než jen volnoběh bych to klidně vyzkoušel, kdyby to šlo natavit nějak rozumně, ohýbat sem tam se mi to nechce teda, takže na to zatím šahat nebudu..

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32

26.1.2010 v 18:39 | Nahoru | #24
Hladina podle mě má mít vliv na všechny trysky ve všech režimech.
Vždyť přece na základě rozdílu tlaku v plovákový komoře a u trysky ten karbec funguje!
resp. podtlak v sání musí to palivo vysát až k horní hraně trysky, tzn. překonat
výškový rozdíl mezi horní hranou trysky a hladinou paliva.
čili pokud se zvedne hladina, tahle výška (rozdíl) se zmenší, čili na vysátí paliva až k horní hraně trysky bude potřeba menší podtlak, resp. při stejném podtlaku se paliva vzsaje víc, tudíž se směs obohatí. opačně ochudí.

Jak funguje keihin CVK 32

26.1.2010 v 18:53 | Nahoru | #25
Tak už koukám že to řešíte
Má vliv při všech režimech, ovšem na nízkých zdvizích šoupátka mnohem víc.
To jsem psal autorovi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje keihin CVK 32

26.1.2010 v 19:00 | Nahoru | #26

Dargas>Vždyť přece na základě rozdílu tlaku v plovákový komoře a u trysky ten karbec funguje!
resp. podtlak v sání musí to palivo vysát až k horní hraně trysky, tzn. překonat
výškový rozdíl mezi horní hranou trysky a hladinou paliva.



Přesně tak, třeba na sradovi když jedu kilo a víc palivo stříká přes trysku a jehlu přímo do difuzoru aniž by k tomu potřebovalo podtlak
Do airboxu je přes náfuky natlačený vzduch a tlak by způsobil zchudnutí směsi, což se projeví vynecháním zážehů již nad 40-50km/h !!! (vyzkoušel jsem) Takovej to má vliv....

Takže z airboxu vede hadička která potřebný tlak přivádí na vršek plovákových komor.
Čím větší rychlost , tím větší tlak. Třeba tak funguje i turboregulace na karbecech
.

(reakce na) Jak funguje keihin CVK 32

27.1.2010 v 23:02 | Nahoru | #27

Jurawood>Přesně tak, třeba na sradovi když jedu kilo a víc palivo stříká přes trysku a jehlu přímo do difuzoru aniž by k tomu potřebovalo podtlak
Do airboxu je přes náfuky natlačený vzduch a tlak by způsobil zchudnutí směsi, což se projeví vynecháním zážehů již nad 40-50km/h !!! (vyzkoušel jsem) Takovej to má vliv....

Takže z airboxu vede hadička která potřebný tlak přivádí na vršek plovákových komor.
Čím větší rychlost , tím větší tlak. Třeba tak funguje i turboregulace na karbecech
.



Však jasný, jak říkáš! pokud máš "náporovej" airbox nebo turbo, je v airboxu (potažmo u trysky větší tlak než atmosférický. tzn. karbec by nedával benzín.
proto se tento zvýšený tlak přivede i nad hladinu do plovákovky ("vyrovnají" se tlaky v sání (čili i u trysky) a v plovákovce (stejně jako jsou vyrovnané, pokud je v obou místech atmosferický tlak)
no a píst pak vytvoří kýžený rozdíl tlaků a už se nám tam tlačí benál

Jak funguje keihin CVK 32

27.1.2010 v 23:03 | Nahoru | #28
a to pulzování šoupěte je normální nebo ne? přijde mi to nelogický - držím určitej plyn tak proč šoupě hopsá sem tam - chápu teda, že od jednoho sání do dalšího klesne podtlak a tím pružina tlačí dolů šoupě, než nastane opět podtlak u dalšího sání, kterej opět šoupě o kousek přizvedne - ale nechápu, proč je ta pružina tak silná? je to normální, není to normální? pro šoupě to není taky moc dobrý když xkrát za minutu mrdlá sem tam, ne?

když připojím airbox, neuvidím na šoupě :)
navíc rozdíl je minimální - tzn. chová se to téměř stejně, jako s připojeným airboxem -
směs chudá není, myslím - hoří do oranžova, to znamená bohatá, ne? mám to nahraný ještě s tou colortune svíčkou,ale už sem to nestihl odpo dát, tak se na to mrknu, z foťáku to v moc extra kvalitě neleze.

nevěděl sem, jestli to střílí do sání nebo výfuku, proto jsem se inspiroval videem, co sem dával Jurawood - ten pohled na šoupátka za jízdy :)

tak video nebude nešlape nahrávání videí na youtube - a ještě mě napadlo, jestli tohle můžou způsobit vyhozený katalyzátory, jen je mi divný, že by jejich vyhození rozhodilo jen jednu oblast

Naposledy editováno 27.01.2010 23:13:22

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32

27.1.2010 v 23:06 | Nahoru | #29
jinak:
pulzování klapky bude předpokládám normální, jelikož motor saje přetržitě a vytváří kolísání tlaku v sání. Jak moc je to "normální poskakování" to nevím, nemám vlastní zkušenost.
podle videa to vypadá, jako když do karbce plivne trochu hořící směsi, ne?
Výfuk je origo? upravenej? předstih je správně? jsou správně vačky a vačkový kola?

Jak funguje keihin CVK 32

27.1.2010 v 23:55 | Nahoru | #30
Výfuk origo je, vyhozený jsou katalyzátory - myslíš, že maj až takovej vliv?
v jinejch polohách plynu to jede dobře, jak se směs obohatí zvednutím jehly, jede to taky dobře - konkrétně to nefluše při 4 podložkách pod jehlou. spotřeba zvednutím jehly se nějak extrémně nemění.

mně to nepřijde jako chudý, proto moc nechápu ty detonace a flusání do sání, který vyřeší až větší obohacení - ono ty katalyzátory bych stejně vyhodil, za chvíli by zrezly v zimě, takže za rok dva by člověk měl beztak rovný svody, tzn. mi přijde rozumnější vyřešit teď směs, než vracet katalyzátory - volnoběh super - šroubem bohatosti jde ještě obohatit, takže použitelný rozmezí tam je. plnej plyn pod plynem je taky ok, jediný, co zlobí, je špatný chování při pomalý akceleraci v rozmezí kolem 1/4 plynu a setrvání v poloze 1/4 plynu :) jak se dá půl a víc plynu, tak to reaguje dobře a nestřílí. při zvedlejch jehlách to reaguje dobře i při lechtání plynu.

ještě sem dostal tip na pár věcí a sice -
1. vadný karburátory - prý už taky byl jeden případ, ale tohle jsem zatím tak nějak vyloučil.
2. bordel v karburátorech - čištěný byly sice jen plovákovky, ale oba karburátory se chovají stejně, tak předpokládám, že bordelem to není. navíc mají karbecy jen 12tis km.

tady jsou ty detonace kolem 1/4 plynu -


Naposledy editováno 27.01.2010 23:59:08
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist