Chci tak trochu překopat motor, finance tu řešit nechci. Po delších úvahách jsem se rozhodl k následujícímu:
1) jiné vačky, v úvahu přicházejí Yoshimury. Odkaz zde. Předpokládám, že jiné časování by nemělo mít výrazný vliv na životnost motoru. Je tomu tak?
2) výměna pístů. Prve jsem si zahrával s myšlenkou osadit motor písty Yoshimura, které zvyšují kompresní poměr z 11:1 na 12,5:1. Odkaz zde. Poté jsem našel na www.wiseco.com kit pístů, díky nimž lze zvětšit objem až na výsledných 1429 ccm. Zároveň dojde ke zvýšení kompresního poměru na 13,5:1. To se mi zdá skoro moc, hlavně mám tak trochu hrůzu z toho kompresního poměru. Jak to snáši klika, popř. ložiska na klice? Máte s tím někdo zkušenost (ať už u jakýkoliv motorky)? Proto se mi zdá přijatelnější sada, díky níž se dosáhne objemu 1396 ccm a kompresního poměru 12,5:1. Samozřejmostí je převrtání bloku válců. V tom vidím další zádrhel - nemá orig. povrch válce nějaké pokovení, o které by v případě převrtání přišel? Co si o tom myslíte? Komu tuto práci svěřit? Myslím, že ideální by bylo pístní sadu objednat u pana Oulehly, který by rovnou i zvětšil vrtání válců. Máte s touto firmou někdo zkušenosti (nemyslím teď zrovna, že vám dělal výbrus na kejvačce)? Bohužel mi nikdo z této firmy nereaguje na mail a po telefonu se mi podobná věc řešit nechce.
3) výsledek chci osadit Power Commanderem a celý to sladit u DéKáčka. Tady vyvstává další dotaz - víte ještě o nějaký firmě, co umí "odbrzdit" mašinu na profesoinální úrovni? Lidi u DéKáčka nejsou zrovna komunikativní a v minulosti jsem s nima už problém měl.
Ten, kdo to dočetl až sem by mohl něco poradit. Na řeči typu "ser na to a kup si radši Busu 08-" nejsem zrovna zvědavej. Chci si tyhle úpravy udělat sám a mít v mašině kus svý práce. Ročně najedu cca 15.000 km a tak mi jde i o životnost motoru. Myslíte, že podobná úprava jí nějak výrazně zkrátí?
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu
2 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu
Naposledy editováno 26.10.2008 11:57:11
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu
Trochu OT - tohle mě dostalo.
Naposledy editováno 26.10.2008 12:11:01
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu
Vacky ti schvaluju-mel jsem je taky a je to opravdu na prubehu motoru znat.Yoshimury jsou dobra volba-maji vybornou povrchovou upravu a nevim o nikom ,kdo by si stezoval ,ze se vydrely.Zadny negativni vliv na zivotnost motoru nemaji,spis naopak -zlepsi se spalovaci prubeh a lepe se proplachuje.
Osazeni pisty Yoshimura uz neni az tak dobre reseni ,kdyz nevymenis zaroven ojnice ,loziska a kliku. Zvysenim kompresniho pomeru se odrazi na puvodnich ojnicich a na klice vybitim lozisek.Po cca 50ooo km uz je to znat a motor zacne klepat.Vyzkouseno v praxi klukama z Nemecka.Pokud chces rozumne zvysit obsah ,tak bez do kompletniho kitu od tehle firmy : Obsah 1500ccm ,je to na nekolika masinach odzkouseno a nektere uz maji 80oookm a jsopu zatim uplne v pohode.Na nejake prebrusovani valcu (samodomo) bych se 100% vyprdnul ,pac prijdes o tvrzenou vrstvu valce a na takove masine se zabijes.RUKY PRYC !!
Kdyz to vsechno sladis PowerComanderem+K&N filtrem+ ladenymi svody a slusnou koncovkou ,tak si to nech doladit maximalne na 220 koni. Kdyz tam nechas naladit vic ,tak budes mit masinu v beznem provozu nepouzitelnou. Kazdy vyjezd ze zatacky bude tortura ,kdy ti bude ulitavat zadek a psychicky to neuneses. Od turba davej ruky pryc ,na to se normalne jezdit neda uz vubec. Vsichni ,co jsme ruzne tunili Busy ,jsme se shodli na tom ,ze 220 koni je maximum ,k normalni jizde v provozu. Ti co tunili nad 250 koni se motorek potom zbavovali (a jsou skoro neprodejne !!! ) pritom vinvestovali i okolo 10ooo euro do prestavby a prodali komplet za 12-15ooo...A to pouze tem ,co nevedeli ,do ceho jdou.
Dalsi zajimavy kseft na doplnky :
V nemecku -Dietr
Kdyz budes chtit vedet neco konkretnejsiho ,ptej se...
Smrči GSX-F>Zatím jsem se toho od vás moc nedozvěděl, což se ale nechalo čekat.
Minulej rok se kamarad ptal na vnitrnosti v Bleckovi na Vystavisti. Rekli si asi45 tis. Novy ojnice, pisty, vacky. Nevim podrobnosti, ale zeptam se ho na firmu. O zvetseni objemu nic nerikal, tak nevim. Zeptam se.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu
Jinak k tomu výše popsanému. Je vidět, že chlapi z LKM to mají zmáknutý. Překopou komplet motor a to dost zásadním způsobem. Jelikož neumím příliš německy, tak jsem to docela dlouho přelouskával. Z obrázku níže mi vychází, že celá úprava by při dodání motoru vacházela na 3.411 Eur.
[img] je cca o 1.000 Eur míň, než za turbo. Cena příznivější, o tom žádná. Jen mě trochu děsí fakt, že celá procedura je hodně složitá i co se domluvy úpravy týče. Jednoduše si nedovedu představit komunikaci mezi mnou a LKM, když mi trvá přelouskat text na jejich stránkách cca 20 minut. Ale to je vedlejší. Určitě by bylo nejlepší mít veškerý komponenty od jedný firmy, který jsou sladěný a jako celek pracují optimálně. Trochu mi tam ale bude scházet to, že téměř všechno za mě udělá někdo jiný. Jde mi totiž i o to, udělat si něco na tý mašině sám. Nedočetl jsem se tam, zda-li pouze při dodání motoru ten motor zároveň "odbrzdí" - nejde mi na rozum jak udělají se samotným motorem to "LKM Fuel Injection-/Airbox-Optimierung". Předpokládám, že k tomu všemu je třeba Power Commander.
K výhodám turba bych řadil jednodušší zásah do konstrukce a v případě nouze jde celý proces úpravy navrátit do původního stavu. Třeba na těchto stránkách jde vidět, že lze výkon s turbem udržet ještě na přijatelných 240 koních při zachování všech původních komponent motoru. Potřebný je pouze PC. Proto mě tahle úprava docela láká a původní záměr se zvyšováním objemu jsem tak trochu přehodnotil. Nejsem si jenom jistý výsledným vlivem na životnost motoru. Znáš se s někým, kdo Busu s turbem jezdil a jaký výkon na motoru měl?
Naposledy editováno 28.10.2008 13:26:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu
Proc ne turbo : pri prestavbe na turbo mas sice minimalni zasah do motoru a koupis kit ,kde je vsechno kompletni ...Ale opet potrebujes specialni firmu ,ktera ti to naladi-to znamena ,ze nestaci normalni stolice. Je to pomerne levne a nenarocne na prestavbu.Ale : nastup turba je okolo 5ooo ot/min.Tam to dostane kopanec a je jedno ,jestli ji mas sladenou na 250 koni ,nebo na 350. Ten kopanec je tak vyrazny ,ze pri vyjezdu z kazde zatacky se budes rosit ,nebo z ni budes muset vyjizdet z otackama pod 4500-to znamena na vytahnuti ze zatacky dost malo. Me v prvni zatacce skoro predbehnul zadek a tak jsem se leknul ,ze jsem dalsich 30km jel jak posranej a bal jsem se zatahnout za heft. Na rovinkach jsem to pak vyzkousel a je fakt ,ze zatah do 4500ot byl normalni (jak je u Busy bezny ) ale pak to okolo 5000 zaclo tahat jak prase a nad 6000 se nedalo predni kolo udrzet na ceste.Proto vsichni radsi presedlali na prekopavky zvysenim obsahu a ladenim vyfukovym potrubim+ladakem+PowerComanderem a K&N filtrem,pripadne ostrymi vackami.Tady je nastup kroutaku a vykonu pozvolny a dobre davkovatelny plynem,nema zadny propad a taky te to v jakemkoliv rozsahu otacek nenakopne. Vyjezd ze zatacek je brutalni ,musis si ale pouze hlidat svoji ruku-masina jde tak ,jak ju davkujes. Rozjezdy jsou bezne uz na volnobeh,bez pridani plynu.Ale stejne bych sel pri ladeni maximalne na tech 220 koni. Jinak budes mit problemy ,pac pri jizde solo je zadek uz moc lehky a prokluz zadniho kola je uz znatelny.Jinak bych na tvem miste investoval pri prestavbe hned do poradne retezovky :rozeta Stealth, retez Enuma 530ZZZ -je to retezovka ,ktera ten kroutak vydrzi a nenatahuje se jak zvejkacka.
Jinak je jeste jedna dobra firma ,ktera profesionalne prestavuje Hayabusy -Kaizinger :
Kaizinger Je v Hockenheimu ,hned vedle zavodni drahy.Ma i internetovy schop-mrkni se na nej..
Kdyz budes prestavovat ,mej na mysli hlavne jednu vec :kazdy neodborny zasah do Hayabusy te muze stat zivot !!-to je rada jednoho stareho vola ,ktery se v techto kruzich nejaky patek pohyboval...
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu
ti anglani delaji ten nejvetsi kit 1200cc ale to uz stoji balik a nevim o zadne motorce /v TL forech,v cechach uz vubec/ ktera by s timhle kitem jezdila, tam uz krome jinejch valcu a predelany hlavy se musi zakrojit i do bloku.. takze tahle uprava uz je trosku jinde...
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu
Naposledy editováno 29.10.2008 15:13:37
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu
madmarty>Jestli úpravy tak rovnou turbo kit.zvětšení objemu je na hovno Tahle motorka je sama vo sobě motorově na tom dobře a když vyměníš co píšeš tak uděláš skoro komplet generálku motoru to musí vydržet nejmíň dalších 50tis.km. Otázka je co tam nacpeš konkrétně. jestli něco racing tak nemůžeš čekat, že to vydrží nějak extra. Kdoví jak to ted je v DKček. Stěhovali se a bude tam ještě asi pořádnej chaoz. Zkusil bych asi Ešnera
Velice fundovany prizpevek
,,...to musí vydržet nejmíň dalších 50tis.km. ....,,
Dieter ma na sve Buse (zvyseny obsah na 1500ccm)najetych 130oookm a podle jeho vyjadreni nemini minimalne 2 roky menit a vubec neuvazuje ,ze by na ni neco generalkoval....
Narozdíl od turba nemá žádnou díru ve výkonu nárůst výkonu i krouťáku je pěkně lineární už od nejnižších otáček.
Otázkou je,jestli se dá něco takového na Busu vůbec pořídit...???
Kompresory u motorek zůstaly asi trošku pozadu v porovnáním s turbem,je to škoda...
Doporučuju přečíst si článek v ČMN č.42 o Vee Two Harley-Davidsonu V-Rodu s kompresorem,nárůst 40%výkonu a 20% krouťáku!
V provozu je to pořád ještě použitelný(pokud máš v hlavě mozek ) a do jisté míry by ses mohl při úpravě realizovat,přinejmenšim koupí řetězovky,co doporučuje Alex...
Turbo už je dle mého trošku extrémíček,kord na našich silnicích...
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu
ale je to spis vec showbiku a dragsteru, vykony co maj tyhle motorky uz asi na kloudne svezeni nejsou, presne jak rika alex...
1500ccm kit by byl myslim fajn.
Cikus: no i tech 30/60ccm neco hodi a neni to total prestavba...
u tech 200ccm navic to muze by cca 4tis liber, mozna vic... a to uz je dost na to to nacpat do TL.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu
[img] mám zkušenosti s přeplňovanýma autama (zážehovýma), tak byl nástup turba dost potlačen a výkonová křivka sice strmá, ale lineární. Proto mi vrtá hlavou, že by se přece měla nechat křivka vyhladit na motorový brzdě (např. doladěním plnícího tlaku) na rozumnou hodnotu.
Jaký úpravy jsi měl na Buse konkrétně ty?
Jinak do řetězovky jsem už investoval - ozubený kola Supersprox (rozeta Stealth) + řetěz EK (Enuma Chain) 530 ZZZ. Dokonce používám mazivo Profi Dry Lube. Párkrát už jsem totiž na tvoje rady dal a vždycky byl spokojenej.
Momentálně mám na mašině akorát laufy Yoshimura a K&N filtr. Jede to sice fajn, ale hrozně rychle jsem si na to zvyknul a ke konci sezóny mi projev motoru už přišel "takovej fádní". Navíc letos je poslední rok, kdy se můžu financema soustředit jenom na mašinu, tak toho chci využít. Příští rok už budu muset investovat do bydlení a budu mít po legraci...
mari> kompresor by byl zajímavej, zvlášť když jsem si přečetl ten článek o Harykovi v těch ČMN. Bohužel jsem o tom nenašel na netu ani zmínku (mám tím na mysli nějaký kit na Busu). Taky mi přijde hrozně složitý řešení pohonu toho kompresoru. To je asi hlavní neřešitelnej problém u motorů, který mají pohon rozvodů řetězem krz blok válců.
Naposledy editováno 29.10.2008 18:53:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Smrči-GSX-F | 13 | 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F |
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | anonimis | 3 | 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81 |
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King | CobrettiCZ | 4114 | 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa |
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |