globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvýšení objemu
25.10.2008 v 17:57
Jak se tak začínám na podzim nudit, řekl jsem si, že bych se mohl přes zimu zašít do garáže a udělat něco na mašině. Na úvod napíšu, že mi nejde o to mít "nejdelší péro" ve městě, ale o to, že bych si rád udělal na motorce něco vyjímečnýho, na čem budu mít do určité míry zásluhu.
Chci tak trochu překopat motor, finance tu řešit nechci. Po delších úvahách jsem se rozhodl k následujícímu:
1) jiné vačky, v úvahu přicházejí Yoshimury. Odkaz zde. Předpokládám, že jiné časování by nemělo mít výrazný vliv na životnost motoru. Je tomu tak?
2) výměna pístů. Prve jsem si zahrával s myšlenkou osadit motor písty Yoshimura, které zvyšují kompresní poměr z 11:1 na 12,5:1. Odkaz zde. Poté jsem našel na www.wiseco.com kit pístů, díky nimž lze zvětšit objem až na výsledných 1429 ccm. Zároveň dojde ke zvýšení kompresního poměru na 13,5:1. To se mi zdá skoro moc, hlavně mám tak trochu hrůzu z toho kompresního poměru. Jak to snáši klika, popř. ložiska na klice? Máte s tím někdo zkušenost (ať už u jakýkoliv motorky)? Proto se mi zdá přijatelnější sada, díky níž se dosáhne objemu 1396 ccm a kompresního poměru 12,5:1. Samozřejmostí je převrtání bloku válců. V tom vidím další zádrhel - nemá orig. povrch válce nějaké pokovení, o které by v případě převrtání přišel? Co si o tom myslíte? Komu tuto práci svěřit? Myslím, že ideální by bylo pístní sadu objednat u pana Oulehly, který by rovnou i zvětšil vrtání válců. Máte s touto firmou někdo zkušenosti (nemyslím teď zrovna, že vám dělal výbrus na kejvačce)? Bohužel mi nikdo z této firmy nereaguje na mail a po telefonu se mi podobná věc řešit nechce.
3) výsledek chci osadit Power Commanderem a celý to sladit u DéKáčka. Tady vyvstává další dotaz - víte ještě o nějaký firmě, co umí "odbrzdit" mašinu na profesoinální úrovni? Lidi u DéKáčka nejsou zrovna komunikativní a v minulosti jsem s nima už problém měl.

Ten, kdo to dočetl až sem by mohl něco poradit. Na řeči typu "ser na to a kup si radši Busu 08-" nejsem zrovna zvědavej. Chci si tyhle úpravy udělat sám a mít v mašině kus svý práce. Ročně najedu cca 15.000 km a tak mi jde i o životnost motoru. Myslíte, že podobná úprava jí nějak výrazně zkrátí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

2.11.2008 v 15:05 | Nahoru | #31
Alex GSX-R> Nezapomněl jsi na mě?

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu

2.11.2008 v 15:29 | Nahoru | #32
omlouvám se že ti zasírám vlákno ale náhodou jsem narazil na kit na 1900ccm a 245hp+ tak jen pro info http://www.tts-performance.com/catalog/product_info.php?cPath=504&products_id=2899&PHPSESSID=12be31787fb96287ce655b868622cfa5

(reakce na) Zvýšení objemu

2.11.2008 v 15:46 | Nahoru | #33
Desmik> Tak to je masakr, ale zdá se mi to už skoro moc. Každopádně zajímavá informace.

(reakce na) Zvýšení objemu

4.11.2008 v 19:00 | Nahoru | #34

Smrči GSX-F>Alex GSX-R> Nezapomněl jsi na mě?


Nezapomel,ale byl jsem ted 3 dny bez internetu...
Takze :
LKM Blok valcu s plazmovym nastrikem a klikovkova sada bude vymenena na 1500ccm.
Sada tesneni
Ventilove gufera
Ventilove sedla prefrezovany,prechody zalapovane
Hlava valcu zmodifikovana
Zoptimalizovani airboxu
Vymena oleje
Olejovy filtr

Motor demontieren, sämtliche Teile reinigen, Brennräume und Ventile glasstrahlen. Ventilsitze von innen weiter nach außen drehen und exakte Sitzbreite fräsen. Kanäle vergrößern, strömungsgünstig (Superflow-Bench-Tested) fräsen und glätten. Brennräume modifizieren und alle vier Brennräume auf gleiches Maß auslitern. Spaltmaß zwischen Kolbenböden und Brennräumen ändern. Verdichtung exakt auslitern. Motor komplettieren. Die Steuerzeiten der Nockenwellen auf mehr Ventilüberschneidung einstellen. Ventilspiel auf größeres Maß ändern. Einstellarbeiten an fuel injection und Zündung ausführen.

Motor bude demontovany ,nektere dily budou vycisteny,spalovaci prostory a ventily budou opiskovany (sklenenymi kulickami)Ventilove sedla otoceny a zafrezovany na exaktni sirku.Kanalky zvetseny,prodnicove optimalizovany,vyfrezovany a zalesteny.Spalovaci prostory modifikovany a vsechny 4 spalovaci prostory na stejny rozmer zoptimalizovat.Zmeneni vzdalenost prostoru mezi dnem pistu a spalovacim prostorem.Tlaky exakt nastavit.Kompletaz motoru.Nastaveni vacek ,vackove hridele bude zmeneno na vyssi prelinani ventilu.Ventilove vule budou zvetseny.Kompletni nastaveni motoru na stolici..
To jsou prace ,ktere na motoru budou delat..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

4.11.2008 v 19:48 | Nahoru | #35

Alex GSX-R>Jinak jeste jedni ,dost dobri dodavatele z Nemecka :
Hayabusa doplnky...



Na tomhle webu mají i ten turbo-kit. Pořád mezi těmahle dvěma věcma váhám. U tý "přestavby" na 1500 ccm teda zůstává původní klika? Asi ano, protože v tom textu o tom není ani zmínka.
Jaký jsi měl úpravy na svojí Buse?
A nevíš, jaký byl výkon na tý přeplňovaný Buse, na který jsi se svezl?

Edit: mohl bys mi "od oka" přeložit tohle: (?)

Das sogenannte #Turboloch# ist bei mir Vergangenheit. Nach vielen Versuchen & Testfahrten ist es mir gelungen,
den Übergang von Sauger zum Turbo Motor in Einklang zu bringen, das Fahrzeug ist 100% alltagstauglich !!!
Regenfahrten und Passtouren sind kein Problem !!!
Dampfrad oder gangabhängiger Ladedruck Regelung auf Anfrage.
Das Ding hat dann ca. 300 PS am Hinterrad!!!!!!! Man muss sich im Klaren sein, was man da fährt. Turbo fahren muss auch erst gelernt sein. Garantiebedingungen könnt ihr aus meinen AGB`s entnehmen. Da ich auf zufrieden Kunden achte, veranstaltelte ich im Jahr mind. einmal ein Turbo Treffen um eventuelle Fragen oder Wünsche nachzugehen. Bei Fragen oder Bestellungen bitte vorher anrufen.

Naposledy editováno 04.11.2008 20:02:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

4.11.2008 v 22:59 | Nahoru | #36
Smrči GSX-F>
,,Takzvana turbodira,je u mne minulosti.Po hodne pokusech&zkusebnich jizdach,se mi povedlo ten prechod mezi nasavanim a turbem sladit.Motorka je 100% pouzitelna k beznemu provozu.Jizdy za mokra a Horske pasaze nejsou zadny problem.
Parni kolo ,nebo regulace plniciho tlaku na dotaz.
Tahle masina ma 300koni na zadnim kole !!!!Clovek si musi uvedomit ,na cem jede.Jezdit turbo se musi nejdriv naucit.Zarucni podminkysi muzetez meho AGB vyjmout.Protoze mam zajem,aby byli zakaznici spokojeni ,poradam minimalne jednou rocne Turbo setkani,kde zodpovim eventuelni otazky a prani. Pri otazkach ,popripade objednavkach,prosim nejdrive zavolat...
Tot shruba preklad..

Na moji Buse jsem mel :
titanove ladene svody 4 do jednoho a titanovou koncovku od Akrapovice,
Power comander, ostrejsi vacky(Yoshimury),K&N filtr, plazmove stupnice v budikach,
tacho do 340 + tachokonvertor, pancerove hadice,
38 zubova rozeta Stealth, retez Enuma 530ZZZ,
lestene a lakovane rafky, frezovane duralove stupacky,
bile blinkry, modre plexi. Vykon na zadnim kole 187, na motoru 211 koni a bylo to dostacujici..
Jo a ta turbo busa ,kterou jsem zkousel mela 275 koni....a bylo to opravdu hodne a vesmes o hubu.Po celem dopoledni jsem byl rad ,ze jsem ji vratil majiteli a sedl si zpet na svou. Rosil jsem se v kazde zatacce a vesmes jsem z ni byl vyklepanej jak marska..Majitel ji taky po 2 mesicich prodal a poridil novou,kterou tunil,ale uz bez turba.

Naposledy editováno 05.11.2008 06:40:59

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

5.11.2008 v 10:49 | Nahoru | #37
Alex GSX-R> Díky moc za cenné rady, každopádně je o čem přemýšlet...zima bude dlouhá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

5.11.2008 v 11:54 | Nahoru | #38
Smrči GSX-F> tak co jdes do turba?

kazdopadne o ty pouzitelnosti pro bezne jezdeni se da polemizovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

5.11.2008 v 20:07 | Nahoru | #39
WHTRDR> Az na Hayabuse najedes nejmin 20ooo km ,pak sednes na tunenou na 211koni a pak na 275 konovou turbovou ,pak pis o polemizovani..Musis vedet a zazit na to abys polemizoval...Ja mluvim z osobni zkusenosti a praxe... Ne to co nekdo povidal a kamosuv kamos vyzkousel...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

6.11.2008 v 01:52 | Nahoru | #40
Alex GSX-R> tim polemizovanim sem myslel ze to asi nebude idealni na bezne jezdeni.

Zvýšení objemu

6.11.2008 v 02:23 | Nahoru | #41

Co mám zkušenosti s přeplňovanýma autama (zážehovýma), tak byl nástup turba dost potlačen a výkonová křivka sice strmá, ale lineární. Proto mi vrtá hlavou, že by se přece měla nechat křivka vyhladit na motorový brzdě (např. doladěním plnícího tlaku) na rozumnou hodnotu.



Vsechno je to jen otazka regulace. Na motorky se pouzivaji amaterske kity vetsinou jen s wastegatem a pneumatickym aktuatorem, tam toho moc nevykouzlis.
Abys dosahl kvalitni regulace plneni, potrebujes elektronicky aktuator a variabilni geometrii lopatek, napr. VNT. K tomu aktuatoru navic potrebujes vyresit regulator se sensorikou, cili vlastniridicijednotku, nebo masivni upravu stavajici.
Neni to nemozne, ale je to zjevne narocny projekt na dlouho .

A navic, jak psal Alex, na normalni pouzivani moto je turbo uz moc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

6.11.2008 v 04:58 | Nahoru | #42
Smrči GSX-F> Busu sem nikdy neměl, ale dovolil bych si několik poznámek z obecný teorie pístovýho spalovacího motoru a konstrukce vozidel. Jak správně píše Alex, u motoru, kerej má už v sérii tyhle parametry je použití vysokotlakýho turba špatná varianta. Je nutný si uvědomit, že velkej tým konstruktérů, kerej motor ve fabrice dělá, dimenzuje jednotivý komponety (klika, ojnice, převodovka) v návaznosti na výkon a úprava s drakonickým nárustem krouťáku bude mít brutální dopad na životnost. Ještě horší je takovou motku uřídit, jednostopý vozidlo je z principu v nevýhodě a průběh momentový křivky motoru s hartturbem je z hlediska trakce velmi nepříznivej a klade obrovský nároky na řidiče, a to jak na umění tak na kázeň. Navíc sladit vysokotlaký turbo s motorem, kerej při konstrukci s přeplňováním nepočítal, bude fin. neúnosně náročný. Jako jakžtakž smysluplný varianty se mi jeví použití nízkotlakýho turba nebo zvýšení objemu. Že si něco takovýho uděláš sám doma v garáži, na to v klidu zapomeň. Zkus se domluvit s úpravcem, jestli bys moh být u toho a koukat - to je tak asi jediná varianta spolúčasti. Je fajn, že máš nadšení, ale tahle úprava je vysokým umění, znalostech a zkušenostech a jenom s nimi se dá realizovat na úrovni, kerá zaručí slušnou životnost vytuněnýho agregátu. Držím Ti palec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

6.11.2008 v 06:28 | Nahoru | #43

WHTRDR>Alex GSX-R> tim polemizovanim sem myslel ze to asi nebude idealni na bezne jezdeni.


Aha ,tak promin mou ostrejsi odpoved ,pochopil jsem to spatne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

6.11.2008 v 09:34 | Nahoru | #44
Che> Díky za další "názor do pranice". Začnu tím softturbem, jak píšeš. Vím, že něco takovýho používal Fiat, ale hlavně kvůli emisím. Kolik by mělo mít podle tebe turbo ideální plnící tlak? Co jsem se tak díval na všemožný sady na Busy, pohybuje se základní nastavení mezi 0,6-0,8 baru. Jinak montáž turbo-kitů, co jsou k sehnání na netu, nebude zdaleka tak složitá jako výsledné doladění palivové směsi - toho jsem si vědom. Namontovat "stavebnici", která je přímo určená pro daný typ stroje nebude nic moc složitého. Podstatný je po takový úpravě probudit motor k životu, aby běžel tak, jak má. To je věc, kterou doma neudělá nikdo. Jinak každá úprava motoru, která vede ke zvýšení výkonu, má vliv na životnost motoru. Co jsem procházel různý weby zabývající se podobnou tématikou, našel jsem, že po světě jezdí hodně Hayabus s přeplňováním, který funguje a je použitelný v provozu. Viz můj příspěvek výše, jak překládal Alex.
Ohledně financí - co jsem tak propočítaval, měla by ta přestavba na přeplňování vyjít na cca 100tis.

(reakce na) Zvýšení objemu

6.11.2008 v 11:05 | Nahoru | #45

Alex GSX-R>WHTRDR>Alex GSX-R> tim polemizovanim sem myslel ze to asi nebude idealni na bezne jezdeni.
Aha ,tak promin mou ostrejsi odpoved ,pochopil jsem to spatne


jo v pohode sem tam zapomnel dat smaila

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu

6.11.2008 v 11:56 | Nahoru | #46
doporučuju se o tomhle nejdřív poradit s Laďou Ešnerem, ten má se Suzuki velmi bohaté zkušenosti a navede tě určitě na správnou cestu. Co se referencí na něj týče, tak ho považuju za jednoho z největších odborníků v ČR vůbec. Ten overbore kit asi nebude jen tak, být to na mně tak s kompresním poměrem příliš nehýbu, je to jak říkáš - potencionální snížení životnosti klikovky přetížením. Počítej s tím, že válce mají stoprocentně nějakou povrchovou úpravu, doby vložek ze šedé litiny jsou už asi dávno pryč:) Pokud Oulehla umí udělat i vložky a ručit za ně, tak bych šel touto cestou.

www.esner.cz

(reakce na) Zvýšení objemu

6.11.2008 v 12:54 | Nahoru | #47
RUTAN> Díky, určitě mu napíšu nějakej liebesbrief.

(reakce na) Zvýšení objemu

6.11.2008 v 13:09 | Nahoru | #48
Smrči GSX-F> Hele, já busáckej motor neznám, ale teoreticky Ti to rozeberu. Dnešní motory supersportů maj litrovej výkon až 200 koní. Motor sp. cesťáku má míň, páč je dělanej víc na životnost a přítulnější charakteristiku. Montáží ostřejších vaček, úpravou ventilů, zvýšením otáček a kompr. poměru, přeprogramováním jednotky a úpravama výfuku a sání (nápor ?) zvedneš výkon o nárůst, kerej by měl být pro klikovej mechanismus ještě únosnej. Zvětšení objemu znamená zásah do bloku, a tady hodně záleží na rezervě, kerou tam výrobce nechal. Nevím, jestli tunigový firmy používají robusnější blok, ale jako člověk, kerej se značnou část svý profesní kariéry živil pevnostníma výpočtama bych řek, že v tom sériovým extra rezerva nebude. Turbo ja další velká otázka, páč softurbo Ti moc nedá a tvdý přeplňování bude vyžadovat jinou kliku a ojnice plus samo zvýšení komprese - z původního motoru toho moc nezbyde. Navíc u vysokotlaku je problém se strmým nárustem krouťáku, což je dost o hubu. Šlo by to zjemnit naklápěcíma lopatkama, ale pochybuju, že tohle někdo technicky umí.

Zvýšení objemu

6.11.2008 v 13:12 | Nahoru | #49
Dělat z letadla stíhačku? Sebevrah

2 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu

7.11.2008 v 14:48 | Nahoru | #50
Sleduju to tady, konečně po dlouhé době diskuze o něčem a která někam vede. Smrčimu hodně štěstí, šťasnou ruku s dodavatelema a pokud to uskutečníš, tak dej vědět, jak jsi dopadl. Alexi, Tobě se po buse už nestýská?

(reakce na) Zvýšení objemu

7.11.2008 v 15:22 | Nahoru | #51
honzau> ale styyyskaaa..Pouze moje zena muze konecne klidne spat a uz se tolik neboji ,kdyz nekam jedu...bo ted jezdiim ,uz nelitam Ale do Busy bych sel znovu ,to mi ver..Je to motorka ,ktera ma neco do sebe a kdybi mi ju neukradli ,tak ver,ze ji mam dodnes..(pokud bych byl jeste nazivu)

(reakce na) Zvýšení objemu

7.11.2008 v 16:01 | Nahoru | #52
honzau> Díky, určitě budu informovat o tom, jak se to vyvíjí. Zatím "rozhazuju sítě".

Zvýšení objemu

22.1.2009 v 08:06 | Nahoru | #53
četl jsem tvůj dotaz,nedám ti radu, spíš mě mrzí ty debilní odpovědi, je to každého věc co si chce na svém zlatíčku udělat.
Já zase mám chuť jít do turba, ale vzhledem k ceně kitsu, bych o tom chtěl taky něco zjistit. Kdyby jsi někoho objevil, budu vděčný, když mi dáš vědět.
Serou mě ti co na fórum posílají kokotiny od toho to není, měli by je zablokovat

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu

22.1.2009 v 12:25 | Nahoru | #54
Jsem rád že si založil přesně toto téma - jako kdyby jsi mě mluvil z duše .
Kdysi jsem uvažoval o převrtání Hayabusy pomocí sady Wiseco. Uvažoval jsem buď o objemu 1400, nebo dokonce 1430 - jedná se o největší objem při zachování původního bluku válců. Postupem času jsem ale od toho ustoupil pro finanční náročnost . Proto bych byl rád kdyby se do této úpravy na Hayabuse pustil někdo jiný...
S Oulehlou jsem mluvil na výstavě a byl velice ochotný, vše jsme prodiskutovali. Ale jen tam úprava by mě stála 30 000 + píty a to je na mě moc.
Jinak si myslim že ten kompresní poměr je sice vysokej, ale ložiska a klika musí bejt už konstrukčně předimenzovaná. Né jako tomu je u dnešníš 6stovek kde se snažej ušetřit každý deko. Když by jsi měl tak vysoký tlaky je potřeba jezdit na palivo s vyžším okt. číslem - min. 98 ale spíš 100. Problém je s tim kdo ti udělá kvalitní nicasil - v ČR to nikdo kvalitně neudělá ani ¨pověstnᨠČZ Strakonice . Oulehla to posílá až do Německa a na to ti dá záruku kvality, jinak s převrtáním problém neni - tímhle se zabývá právě jeho firma.

Ladění: D-K racing ja ta poslední firma který bych to svěřil. Mam s nimi skušenosti, ale spíš to jsou takový suchaři . Nej ladič v republice ja jednoznačně Láďa Ešner a Nymburka - tan ale nikdy nemá čas .
Jedna výborná firma tu přeci jen je, ale ta se zabívá skutečně jen dolaďováním palivových map a podobných sarapetiček . Tou firmou je K+ L Intermoto z Hradce Králové. Jejich přístup, zázemí ale i ceny mě naposto nadchli . Navíc maj poměrně značný úspěchy z ME a WSS a to hovoří samo za sebe .

Jinak se tě chci zeptat, na co chceš tak finančně náročnou úprvavu (a to nemluvim o vačkách) ? Pokut by jsi chtěl jezdit sprintíky, tak bych to plně chápal . Ale jezdit s tim jen tak po silnici mě příjde jako škoda....
To já bych to určitě využil víc .

Držím ti ale palce ať tuto úpravu dotáhneš do zdárného konce !!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

23.1.2009 v 11:38 | Nahoru | #55
Orgovany> Ahoj, díky za podporu. S úpravama jsem zhruba v polovině. Po sáhodlouhých hospodských ale i odborných "konzultacích" jsem dospěl k názoru, že to turbo realizovat nebudu - aspoň ne letos. Finančně jsem byl na nákup připravený, ale šel jsem na to trochu jinou cestou.
Jelikož jsem viděl inzerát na nádherný kola Marchesini, dlouho jsem neváhal a zakoupil je. Po pár složitějších měřeních a menších úpravách je výsledek zde:

[img] jsem odjakživa tak trochu nadával na Busácký brzdy, pořídil jsem komplet sadu (na předek) od Beringeru. Nejen že jsem na něj četl samou chválu, ale taky mi přišly vhledově nejhezčí. Výsledek zde:

[img] a abych taky dopřál trochu motoru, tak jsem šel zatím jen do těch vaček Yoshimura. To mám zatím v rozpracovanosti.

[img] v tom sice dost peněz, ale doufám, že to bude stát za to. Můj "sen" a zároveň cíl je dostat se přes 200 koní. Snad se to podaří. Až bude k dispozici nějaký graf, hodím to sem. Ladění mám předběžně domluvený s DéKáčkem, protože od nich mám výfuky i ty vačky, tak na mě koukají jako na jejich zákazníka, čili jednání vcelku v pohodě.

Edit: Co se týká pístů nebo zvětšení objemu jako takového, mám tak trochu strach právě o životnost motoru, protože jak jsem psal někde v příspěvku výše, najedu cca 15.000 km ročně. Pokud výsledek letošních úprav nebude to "pravý ořechový", uvažoval bych o pístní sadě Yoshimura, která sice zachová objem, ale zvýší kompresní poměr.

Naposledy editováno 23.01.2009 11:43:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

23.1.2009 v 12:08 | Nahoru | #56

Smrči GSX-F>Orgovany> Ahoj, díky za podporu. S úpravama jsem zhruba v polovině. Po sáhodlouhých hospodských ale i odborných "konzultacích" jsem dospěl k názoru, že to turbo realizovat nebudu - aspoň ne letos. Finančně jsem byl na nákup připravený, ale šel jsem na to trochu jinou cestou.
Jelikož jsem viděl inzerát na nádherný kola Marchesini, dlouho jsem neváhal a zakoupil je. Po pár složitějších měřeních a menších úpravách je výsledek zde:

[img] jsem odjakživa tak trochu nadával na Busácký brzdy, pořídil jsem komplet sadu (na předek) od Beringeru. Nejen že jsem na něj četl samou chválu, ale taky mi přišly vhledově nejhezčí. Výsledek zde:

[img] a abych taky dopřál trochu motoru, tak jsem šel zatím jen do těch vaček Yoshimura. To mám zatím v rozpracovanosti.

[img] v tom sice dost peněz, ale doufám, že to bude stát za to. Můj "sen" a zároveň cíl je dostat se přes 200 koní. Snad se to podaří. Až bude k dispozici nějaký graf, hodím to sem. Ladění mám předběžně domluvený s DéKáčkem, protože od nich mám výfuky i ty vačky, tak na mě koukají jako na jejich zákazníka, čili jednání vcelku v pohodě.

Edit: Co se týká pístů nebo zvětšení objemu jako takového, mám tak trochu strach právě o životnost motoru, protože jak jsem psal někde v příspěvku výše, najedu cca 15.000 km ročně. Pokud výsledek letošních úprav nebude to "pravý ořechový", uvažoval bych o pístní sadě Yoshimura, která sice zachová objem, ale zvýší kompresní poměr.



Ty jsi fakt šílenec v pozitivním slova smyslu . K těm kolům nemam co dodat . Snad jen to že bych ti je nejradši odmontoval a dal je na tu moji mršku . V Intermotu jsem měl přední kolo Marchesini v ruce (ale i s kotouči) a nechápal jsem jak je to lehký - skoro jako balza . Byli vyrobeny z magnésia..... Z jakýho materiálu je máš ty ? Kovanej dural nebo taky magnésium ???
K těm brzdám: horší brdy než má Hayabusa jsou snad jen bubny . Já mam origo 6 písty + opletený hadice, doposavad jsem jezdil na SbS střední tvrdosti a dokut se brzdy neohřáli, tak to celkem šlo . Ale když šlo na lámání chleba dokázal jsem je během pár zabrždění totálně utavit až přestali brzdit úplně !!! Nyní jsem zakoupil obložení Brembo - tak jsem zvědav jaký bude rozdíl, doufám že k lepšímu .
Jinak Beringer to je fakt maso , nevím kolik si za ně dal ale nový musej stát majland !!! Beringer taky vyrábí zvdojený kotouče......

Jinak můj sen je nová Suzuki Hayabusa v bílé barvě . Jak se líbí tobě ?

Jinak k těm motorickým úpravám: vačky jsou podle mě dobrý ale jen v těch nejvyžších otáčkách (přidaj něco ve špičce). Ale vliv na průběh v nízkých a středních otáčkách nemají snad žádnej. To naopak písty s větším průměrem ti zvětšej jak výkon, tak krouťák ale v celým rozsahu . Kdybych ale nemusel koukat na každou korunu, tak bych dal obojí....

Hele a co takhle kdyby jsi dal do Hayabusy racingový zapalko od Igni Techu ? Hodně lidí na to pjeje chválu . Nevím zda tim jde ladit palivová mapa, ale jde s tím ladit dobu zážehu jiskry. A to taky má vliv na charakteristiku motoru.

Jinak se tě chci zeptet zda nemáš zájem zkusit si někdy nějakej sprintík - rád bych tě osobně poznal, ale i tu tvou raketu . Nebo by jsi mohl přijet jen na čumendu na ten ¨můj¨ sprintík....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

23.1.2009 v 14:49 | Nahoru | #57
Orgovany> Tak kola mám doslova "forged aluminium", čili kovaný hliník, ale hmotnostně je to (pocitově) šílenej rozdíl. Je vidět, že s brzdama máme stejný neblahý zkušenosti - já zkoušel krom originálů ještě destičky Nissin a Gold Fren. Paradoxně byly Gold Freny pocitově lepší než jednou tak dražší Nissiny. To nemění nic na tom, že pokud to na mě přišlo, uvařil jsem oboje během pár kilometrů.
Zdvojený kotouče od Beringeru (pod označením 4D) stály ještě o cca 14.000 víc a podle slov prodejce mezi těmy zdvojenými a "standardními" Beringery není v běžném provozu rozdíl. A na Buse vypadají ty 4D tak nějak divně - jsou hrozně malý v průměru.
Co se týká bílý nový Busy, tak ta se mi libí taky moc, ale mladá by mi jí nedovolila, protože má averzi k bílým a žlutým motorkám - nechápu proč.
U těch vaček je mi ta výkonová špička jasná, však mě taky občas štve, že kolem 7 tisíc busa zabere jak bejk a pak už mě nečekalo žádný "překvápko". Průběh s vačkama Yoshimura zde:

[img] sprinty by mě lákaly, ale mám na to mašinu moc rád a osobně se necítím na to dělat nějaký výsledky. Ale jen tak pro zábavu bych si to na čas rád zkusil. Byl jsem se letos jednou na tebe podívat v Týně nad Vltavou a super. Každopádně tvoje úpravy jsou specifický na sport, který provozuješ, což je logický. Já se držím takový tý všestranný použitelnosti.

Zvýšení objemu

23.1.2009 v 15:07 | Nahoru | #58
smrci: ty brzdy jsou mazec, zavidim:)

k tem turbum... ono jaksi u zazehoveho motoru nejde si jen regulaci plniciho tlaku poladit krivku jakou chci... u dieselu je to jasny, tam si vicemene muzu foukat co chci a prilejvat naftu... ale zda se mi ze nekteri prispevatele do tohodle vlakna zapomeli ze i pri preplnovani turbem musi u zazehoveho motoru +- zustat zachovanej kompresni pomer... tzn pokud necham motor jak je tak uz toho treba k 12:1 moc prifoukat nemuzu...
proto se pri vyssich plnicich tlacich davaj kratsi ojnice apod upravy za ucelem snizeni kompresniho pomeru, aby to tech plus minus 13:1 melo pri max plnicim tlaku... ale v tomhle pripade zase ten moto v mensich otackach kde turbo jeste dost nefouka temer nejede a nastup turba je tam o to vic znat... tenhle prechod je velmi obtizne naladit a uz i na motorkach se objevuji reseni jako je kombinace mechanicky pohaneneho kompresoru a turba ...

treba VW u motoru 14tsi pouziva kompresor + turbo ze stejneho duvodu... motor kterej je plnenej velkym tlakem proste dole nejede a to treba na motorku neni uplne to ono.. jedu zatacku tak nejak plus minus napohodu, na vyjezdu pridavam a kopanec a lezim v pangejtu.... a jet porad v pasmu "kde to jede" asi u 300PS motorky uz nejde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

23.1.2009 v 19:33 | Nahoru | #59
Smrči GSX-F> Ahoj!Klobouk dolů před tvojí odhodlaností,ty brzdy jsou fakt jako ze sna...mrknul jsem na ten váš web a nějak mi to tvoje působení na Buse nekoresponduje s motem které tam mate tak hrdě vytaveno,cituji: Seru na tuning. ?

(reakce na) Zvýšení objemu

23.1.2009 v 23:07 | Nahoru | #60
Smrči GSX-F ty brzdy jsou žrádlo, pěkně ti to ladí! Super!

Naposledy editováno 23.01.2009 23:07:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist