bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava spojkového lanka
11.7.2009 v 15:44
Tak mě včera "prdlo" lanko spojky, samozřejmě 50 km od baráku a ve městě. No není to žádnej med, ale řadit bez spojky se dá - jen to rozjíždění nejde. Takže jsem na každý křižovatce musel slézt, rozlačit motku se zařazeným neutrálem, pak naskočit a lupnout tam dvojku.... Dnes ráno jsem řešil opravu - doma jsem měl cyklistictiký lanko 1,5 mm průměr s válečkem na jednom konci(původní mělo 2 mm). Dal jsem ho tam a na druhou stranu jsem dal takovej ten váleček s dvěma šroubky co bývá zalitej v hnědý umělý hmotě.. myslím že se tomu říká "čokoládka" a používají to elektrikáři. No a vyrazil jsem do motoprodejny že koupím nový lano... Origoš neměli a byla mi nabídnuta nějaká sada první pomoci, kde byly dvě lanka a několik šroubovacích válečků. Co mě ale překvapilo, tak to, že ty lanka byly taky o průměru 1,5 mm. Když jsem se ptal, tak mě bylo řečeno že to bohatě stačí.... No nevím, sadu jsem nekoupil - to co jsem tam dal je v podstatě to samý, ale nakonec prodavač donesl 2 mm lanko že mě ho za dvacku nechá - že to na nic není... tak teď budu z toho starýho sundávat konce a zkusím je naletovat na to nový lano. Jen se chci zeptat na váš názor na průměr lanka - opravdu stačí těch 1,5 mm a výrobce to zbytečně předimenzovává?? A jaké máte zkušenosti s opravou lanek??

Oprava spojkového lanka

11.7.2009 v 15:54 | Nahoru | #1
neni to az tak srovnatelne, ale na pinckovi jsem je opravoval a nebylo to nikdy ono jako nove... nestoji to svet, koupil bych nove...

Naposledy editováno 11.07.2009 15:54:51

Oprava spojkového lanka

11.7.2009 v 16:09 | Nahoru | #2
čau, taky me už jedno prasklo tak jsem ten váleček taky přiletoval ale po třech-čtyřech zmáčknutí spojky se me znovu utrhl, takže tak sem to vyřešil novým lankem a je klid

Oprava spojkového lanka

11.7.2009 v 18:20 | Nahoru | #3
no jo, ale když letujete ty válečky, tak se to lanko musí roztřepit a vrazit do něj takovou ocelovou špičku a pak zapájet . Je důležitý to lanko v pájeném odmastit a potřít kyselinou solnou. Ale počítám, že to snad víte

Oprava spojkového lanka

11.7.2009 v 18:56 | Nahoru | #4
kup novy lanko, je to jen otazka casu nez te to zase nekde necha

1 reakcí na tento příspěvek Oprava spojkového lanka

14.7.2009 v 16:56 | Nahoru | #5
v nedělu jedem s kámošem,po 10km zjistil,že 2x zmáčkne a prdne. takže jsem tam na dojetí dal lanko z kola,co jsem měl v kufru. ve městě jsme pak koupili spojkový na J 350,tak snad to vydrží. jinak komplet origo výjde na 350,- - tzn. vyplatí se ti vůbec kupovat opravnou sadu za xyz a řešit další věci kolem toho? já myslím,že orig je nejlepší - zesílený co běhá v silonu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava spojkového lanka

15.7.2009 v 07:28 | Nahoru | #6
Dědóch> Opravná sada se jistě nevyplatí - stála lehce přes dvě kila. Menší problém je ale v tom, že nikde na netu to origo lanko nemůžu najít abych si ho objednal...

Oprava spojkového lanka

15.7.2009 v 08:06 | Nahoru | #7
Rozhodně kup nové něco jiného je to na plyn nebo sytič tam stačí i to tenší. Hlavní rozdíl v těch lankách je že lanko na kolo je cca 10smotaných drátků do sebe origo lanko je z jakoby pěti tenoučkých lanek smotaných z drátků tudíž je mnohem ohebnější a dýl vydrží.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava spojkového lanka

15.7.2009 v 08:12 | Nahoru | #8
neletovat ty koncovky, nevydrží to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava spojkového lanka

15.7.2009 v 09:07 | Nahoru | #9

ViDo>Dědóch> Opravná sada se jistě nevyplatí - stála lehce přes dvě kila. Menší problém je ale v tom, že nikde na netu to origo lanko nemůžu najít abych si ho objednal...


Honda

(reakce na) Oprava spojkového lanka

15.7.2009 v 09:23 | Nahoru | #10
Pokud se vám trhají přiletované koncovky, znamená to jediné: Neumíte letovat. Nesprávný postup nebo materiál. Při dobrém zaletování není u samodomo lanka proti originálu žádný rozdíl.
A opravná sada se vyplatí, pokud někam cestujete a lanko vám rupne na cestě. Těžko v tu chvíli poběžíte kupovat originál. Navíc ty montovací koncovky se dají používat opakovaně, takže zaplatíte jednou, opravíte stokrát. U originálu platíte pokaždé.

Oprava spojkového lanka

15.7.2009 v 09:28 | Nahoru | #11
lanka jinak než letováním koncovek neřeším. nějaký šroubovací jsou dobrý pro rychlou opravu ale lanko rozmáčknou a má pak měnší pevnost...a kupovat za ranec peněz origo lanko s bowdenem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava spojkového lanka

15.7.2009 v 09:43 | Nahoru | #12

Zdenek.FZS600>neletovat ty koncovky, nevydrží to



ale vydrží pokud použiješ tvrdou pájku co používají klempíři a lanko dobře očistíš a konec roztřepíš tak to drží stejně jako origo problém je spíš v tom jak sem popsal výš že lahko z kola je trochu jiného složení a proto tolik nevydrží a to zvlášt na spojce tam jde do háje docela rychle

(reakce na) Oprava spojkového lanka

15.7.2009 v 10:01 | Nahoru | #13
Prda1> no a hlavně na to všichní kašlou a lanko v bowdenu nemažou a navíc všechny ty seřizovací šrouby, kterejma lanko prochází, je třeba trochu obrousit, protože mají většinou ostrý hrany

Oprava spojkového lanka

17.7.2009 v 10:46 | Nahoru | #14
K tomu mazání - někde jsem četl že origoš bovdeny mají uvnitř teflon a tomu vazelína nebo olejíček nedělají moc dobře. Takže se naopak originální lana s bovdeny nedoporučuje mazat... Já mám teda na Hondě lanka úplně suchý a chodí krásně. Ta spojka mě ulítla po 18 000 km a to se ještě utrhl ten váleček u páčky - tedy nikde uvnitř bovdenu...

1 reakcí na tento příspěvek Oprava spojkového lanka

24.12.2010 v 09:49 | Nahoru | #15
ale jak to pořádně zaletovat nikdo nenapíše...

(reakce na) Oprava spojkového lanka

24.12.2010 v 10:08 | Nahoru | #16

Raptík píše: ale jak to pořádně zaletovat nikdo nenapíše...


V třetí odpovědi to máš Jinak se dostane 2mm lanko koupit na metry.To pak roztřepit,potřít kyselinou a letovat pořádnou pájkou aby se to prohřálo a cín zatekl všude.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava spojkového lanka

24.12.2010 v 10:21 | Nahoru | #17
Tak letování lanka už tu "nastíněné" bylo Nejlíp je asi fakt zajít si za dobrým klempířem.Chce to aby to bylo čisté,pak "naleptat"kyselinou chlorovodíkovou,dobrý cín,ne ale asi ten pro pájení v elektronice,ten klempířský má tuším o něco výšší teplotu tání a asi i větší pevnost.Ono to prohřátí kdy se cín "vsákne" do toho lanka je důležité.Mě uletělo lanko spojky na GéeSu.Chtěl sem ho naletovat znova a po zahřátí se rozteklo celé ,bylo komplet z cínu!Tak sem si nakonec na soustuhu vytočil váleček,vyřezal závit a drží dodnes(asi 10tis.km.ujeto) .Udělal sem si i sadu na opravu lanek,ne tak "profi"jako zobchodu ale mám .No opravte mě v tom teoretickém výkladu pájení pokud je v čem,rád se poučím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava spojkového lanka

24.12.2010 v 11:15 | Nahoru | #18
Boda> hezky si to napsal.
akorát tu kyselinu máš špatně.je to sice z kyseliny chlórovodíkové,ale muse do ní naházet zinek a to v množství až se úplně nasytí..,samotná kyselina je na pájení k ničemu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava spojkového lanka

24.12.2010 v 13:25 | Nahoru | #19
Dolph-cz> Jo dík .Já co vím tak klempíři s ní "potírají"pozink před pájením a pak se ten cín líp chytne .Je to podobné jako když používáš kalafunu při pájení sočástek.Aspon takhle sme to i kdysi dělali v OV.Nejsu sice klempíř ale měli sme s nima společnou učebnu a viděl sem je s tím dělat celkem často.Nerozumím ale tomu,jak si myslel to že se má ta kyselina nasytit zinkem,proč?Omluv mou nezalost .Dík.

(reakce na) Oprava spojkového lanka

24.12.2010 v 16:31 | Nahoru | #20
Boda> no tak přesně taky nevím proč se to dělá.pokud klempíři potřou kyselinou pozink,tak se asi nasytí tím zinkem sama.ale když chceš pájet třeba měď,tak ta kyselina musí být nasycená zinkem,jinak nefunguje...

co se přesně stane nasycením zinkem nevím,ale funguje to ...

Oprava spojkového lanka

10.8.2011 v 13:14 | Nahoru | #21
Čau, hele chci se zeptat chci koupit Hondu CBF 250 rok výroby 2008 a má najeto 8 000km, ale svezl jsem se na ní a prostě jde špatně neutrál a když tam je jednička tak jakoby nevypíná spojka a neutrál jde jenom když se vytočí motor do třech tisíc otáček jeto normální nebo spojka je spálená nebo lamely nebo jde jenom o seřízení?děkuji za odpověd

Oprava spojkového lanka

10.8.2011 v 13:20 | Nahoru | #22
myslim ze v tom cinu neni zadna veda, pajim mekkou pajkou na elektroniku a drzi to.. finta je podle me jen v tom aby to bylo pripajene poradne (tzn ocistit + pajeci kapalina) a hlavne v te vlozene "jehle", ja ji vetsinou nabrousim z medeneho dratu...

hlavne to chce po pajeni ten konec poradne ocistit od te pajeci kapaliny (kyseliny) je dost agresivni a lanko by rychle "urezlo"

Oprava spojkového lanka

25.3.2015 v 16:29 | Nahoru | #23
Zinok sa dava do kyseliny aby sa tzv. "vyvarila" inak samotna kyselina chlorovodikova moc nepomoze ;)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou z těchto dvou motorek [1, 2] Honda CBF 250, Honda VTR 250 matej20 35 27.10.2023 v 16:12 Oki
aku moto na zaciatok pre nizsiu zen... [1, 2] Honda CBF 250, Honda CBF 125 J-Girl 37 1.9.2023 v 11:24 Metric
W5 suché mazivo na řetězy z Lidlu Honda CBF 250 Mike70 20 3.6.2023 v 09:08 Jerry_jr
CBF 250 zvuk motoru Honda CBF 250 nenazranej 13 9.9.2022 v 22:43 nenazranej
CBF 250 kontrola napínáku Honda CBF 250 nenazranej 6 25.8.2022 v 10:28 nenazranej


TOPlist