globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvýšení objemu
25.10.2008 v 17:57
Jak se tak začínám na podzim nudit, řekl jsem si, že bych se mohl přes zimu zašít do garáže a udělat něco na mašině. Na úvod napíšu, že mi nejde o to mít "nejdelší péro" ve městě, ale o to, že bych si rád udělal na motorce něco vyjímečnýho, na čem budu mít do určité míry zásluhu.
Chci tak trochu překopat motor, finance tu řešit nechci. Po delších úvahách jsem se rozhodl k následujícímu:
1) jiné vačky, v úvahu přicházejí Yoshimury. Odkaz zde. Předpokládám, že jiné časování by nemělo mít výrazný vliv na životnost motoru. Je tomu tak?
2) výměna pístů. Prve jsem si zahrával s myšlenkou osadit motor písty Yoshimura, které zvyšují kompresní poměr z 11:1 na 12,5:1. Odkaz zde. Poté jsem našel na www.wiseco.com kit pístů, díky nimž lze zvětšit objem až na výsledných 1429 ccm. Zároveň dojde ke zvýšení kompresního poměru na 13,5:1. To se mi zdá skoro moc, hlavně mám tak trochu hrůzu z toho kompresního poměru. Jak to snáši klika, popř. ložiska na klice? Máte s tím někdo zkušenost (ať už u jakýkoliv motorky)? Proto se mi zdá přijatelnější sada, díky níž se dosáhne objemu 1396 ccm a kompresního poměru 12,5:1. Samozřejmostí je převrtání bloku válců. V tom vidím další zádrhel - nemá orig. povrch válce nějaké pokovení, o které by v případě převrtání přišel? Co si o tom myslíte? Komu tuto práci svěřit? Myslím, že ideální by bylo pístní sadu objednat u pana Oulehly, který by rovnou i zvětšil vrtání válců. Máte s touto firmou někdo zkušenosti (nemyslím teď zrovna, že vám dělal výbrus na kejvačce)? Bohužel mi nikdo z této firmy nereaguje na mail a po telefonu se mi podobná věc řešit nechce.
3) výsledek chci osadit Power Commanderem a celý to sladit u DéKáčka. Tady vyvstává další dotaz - víte ještě o nějaký firmě, co umí "odbrzdit" mašinu na profesoinální úrovni? Lidi u DéKáčka nejsou zrovna komunikativní a v minulosti jsem s nima už problém měl.

Ten, kdo to dočetl až sem by mohl něco poradit. Na řeči typu "ser na to a kup si radši Busu 08-" nejsem zrovna zvědavej. Chci si tyhle úpravy udělat sám a mít v mašině kus svý práce. Ročně najedu cca 15.000 km a tak mi jde i o životnost motoru. Myslíte, že podobná úprava jí nějak výrazně zkrátí?
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Zvýšení objemu

24.1.2009 v 01:55 | Nahoru | #61
Smrči GSX-F> pěkná práce.

Sem celej natěšenej, až sem dáš fotky jak grafu, tak Busy jako celek už pěkně nastrojený, jak to bude s těma kolama a brzdama vypadat-prostě LUXUS

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu

24.1.2009 v 11:51 | Nahoru | #62
Ďuričko22> No, webu chybí trochu tý aktualizace, to ale na mottu nic nemění. Je fakt, že je to myšlený na vytuněný starý plečky s křídlama a hromadou samolepek - to je běžný "tuning" v našem regionu. Kluci od nás si mě kvůli tomu mottu taky trochu dobírají.
Jinak díky všem za podporu, až postoupím dál, hodím sem další fotky.

(reakce na) Zvýšení objemu

24.1.2009 v 12:00 | Nahoru | #63
Smrči GSX-F> Myslel jsem si to,mám to stejně

Jo a hlavně pak podej hlášení jak se brzdí s těma francouzema

Naposledy editováno 24.01.2009 12:02:52

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu

15.3.2009 v 20:24 | Nahoru | #64
Tak výsledek mého snažení si můžete přečíst u mě v profilu (dole v "uživatelském hodnocení" v "moje úpravy").

Fotky celku bych rád udělal, ale ještě u nás nepřestalo pršet, takže se mi nechce mašinu tahat na déšť, abych jí vyfotil a zase znova myl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

17.3.2009 v 17:21 | Nahoru | #65
Smrči GSX-F> Gratulace, ta čísla vypadají hodně dobře . Zajímalo by mě, jak se bude chovat po těch změnách na silnici. To už si můžeš pěkně vyšlápnout i na nový model autoBus

Zvýšení objemu

20.4.2009 v 20:15 | Nahoru | #66
pekny poctenicko

(reakce na) Zvýšení objemu

20.4.2009 v 20:25 | Nahoru | #67

Vlada XX>Smrči GSX-F> Gratulace, ta čísla vypadají hodně dobře . Zajímalo by mě, jak se bude chovat po těch změnách na silnici. To už si můžeš pěkně vyšlápnout i na nový model autoBus



si myslim, že novej autobus strčí do kapsy...

Zvýšení objemu

28.9.2009 v 18:06 | Nahoru | #68
tady nekoho nebavi zivot jinak drzim palce at se ti to povede

Zvýšení objemu

16.2.2010 v 11:49 | Nahoru | #69
znamenám si

Zvýšení objemu

17.2.2010 v 07:24 | Nahoru | #70
Podívej se na microfische válců busy. Jestli ty válce mají vložky, tak jsou litinové a bez coatingu. Klika by to měla zvládat dobře, komprese 12,5:1 je pořád ještě tak nějak v normálu, akorát možná budeš muset potom jezdit na víceoktanové palivo..nevim, to se musí zkusit. S čím by jsi mohl mít problém je spojka. Už by ty koně nemusela přenést. To by se částečně dalo řešit tvrdšíma pružinama od EBC, ale kdoví jestli to bude stačit. Ostrou vačkou nic nepokazíš. U toho overbore kitu od Wiseca - musí se měnit i vložky? totiž aby na nich po tom převrtání něco zbylo, neměly moc tenkou stěnu a nepraskaly.. Tak jako tak ten PWRCM budeš muset asi koupit a optimalizovat plnění motoru na nové podmínky. Cenově to tipuju tak na 50-70tkč.
Fandím ti:)
R.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

17.2.2010 v 07:25 | Nahoru | #71

Fugo>OT jen dotázek, kolik taková úprava přidá výkonu?



odhaduju to na + 40 až 50PS

(reakce na) Zvýšení objemu

17.2.2010 v 13:41 | Nahoru | #72

RUTAN>odhaduju to na + 40 až 50PS



eeeh .. az tak optimisticky bych to nevidel ... :)

Zvýšení objemu

14.6.2015 v 21:49 | Nahoru | #73
tak jak to dopadlo

Zvýšení objemu

15.6.2015 v 08:34 | Nahoru | #74
Nijak, busa je v bazaru...a moje taky

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu

19.1.2016 v 21:23 | Nahoru | #75
Nooo, já jsem náhodou zabrousil do týhle konverzace. Teď přes zimu se dějí podobné úpravy u mě.

- Snížení těsnění pod hlavou -> (komprese z 12,2:1 na 13:1)
- Ostřejší vačky (dělané z mých sériových na zakázku v Británii)
- leštěné kanálky
- možná přijdou na řadu kratší sací hrdla
- to vše samozřejmě kompletně odladěné na brzdě

Snad to nebude mít příliš velký vliv na životnost součástí (na pravidelný a důkladný servis jsem poctivý), a hlavně mám malinko obavy z přehřívání třeba na okruhu. To snad bude OK. Výsledný výkon by se měl pohybovat 210-220 koní

Naposledy editováno 19.01.2016 21:33:28

(reakce na) Zvýšení objemu

19.1.2016 v 21:32 | Nahoru | #76
CharlesCBR> jen se pro jistotu zeptám, možná blbě protože to vypadá že to dělá profík, máš vyřešený nastavení časování těch vaček? Snížením hlavy se změní.

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu

19.1.2016 v 21:34 | Nahoru | #77
ANO mám to vyřešená neboť ANO, dělá to profík, co dělá závodní motory

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

19.1.2016 v 21:57 | Nahoru | #78
CharlesCBR> to předělání origo vaček na ostřejší profil to je zajímavý, ušetří se tím něco v porovnání s pořízením rovnou racing.vaček např. od Yoshimury?
Předpokládám, že to po ofrézování musí znovu nějak pocementovat,nebo se to řeší nějak jinak?

(reakce na) Zvýšení objemu

19.1.2016 v 22:39 | Nahoru | #79

mari píše: CharlesCBR> to předělání origo vaček na ostřejší profil to je zajímavý, ušetří se tím něco v porovnání s pořízením rovnou racing.vaček např. od Yoshimury?
Předpokládám, že to po ofrézování musí znovu nějak pocementovat,nebo se to řeší nějak jinak?



Tusim ze to poslal do Kent cams, muzou mit treba profil kterej mu vyhovuje vic, nebo ty yoshe uz nejsou k sehnani, nebo trochu usetri, je to za rozumnou cenu. Vacky tam dostanou i novej nitrid.

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu

19.1.2016 v 22:45 | Nahoru | #80
no pokud se to podaří dobře odladit a vše zesynchronizovat, bude to dobrý letadlo, známýmu se takhle kdysi ZX12ka měla tendenci zvedala na 4ku ještě na prdel(za plynem), dával Yoshi vačky+pár úprav...

(reakce na) Zvýšení objemu

20.1.2016 v 20:48 | Nahoru | #81
mari> na jare uploadnu video z GOpro tam to pujde videt co to s tim dela
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist