bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Starter XV1100
9.7.2009 v 14:04
Zdravím příznivce jedné stopy. Mám problémy se startováním na Viragu XV1100. Někdy se stane,že
úplně nevyjede kotva startéru, nesepne silový kontakt a starter se nerozběhne. Po několika zmáčknutí start tlačítka vždy nastartuju, někdy na druhý pokus, někdy i na desátý. Baterka je relativně nová 9/08. Už jsem zkoušel rozebrat starter, kotvu starteru a čistil jsem silový kontakt, proměřil jsem kontakt na start. relé, dobíjet baterku, kontroloval přechodové odpory a nic nepomáhá. Jsem elektrikář, takže všechno měřeno odborně. Prosím poraďte, už mě nic nenapadá.
Předchozí
1 2
Následující

Starter XV1100

9.7.2009 v 14:39 | Nahoru | #1
Mně to taky začalo dělat a nevím co s tím

Starter XV1100

9.7.2009 v 16:17 | Nahoru | #2
Začalo to tak nějak samo od sebe, nebo se v tom někdo předtím hrabal? Startovací mechanismus jde poskládat dvěma způsoby a jen jeden je správný. Když se tam převrátí jeden díl, tak se to chová takhle.

Starter XV1100

9.7.2009 v 17:39 | Nahoru | #3
Mně to začalo samo od sebe,dělali mi karburátory ale to by nemělo mít souvislost

Starter XV1100

9.7.2009 v 17:56 | Nahoru | #4
mně to napoprvý chytne a když to chcípnu tak už to startér neotočí a pak jenom cvaká,dělali mi ještě ventil asi výfukový teď nevím dávali nový a od tý doby mám najeto cca 1200km

Starter XV1100

10.7.2009 v 07:57 | Nahoru | #5
Zdravím mechanika 1100 VIRAGO. Stroj jsem koupil loni a dělalo to od začátku, ale ne tak často. Podle vzhledu starteru se v tom někdo hrabal předemnou, byl měněný šroub na starteru. Jestli bylo sundane i víko nevím. Můžeš mi prosím Tě poradit co by mohlo být špatně? Dík.

Starter XV1100

10.7.2009 v 08:14 | Nahoru | #6
Vidím že jste všichni ze stejného kraje tak si k Viragovi zajedte on vám to poladí když je takový odborník

1 reakcí na tento příspěvek Starter XV1100

10.7.2009 v 09:29 | Nahoru | #7
To by stálo za úvahu, pokud s tím bude souhlasit.

(reakce na) Starter XV1100

10.7.2009 v 11:31 | Nahoru | #8
střapatý: Můžeme se domluvit někdy na příští týden, jestli bude počasí.
Zkus na levém motorovém víku sundat ten malý deklík, chycený třemi šroubky, který kryje vahadlo od solenoidu k přestavnému pastorku. Podívej se, jestli není nasazeno obráceně - solenoid musí tahat za tu pružinu a zobáček na vahadle musí být na vnější straně! Pokud to někdo převrátí, tak v případě, že se ozubená kola zastaví v poloze, kdy zuby nemůžou zajet do sebe, ale opřou se bokama, nemůže solenoid zatáhnout vahadlo dost daleko, aby sepnul startér. Pokud je to správně, potáhne za pružinu, startér se roztočí, pootočí kolama a pružina "střelí" vahadlo do druhé polohy a tím se zasune pastorek.
Pro představu - patří to takhle



Vahadlo má číslo 12, pružina 13. U starších verzí nejsou válečky 17, takže pokud ti chybí, může to být v pořádku.

Naposledy editováno 12.01.2017 19:20:15

Starter XV1100

10.7.2009 v 12:48 | Nahoru | #9
V tom to není, kontroloval jsem to. Vypadá to, že solenoid nemá takovou sílu, aby přitáhnul vahadlo. Po přitažení vahadla solenoidem dopoloviny(dál neměl sílu) jsem zkoušel dotlačit vahadlo prstem. Šlo to docela lehce, silový kontakt sepnul a starter se rozběhnul. Přišel jsem i na to, že v solenoidu jsou dvě cívky. Ta první spíná při sepnutí start. relé a její obvod se uzavírá přez startér (po odpojení startéru solenoid nespíná). Měl jsem podezření na uhlíky, ale zdají se mi být OK. Na druhou cívku se dostane napětí až po sepnutí silového kontaktu a pomáhá té první při poklesu napětí vzniklém roztáčejícím se startérem (aby neodpadla). Mimochodem mám r.v. 1992.

Starter XV1100

10.7.2009 v 20:13 | Nahoru | #10
Řešil jsem to už taky, zuby kolečka které najíždí do věnce startování byli z boku rozkuté, po nabroušení náběžné hrany (do V) se stal zázrak a motorka startuje tak jak nikdy nestartovala.

Starter XV1100

10.7.2009 v 21:06 | Nahoru | #11
Dík za tip Katano. Podívám se na to.

Starter XV1100

11.7.2009 v 15:18 | Nahoru | #12
Ahoj mám stejný problém se startováním jako vy. Solenoid mi zůstává v první poloze. Poradí někdo. Dík

2 reakcí na tento příspěvek Starter XV1100

12.7.2009 v 20:28 | Nahoru | #13
Ahoj mechanici. Kolečka vypadají OK. Má někdo ještě nějaký nápad, i třeba úplnou blbost. Beru každý kromě výměny motorky. Dík.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starter XV1100

12.7.2009 v 22:45 | Nahoru | #14
Kolečka na to nesmějí mít vliv - právě proto tahá solenoid jen za tu pružinu, aby sepnul, i když vycházejí zuby koleček zrovna vedle sebe a nemůžou zapadnout.
Snížený výkon solenoidu může být způsobený jedině přechodovými odpory, nebo mezizávitovým zkratem na cívce. Asi bych zkusil úplně vymontovat vahadlo a pak zkoušet starty bez odporu. Jestli i tak někdy solenoid nesepne, je zralý na repasi nebo výměnu.

(reakce na) Starter XV1100

13.7.2009 v 00:26 | Nahoru | #15
1100Virago>
Zdar lidi, ksychti.
Zdravím Virágo 1100 i Fíka.
Fíku sorry, si nemohu vzspomomenout na klávesovou zskratku pro to tvé přečárkované u.
No nejsem až tak pisatelem tohodle webu, vyblbnu se jinde. Mám ale stejný problém u jedné z našich motek. Teda zatím. Budu podávat průběžné info jak se situace vede a jeví. Solenoid je zatím u elektrikáře. Uvidíme.
Zatím je to ve zstavu rozebráno. Byl jsem i v Yamaze na Rudné ověřit cenu, sfěte dif se cífka vyjde levnějc než přes PartsDepot. Pár stovek je to, ale i tak. No vůbec za takový hofnobazmeg a tolik tisíc. Co se dá dělat, opice chce banány. Horší je že je to motka ženy mé. Už vidím jak ji startujem na dovči tlačením šroubováku do cífky.
Uvidíme jutro allebo pojutro.
Nodzi

(reakce na) Starter XV1100

13.7.2009 v 11:02 | Nahoru | #16
střapatý>můžu se zeptat jak se měří dobíjení nemám kontrolku a jsem laik

Starter XV1100

13.7.2009 v 21:57 | Nahoru | #17
Zdravím motorkáři. Co se týče dobíjení, měřím to přímo na baterce při spuštěném motoru, zkoušel jsem to i při rozsvícených světlech a naměřené hodnoty byly stejné. Co se týče náhradních dílů, před rokem jsem sháněl zadní světlo na moji XV1100. Narazil jsem na obchod, kde jsem ho koupil skoro o 1000kč levněji než mi ho nabízeli na Rudné. Podotýkám, že bylo nové, jen jsem si musel tři týdny počkat(údajně posíláno z Holandska). Kdo by chtěl vědět víc, pošlu kontakt E-mailem, ať nedělám reklamu. francesko74@seznam.cz

1 reakcí na tento příspěvek Starter XV1100

13.4.2010 v 10:46 | Nahoru | #18
zdravím baikery, můžete mi někdo poradit se startováním, někdy když je motor zahřátý a chci nastartovat tak po zmáčknutí tlačítka start jen tak lehce cvakne a jako by byla vybitá baterka (nic to neuděla),ale když zařadím rychlost a drobet zaveksluji z mašinou a potom zkusím startovat znovu tak to často vyjde že starter nakopne mašinu. Někdy musím vekslování zopakovat až se mi povede nastartovat. dík za info.

Starter XV1100

18.4.2010 v 08:44 | Nahoru | #19
Zdravím. Tak já už mám problém vyřešen. Mám ročník 92 a bývalý majitel se hrabal ve startovacím mechanismu. V dobré vůli ma čep vahadla mezi závity pružiny dodal válečky č.20 na obrázku. Přišel na to Virago1100, když jsem byl u něj. Motka startuje bez zaváhání už cca půl roku. Vyzkoušej to demontovat ty válečky.

[img]

Starter XV1100

18.4.2010 v 08:49 | Nahoru | #20
Omlouvám se 1100Viragu, uvedl jsem špatně jeho nick.

Starter XV1100

18.4.2010 v 13:13 | Nahoru | #21
Značkuju, tyhle info se můžou hodit...

(reakce na) Starter XV1100

28.4.2010 v 21:19 | Nahoru | #22

John1>zdravím baikery, můžete mi někdo poradit se startováním, někdy když je motor zahřátý a chci nastartovat tak po zmáčknutí tlačítka start jen tak lehce cvakne a jako by byla vybitá baterka (nic to neuděla),ale když zařadím rychlost a drobet zaveksluji z mašinou a potom zkusím startovat znovu tak to často vyjde že starter nakopne mašinu. Někdy musím vekslování zopakovat až se mi povede nastartovat. dík za info.



Mam ten samej problem, projevuje se to jednou za cas. Poradi nekdo ?? Dik

Naposledy editováno 30.04.2010 18:34:56

Starter XV1100

30.4.2010 v 21:41 | Nahoru | #23
Zdravím. Mám podezření, že pružina č.16 (z mého obrázku) časem ztvrdne, nevím jestli věkem nebo zahříváním motoru. V případě, že se ozubená kola tažená vahadlem solenoidu trefí mezi zuby, motorka nastartuje bez problémů. Pokud se ale kola trefí čelem na sebe, je tam pružina, která dovolí solenoidu přitáhnout nadoraz, tím sepnout silový kontakt a roztočit startér. Pootočením startéru zapadnou kola do sebe a roztočí motor. V případě ztvrdlé pružiny nemá solenoid takovou sílu, aby ji přitáhl. Demontáží válečků č.20 se pružina asi o 1mm vyosí a tím oslabí, tím pádem solenoid přitáhne jak má. Je to odzkoušeno i účastníky fóra na serveru k1400.cz, jeden to tam testoval a potvrdil, že tahle drobnost opravdu funguje a problém řeší. Takže to asi můžeme šířit jako ověřené know-how

1 reakcí na tento příspěvek Starter XV1100

7.6.2010 v 11:21 | Nahoru | #24
Mám ten samej problém. Taky mi to vždycky jen cvakne. Koukal sem na solenoid a když to jen cvakne, tak se přitáhne jen do půlky cesty. Já mám ale ročník 99, tak tam válečky sou asi normálně. Bylo mi řečeno, že je to špatnou baterkou. Je dost možný, že je origo. Virago mám celkem zachovalý a je vidět, že v motoru ani v solenoidu se nikdo nehrabal a když sem sundal víčko, koukal sem, že je to smontovaný dobře. Dělá to hlavně když je to hodně zahřátý. V chladnějšim počasí to startuje dobře.. Je možný, že je to tou baterkou? Že jí solenoid při přitahová pružiny moc vyšťaví a nedotáhne se aby sepnul startér? Baterku mám koupenou novou, ale ještě sem jí tam nedal. Je mi ale divný, že to dělá jen za horka. Baterku bud dneska měnit, ta čekám, že to bude v pohodě. Ale když už tu vlákno je, tak napíšu, aby ste mi to tu potvrdili nebo vyvrátili.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starter XV1100

7.6.2010 v 12:24 | Nahoru | #25
kadeloid: Pokud by byla baterie tak slabá, že by neudržela přitaženou kotvu solenoidu, tuplem by nedokázala otočit startérem. A naopak, teplý motor klade menší odpor než studený, takže snazší by bylo roztočit to za studena než zahřáté.
Podle mě to střapatý odhadnul správně - ta pružina časem ztvrdne a nedovolí solenoidu sepnout kontakty startéru, pokud se ozubená kola netrefí mezi sebe. Zkus ty válečky vyndat, tím snížíš předpětí a ulehčíš solenoidu. Je to práce na pár minut a když to nepomůže, stejně rychle to jde uvést do původního stavu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starter XV1100

7.6.2010 v 19:36 | Nahoru | #26
1100Virago> Dobře. Dík za radu. Dal sem tam tu novou baterku tak vyndám ty válečky a uvidim dál.

(reakce na) Starter XV1100

7.6.2010 v 20:21 | Nahoru | #27
kadeloid: Teď si znovu čtu ten svůj výplod a samozřejmě jsem to napsal naopak, mělo tam být
"...A naopak, teplý motor klade menší odpor než studený, takže snazší by bylo roztočit to za tepla než studené."

Starter XV1100

7.6.2010 v 20:25 | Nahoru | #28
Jo to je pravda. To sem si taky řikal, ale baterku sem koupil tak jako tak... A ještě taky si řikám, že když je to teplý, tak ty válečky vymezej vůle co to má na pružině a víc jí to brzdí co? To by pak vysvětlovalo, proč to dělá spíš za tepla než za studena.

Naposledy editováno 07.06.2010 20:26:08

Starter XV1100

21.6.2010 v 14:54 | Nahoru | #29
zdarec měl sem ten samej problém a je vyřešen vyndal sem ty dva válečku jak tu někteří psali a voala startuje pokaždim zmáčknutí díky za inspiraci a mohu doporučit

Starter XV1100

14.9.2010 v 22:25 | Nahoru | #30
Taky mi to dělalo, bylo to startovací cívkou. Vyměnil jsem ji a mám klid.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
Jaký olej do Yamaha XV 1100 [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago HonzaXV1100 85 14.1.2024 v 10:27 intra
Synchronizace zkoušel to někdo? [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago vajdi217 70 1.11.2023 v 13:20 Gumovník
dotaz Yamaha XV 1100 Virago Pernek 2 26.9.2023 v 09:52 Kolja73
Vůle ventilů Virago 1100 [1, 2] Yamaha XV 1100 Virago Alík76 31 11.9.2023 v 15:34 Gumovník


TOPlist