bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak nezačít
 
14.9.2008 v 19:45
Vzhledem k nekonečnému příběhu o začátečnících na moto jsem se rozhodl založit toto vlákno, na kterém chci přehledně shrnout dosud napsané. Chystám se v zimě napsat komplexní text na toto téma, což bude časově náročné a zde si kladu za cíl udělat dočasný materiál, páč problematika je dost široká a obsáhnout ji kompletně bude práce na více stran. Omlouvám se proto za neucelenost následujících odstavců, které většinou vznikly jako reakce na věci, které sem si zde na fóru přečetl, a to nezřídka s otevřenou hubou. Je neuvěřitelný, jak lidé, kteří se naprosto neobtěžovali pochopit alespoň základní věci, rozdávají rádoby zasvěcené rady, které jak se zdá už řadu lidí ovlivnily, nezřídka s fatálními následky. Nemám nic proti názorům od lidí, keří se chtějí někam posunout a jsou schopni argumentovat - na druhou stranu tlachy opakující zde často vyskytující se nesmysly bez podpoření korektním odůvodněním budu mazat, páč to chci udržet krátký a přehledný.

Motto:
Ti, kdož se zabývají praxí bez vědění, jsou jako námořníci stoupající na loď bez kormidla i bez kompasu, kteří nikdy nevědí s jistotou, kam plují.
Leonardo da Vinci

Naposledy editováno 25.05.2010 11:38:56
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující

Jak nezačít

14.9.2008 v 19:51 | Nahoru | #1
Zkušenosti z auta sou plus, ale jinak fyzika je svině a přes plošku velkou jako dětská dlaň musíš přenést do silnice 20, 60 nebo 150 koníků. A přes dvě takovýdle plošky musíš zastavit a přitom to udržet na kolech - a tady končí sranda. Jinak pístovej spalovací motor ( poršňévyj dvigátěl ) je zařízení, u kterého by se to mělo odehrávat mezi otáčkami max momentu a max výkonu. Je to pěkně vidět na šestikilech od Hondy v řadě cbf - hornet - cbr. Pro začátek lepší motor naladěnej na plochej průběh momentu, kterej je přítulnej a není třeba tak často řadit - on ten začátečník má už tak toho dost. Jestli nelimitujou prachy, doporučuju ABS.

Opatrná varianta - dvě pade. Odvážná varianta - pětikilo, max šestpade ale přítulný a pohodlný, ne supersport. Motka není jen jízda, ale třeba taky manipulace na parkovišti a to chce vědět, jak se k tomu postavit. Není žádná hanba začínat na slabším a já osobně si dokonce myslím, že postupné zvládání silějších strojů ja na motorkařině jedna z nejhezčích věcí.

Motor pro začátečníka by měl být laicky řečeno přítulnej a nechat si hodně líbit. Problém je, že v téhle volbě je řada věcí, kerý sou hodně individuální. Někdo řadí úplně podvědomě a nemyslí na to, někdo na to spotřebuje polovinu kapacity ( dámy prominou - u nich je to častější ). Když se jako nevyježděnej dostaneš do krizovky - a piš si, že na českejch cestách se to stane, uděláš jedině to, co máš zažitý - NIC JINÝHO. A proto zastávám názor, že jít postupně vejš je správný. V tomhle prostě heslo CHCI VŠECHNO A HNED neplatí.

Vono není špatný, že během toho prvního období na naked 125 až 650 si uvědomíš, co vlastně chceš. Někdo zjistí, že ho nebolí záda, když se předkloní a že ho baví položit to do zatáčky, jinýho to začne táhnout na polní cestu, další zjistí, že ho baví cestovat a začne jezdit po světě a sou i tací, kteří mají více motorek. Něco uspěchat nebo přeskočit je kravina. Hlavní je naučit se, přežít a mít z toho radost.

Názory, že to udělá jen to, co tomu řekneš, by platily, kdyby ses to učil na okruhu na hladkým asfaltu. Na českejch rozbitejch silnicích, se značným výskytem magorů za řidítky i volanty, je to o něčem jiným. Do krizovky se dostaneš raz dva a když už v ní si, tak může mít rozhodující vliv váha a ovladatelnost motky.

Už Komenský, a to byla nějaká hlava, razil názor, že je dobrý postupovat od jednoduchého ke složitému. Samo sou lidi, kteří začnou na silném Stroji a přežijou. Jsou to ti, keří mají cit pro rovnováhu a brždění, umějí číst silnici a měli ku_evský štěstí. Já jim to přeju, ale když pak rozdávají rady typu - no jasně, je to brnkačka, hopni na to, kdo to neudělá, je žabař - na potkání každýmu, je to silně mimo mísu. Když sem měl dvacet, taky sem si myslel, že už všechno vím. K tomu věku to tak nějak patří, stejně jako to, že člověk machruje a má ramena přes celý záda. Teď mám skoro padesát, x krát sem dostal od života přes držku, viděl sem na silnicích hodně mrtvol a snad sem něco pochopil. Když sem si před třiceti lety hrál na mistra světa, myslel sem si, že všichni padnou na zadek. Dneska zpětně chápu, že sem vypadal jako trapný blbec.
Pohled na svět ze sedla motorky je jedna z nejhezčích věcí, kerý znám - z nosítek už to vypadá o hodně jinak, kdo zažil, ví o čem mluvím.

Mě se tady na fóru líbí, jak si každej věří. To, jakou kdo zvládne motku, záleží na tom, co má odjeto, a taky na tom, jaký má vrozený předpoklady. Už sem čet tisíc příspěvků, ale o tom, že má talent stejnej jako Valentíno, ještě nikdo nezapochyboval. Jedná se tedy jen o to, naučit se to, což je vcelku snadná věc a nejlépe je začít hned na erjednapičovole. Jenže přátelé - pravda je někde úplně jinde. Při troše zlomyslnosti by se dalo říct, že si každej kupuje silnější a silnější motku, až má nakonec takovou, klerou není schopen zvládnout. Jedinců, keří zvládnou mášu o 170 koních a dokážou využít jejích možností opravdu moc není a je další otázkou, zda to vůbech v běžném provozu lze.

Pro začátek naháč 500 až 750 má řadu kladů, zejména je-li opatřen trubkovými padáky a ABS. Možná sou to šedé myši, ale když sebou plácneš, je to relativně levný. Já patřím k těm nemnoha, kteří měli to štěstí se svézt na pořádný motce už za totáče. Jezdil sem na ledasčem a snad sem za ty roky něco pochopil. Dneska sem starej dědek, kerej si koupil slabou motku, aby se na ní doklouzal do důchodu, páč bez toho nemůžu bejt. Možná už nerozumím dnešnímu světu. Nemůžu se ale ubránit dojmu, že obecně platí, že když něco umíš a máš to pod kontrolou, tak si to můžeš docela užít - a to platí nejenom o motorkách

Na český silnici nejsou traťoví komisaři, keří by praporkem signalizovali, že v zatáčce je štěrk mebo mastnej flek. Je třeba si nechávat nějakou rezervu a opravdu trvá ROKY a DESÍTKY TISÍC UJETEJCH KILÁKŮ, než člověk nabyde dostatek zkušeností. To, že to lze zvládnout za sezónu sou hospodský tlachy

samo i zkušenej pes může mít smůlu a zabije se - ale je to o hodně míň pravděpodobný. Prostě platí stará pravda, že štěstí přeje připraveným. Názor, kterej tu často zaznívá, že můžeš začít na čem chceš, protože to záleží jen na štěstí, je jedna z největších kravin

Je třeba si uvědomit, že ten plechovkář je bohužel pro nás z principu ve výhodě - on si novej nárazník a novou haubnu zejtra koupí - ručičky, nožičky ani hlavičky se nějak moc dobře sehnat nedají

Ještě k tomu škrcení - uvědomte si všichni, že to je NOUZOVÉ ŘEŠENÍ, které sice změní charakeristiku motoru, ale motce zůstane charakter podvozku, široký gumy, pro nezkušenou ruku příliš ostrý brzdy - což sou věci, který už spoustu lidí připravily o ŽIVOT.

To, že šance přežít je pro vyježděného pilota násobně větší je myslícím lidem asi jasné. I špičkový biker může zemřít, má li velkou smůlu. Ale názor, že je to vlastně jedno a že záleží jen na štěstí je mimo mísu a ti, kteří jej opakovaně prosazují, by se měli zamyslet, jaký důsledek to může mít pro ty, kteří tomu uvěří. Říkám to jako člověk, kerej se po úvaze vrátil ke slabší motorce a záměrně zvolil typ, kerej má ABS a rychlejší podvozek než motor. Poprvé sem měl možnost zkusit pořádnou motku v roce 85 - to bylo v době, kdy většina z místních znalců nebyla na světě nebo tahala kačera. Nechci tím machrovat, páč to, že někdo zestárnul není žádná zásluha. Chci jen říct, že sem měl dostatek času si některý věci uvědomt a ověřit. Taky sem byl ve dvaceti bezstarostnej. Dneska vím, jaký to je, kdyč člověk ve špitále trpí jak pes a počítá minuty, než dostane další morfium a nikomu to nepřeju, i když to je vlastně ta lepší varianta.

Široká guma na SS je výborná pro to, na co je tento Stroj primárně stavěn - pro rychlou jízdu na dobrém povrchu s předpokladem, že je dostatek času na naklonění. Jak je tato definice vzdálena od toho, co člověk může zažít a zažívá v běžným provozu, ať si každej posoudí sám.

Brzdy jako argument vhodnosti SS? To je úplně vedle. Konstruktér SS musí nadimenzovat brzdovou soustavu tak, aby brzdy dokázaly na hranici adheze ubrzdit motku z rychlosti kolem 300 km/h oproti motce, která má maximálku kolem 200. Toho lze dosáhnout POUZE na úkor dávkovatelnosti. Jinými slovy - tyhle ostrý brzdy potřebují mnohem zkušenější ruku. Tu začátečník nemá, i kdyby to měl milionkrát takzvaně v hlavě srovnaný, páč od stolu se to ještě nikdo nenaučil.

Hele lidi, vysvětlí mi někdo konečně, co je myšleno těma kecama o mozku, o tom mít to v hlavě srovnaný a tak podobně? Fyzika jízdy je neúprosná - silná mašina má široký gumy a je třeba postatně delší čas na to abych ji naklonil a zatočil, má výkonější, ale v důsledku toho mnohem hůře dávkovatelné brzdy. Síla motoru vyžaduje zkušenou ruku při dávkování plynu. Z těchto důvodů prostě a jednoduše nepatří do rukou začátečníka. Vyvraťte někdo tyhle věci. Tlachů sem už slyšel spoustu a číst to furt dokola mě nebaví

Tak znova - začít na přítulným cesťáku. Na SS přesednout ve chvíli, gdy vidím (nejlépe při svezení na okruhu a srovnáním s jinejma) že už mám na to, abych vlastnosti takové motky dokázal vůbec využít - jinak je to o ničem.

Naposledy editováno 01.07.2009 15:10:33

Jak nezačít

14.9.2008 v 19:56 | Nahoru | #2

Jak nezačít

14.9.2008 v 20:04 | Nahoru | #3
hlavne nezapomen zmínit rjednapycovole...
je to dobrej napad pac me to taky presvedcilo...chtel sem sporta samozrejmne minimalne 6ku a lepsi litra ale rekl sem si ne kdyz sem si precetl vase rady !!!koupim motard a sport az pozdejc...

Jak nezačít

14.9.2008 v 20:04 | Nahoru | #4
Ja sem nemohl asi hodinu pochopit, jak se zataci lol

Jak nezačít

14.9.2008 v 20:10 | Nahoru | #5
Číkus> oprav mě, jestli se mýlím...plácnul jsi sebou pár tisíc km po přechodu z šestky na litra

Jak nezačít

14.9.2008 v 20:13 | Nahoru | #6
mariano> ano když jsem jel ani ne 60km/h na asi 3% plynu na rovince, když do mě najel passat. Jet na slabší, tak se mi to určitě nestane!

Jak nezačít

14.9.2008 v 20:16 | Nahoru | #7
Číkus> akutně ti hrozí ban lol lol lol

Jak nezačít

14.9.2008 v 20:20 | Nahoru | #8
Hejnoptaku> Tak to ja jsem zataceni pochopil ale bojim se motku do te zatacky naklonit takovej ten strach abych nespad.

Jak nezačít

14.9.2008 v 20:23 | Nahoru | #9
Číkus> uvítal bych stanovisko spíš na tomto vlákně lol lol lol

www.motorkari.cz/forum-detail/

Naposledy editováno 14.09.2008 20:24:19

Jak nezačít

14.9.2008 v 20:28 | Nahoru | #10
Vynatek z hlavicky:Je neuvěřitelný, jak lidé, kteří se naprosto neobtěžovali pochopit alespoň základní věci, rozdávají rádoby zasvěcené rady, které jak se zdá už řadu lidí ovlivnily, nezřídka s fatálními následky.

Otazka: kdo konkretne tady koho ovlivnil a cim,a jake fatalni nasledky to melo???

Jak nezačít

14.9.2008 v 20:29 | Nahoru | #11
Číkus> čili jsi právě potvrdil, že do krizovky - a plácnout sebou - se může dostat i Číkus
bez ohledu na to, kolik jsi měl/neměl času na reakci, jsi zareagovat nedokázal

slabší motor a nižší maximální rychlost (i když maximálku 130 považuju za minimální, co by motorka měla zvládnout, aby člověk dokázal bezpečně předjet auto nebo kamion...což 25 kW splňuje) znamená pro začátečníka míň přemýšlení nad motorkou a víc nad cestou a provozem okolo

nevyježděný - což je u mě cca 10-30 tkm na motorce (každý jsme jiný) - člověk má menší šanci správně zareagovat, páč nemá správné návyky
nevyježděnému zkrátka trvá déle automatická reakce, neví jak moc může do brzd, co pneumatiky ještě ustojí, atp.

Jak nezačít

14.9.2008 v 20:40 | Nahoru | #12
mariano> kadá motorka jede jenom tak rychle, jak moc otočíš zápěstím. A zabít se dá i na koloběžce (CBR125RRR)

Jak nezačít

14.9.2008 v 20:40 | Nahoru | #13
Tohle jsem resil tenhle rok.
Touzil jsem po motorce snad od svych dvanacti let.
Ackoliv jsem si byl vedom svych nedostatku tak jsem byl pevne rozhodnut pro koupi ZX-9R od znameho. Byl to nakocen on, ktery me od toho tak trochu odrazoval.
Nakonec jsem si koupil to, co mam.
Dojel jsem na sraz, a borci me privitali se slovy: "co s tou mrchou tady delas, kdyz to nema motor"
Povim vam jedno, seru na ne! Ja je k zivotu nepotrebuji!
Ziji sam, pracuji sam a umru sam.

Jak nezačít

14.9.2008 v 20:40 | Nahoru | #14
Dál bych zde rád skopíroval některý názory, se kterejma souhlasím - snad se na mě autoři nebudou zlobit

Generig - myslím, že uhodil hřebíček na hlavičku

Můj názor je, že se na litru samozřejmě začít dá, proč by se nedalo.
Člověk si pak musí uvědomit, že litrová motorka je pro zkušené a vyježděné piloty. Když to máš na paměti, tak jezdíš opatrně, učíš se, vstřebáváš. Nakonec se z tebe stane (pokud se nezabiješ) zkušený pilot.
Doba tohoto vývoje je ale značně delší, než pokud jdeš postupně. Klasicky třeba v pubertě do 18 nějakého pionýra, pak 250/500 ccm, pak třeba nějakou 600/750 a nakonec litříka/a víc.

Jak nezačít

14.9.2008 v 20:41 | Nahoru | #15
Che: Dobrá práce ale myslím že to stejně nikoho nepřesvěčí.

Jak nezačít

14.9.2008 v 20:46 | Nahoru | #16
fockewulf - tvrdě řečeno, ale stoprocentní pravda

all-hlavně vy co říkáte, že "je jedno na čem člověk začne a na čem jezdí" - podívejte se na statistiky, drtivá většina mrtvých je na supersporťácích, když sem někdo dá info, že boural, je to (celkem překvapivě) zmrzlina, tak mi sakra netvrďte, že je to jenom o štěstí!

pokud mi nějaký začátečník řekne, že chce kapotu a aspoň 6ku, natvrdo mu řeknu, že je debil.

Jak nezačít

14.9.2008 v 20:46 | Nahoru | #17
nofear4> konkrétně ti asi nikdo nic nenapíše , ale jestli tu čteš poslední rok , tak některý lidi , co tu psali , už nikdy nic nenapíšou a jsou tu i lidi, který motku ještě nemaj , myslíš , že je ty silácký řeči neovlivněji? koukni třeba na víkendový vlákno ...jakou motku pro bráchu a jeho ženu..., tak nějak to začíná a toho je každej tejden dost

Jak nezačít

14.9.2008 v 20:50 | Nahoru | #18

pokud mi nějaký začátečník řekne, že chce kapotu a aspoň 6ku, natvrdo mu řeknu, že je debil.



Neber to tak vážně, ten okapotovanej bandit je docela vhodnej a kapoty má taky

Jak nezačít

14.9.2008 v 21:00 | Nahoru | #19
Alex GSX-R - tady vůbec nevím, co bych dodal

Ale nektere vyroky strelcu do 30ti let me dvihaj se zidle..Uz nepatrim do kategorie nejmladsich a prosel jsem svou dosavadni motorkarskou karieru zatim bez zlomeniny a pobytu v jakemkoliv zdravotnim zarizeni.I kdyz se km odjete na moto pocitaji uz urcite nekde okolo milionu a to pouze v provozu.Na okruhu jsem nebyl nikdy..
Nazor na to ,ze ostra masina patri do ruky pouze vyjezdenym jedincum ,kteri maji uz zazite zaklady v krvi ,je absolutne spravny.Mozna se najde jedinec ,ktery je od prirody nadany a ma odjeto paarset tisic km v aute a poridi si jako prvni motorku ostrou 6ku ,nebo litra a prezije v pohode prvni sezonu a szije se s ni tak ,ze je za rok na ni doma a jezdi bezpecne..Ale to je vyjimka a je jich jako safranu. Ze ma nekdo talent a dokaze v 16ti lamat motorku na okruhu na kolinko a na uzavrenych parkovistich predvede kousky takove ,pri kterych mi pada brada a v zivote bych neveril ,ze neco takoveho je s motorkou moznee..Tito kluci maji masiny dokonale v ruce ,klobouk doluu ,ALE to neznamena ,ze jsou zrali na to ,aby s masinou ,ktera ma nad 100 koni vyjeli DO PROVOZU...Tam nejsou kacirky ,tam nejsou bariery ,tam vyjizdi auta v protismeru ,tam jezdi miliony jinych ucastniku ,dobrych i spatnych..Tam jim 100% ovladani motorky samo nepomuze ,kdyz neumi cist provoz presne tak podvedome ,jak mackat spojku. Tam mu nepomuze to ,ze umi jet kolenem po zemi ,kdyz si neporadi v situaci ,kdy se musi behem zlomku vteriny rozhodnout ,kam posle masinu ,aby zabranil celnimu stretu treba do traktorove vlecky mistniho zemedelce ,ktery se toci za horizontem..V techto okruhove nestandartnich situacich vesmes tito borci zatuhnou a pali celne.Protoze tyto situace z chranenych okruhu a parkovist nemaji vubec vzite.A cim silnejsi motorku sedlaji v provozu ,tim je rychlost jizdy vyssi a pravdepodobnost toho ,ze tyto situace nepreziji je s rychlosti primoumerna..

Ja si na 211 konovou Hayabusu troufl az kdyz jsem mel opravdu hodne najeto a muzu rict ,ze za tech 26oookm na ni ,jsem byl rad ,ze jsem sve zkusenosti uz mel a dokazal jsem ji i v tom provozu vyuzit naplno ..A stejne sdilim ten nazor ,ze stroje od 100koni vys ,patri do ruk vyjezdenym klukum a nestaci to oduvodnit pouze tim ,ze ruku ridi hlava..Kdyz v te hlave nejsou zakodovane informace standartnich situaci ,tak nevi ,jak ty ruky ridit..Che -ma slusny nazor a mluvi z nej zkusenosti a vyzralost ,vcelku se pod jeho vyroky muzu podepsat..Ale tezko se to da vysvetlit horkym hlavam ,kteri to budou stejne brat tak ,ze jim ti stari chcou zase neco narizovat...Akorat je skoda ,ze na konci sezony bude bilance takova : ti stari ,ostrileni tu budou vesmes debatovat dal (pokud je neklepne pepka ) ,a budou vzpominat na ty horke hlavy ,ktere tu branily svuj nazor a maj svicku u cesty..Uz jsem jich takovych za tech par let ,co se tu pohybuju ,zazil..A je mi lito kazdeho z nich ,pac uz tu svou jedinou chybu nenapravi......

Jak nezačít

14.9.2008 v 21:05 | Nahoru | #20
ďábelská babička - todle de na podstatu věci - prostě praxe, praxe, praxe ( hlavně ta druhá lol lol )

Neni kam spechat ! Ano pri naproste sebekazni se da zvladnout litr, ci neco tomu podobne, ale ted se bavim o tom co je to zvladnout?! Zrovinka jako vyraz MIT TO V RUCE, ale POZOR co takhle MYSLET SI ZE TO MAM V RUCE!!! Velikansky rozdil! Ano naucis se rozjet, radit, a jakz takz zastavit, a nejak projet zatacku, ale je to o necem jinem!! Nejdulezitesi je si vybudovat podveddome navyky a reakce, cist zatacky, stihat sledovat nerovnosti a bordel na silnici, odhadovat a scitat rychlosti (jak tvoje, tak vsech kolem tebe, naucit se splynout s motkou, tak aby jsi vnimal veskery jeji vybrace a prilnavost pneu atd. atd. atd. to vsechno si musis zazit, a rozhodne na litru budes mit nez starosi s prujezdem i starosti s pridavanim na vyjezu, s prilis vysokym narustem rychlosti pri pootoceni plynu a odhadem najezdove rychlosti do zatacky, staci se podivat na video co bylo vcera ve zpravach co umi litr a jak mu to na tachu pribyva i nad 250, a vjem pocitu je daleko mirumilovnejsi, vubec ta rychlost nepripada, u dvouvalce budes muset hodne myslet na veliky nastup kroutaku v nizkych otackach a drift zadniho kola pri zavreni ci podrazeni! Necem slabsim budes mit vice casu se se venovat ziskavani navyku nez bojovat s motkou jako takovou, motce musis velet ty, ne aby onna velela tobe!
Ale vazne nikam nespechat, vybrat si neco na cem bude nejmene problemovych situaci, a kdyz dojedes z bodu A do bodu B jeste neznamena ze to mas v ruce!!

Naposledy editováno 21.09.2008 15:20:05

Jak nezačít

14.9.2008 v 21:11 | Nahoru | #21
Váňa - tohodle pána znám osobně a má to v hlavě srovnaný jako málokdo

Tak jako pro toho kdo začíná s lyžováním není hned ta nej-nej sjezdovka, tak jako začínající horolezec se nevypraví do Himalájí, nepatří biker začátečník na supersport. Začátečník je začátečník bez ohledu na věk a postavení. Tvrzení mám rozum bude jezdit pomalu je fajn, ale ježdění na motorce přece vůbec není o tom jak to na rovině otevřu nebo ne. Jízda na mašině je (alespoň myslím) celý soubor návyků bez kterých to prostě nejde – jak zatáčet impulsem jak bez něho, jakou rychlostí najet do zatáčky aby to bylo dobře, otočka v plným rejdu, rychlá myška, kdy brzdit, jak brzdit atd. Tyhle věci se člověk v autoškole nenaučí. Ty lze získat jen a jen praxí. Jsem přesvědčen že na „normálnějších“ mašinách (gs 500, er5, CBF, fz6…) získá tyto základní návyky průměrný (kterých je nás nejvýce) biker snáze. Pak hurá na vysněný supersport. A najednou je vidět, že na daleko ostřejší mašině na to všechno co už jako umím a dělal jsem automaticky, musím stále myslet, ale zaplať pánbu že je z čeho vyjít.
Také myslím že tento postup má tu výhodu, že když k tomu někdo fakt moc není tak snad bude alespoň tak soudný (nebo jeho okolí) že na toho sporta nepoleze.
Jsou samozřejmě i lidi talenti (ale asi jich podle gause nebude moc) co sednou hned na litra a za chvíli ho vodí jak kolo.
Já to vidím velmi jednoznačně. Motorka se 120 koňma co dá dvoustovku za 10 sekund nepatří do rukou začátečníka, ať má třeba hlavu jako Einstein a doma herbář čtyřlístků.
Toť můj názor, který nikomu nevnucuji ale budu rád když se nad ním alespoň někdo zamyslí."

Naposledy editováno 14.09.2008 21:51:21

Jak nezačít

14.9.2008 v 21:12 | Nahoru | #22
Che ..ty si az moc velkej mirek dusin ale ovlivnil si me to priznavam..
Nofear..ja sem dukaz ..a fatalní následky..kdyzbych si byval koupil litra tak bych te ztrapnil na okruhu a povodil jak malyho kloucka ..staci..
Ne vazne me to presvedcilo!!!

Jak nezačít

14.9.2008 v 21:15 | Nahoru | #23
Davidrb> Tyvoe - už vidím, jak se lidi co mě osobně znají a vidí to přirovnání k MD lámou smíchem

Jak nezačít

14.9.2008 v 21:21 | Nahoru | #24
Petr a Petr - tenhle človíček je taky můj kámoš a není vůbec blbej

zkusim nahodit svoje argumenty, proč považuju nepříliš výkonnýho naháče za nejlepší volbu na začátek. Tedy výše jmenovaný GS500, er5, CB500, nebo mojí oblíbenou Cagiva River 500/600

Axiom 1 - bude ti trvat cca 5000-10000 km, než na motyce "zdomácníš" a nebudeš muset dumat o řazení, brždění, než se naučíš brzdit přední brzdou a současně točit plynem, vypínat blinkry atdatd.
Když tě v týhle fázi bude ještě "rušit" nějakej zlomotor, kterej pod 2000 otáček cuká bo se mu to nelíbí a v 6000 tě najednou vystřelí ze zatáčky, tak to třeba (doufám) přežiješ, ale zaručuju, že si to nebudeš užívat.

Axiom 2 - výše uvedený motorky jsou relativně lehký, malý, maj úzký gumy. To vše znamená snadnou manipulaci na místě a snadný ovládání v malejch a středních rychlostech. Na maximálku pojedou taky nějakejch 140-150 km/h, takže zas taková brzda nebudeš.
Ostatně, já bejt začátečník, a někdo měl problém se mi přizpůsobit s rychlostí, tak se něj jednoduše vyprdnu, aspoň dokud si to nevychytám, abych bezpečně stíhal...

Axiom 3 - za stejný peníze budou tyhle motorky realtivně mladší a v lepším stavu než třeba sporty. Veškerej spotřební materiál jako gumy, řetězový sady, brzdový destičky budou o něco levnější, a jak někdo poznamenal, pády budou levnější. A vsadim se o láhev dobrý whisky, že ze začátku ti to tu a tam upadne, ani ne snad za jízdy, ale při parkování na štěrku, trávě, u pumpy a podobně.

Takže sumasumárum, zmíněný motorky budou dost tolerantní, s relativně menšíma provozníma nákladama a míň náročný na servis.

Nevýhoda samozřejmě je, že nebudeš úplně in u pumpy na Dubý a podobnejch místech, ale to stejně nebudeš, pokud nemáš dělo aspoň za 300+ kCZK, a nebo nelítáš hodně dobře. Pak už převažujou samý pozitiva.

Naposledy editováno 27.09.2008 13:41:39

Jak nezačít

14.9.2008 v 21:43 | Nahoru | #25
Che> 100% souhlas. A pokud někdo nechce poslouchat nebo dokonce přemýšlet nad zcela logickými argumenty, nezbývá než mu popřát hodně štěstí. Co "projde" na motorce na okruhu nebo v autě v provozu skoro nikdy neprojde na motorce v provozu. Sám jsem si vědom, jak rozdílně vnímám provoz, když jedu obklopen hromadou plechu a když sedím na motorce. Na motorce je potřeba přemýšlet i za všechny ostatní lidi okolo a v tu chvíli musí ovládání motorky probíhat automaticky. A hlavně taky vědět, co motorka zvládne a jak se zachová...

Jak nezačít

14.9.2008 v 21:54 | Nahoru | #26
Mirek Dusin je nahodou fajn kluk. I kdyz by se do dnesniho sveta moc nehodil.
BTW: nezapomente myslet i na spolujezdce az si budete chtit na sterku hrabnout na nejakym miste kde on to absolutne neceka... Mohli byste ho ztratit.

Jak nezačít

14.9.2008 v 21:57 | Nahoru | #27
nejhorší je, že hodně těch, co potvrdí tvůj článek ti to nebude moct napsat... poslední, co napíšou bude, ať "jdeš do prdele".

Jak nezačít

14.9.2008 v 22:01 | Nahoru | #28

Che>Váňa - tohodle pána znám osobně a má to v hlavě srovnaný jako málokdo

Tak jako pro toho kdo začíná s lyžováním není hned ta nej-nej sjezdovka



Nedávno sem tu přirovnání k lyžařovi použil a DaliboRR se mě v podstatě vysmál že sem to myslel jako nadsázku...

A s těma skušenostma a předvídáním, mám něco kolem 15000km (nic) ale když se nad tím zamyslím tak až teď se mi začíná vžívat nějaký předvídání , nedávno sem jel po kruháčí a koukám že u vjezdu na kruháč stojí to velký SUV od BMW, první co mě napadlo je že čím větši a dražší auto tím větší blbec (odpozorovaný z toho co sem najel jako spolujezdec u taťky v autě, často to fakt platí) a ubral sem plyn. No a možná mě to zachránilo motorku protože mě tam ten blbec fakt vjel. Stát se to o 5000km dřív tak sem se mu možná podíval dveřma dovnitř.

Jak nezačít

14.9.2008 v 23:20 | Nahoru | #29
Che> Ahoj ja nejsem zadnej janek a neumim ani v aute riskovat taky jsem chtel koupit litr na zacatek a zaplat panbuh jsem poslechl rady zkusenych a koupil jenom 600 a i te mam jak se rika plny brejle ale mam se rad takze jsem motorkarska brzda provozu a jezdim podle predpisu a uzivam si ten pocit ze jedu na suprspotu sice popalu ale jedu a dojedu.Je to strasny nezvyk prejit z crossu na silnici a to vubec v zatackach.Bojim se i dokonce predjizdet kdyz mi delaj auta misto ale jak je auto v protismeru tak na to nervove nemam a nejaky klickovani tak to uz vubec ne.Proste jedu pohodicka zadnej spech

Jak nezačít

15.9.2008 v 20:29 | Nahoru | #30
Číkus> máš samozřejmě pravdu...ale jede to víc, tak tím kroutíš, aniž bys na to měl (aspoň u mě to tak probíhalo)
btw. neviděl jsem sedřenějšího člověka než po pádu na babetě...ale to bylo spíš o oblečení
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist