globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvýšení objemu
25.10.2008 v 17:57
Jak se tak začínám na podzim nudit, řekl jsem si, že bych se mohl přes zimu zašít do garáže a udělat něco na mašině. Na úvod napíšu, že mi nejde o to mít "nejdelší péro" ve městě, ale o to, že bych si rád udělal na motorce něco vyjímečnýho, na čem budu mít do určité míry zásluhu.
Chci tak trochu překopat motor, finance tu řešit nechci. Po delších úvahách jsem se rozhodl k následujícímu:
1) jiné vačky, v úvahu přicházejí Yoshimury. Odkaz zde. Předpokládám, že jiné časování by nemělo mít výrazný vliv na životnost motoru. Je tomu tak?
2) výměna pístů. Prve jsem si zahrával s myšlenkou osadit motor písty Yoshimura, které zvyšují kompresní poměr z 11:1 na 12,5:1. Odkaz zde. Poté jsem našel na www.wiseco.com kit pístů, díky nimž lze zvětšit objem až na výsledných 1429 ccm. Zároveň dojde ke zvýšení kompresního poměru na 13,5:1. To se mi zdá skoro moc, hlavně mám tak trochu hrůzu z toho kompresního poměru. Jak to snáši klika, popř. ložiska na klice? Máte s tím někdo zkušenost (ať už u jakýkoliv motorky)? Proto se mi zdá přijatelnější sada, díky níž se dosáhne objemu 1396 ccm a kompresního poměru 12,5:1. Samozřejmostí je převrtání bloku válců. V tom vidím další zádrhel - nemá orig. povrch válce nějaké pokovení, o které by v případě převrtání přišel? Co si o tom myslíte? Komu tuto práci svěřit? Myslím, že ideální by bylo pístní sadu objednat u pana Oulehly, který by rovnou i zvětšil vrtání válců. Máte s touto firmou někdo zkušenosti (nemyslím teď zrovna, že vám dělal výbrus na kejvačce)? Bohužel mi nikdo z této firmy nereaguje na mail a po telefonu se mi podobná věc řešit nechce.
3) výsledek chci osadit Power Commanderem a celý to sladit u DéKáčka. Tady vyvstává další dotaz - víte ještě o nějaký firmě, co umí "odbrzdit" mašinu na profesoinální úrovni? Lidi u DéKáčka nejsou zrovna komunikativní a v minulosti jsem s nima už problém měl.

Ten, kdo to dočetl až sem by mohl něco poradit. Na řeči typu "ser na to a kup si radši Busu 08-" nejsem zrovna zvědavej. Chci si tyhle úpravy udělat sám a mít v mašině kus svý práce. Ročně najedu cca 15.000 km a tak mi jde i o životnost motoru. Myslíte, že podobná úprava jí nějak výrazně zkrátí?
Předchozí
1 2 3
Následující

Zvýšení objemu

25.10.2008 v 18:05 | Nahoru | #1
To nevypadá na nejdelší péro ve městě ,ale v celém kraji !!! Jestli nevíš co s prachama , pošli je na konto " Dina v nouzi "

Zvýšení objemu

25.10.2008 v 18:34 | Nahoru | #2
....zní to zajímavě, hlavně 13,5:1....ale osobně bych do toho nešel. Tak jak je busa v origo, tak bez problémů zvládně těch tvejch 15tis ročně....To nejdelší péro by bylo sice zajímavý ale víc ..kol...by jsi s ním asi nedal...

Zvýšení objemu

25.10.2008 v 18:42 | Nahoru | #3
Lobo by mohl vědět něco o tunění motorů už jaký si takový úpravy dělal

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu

25.10.2008 v 18:47 | Nahoru | #4
OT jen dotázek, kolik taková úprava přidá výkonu?

2 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu

26.10.2008 v 11:09 | Nahoru | #5
Zatím jsem se toho od vás moc nedozvěděl, což se ale nechalo čekat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

26.10.2008 v 11:16 | Nahoru | #6
Smrči GSX-F> premyslel si o turbo sade? sice bys to jen koupil a nainstalovat si to muzes sam. rekl bych ze by to snad nemelo takovej vliv na zivotnost?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

26.10.2008 v 11:21 | Nahoru | #7
WHTRDR> Přeplňování už by bylo moc drastický a myslím, že by to právě výrazně omezilo životnost. Navíc po finanční stránce to vyjde na jednou tolik, než úpravy, který bych chtěl udělat já.

(reakce na) Zvýšení objemu

26.10.2008 v 11:33 | Nahoru | #8
Smrči GSX-F> hmm nevim no nemam s tim zkusenost jen rikam co sem tak slysel. nemci ty sady delaj tusim na 220 koni coz neni takovej extrem. tak penez to holt stoji mrte to je fakt ale je to odzkouseny a funguje to

Zvýšení objemu

26.10.2008 v 11:45 | Nahoru | #9
Tunit hayabusu? Mě z toho jde mráz po zádech, ta mašina je v serií letadlo .
To co chceš províst, alespoň pro mě zní dost riskantně a nechal bych to raději být, ale ta slabší verze turba od hitlerovců by nemusela být k zahození.
Ještě popřemýšlej

Zvýšení objemu

26.10.2008 v 11:56 | Nahoru | #10
S tím převrtáním počítej že válce mají určitě nějaká jiný povrch. Honda má například ve válcích keramickou vložku jak sem se někde dočetl a suzuka určitě nebude mít pouze vybroušenou litinu ale taky nanešenej nějakej povrch. A větší komprese by neměla mít až tak moc vliv na namáhání kliky jako spíš na těsnění pod hlavou a kdyby si chtěl ten kit motoru navětší objem tak ta komprese by se dala vyřešit tlustším těsněním pod hlavu -> menší komprese

Naposledy editováno 26.10.2008 11:57:11

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu

26.10.2008 v 11:59 | Nahoru | #11
Je fakt, že tohle by nebylo špatný, ale cca 110.000 Kč je ranec peněz. Na druhou stranu tahle sada nevyžaduje žádný zásah do vnitřností motoru a umožňuje další upgrade. V USA jsou daleko "lidovější" ceny. Odkaz zde.

Trochu OT - tohle mě dostalo.

Naposledy editováno 26.10.2008 12:11:01

Zvýšení objemu

26.10.2008 v 12:05 | Nahoru | #12
alex tu psal kdysi neco o upravach a nedoporucuje to ladit na vic nez 215 koni nejlepsi by bylo se asi s nim poradit vypada ze ma hodne skusenosti

(reakce na) Zvýšení objemu

26.10.2008 v 17:13 | Nahoru | #13
Smrči GSX-F> jojo turbo je turbo
ale rekl bych ze to chce nejaky slabsi myslim ze to co prida 100 koni uz by asi prineslo nutnost dalsich uprav

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu

28.10.2008 v 09:51 | Nahoru | #14
Tak jsem se k tomu konecne dostal :
Vacky ti schvaluju-mel jsem je taky a je to opravdu na prubehu motoru znat.Yoshimury jsou dobra volba-maji vybornou povrchovou upravu a nevim o nikom ,kdo by si stezoval ,ze se vydrely.Zadny negativni vliv na zivotnost motoru nemaji,spis naopak -zlepsi se spalovaci prubeh a lepe se proplachuje.
Osazeni pisty Yoshimura uz neni az tak dobre reseni ,kdyz nevymenis zaroven ojnice ,loziska a kliku. Zvysenim kompresniho pomeru se odrazi na puvodnich ojnicich a na klice vybitim lozisek.Po cca 50ooo km uz je to znat a motor zacne klepat.Vyzkouseno v praxi klukama z Nemecka.Pokud chces rozumne zvysit obsah ,tak bez do kompletniho kitu od tehle firmy : Obsah 1500ccm ,je to na nekolika masinach odzkouseno a nektere uz maji 80oookm a jsopu zatim uplne v pohode.Na nejake prebrusovani valcu (samodomo) bych se 100% vyprdnul ,pac prijdes o tvrzenou vrstvu valce a na takove masine se zabijes.RUKY PRYC !!
Kdyz to vsechno sladis PowerComanderem+K&N filtrem+ ladenymi svody a slusnou koncovkou ,tak si to nech doladit maximalne na 220 koni. Kdyz tam nechas naladit vic ,tak budes mit masinu v beznem provozu nepouzitelnou. Kazdy vyjezd ze zatacky bude tortura ,kdy ti bude ulitavat zadek a psychicky to neuneses. Od turba davej ruky pryc ,na to se normalne jezdit neda uz vubec. Vsichni ,co jsme ruzne tunili Busy ,jsme se shodli na tom ,ze 220 koni je maximum ,k normalni jizde v provozu. Ti co tunili nad 250 koni se motorek potom zbavovali (a jsou skoro neprodejne !!! ) pritom vinvestovali i okolo 10ooo euro do prestavby a prodali komplet za 12-15ooo...A to pouze tem ,co nevedeli ,do ceho jdou.
Dalsi zajimavy kseft na doplnky :
V nemecku -Dietr
Kdyz budes chtit vedet neco konkretnejsiho ,ptej se...

(reakce na) Zvýšení objemu

28.10.2008 v 10:20 | Nahoru | #15

Smrči GSX-F>Zatím jsem se toho od vás moc nedozvěděl, což se ale nechalo čekat.


Minulej rok se kamarad ptal na vnitrnosti v Bleckovi na Vystavisti. Rekli si asi45 tis. Novy ojnice, pisty, vacky. Nevim podrobnosti, ale zeptam se ho na firmu. O zvetseni objemu nic nerikal, tak nevim. Zeptam se.

Zvýšení objemu

28.10.2008 v 11:08 | Nahoru | #16
mě by lákalo zvýšit objem na TLku ale nevím co všechno by to obnášelo a kolik by mě to stálo...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

28.10.2008 v 12:21 | Nahoru | #17
Alex GSX-R> Určitě na tebe budu mít hodně dotazů, protože do něčeho co tady bylo popsáno chci jít, ale nejlepší by bylo to řešit třeba po ICQ, aby byla rychlejší reakce. Mohl bys mi nějaký takový kontakt poslat třeba do PM?

Jinak k tomu výše popsanému. Je vidět, že chlapi z LKM to mají zmáknutý. Překopou komplet motor a to dost zásadním způsobem. Jelikož neumím příliš německy, tak jsem to docela dlouho přelouskával. Z obrázku níže mi vychází, že celá úprava by při dodání motoru vacházela na 3.411 Eur.

[img] je cca o 1.000 Eur míň, než za turbo. Cena příznivější, o tom žádná. Jen mě trochu děsí fakt, že celá procedura je hodně složitá i co se domluvy úpravy týče. Jednoduše si nedovedu představit komunikaci mezi mnou a LKM, když mi trvá přelouskat text na jejich stránkách cca 20 minut. Ale to je vedlejší. Určitě by bylo nejlepší mít veškerý komponenty od jedný firmy, který jsou sladěný a jako celek pracují optimálně. Trochu mi tam ale bude scházet to, že téměř všechno za mě udělá někdo jiný. Jde mi totiž i o to, udělat si něco na tý mašině sám. Nedočetl jsem se tam, zda-li pouze při dodání motoru ten motor zároveň "odbrzdí" - nejde mi na rozum jak udělají se samotným motorem to "LKM Fuel Injection-/Airbox-Optimierung". Předpokládám, že k tomu všemu je třeba Power Commander.

K výhodám turba bych řadil jednodušší zásah do konstrukce a v případě nouze jde celý proces úpravy navrátit do původního stavu. Třeba na těchto stránkách jde vidět, že lze výkon s turbem udržet ještě na přijatelných 240 koních při zachování všech původních komponent motoru. Potřebný je pouze PC. Proto mě tahle úprava docela láká a původní záměr se zvyšováním objemu jsem tak trochu přehodnotil. Nejsem si jenom jistý výsledným vlivem na životnost motoru. Znáš se s někým, kdo Busu s turbem jezdil a jaký výkon na motoru měl?

Naposledy editováno 28.10.2008 13:26:20

Zvýšení objemu

29.10.2008 v 06:47 | Nahoru | #18
az budu mit dneska trosku casu ,tak si na to sednu a rozepisu se ti ,proc bych v zadnem pripade nesel do turba.Zkousel jsem jednu z turbem a byl jsem rad ,ze jsem slezl po 160km a s klepajicima se kolenama jsem ji vratil majiteli. Ten ju za 2 mesice prodal a koupil novou ,kterou tunil presne tak ,jak jsem ji mel ja...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

29.10.2008 v 11:04 | Nahoru | #19
Smrči GSX-F> U te firmy je to kompletni cena ,kdyz jim tam nechas celou motorku a oni ji komplet zmodifikuji ,naladi a ty si ji vyzdvihnes uz hotovou. Je alternativa ,ze jim tam posles pouze motor na prestavbu-tim padem to bude neco levnejsi ,ale nebudou ti moci zmodifikovat airbox.Je to v Evrope jedna z nejlepsich firem ,ktera dela opravdu kvalitne.
Proc ne turbo : pri prestavbe na turbo mas sice minimalni zasah do motoru a koupis kit ,kde je vsechno kompletni ...Ale opet potrebujes specialni firmu ,ktera ti to naladi-to znamena ,ze nestaci normalni stolice. Je to pomerne levne a nenarocne na prestavbu.Ale : nastup turba je okolo 5ooo ot/min.Tam to dostane kopanec a je jedno ,jestli ji mas sladenou na 250 koni ,nebo na 350. Ten kopanec je tak vyrazny ,ze pri vyjezdu z kazde zatacky se budes rosit ,nebo z ni budes muset vyjizdet z otackama pod 4500-to znamena na vytahnuti ze zatacky dost malo. Me v prvni zatacce skoro predbehnul zadek a tak jsem se leknul ,ze jsem dalsich 30km jel jak posranej a bal jsem se zatahnout za heft. Na rovinkach jsem to pak vyzkousel a je fakt ,ze zatah do 4500ot byl normalni (jak je u Busy bezny ) ale pak to okolo 5000 zaclo tahat jak prase a nad 6000 se nedalo predni kolo udrzet na ceste.Proto vsichni radsi presedlali na prekopavky zvysenim obsahu a ladenim vyfukovym potrubim+ladakem+PowerComanderem a K&N filtrem,pripadne ostrymi vackami.Tady je nastup kroutaku a vykonu pozvolny a dobre davkovatelny plynem,nema zadny propad a taky te to v jakemkoliv rozsahu otacek nenakopne. Vyjezd ze zatacek je brutalni ,musis si ale pouze hlidat svoji ruku-masina jde tak ,jak ju davkujes. Rozjezdy jsou bezne uz na volnobeh,bez pridani plynu.Ale stejne bych sel pri ladeni maximalne na tech 220 koni. Jinak budes mit problemy ,pac pri jizde solo je zadek uz moc lehky a prokluz zadniho kola je uz znatelny.Jinak bych na tvem miste investoval pri prestavbe hned do poradne retezovky :rozeta Stealth, retez Enuma 530ZZZ -je to retezovka ,ktera ten kroutak vydrzi a nenatahuje se jak zvejkacka.
Jinak je jeste jedna dobra firma ,ktera profesionalne prestavuje Hayabusy -Kaizinger :
Kaizinger Je v Hockenheimu ,hned vedle zavodni drahy.Ma i internetovy schop-mrkni se na nej..
Kdyz budes prestavovat ,mej na mysli hlavne jednu vec :kazdy neodborny zasah do Hayabusy te muze stat zivot !!-to je rada jednoho stareho vola ,ktery se v techto kruzich nejaky patek pohyboval...

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu

29.10.2008 v 12:42 | Nahoru | #20
cikus: vim o dvou firmach, jedni z UK a jedni z nemecka, samodomo z ruznecjh dostupnejch komponentu (pisty atd) se da udelat 1030ccm a 1060ccm .. ale to uz jsou o neco vetsi zasahy, s vackama a upravama na sani atd se takovy motory pohybuji kolem 140ti koni...
ti anglani delaji ten nejvetsi kit 1200cc ale to uz stoji balik a nevim o zadne motorce /v TL forech,v cechach uz vubec/ ktera by s timhle kitem jezdila, tam uz krome jinejch valcu a predelany hlavy se musi zakrojit i do bloku.. takze tahle uprava uz je trosku jinde...

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu

29.10.2008 v 15:03 | Nahoru | #21
Jestli úpravy tak rovnou turbo kit.zvětšení objemu je na hovno Tahle motorka je sama vo sobě motorově na tom dobře a když vyměníš co píšeš tak uděláš skoro komplet generálku motoru to musí vydržet nejmíň dalších 50tis.km. Otázka je co tam nacpeš konkrétně. jestli něco racing tak nemůžeš čekat, že to vydrží nějak extra. Kdoví jak to ted je v DKček. Stěhovali se a bude tam ještě asi pořádnej chaoz. Zkusil bych asi Ešnera

Naposledy editováno 29.10.2008 15:13:37

(reakce na) Zvýšení objemu

29.10.2008 v 15:11 | Nahoru | #22
assassin> no nevím, zvyšovat o 30 resp. 60 ccm mi přijde jako zbytečnost, to aspoň těch 200ccm.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

29.10.2008 v 15:29 | Nahoru | #23

madmarty>Jestli úpravy tak rovnou turbo kit.zvětšení objemu je na hovno Tahle motorka je sama vo sobě motorově na tom dobře a když vyměníš co píšeš tak uděláš skoro komplet generálku motoru to musí vydržet nejmíň dalších 50tis.km. Otázka je co tam nacpeš konkrétně. jestli něco racing tak nemůžeš čekat, že to vydrží nějak extra. Kdoví jak to ted je v DKček. Stěhovali se a bude tam ještě asi pořádnej chaoz. Zkusil bych asi Ešnera



Velice fundovany prizpevek
,,...to musí vydržet nejmíň dalších 50tis.km. ....,,
Dieter ma na sve Buse (zvyseny obsah na 1500ccm)najetych 130oookm a podle jeho vyjadreni nemini minimalne 2 roky menit a vubec neuvazuje ,ze by na ni neco generalkoval....

(reakce na) Zvýšení objemu

29.10.2008 v 16:40 | Nahoru | #24
a co kompresor?

Narozdíl od turba nemá žádnou díru ve výkonu nárůst výkonu i krouťáku je pěkně lineární už od nejnižších otáček.

Otázkou je,jestli se dá něco takového na Busu vůbec pořídit...???
Kompresory u motorek zůstaly asi trošku pozadu v porovnáním s turbem,je to škoda...

Doporučuju přečíst si článek v ČMN č.42 o Vee Two Harley-Davidsonu V-Rodu s kompresorem,nárůst 40%výkonu a 20% krouťáku!

(reakce na) Zvýšení objemu

29.10.2008 v 16:45 | Nahoru | #25
Smrči GSX-F> já osobně si myslim,že úpravy,které měl na Buse Alex by přesně splňovaly tvoje požadavky.

V provozu je to pořád ještě použitelný(pokud máš v hlavě mozek ) a do jisté míry by ses mohl při úpravě realizovat,přinejmenšim koupí řetězovky,co doporučuje Alex...

Turbo už je dle mého trošku extrémíček,kord na našich silnicích...

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu

29.10.2008 v 16:55 | Nahoru | #26
mari: v ju es ej ti udelaji na busu oboje, kompresor pro nizsi otacky aby kompenzoval skok kdyz zacne fungovat turbo a pro vyssi tocky turbo...

ale je to spis vec showbiku a dragsteru, vykony co maj tyhle motorky uz asi na kloudne svezeni nejsou, presne jak rika alex...

1500ccm kit by byl myslim fajn.

Cikus: no i tech 30/60ccm neco hodi a neni to total prestavba...

u tech 200ccm navic to muze by cca 4tis liber, mozna vic... a to uz je dost na to to nacpat do TL.....

(reakce na) Zvýšení objemu

29.10.2008 v 17:11 | Nahoru | #27
assassin> to si za ty love radši koupím krosku na blbnutí. Ok, na přestavby kašlu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

29.10.2008 v 18:52 | Nahoru | #28
Alex GSX-R> Panečku, to je informací. Ta úprava na 1500 ccm je určitě zajímavá. Ještě by mě zajímalo, jedná se o převrtání stávajícího bloku válců nebo o výměnu za jiný blok? Písty používají svou výrobu nebo od subdodavatele? A jak je to s klikovkou a ojnicema - ty zůstávají originál? Mám možná blbý dotazy, ale německy opravdu moc neumím (zeptám se max. na cestu a "kolik to stojí"). Navíc mi není jasná ta 30% sleva, jak je v tý tabulce - to je jako "akční cena"? Jak píšeš o tom nástupu turba, co jsem kde viděl grafy, tak se zdála křivka vcelku lineární. Je mi jasný, že jinak to může vypadat na papíře a jinak v praxi. Ukázka grafu s turbem (trochu extrémní):

[img] mám zkušenosti s přeplňovanýma autama (zážehovýma), tak byl nástup turba dost potlačen a výkonová křivka sice strmá, ale lineární. Proto mi vrtá hlavou, že by se přece měla nechat křivka vyhladit na motorový brzdě (např. doladěním plnícího tlaku) na rozumnou hodnotu.
Jaký úpravy jsi měl na Buse konkrétně ty?
Jinak do řetězovky jsem už investoval - ozubený kola Supersprox (rozeta Stealth) + řetěz EK (Enuma Chain) 530 ZZZ. Dokonce používám mazivo Profi Dry Lube. Párkrát už jsem totiž na tvoje rady dal a vždycky byl spokojenej.
Momentálně mám na mašině akorát laufy Yoshimura a K&N filtr. Jede to sice fajn, ale hrozně rychle jsem si na to zvyknul a ke konci sezóny mi projev motoru už přišel "takovej fádní". Navíc letos je poslední rok, kdy se můžu financema soustředit jenom na mašinu, tak toho chci využít. Příští rok už budu muset investovat do bydlení a budu mít po legraci...

mari> kompresor by byl zajímavej, zvlášť když jsem si přečetl ten článek o Harykovi v těch ČMN. Bohužel jsem o tom nenašel na netu ani zmínku (mám tím na mysli nějaký kit na Busu). Taky mi přijde hrozně složitý řešení pohonu toho kompresoru. To je asi hlavní neřešitelnej problém u motorů, který mají pohon rozvodů řetězem krz blok válců.

Naposledy editováno 29.10.2008 18:53:59

(reakce na) Zvýšení objemu

29.10.2008 v 19:55 | Nahoru | #29
Alex GSX-R> však píšu, že nejmín 50tis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

30.10.2008 v 06:36 | Nahoru | #30
Smrči GSX-F> Ted vyrazim do Ostravy ,az se vratim ,tak ti pisnu..
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist