globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 900 SS - nepravidelný chod motoru
18.8.2009 v 17:10
První vstřikové SuperSporty od r.v. 1998 do cca 2000 mívají problém s nepravidelným během motoru mezi 3 a 4 tisíci otáček. Motor se v tomto režimu občas zakucká, prskne, je to jakoby vynechala jiskra nebo dodávka paliva. Je to poměrně běžný jev, na zahraničních fórech ducatistů je to častým tématem.
Také mě to docela trápí, zejména při jízdě v obci je to protivné, řadit aby se otáčky držely nad 4 tis. je docela opruz. (4000 na šestku = cca 120 km/h) Vypozoroval jsem, že čím je větší vedro, tím je to horší, ale vždy jen mezi 3 a 4 tisíci, nikdy výše.
Chtěl bych se zeptat, jaké s tím máte zkušenosti vy, případně jak to léčit?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek 900 SS - nepravidelný chod motoru

18.8.2009 v 17:46 | Nahoru | #1
zdar ten to problem maj i telatka mezi 3-4 tis. neduveruju servisum tak samo doma staci mi zdycky udelat podtlaky ze smesi, nic vic se tam delat neda , este svice , volne civky na kostre , spatny kontakt mezi kablem a fajou tak at se dari

900 SS - nepravidelný chod motoru

18.8.2009 v 18:58 | Nahoru | #2
No nevím, mám ještě raptora, což je taky motor TL, ale ten je v porovnání s ducatím dvouventilem přímo sametovej a táhne už od dvou tisíc jako bejk.
každopádně díky za názor.

2 reakcí na tento příspěvek 900 SS - nepravidelný chod motoru

18.8.2009 v 21:34 | Nahoru | #3
měl jsem 900SS r. v. 98 a takový problém jsem neměl. taky je pravda, že jsem tam měl laděné koncovky, vzduchový KN a iridiové svíčky a s tím vším to bylo taky seřízené. na 4000 ot. mi to je 140 km/h. Teď mám to stejné na 900SS r. v. 02 a taky bez problémů. akorát teď mi to na 4000 ot. jede 150 km/h

1 reakcí na tento příspěvek 900 SS - nepravidelný chod motoru

19.8.2009 v 08:01 | Nahoru | #4
Laděné koncovky DP tam jsou také, i s upravenou řídící jednotkou, která k nim patří. KN filtr tam sice není, ale nevěřím, že ten by byl příčinou. Iridiový svíčky se chystám dát, vím že jsou přínosem, ale nespoléhám že by problém odstranily.
V čem spočívalo seřízení? CO, synchronizace klapek, úprava palivový mapy?

900 SS - nepravidelný chod motoru

19.8.2009 v 08:04 | Nahoru | #5
Jj, škube sfiňa jedna Mě to dělá only s laďákama (resp. hlasitějšíma výfukama ). Se sérií laufama ani náznak. Myslim, že po instalaci PC a doladění to musí zmizet. Mě už je to fukanec, já tyhle otáčky poslední dobou moc nepoužívám :\

(reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

19.8.2009 v 08:15 | Nahoru | #6

mates.tl>zdar ten to problem maj i telatka mezi 3-4 tis. neduveruju servisum tak samo doma staci mi zdycky udelat podtlaky ze smesi, nic vic se tam delat neda , este svice , volne civky na kostre , spatny kontakt mezi kablem a fajou tak at se dari



Dá,assassin ví!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

19.8.2009 v 15:14 | Nahoru | #7
Raptor.1> nevim, co všechno konrétně dělali, ale bohatost směsi rozhodně (s tím souvisí i mapa) a klapky počítám že taky. nechával jsem to dělat se servisem jako ventily, řemeny a řekl jsem jim, ať mi to prostě seřídí, aby to šlapalo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

19.8.2009 v 16:57 | Nahoru | #8
venakucera> No, to je právě ono. Jde o to "jak moc" tu bohatost dělali. Buď dělali jen CO a to je seřízení bohatosti směsi na volnoběh a palivový mapy se vůbec netýká. Nebo opravdu upravovali mapu a to se bez Power Com. nebo výměny řídící jednotky neobejde.
Myslím, že na můj problém mezi 3 a 4 tis. rpm už seřízení céóčka nedosáhne, tam se bude asi muset hrabat do mapy.

(reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

19.8.2009 v 17:18 | Nahoru | #9
Raptor.1>

Iridiový svíčky na to nemají zásadní vliv, KN filtry by to patrně ještě zhoršily,
PC by měl pomoci

(reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

19.8.2009 v 17:35 | Nahoru | #10
Raptor.1> myslim, že úprava mapy jde i bez PC. prostě tam nahrajou takovou, která nejlépe odpovídá komponentům.

1 reakcí na tento příspěvek 900 SS - nepravidelný chod motoru

20.8.2009 v 08:50 | Nahoru | #11
Takže:
1) nehádat se - origo převod při skutečných 150km/h na šestku točí 5264 otáček (dle www.gearingcommander.com)
2) KN filtr to kuckání nezhorší, ale ani nezlepší
3) COčko na to nemá nijak zásadní vliv - nechával jsem ho dělat od 2 různých lidí a stále škube

Jak říkám, s origo laufama nemám vůbec problém (s KN i bez), dělá to pouze s otevřenýma koncovkama (Creptus)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

20.8.2009 v 11:32 | Nahoru | #12
Droppi> Souhlasím s tím, co jsi napsal. Moje porovnání tachometru a otáčkoměru říká že co 1000 rpm na šestku to 30 km/h. Tedy 4 tis. = 120 km/h, 5 tis. 150 km/h. atd. Pokud to kolegovi venakucera ukazuje tak moc jinej údaj a má origo zpřevodování, pak je nejspíš něco s budíkama - jedním, druhým, nebo oběma.

KN filtr ochudí směs, ale nejvíce tam, kde se průtok blíží limitu průchodu papírovým filtrem - tedy ve vysokých otáčkách s plně otevřenýma klapkama. Pod 4 tis. při malém otevření klapek (kdy to zaškube) to vliv skutečně mít nebude.

Na COčko taky moc nesázím, to je věc pouze volnoběhu a těsně nad ním. 3500 - 4000 už je moc vysoko.

Ještě k těm iridiovejm svíčkám: Nevěřím, že vyřeší tento konkrétní problém, ale mohly by trochu pomoci. I kdyby ne, rozhodně neuškodí. Mám s nima dobrý zkušenosti z druhýho biku. Včera jsem je osadil, byl už večer tak jsem nestihl projet. Jen jsem zkusil natočit. Studená bez sytiče chytla a hned krásně kulatě držela volnoběh, nezdechla. Se standardníma svíčkama neuskutečnitelné - a to nebyly ve špatném stavu, ani tam nebyly příliš dlouho. Kamarád na to má dobrou hlášku: Na ir. svíčkách nepřeskakujou jiskry, ale malý kulový blesky!

(reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

20.8.2009 v 15:33 | Nahoru | #13
Raptor.1> Na to, abych mohl jet v klidu na šestku, potřebuju alespoň 4000 ot., což je cca 140 až 150 km/h. Pokud tam těch 4000 nemám, tak to při otočení plynu škube. Nikterak zásadně. Je to prostě tím, že je podtočená. Rzohodně to neni to, co popisuješ v úvodu.

Pokud chceš naše SS porovnat, neni problém. Jsme v podstatě sousedi.

1 reakcí na tento příspěvek 900 SS - nepravidelný chod motoru

20.8.2009 v 18:50 | Nahoru | #14
Seriovej dvouválec nad polovinou jmenovitejch otáček (900 SS má max. výkon při 7500 rpm, jestli se nepletu) není rozhodně podtočenej a nemá co škubat. Ani málo. Při 2000 nebo 2500 se dá tolerovat nějaké to cuknutí, ale tohle je moc vysoko. Je to závada a ne podtočení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

20.8.2009 v 19:12 | Nahoru | #15
Raptor.1> ano, nejvyšší výkon je při 7500, ale nejlepší krouťák při 6500. nemyslím si, že je to závada. táta má le man III a taky musí mít 3000, aby mohl jet na nejvyšší rychlostní stupeň

(reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

20.8.2009 v 21:20 | Nahoru | #16
venakucera> a jaká???

(reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

20.8.2009 v 21:24 | Nahoru | #17

venakucera> akorát teď mi to na 4000 ot. jede 150 km/h



Chápu, že s tý šlamastiky chceš nějak rádoby vtipně vybřednout, stačí když napíšeš, že si se spletl, chybovat je lidské...

2 reakcí na tento příspěvek 900 SS - nepravidelný chod motoru

20.8.2009 v 21:28 | Nahoru | #18
jistě, že chybovat je lidské... akorát jak je teda možné, že můžu jet 140 i na 5000 otáček..? tím narážím na podřazení..

1 reakcí na tento příspěvek 900 SS - nepravidelný chod motoru

20.8.2009 v 21:30 | Nahoru | #19
jen pro pořádek... kolik máte zkušeností s Ducati 900 SS?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

20.8.2009 v 21:31 | Nahoru | #20

venakucera>jistě, že chybovat je lidské... akorát jak je teda možné, že můžu jet 140 i na 5000 otáček..? tím narážím na podřazení..


no-na podřazení už vůbec ne.

to nemá s ducati nic společnýho.to platí u ducati stejně jako u japonský rejže.

Naposledy editováno 20.08.2009 21:33:08

(reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

20.8.2009 v 21:34 | Nahoru | #21
venakucera>

S tebou je fakt sranda

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

20.8.2009 v 21:53 | Nahoru | #22
vfjr> ..asi neplatí. moje motorka podle přímé úměrnosti nejezdí

děkuju za plodnou debatu, ale pro mě to tímhle končí. ozvěte se, až budete mít co říct k danému tématu.

(reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

20.8.2009 v 21:58 | Nahoru | #23
"venakucera>jistě, že chybovat je lidské... akorát jak je teda možné, že můžu jet 140 i na 5000 otáček..? tím narážím na podřazení.."

těch 5000 ot. jsem dal jako příklad. nemám v hlavě všechny čísla. může to být tak kolem 6000

(reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

20.8.2009 v 21:59 | Nahoru | #24

venakucera> ..asi neplatí. moje motorka podle přímé úměrnosti nejezdí



O co se vsadíme že jezdí...

(reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

20.8.2009 v 22:01 | Nahoru | #25

venakucera>vfjr> ..asi neplatí. moje motorka podle přímé úměrnosti nejezdí

děkuju za plodnou debatu, ale pro mě to tímhle končí. ozvěte se, až budete mít co říct k danému tématu.


no-co sedá dělat.holt máš hodně,ale hodně zvláštní motorku.

2 reakcí na tento příspěvek 900 SS - nepravidelný chod motoru

21.8.2009 v 08:50 | Nahoru | #26
Tak tohle jsem fakt nechtěl. Místo diskuze o tématu nepravidelného chodu motoru jsem se tady dozvěděl že:
- Borec má 900 SS, která mu při otáčkách max. výkonu jede 281 km/h - asi si běžně na dálnici dává erjednice a gsxera - hmmm, nezbývá než závidět.
- Mezi otáčkami a rychlostí na týž převodový stupeň prý není přímá úměra - no, úroveň jeho vědomostí mu naopak není třeba závidět. (abych byl úplně přesný, tak 100% úměra tam není, protože obvod kola se při vysokých rychlostech odstředivou silou poněkud zvětší, čímž rychlost ještě více vzroste, ale není to více než 1 nebo 2 %, což lze zanedbat).
- Cukání při 4 tis. ot. je prý daný podtočením - mám prý víc řadit. Co se podívat třeba sem: http://www.ducati.ms/forums/showthread.php?p=672576 Teď ovšem nevím, zdali jsem po té matematické exhibici nepřecenil jazykové znalosti dotyčného...

Naposledy editováno 21.08.2009 08:57:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

21.8.2009 v 09:03 | Nahoru | #27
Raptor.1>
Při intelektuální úrovni fóra takové jaká je ani nelze čekat víc

Mám sice jinou mašinu, ale také 2V a 900 a po montáži laďaků (KN tam bylo už od minulého majitele) mi to začalo také mezi 3-4 tis. cukat a občas i přistřelilo do výfuku. Po montáži PC vše OK.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

21.8.2009 v 09:07 | Nahoru | #28
Raptor.1> můžu pak poprosit o nějaké zkušenosti ohledně těch svíček? Předpokládám, že přes víkend proběhne rozsáhlý test

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

21.8.2009 v 09:09 | Nahoru | #29
Váňa> Díky. Kdo Ti PC ladil?

(reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

21.8.2009 v 09:34 | Nahoru | #30
Raptor.1>

Dělali mi to v Motocentru ČB, mám tam nahranou základní mapu pro KN a laďák bez odpojení lambda sondy. Pak jsme to nabrzdili, mezi 3-4 tis. je sice propad momentu, ale ne víc než v sérii (asi 7-8 Nm), nechalo by se to doladit, ale já neměl to srdce nechat mášu trápit dalším brzděním...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
desmo rozvod Ducati ST2, Ducati Monster 600, Ducati 900 SS, Ducat... adrianosciro 14 21.2.2021 v 15:57 Borntobewild
Tuning Vašich Ducatek [1 ... 27, 28] Ducati 848, Ducati Monster S4R, Ducati 998, Ducati 9... ducatista 838 19.2.2018 v 08:34 Londoner
Vidlice Ducati 900 SS Topper 15 6.8.2015 v 15:29 Pepíno66
Náhon otáčkoměru - šnekový soukolí ... Ducati 900 SS t_freedom 3 3.12.2014 v 11:46 stráťa
Ducati SS900 SL [1, 2, 3] Ducati 900 SS VlastíkPlamínek 85 24.11.2014 v 17:00 Ďuričko


TOPlist