- jak je na tom náš tuzemský výrobce motocyklů Jawa, jehož sídlo se nachází v Týnci nad Sázovou
- spolehlivost dnešních strojů, sám jsem byl svědkem, že kus od kusu se liší
- v nejbližší době by měli nové Jawy být osazeny motory o zdvihovém objemu 660ccm
- v podniku nehledejte nejmodernější technologie, tudíž nové výrobky/jednotlivé součásti jsou i značně při vývoji limitovány (můj názor)
- nechci poškodit tuto společnost, budu rád když si časem najde více zákazníku, ale musí se i více snažit
Takže si sem klidně hoďte příspěvky a pokud víte něco o horkých novinkách či dokonce prototypech sem s nimi, klidně staršího data...
Jawa muzeum Netvořice
Jawa muzeum Konopiště
Naposledy editováno 20.12.2008 14:25:13
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.
two-stroke>Bubak z Nemecka> Byla v piči protože heslo socialismu znělo každý dělník pojede do práce autem, delalo se na množství do sssr nenasytný trh ....ale nebyla v takove piči jak je ted.kdyby aspoň odešla jako čz♥ na tu zustanou pěkné vzpomínky i když...
čz ale chvilku dělala s cagivou a nevypadalo to špatně. pak nevím kam to šlo.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.
80- politicky vypadá situace skvěle 3 tis zaměstnanců Jawy ročně vyrobí na 120 000 nových motocyklů něco podobného ve světě nemá obdoby,tak proč nevyplatit pořádné odměny členů vedení závodu,okresu,kraje,resortu..nikdo už nepíše že 70% dílu neodpovídá výkresům úryvek z knihy Jawa edice motoalbum.........kolik myslíte že odpovídá výkresům dnes?:D...jen tak mimochodem babka me rikala že v 70 letech dělali na strojich z 1 republiky(na tz.maskach)..že každý soustružník byl i mechanik seřizovač přehození otáček= nově zeštělovat soustruh
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.
Cobra357>>> V jakých letech si tam pracoval, nebo co si pod tím mám představit, tvá náplň práce...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.
SiSpo>Tady se mi to líbí jen víc a víc příběhů...
Cobra357>>> V jakých letech si tam pracoval, nebo co si pod tím mám představit, tvá náplň práce...
Cobra357>povídej su na to natěšený víc než na 19ku z 3kama kozičkama:D noto zase ne až tak rad Jawu nemám
si dam chvilku pauzu od komentářu bude enom číst a číst
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.
Cobra357>gromík>No tak vážně. Samozřejmě jsi musel periodicky seřizovat zapalování. Bezkontakty se tehda nedělali a s těma pertinaxovejma legracema to jinak nešlo.Byly problémy s gufery vidlic ale výměna nebyl problém. Na vině byl blbě dělaný povrch vidlice a pokud vím, tak s tím zápasí i ti, co se dnes za Jawu vydávají.Moc to nebrzdilo ale dalo se s tím žít.
Běžně jsme dělali tzv. zkoušky serie, kdy jsme dojeli do Týnce, vzali namátkou dvě, tři motorky na konci z linky a udělali na nich životnostní test. Většinou hravě přežily těch 6OOO km co se požadovalo. Jenže si nepřej vidět co my na těch ubohejch motorkách vyváděli V normálním provozu by takhle na prdel nedostaly ani za mnohonásobně větší počet kilometrů. Jako příklad uvedu oblíbenou soutěž kterou jsme dělali s kolegou "F". Kdo víc zkurví motorku běžnou jízdou aniž by s ní někde praštil. (samozřejmě jsme záměrně neničili motor). Výsledek byl, že do strašnického výzkumáku dorazily dvě chudinky s obroušenými výfuky, stupačkami, stojánkem atd. .Samozřejmě se po celou dobu testu jezdil plnej knedlík.
Co se týče motorů tak hodně záleželo na tom jak byl smontovanej a hlavně vyváženej. Když slepice na lince upustila komplet klikovky z metru a půl na zem a klidně ho do motoru namontovala, tak se nediv.
tak tady je zakopanej pes
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.
Edit: Pochopitelne jsem si Mastera musel dodelat v garazi sam - napr. praskajici domecky (uchyceni motoru) na ramu, praskajici drzak zapal. civky a podobne bolesti. Ale ve finale jezdil perfektne a s tim kompletnim kitem z Pragy to pak byl dokonce na pouhou 250tku docela masakr.
Cobra357>Ale přijdu:)Já už to tady na foru říkal několikrát. Pracoval jsem jako tovární zkušební jezdec VVZ JAWA.
Naposledy editováno 19.12.2008 20:50:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.
... p. Krizka starsiho, chodival jsem za nim pak do Hondy MCH.
EDIT: Od pragovaku pak p. Zemlicku - delal zkusebniho jezdce a mechanika...
Naposledy editováno 19.12.2008 20:52:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.
NAPADEM VE VELIKOSTI A JAK SE TO PRODAVA!!!!!
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.
A kluci ty Tempa apod. , to myslíte toho vodníka to je 2T pokud se nemýlim?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.
PS: jako zajímavost slyším tuto věc poprvé
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.
o Perácích toho moc nevím(kromě motoru) o kývačkách jo protože jednu vlastním akorád vím od strýčka že se do prvních panelek montovali klikovky se 2 misto s 3 ložisky potom se přešlo ke staré verzi 2 ložiska na straně spojky 1 ložisko na straně rotoru
chtěl bych se jenom tak ze zajímavosti zeptat:Jeden starý horník mně říkal že dával v rukách dohromady jehličkové ložiska na mot.typu 175/477 je to vypitý blbec nebo je to možné??
Ne prej nám Jawa v roce 2009 něco ukáže, jsem zvědav co a snad to bude vypadat jako motorka a ne jako kutil Fanda co to kutil v Horní Dolní...
Stejnak dle ČMN tam moc netopí při pár zaměstnancích, že tu půlku té obrovské haly nepronajmou (třeba by pak měli i na topení), třeba nějaký sklad apod. - Brodce, to je taková prdel světa, kdo by tam jezdil ...
edit:
Ta fabrika je přeci u vody, se divím, že je to dávno nenapadlo tam udělat vodácký koutek a přeorientovat se na laminátové apod. loďky Jawa...
Jawa muzeum Netvořice
Jawa muzeum Konopiště
Naposledy editováno 20.12.2008 14:22:30
No jako čert by oželel tu fasádu, jinak z mostu se mi to nezdálo zníčené, jen pár oken s dírou a pohled od nynější vrátnice, no samotné skvostné záclonky za okny mi stačili ... Ale jak máš ty malé domky s tou áčkovou střechou tak tam se dá spatřit pár obráběcích mašin přes okna od té hlavní silnice jak je to zábradlí, dokonce i honovací stroj jsem zahlédl s upnutými válci Jawy 350 ...
Tože jsou zabarikádovaní, jo tak to jsem netušil ...
A ještě jsem vypátral kuk z 5.4.2007 jest tu ...
Naposledy editováno 26.12.2008 01:30:20
Svatá to slova
za pravdu se každý stydí tak se tam rači zabarikádovali uděláme proti těm sráčům offensivu
my se srát nenecháme
2 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.
Naposledy editováno 20.12.2008 15:36:20
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.
Ten snad dokonce zařídil,aby se v Jawě dělaly ty auta,ne?
Přežívání nemá smysl, buď ať po novém projektu skočí po hlavě a ten rozhodne přežije/nepřežije, ale na to šmrdlání co se tam provádí, na to ať se už vyprdnou...
edit: Janeček se obrací v hrobě (zakladatel Jawy) - pro ty co to neví, slovo společnosti Jawa vzniklo sloučením prvních písmen panů: Janečka a Wanderera = JaWa - Pokud se nemýlím Janeček "koupil licenci" od Wanderera na výrobu Jawy 500, kterou následně upravil do své podoby . (ale v tom posledním si nejsem jistej... ale klidně to budu tvrdit dál )
Naposledy editováno 20.12.2008 17:07:10