bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
17.12.2008 v 12:31
Čus, tohle je pokec o gs-ku . Člověk se tu dozví spoustu věcí, které buď neví nebo potřebuje poradit. Konkrétně já jsem se tu dozvěděl úplně vše co jsem potřeboval, protože nikoho neznám kdo tady v mém okolí ma gs. Tak přeju příjemný pokec a hlavně hodně ujetých kilometrů bez nehod. (i když už těch pár lidí tu v okolí je)

Naposledy editováno 06.02.2010 17:20:21
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 256
Následující

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

17.12.2008 v 12:36 | Nahoru | #1
pri je poloha plnění a měla by se zapnout jenom pro naplnění plovákovky benzínem, tzn po delším stání, když dojde benzín a podobně.

Hlavně vyměň olej, olejový filtr a vzduchový filtr a pravidelně kontroluj hladinu oleje

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

17.12.2008 v 12:50 | Nahoru | #2
Já jsem si to myslel, ale vůbec jsem nevěděl přesně která ta poloha k čemu je.Když jsem ji kupoval tak ten kdo mi jí prodával, tak mi ríkal ať si za každou cenu vyměním olej . Ještě mam jeden malý problém, jaký olej tam mam dát...

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

17.12.2008 v 12:53 | Nahoru | #3
Hlavně jednou za čas projdi všechy šrouby jestli nejsou povolené, přeci jen to má vibrace (mě se např hned po prvních 500 km vyklepal šroubek z předního blatníku-je krátký)..obzvláštní pozornost jsem věnoval náhonu otáčkoměru! Stačí vše zakápnout Loctitem nebo podobným sráčem a je po problému

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

17.12.2008 v 13:59 | Nahoru | #4
Motul 10W40 5100 ;) ten GSku chutna ;) na PRI nejezdi ani nestartuj, podle servisniho manualu hrozi poskozeni motoru.
jinak po koupi vyměnit olej a filtr, zkontrolovat řetězovku, nechat si seřídit ventily a karburátory. případně ložiska řízení a osy kol. jo a množství brzdové kapaliny a stav opotřebení brzd.

takovej základ, kdybys potřeboval tak pisni PM a pošlu ti dilenskej manual (ENG)

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

17.12.2008 v 14:56 | Nahoru | #5
Já mam tuhle motorku z německa a ještě ji nemam ani přepsanou a asi to nechám až na příští rok teď už bych to nestíhal.A mam to přes jednoho chlapa a ten říkal že je všechno v pořádku,ale ať si za každou cenu vyměním olej, že je na to gs-ko náchylný.Jo a moc děkuju za ten olej...

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

18.12.2008 v 18:31 | Nahoru | #6
Jo a chtěl jsem se zeptat kolik se tam toho oleje vejde???přibližně...

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

18.12.2008 v 18:40 | Nahoru | #7
Co vím, tak se tam, vejde 2,9l...

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

18.12.2008 v 19:29 | Nahoru | #8
MirasGS> GS00 je vybavená palivovým kohoutem s membránou, ovládanou podtlakem v sacím potrubí. Tzn. když motor neběží, kohout se uzavře a znemožní tak případné přeplavení karburátorů. Při poloze kohoutu PRI (priming) se tato ochrana přemostí, a tak je umožněno naplnění karbců samospádem např. když dojde palivo, po delší odstávce, kdy karbce vyschnou, nebo po opravě, kdy jsi vypouštěl benzín z plovákových komor. Jinak by bylo nutné zdlouhavé, vyčerpávající startování. POZOR!!! Opravdu nezapomeň kohout v poloze PRI delší dobu, jinak karbce přetečou a palivo může protéct až do motoru! Při pokusu o nastartování pak může dojít k požáru nebo zničení motoru (obvykle se ohne ojnice). Mně stačilo po měsíční pauze zapnout plnění na cca 4 minuty, poté vrátit do polohy ON a mašina chytla na jedno otočení (stačí jen ťuknout na starter). Jinak k tomu oleji: používej jen plnou syntetiku (10W40), množství nové náplně 2,9l, pokud jsi neměnil filtr, tak jen 2,6l. Nicméně já měním filtr při každé výměně oleje.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

19.12.2008 v 14:41 | Nahoru | #9
Zdravim, GSko jsem si pořídil v létě, a zajímala by mě jedna věc. Možná to tu někde padlo, ale když teda nechám mašinu teď přes zimu odpočívat, do jaké polohy mám nastavit ten kohout benzínu? ON? A ještě co obnáší seřízení ventilů? měl bych to dát někam do servisu? jinak taky chci měnit jak olejový tak i vzduchový filtr, nechám to asi časně z jara. díky za případné rady

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

19.12.2008 v 15:12 | Nahoru | #10
kejak81> Ahoj, kohout nechej na ON, nebo RES, to je jedno, hlavně ho nikdy nenechávej delší dobu na PRI(viz výše).

Seřízení ventilů obnáší seřízení vůlí mezi vačkou a zdvihátkem ventilu. Ale radši se poohlédni po někom kdo tohle dělá(myslím nějakého garážníka), v servise by ses nemusel doplatit

A na jaře vyměň olej a ty dva filtry, to už zvládneš v pohodě sám

3 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

20.12.2008 v 05:13 | Nahoru | #11
koukal jsem že litr toho oleje stojí asi 240 kč a chtěl jsem se zeptat kolik stojí olejový filtr a vzduchový filtr.A nejdůležitější po kolika kilometrech se mění olej abych měl přehled...Já jen že mam i servisku a tady je napsáno, že servis byl proveden asi před 2000km, ale datum je někdy rok 2006...Tak je mi to dost divný

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

20.12.2008 v 09:40 | Nahoru | #12
MirasGS> olej se mění buď po 6 tisících km nebo maximálně jednom roce od poslední výměny. Já doporučuju měnit vždy olej i s olejovým filtrem. V tomto případě je olejová náplň 2900 ml.

Olej doporučuji výkonnostní klasifikace JASO MA nebo MB, viskozita předepsaná výrobcem je 10W-40.
V mém případě to je Motul 5100 ester 10W-40.

Být tebou, nespoléhám na servisku a stejně- podle toho co píšeš, už bude za svou životností, takže na jaře vyměňit. Cena olejového filtru je asi 150 korun, vždy se kupuje i s O kroužkem, zkontroluj si, jestli už je v balení společně s filtrem(já jsem to tak měl), ať pak nemusíš lítat po obchodech.
Vzduchový filtr je dražší, stojí asi 250-300 korun.

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

20.12.2008 v 10:26 | Nahoru | #13
Tak GS,no dobrá volba Jen malá poznámka,někdo tu doporučoval plnou syntetiku,to je zbytečné,polosyntetika bohatě stačí!Jinak při kontrole ventilů po 6 tis.se má "přetahovat"hlava,je to v manuálech ale setkal jsem se s tím že to nevěděli ani v servisu.No a k tomu kohoutu,poloha na zastavení tam není,je to je na tom podtlaku.Pod nádrží je ale druhý kohout,te slouží k zastavení benzinu při demontáži nádrže.Jinak já to sichroval tak že jsem při odstávce otevřel odkalovací šroubky na karburátorech a tak preventivně zabránil "utopení" motoru.

Naposledy editováno 20.12.2008 10:35:28

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

21.12.2008 v 01:12 | Nahoru | #14
Tak jsem se jen tak zátím koukal vůbec nemam představu kde je ten olejový filtr v motoru..?

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

21.12.2008 v 11:07 | Nahoru | #15
Olejový filtr je pod víčkem které uvidíš mezi svodama,je na tři šroubky na desítku klíč.GS nemá"patronu" ale klasickou vložku.

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

21.12.2008 v 12:17 | Nahoru | #16
Tak už to snad najdu...A vypočtěcí šroub je asi někde vespod, že?

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

21.12.2008 v 12:23 | Nahoru | #17
*vypouštěcí

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

21.12.2008 v 14:06 | Nahoru | #18
Jo,ten je dole na olejový vaně,nepřehédneš ho,je tam tuším největší na 17 nebo 19 klíč.Rozměr přesně nevím,už geeso nějakej pátek nemám.

Naposledy editováno 21.12.2008 14:08:28

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

21.12.2008 v 22:10 | Nahoru | #19
moc dík všem za info

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

21.12.2008 v 22:11 | Nahoru | #20
a jestli máte někdo něco zajímavého tak sem s tím

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

22.12.2008 v 10:04 | Nahoru | #21
s tema tesnenima je to pravda. taky sem lital jak debil ;) k filtru tesneni. k sroubu na vypust oleje tesneni ...
jo a davej si bacha, ten kram je kurevsky mekkej, at neco nestrhnes jako ja ten vypustak. nova vana ti uz trosku provetra penezenku ;)

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

22.12.2008 v 15:05 | Nahoru | #22
To s tím přetažením a strhnutím závitu byla docela dobrá připomínka....Budu si na to dávat pozor.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

22.12.2008 v 16:42 | Nahoru | #23
Lepší než"dávat pozor"je používat momentový klíč

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

22.12.2008 v 19:55 | Nahoru | #24
Je potreba u toho myslet, preci jen ta vana je hlinikova a utahovat ocelovej sroub do hliniku je vzdycky potreba s citem.

Naposledy editováno 22.12.2008 19:55:49

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

22.12.2008 v 20:09 | Nahoru | #25
otas1 -> to uz sem taky zjistil ... nejak sem si rikal, musi to prece drzet, tak to utahnu. este ze sem nemoh zabrat na pace, mozna bych vykroutil z ramu celej motor

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.12.2008 v 16:06 | Nahoru | #26
Dandyfzs>To určitě lepší je, ale horší je to když někdo momentový klíč nemá...

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.12.2008 v 18:33 | Nahoru | #27
To je fakt,ale zase když si chceš dělat údržbu sám,je dobré si ho koupit,nebo když je o koho tak půjčit.Pořád je ten klíč levnější,než někde něco urvat.Na motoru se to může kur.. prodražit.

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

24.12.2008 v 11:20 | Nahoru | #28
To věřím...Ale myslím si že s citem to jde...

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

26.12.2008 v 20:50 | Nahoru | #29
Chtěl bych se zeptat teď hlavně na ten olej.Mam teda koupit polositetiku nebo plnou.Ja jen že je tam docela veliký rozdíl v penězích...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

26.12.2008 v 21:03 | Nahoru | #30

MirasGS>Chtěl bych se zeptat teď hlavně na ten olej.Mam teda koupit polositetiku nebo plnou.Ja jen že je tam docela veliký rozdíl v penězích...



Nic takového neexistuje Žádná polosyntetika, syntetika, minerál, to jsou všechno nic-neříkající pojmy. Doporučuji se orientovat podle specifikací, které jsou právě na to určeny. Pro motocyklové motory klasické konstrukce(tedy spojka v olejové lázni) je asi nejdůležitější specifikace JASO MX, kde X je buď písmeno A nebo B, tedy například JASO MA, JASO MB. Specifikace je vždycky uvedena viditelně na obalu.

Mohu ti doporučit třeba olej MOTUL 5100 ester 10W-40, který je velmi oblíben i tady na foru
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 256
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 18 10.4.2024 v 15:59 DrDNA01
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla
Klouzání spojky při vyšších otáčkác... Suzuki GS 500E SimsonS51Enduro 3 31.3.2024 v 08:31 dewwil


TOPlist