bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa Moto spol. s r. o.
 
10.12.2008 v 22:29
Jawa Moto spol. s r. o.

- jak je na tom náš tuzemský výrobce motocyklů Jawa, jehož sídlo se nachází v Týnci nad Sázovou
- spolehlivost dnešních strojů, sám jsem byl svědkem, že kus od kusu se liší
- v nejbližší době by měli nové Jawy být osazeny motory o zdvihovém objemu 660ccm
- v podniku nehledejte nejmodernější technologie, tudíž nové výrobky/jednotlivé součásti jsou i značně při vývoji limitovány (můj názor)
- nechci poškodit tuto společnost, budu rád když si časem najde více zákazníku, ale musí se i více snažit

Takže si sem klidně hoďte příspěvky a pokud víte něco o horkých novinkách či dokonce prototypech sem s nimi, klidně staršího data...

Jawa muzeum Netvořice

Jawa muzeum Konopiště


Naposledy editováno 20.12.2008 14:25:13
Anketa: Co by podle Vás, oživilo dnešní produkci podniku Jawa?
zkvalitnění součastné produkce
24%
29
zeměření se na kubatury pod 500ccm
6%
7
zaměření se na kubatury nad 500ccm
3%
3
obměna vedení
59%
71
výraznější propagace / reklama
3%
3
oživení vzhledu (např. 125, 250 Travel)
5%
6
není co zlepšovat
1%
1

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 17:38 | Nahoru | #61

two-stroke>Bubak z Nemecka> Byla v piči protože heslo socialismu znělo každý dělník pojede do práce autem, delalo se na množství do sssr nenasytný trh ....ale nebyla v takove piči jak je ted.kdyby aspoň odešla jako čz♥ na tu zustanou pěkné vzpomínky i když...



čz ale chvilku dělala s cagivou a nevypadalo to špatně. pak nevím kam to šlo.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 17:58 | Nahoru | #62
mam na 250 new řetaz s logem čz asi delaji jenom miniserie řetězu a jinych nd ale fakt nwn jak to skončilo

(reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 18:27 | Nahoru | #63
two-stroke> Nedělají žádné minisérie, jedná se o podnik, který dělá nyní již kvalitní české řetězy, myslím, že v sekci články, je někde článek přímo o řetězech ČZ a pokud se nemýlím zaznělo tam, že dodává řetězy do motorů BMW ...

Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 18:31 | Nahoru | #64
další změny propojily závod v týnci s detašovanými pracovišti v Bystřici byla vyráběna řídítka a výfukové potrubí,v Mrači otáčivé části,kovárna v Jiříkově vyráběla výkovky a lis na plastové díly byl umístěn do Prahy ,,60-70 leta“
80- politicky vypadá situace skvěle 3 tis zaměstnanců Jawy ročně vyrobí na 120 000 nových motocyklů něco podobného ve světě nemá obdoby,tak proč nevyplatit pořádné odměny členů vedení závodu,okresu,kraje,resortu..nikdo už nepíše že 70% dílu neodpovídá výkresům úryvek z knihy Jawa edice motoalbum.........kolik myslíte že odpovídá výkresům dnes?:D...jen tak mimochodem babka me rikala že v 70 letech dělali na strojich z 1 republiky(na tz.maskach)..že každý soustružník byl i mechanik seřizovač přehození otáček= nově zeštělovat soustruh

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 18:39 | Nahoru | #65
Tady se mi to líbí jen víc a víc příběhů...

Cobra357>>> V jakých letech si tam pracoval, nebo co si pod tím mám představit, tvá náplň práce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 18:53 | Nahoru | #66

SiSpo>Tady se mi to líbí jen víc a víc příběhů...

Cobra357>>> V jakých letech si tam pracoval, nebo co si pod tím mám představit, tvá náplň práce...



Cobra357>povídej su na to natěšený víc než na 19ku z 3kama kozičkama:D noto zase ne až tak rad Jawu nemám

si dam chvilku pauzu od komentářu bude enom číst a číst

(reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 19:12 | Nahoru | #67
two-stroke> si ho vyplašil a už nepřijde

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 19:24 | Nahoru | #68
jsem jedno velké ucho ne tak malé abych tě teda nevyplašil

Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 20:21 | Nahoru | #69
tak to jo sem říkal že Jawa byla slavná a Bubák z Německa mně to ne a ne věřit ty asi budeš taky vědět o přísně tajném projektu café raceru s českým čtyřdobým jednovalcem z 80. let...ale nebudu tě provokovat ja tady sice kydám sračky na Jawu ale v hloubi srci ji mam rad♥♥ tak pšš co ma byt tajne ať taným zustane skus nam blíže popsat tu výše uvedenou motorku tatran 50 na rok 65 kurva slušné číslice....

(reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 20:37 | Nahoru | #70

Cobra357>gromík>No tak vážně. Samozřejmě jsi musel periodicky seřizovat zapalování. Bezkontakty se tehda nedělali a s těma pertinaxovejma legracema to jinak nešlo.Byly problémy s gufery vidlic ale výměna nebyl problém. Na vině byl blbě dělaný povrch vidlice a pokud vím, tak s tím zápasí i ti, co se dnes za Jawu vydávají.Moc to nebrzdilo ale dalo se s tím žít.
Běžně jsme dělali tzv. zkoušky serie, kdy jsme dojeli do Týnce, vzali namátkou dvě, tři motorky na konci z linky a udělali na nich životnostní test. Většinou hravě přežily těch 6OOO km co se požadovalo. Jenže si nepřej vidět co my na těch ubohejch motorkách vyváděli V normálním provozu by takhle na prdel nedostaly ani za mnohonásobně větší počet kilometrů. Jako příklad uvedu oblíbenou soutěž kterou jsme dělali s kolegou "F". Kdo víc zkurví motorku běžnou jízdou aniž by s ní někde praštil. (samozřejmě jsme záměrně neničili motor). Výsledek byl, že do strašnického výzkumáku dorazily dvě chudinky s obroušenými výfuky, stupačkami, stojánkem atd. .Samozřejmě se po celou dobu testu jezdil plnej knedlík.
Co se týče motorů tak hodně záleželo na tom jak byl smontovanej a hlavně vyváženej. Když slepice na lince upustila komplet klikovky z metru a půl na zem a klidně ho do motoru namontovala, tak se nediv.



tak tady je zakopanej pes

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 20:44 | Nahoru | #71
... no parada, proc se nepokracovalo v tech 593jkach - Tempo/Master/Enduro? Zacatek vypadal slibne a motor byl dobry - Mastera jsem nejakou tu sezonu vlastnil a dokonce pres znemho z Pragovky nechal nakitovat. Jinak znam p. Krizka.

Edit: Pochopitelne jsem si Mastera musel dodelat v garazi sam - napr. praskajici domecky (uchyceni motoru) na ramu, praskajici drzak zapal. civky a podobne bolesti. Ale ve finale jezdil perfektne a s tim kompletnim kitem z Pragy to pak byl dokonce na pouhou 250tku docela masakr.

Cobra357>Ale přijdu:)Já už to tady na foru říkal několikrát. Pracoval jsem jako tovární zkušební jezdec VVZ JAWA.



Naposledy editováno 19.12.2008 20:50:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 20:51 | Nahoru | #72
Cobra357> ... ja si mu nedovolil tykat, tak krestni neznam...

... p. Krizka starsiho, chodival jsem za nim pak do Hondy MCH.

EDIT: Od pragovaku pak p. Zemlicku - delal zkusebniho jezdce a mechanika...

Naposledy editováno 19.12.2008 20:52:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 21:08 | Nahoru | #73
Cobra357> .. co nadelas, uz taky starnu, tak si tu historii nepamatuju presne. Ovsem jawacke soutezni stroje mely k seriovym asi tak blizko, jako laserovy kanon k lukum a zapalnym sipum.

Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 21:15 | Nahoru | #74
ja uz jawu v zivote nechcu videt mam jich dost a tech drbancu stim na to nezapominu ale zase to byyly motorky ktery me naucili jezdit jak vsechno v motoru fuguje. jawa pokleska vyrobou a inovaci mela chrlit endura crosky a tak a ne 350 250 mela valit 500!!! a seriove v ruznych druzich. kuknite se na suzuki dr big to udelalo diru do sveta!!cim ???

NAPADEM VE VELIKOSTI A JAK SE TO PRODAVA!!!!!

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 21:16 | Nahoru | #75
Pěkné, pěkné, k té 50ccm ty čepy na jehlách, to asi není řeč o karburaci - že by uložení kyvky .

A kluci ty Tempa apod. , to myslíte toho vodníka to je 2T pokud se nemýlim?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 22:01 | Nahoru | #76
Cobra357> To mi budeš muset vysvětlit . Měl jsem vzato že i pérák měl ojnici v ojničním čepu na jehlách uloženou a pístní čep jako dnes "pouhý" dutý čep tak jak?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 22:23 | Nahoru | #77
juj a mělo to něco do sebe (výhoda - napadá mě leda nižší tření)? ani Ti nevím zda se to dnes nějak hojně využívá

PS: jako zajímavost slyším tuto věc poprvé

Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 22:26 | Nahoru | #78
Někde jsem viděl odstrašující fotky z fabriky na motorky v Číně a musím říci, že v Jawě je to ještě mnohem horší. A to, co vyrábí se snad ani motorkama nazvat nedá. Mrdky horší než Čína a navíc drahý jako prase. Měli by se na to už konečně vysrat a nedělat ostudu....

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.

20.12.2008 v 00:39 | Nahoru | #79
Tolik nových nápadu mněla Jawa zlepšováku, ale k čemu to bylo,když vylepšení mohlo byt tehdy kdy se zachovala cena a nd...
o Perácích toho moc nevím(kromě motoru) o kývačkách jo protože jednu vlastním akorád vím od strýčka že se do prvních panelek montovali klikovky se 2 misto s 3 ložisky potom se přešlo ke staré verzi 2 ložiska na straně spojky 1 ložisko na straně rotoru

chtěl bych se jenom tak ze zajímavosti zeptat:Jeden starý horník mně říkal že dával v rukách dohromady jehličkové ložiska na mot.typu 175/477 je to vypitý blbec nebo je to možné??

Jawa Moto spol. s r. o.

20.12.2008 v 12:35 | Nahoru | #80
To co je dneska za firmu vlastnenou Jihostrojem a Charouzem v Týnci, ma s Jawou spolecny jen jmeno. pro mě Jawa zkončila, když vyjely z hal poslední kulatý nádrže, zbytek je jen ostuda, přezivani a prani penez. A jestli nekdo rika ze Jawa nema ve světe jmeno, tak vidí jen ty kejvačky, na kterych jezdili zootechnologové od kravinu ke kravinu, ale co se dělo v Jawě, jaky motory měla, s cim se zavodilo ve světe a co sbiralo věnce a utapělo anglický a japonský motorky, to vetsina lidi nevi. A těm lidem pak nejaká česká zaprášená Jawa n.p. nechybí, mě ano a mě to o to vic sere, kdyz vim jak dopadla.

Jawa Moto spol. s r. o.

20.12.2008 v 14:00 | Nahoru | #81
Kdy že bude ta revoluce ??? Nemyslíš doufám 3 sv. válku kurnik ... (to by bylo dost špatný )

Ne prej nám Jawa v roce 2009 něco ukáže, jsem zvědav co a snad to bude vypadat jako motorka a ne jako kutil Fanda co to kutil v Horní Dolní...

Stejnak dle ČMN tam moc netopí při pár zaměstnancích, že tu půlku té obrovské haly nepronajmou (třeba by pak měli i na topení), třeba nějaký sklad apod. - Brodce, to je taková prdel světa, kdo by tam jezdil ...

edit:

Ta fabrika je přeci u vody, se divím, že je to dávno nenapadlo tam udělat vodácký koutek a přeorientovat se na laminátové apod. loďky Jawa...

Jawa muzeum Netvořice

Jawa muzeum Konopiště

Naposledy editováno 20.12.2008 14:22:30

Jawa Moto spol. s r. o.

20.12.2008 v 14:44 | Nahoru | #82
Ja tam byl ale kuk ...

No jako čert by oželel tu fasádu, jinak z mostu se mi to nezdálo zníčené, jen pár oken s dírou a pohled od nynější vrátnice, no samotné skvostné záclonky za okny mi stačili ... Ale jak máš ty malé domky s tou áčkovou střechou tak tam se dá spatřit pár obráběcích mašin přes okna od té hlavní silnice jak je to zábradlí, dokonce i honovací stroj jsem zahlédl s upnutými válci Jawy 350 ...

Tože jsou zabarikádovaní, jo tak to jsem netušil ...

A ještě jsem vypátral kuk z 5.4.2007 jest tu ...



Naposledy editováno 26.12.2008 01:30:20

(reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

20.12.2008 v 15:11 | Nahoru | #83
Cobra357>A proto já tvrdím, že po příští revoluci bude potřeba ty lumpy co tu fabriku záměrně zlikvidovaly zavřít!!!
Svatá to slova

za pravdu se každý stydí tak se tam rači zabarikádovali uděláme proti těm sráčům offensivu
my se srát nenecháme

2 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.

20.12.2008 v 15:21 | Nahoru | #84
nemáte někdo fotky těch jejich prázdných objektů? tečou tam každoročně miliony a neni to videt ani ve strojích, ani v objektech a ani v motorkách a vývoji...

Naposledy editováno 20.12.2008 15:36:20

(reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

20.12.2008 v 16:07 | Nahoru | #85
krf> to tedy já netušim kam to strkají ...

Jawa 650 Motard













Jawa 650 Dakar s pěkným plexi

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.

20.12.2008 v 16:38 | Nahoru | #86
Jasně že Charouz,kdo jinej...
Ten snad dokonce zařídil,aby se v Jawě dělaly ty auta,ne?

(reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

20.12.2008 v 17:03 | Nahoru | #87
Dědóch> Oni ale ty auta nedělej, kokoti Jawa Moto spol.s r. o. jim za jistou sumu peněž vypujčuje logo Jawa, pokud se nemýlím vozítko Jawa Chic nebo jak se to jmenuje je snad z Itálie, né li z Číny ... To samý ten New Pionýr, původně od Motoscoot, ten si nechává Motoscoot dělat v Číně a opět mu Jawa propůjčuje své jen jméno, totálně to serou touhle super věcičkou půjčováním známky Jawa (loga), to pak už ale opravdu nemá co s Jawou společného, prej je to pro ně výhodné aspoň nějak tak jsem si to přeložil v ČMN - no s tím zásadně nesouhlasím, akorát si víc kazí renómé, daj každýmu šitu to pěkné historické logo akorát na tom prodělají, kazí si zbytečně pověst, pokud jde ještě více pokazit ...

Přežívání nemá smysl, buď ať po novém projektu skočí po hlavě a ten rozhodne přežije/nepřežije, ale na to šmrdlání co se tam provádí, na to ať se už vyprdnou...

edit: Janeček se obrací v hrobě (zakladatel Jawy) - pro ty co to neví, slovo společnosti Jawa vzniklo sloučením prvních písmen panů: Janečka a Wanderera = JaWa - Pokud se nemýlím Janeček "koupil licenci" od Wanderera na výrobu Jawy 500, kterou následně upravil do své podoby . (ale v tom posledním si nejsem jistej... ale klidně to budu tvrdit dál )

Naposledy editováno 20.12.2008 17:07:10

Jawa Moto spol. s r. o.

20.12.2008 v 17:08 | Nahoru | #88
Já jsem kdesi četl,teď nevím s kým to byl rozhovor,jestli s Charouzem,nebo ředitelem Jawy,ale tam se psalo,že ty auta se udělaj v Italii,pošlou se sem,tady dokončí a pošlou zase z5
Ale jestli to nakonec udělali jináč,nevím,i to je možný

Jawa Moto spol. s r. o.

20.12.2008 v 20:38 | Nahoru | #89
Až přijedou rytíři z Blaníku Bude vše O.K.
ale už si dávají dost na čas...ne?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.

20.12.2008 v 23:56 | Nahoru | #90
Jawa byla kdysi na špičce a ted to nestojí ani za řeč
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist