bub.>Právě mě nenapadá proč se dělají krosové helmy a v čem je jich výhoda. Jediný co mě napadlo je,že se nemlží jak integrálka.
že se dají sundat brýle, vyměnit brýle. Že si jednou můžeš vzít brýle s "rolfem" podruhé se strhávačkou... Že na krosovce je kšilt, takže když ti někdo "sere" do xichtu, stačí sehnout hlavu a ten kšilt tě ochrání..... A taky že opravdu kvalitní krosová helma váží od 1kg (Airoh) po řekněme 1,5kg (ONE a další....) ... tak možná proto...
Vespa>Krosová je lehčí a vzdušnějí a díky kšiltu ti nelítá tolik sraček na oči.
Na silnici má ale jen nevýhody a jízda v dešti je v krosové peklo.
jestli váhá tak ať si koupí krosovou s plexisklem - Airoh S4
..... al hlavně je to naprosto jiná konstrukce! Integrálky se testují na obrovské dynamické zatížení, ale na velkou plochu (silnice). Krosovky zase na sice menší zatížení (menší rychlosti) ale zase na bod (šutr, stupačka,.....) To je srovnávání nesrovatelného! Navíc u ofroad disciplín je homologace čím dál tím víc složitější a náročnější. Teď jsem držel FOXku s homogolací 05XXX a je oproti mé ONE tropper mnohem mohutnější s větším náhubkem, na temeni hlavy víc materiálu....
1, lehčí je proto že není dělaná na tak vysoké rychlosti ale je počítáno že při skocích působí na hlavu větší přetížení.
2. kšilt ma proto že v terenu nemůžeš (myšleno zavody ale i normálně) kdykoliv zastavovat abys umyl plexi. počítá se že při startu (pokud nejsi první) ale i pak od jezdce před tebou normalně ti osttní naházejí zadním kolem do obličeje tunu bláta nebo občas letí i kámen, a proto stačí jen sklonit trochu hlavu a ten největší nápor schytá kšilt jako štít.
3, nemá plexi jednak už z výše zmíněného důvodu a jednak proto že by se přes ten kšilt špatně zvedalo, hodně by se potilo (ten přístup vzduchu je dost důležitej a prozměnu v prachu by se zaprášilo zevnitř.
4. ty ochranné zony tam jsou jinak proto že na krosu se víc a klavně jinak padá než na silnici a tak je to přizpůsobeno na jiné situace..
Pokud tedy bude jezdit pole louky pastviny sady lesy tak cros.
pokud silnici tak silnici..
Ale zas mě to může být jedno protože já mám ošizenýho Airoha Stelt, ten je správně tuhej jen v určitých bodech který jsou pevně daný Evropskou normou a na ostatních místech šetřili materiálem Jak jinak by se dostali na váhu 1050g
Vespa>bathed>hmm, zajímavé, já tomu teda moc nerozumím, ale jakej teda bude rozdíl mezi skořepinou která je odolná bodovýmu nárazu a plošnýmu? A helma má přece tvar koule a ta když dopadne na rovnou plochu tak styk je taky jeden bod...
Ale zas mě to může být jedno protože já mám ošizenýho Airoha Stelt, ten je správně tuhej jen v určitých bodech který jsou pevně daný Evropskou normou a na ostatních místech šetřili materiálem Jak jinak by se dostali na váhu 1050g
Stealth není ošizená! Ale je fakt, že v USA nedostala hologaci, takže když se jel loni WEC v CAN a USA, jeli fabrikanti v Airohách na vyjímku. Rozdíl ve skořepinách je daný použitým vláknem a hlavně směrem vláken (to se netýká termoplastů, ale ty jsou zas nahnané hmotou).
Ano, integrálky se testují bodově, ale u krosovek se testuje třeba tak, že jedou dva hroty proti sobě, ale mimoběžně. Testuje se zkrátka jinak.
Naposledy editováno 16.07.2008 18:10:21
Vespa>Krosová je lehčí a vzdušnějí a díky kšiltu ti nelítá tolik sraček na oči.
Na silnici má ale jen nevýhody a jízda v dešti je v krosové peklo.
jestli váhá tak ať si koupí krosovou s plexisklem - Airoh S4
Máš s tou crossovou s plexi zkušenosti? Už jsme to chtěli koupit ženě na Dakara (jezdíme kombinace silnice x lehčí terén, na silnici to žena moc nehoní), a prodejce u nás nám to docela rozmlouval - že to je takový kočkopes a moc se to ani neprodává. Že výhody krosové helmy to vzhledem tomu plexi nemá, zatímco na cestě to kvůli te vysazené bradě a šiltu je dost hlučné a fučí do toho...
Repulsion>Vespa>Krosová je lehčí a vzdušnějí a díky kšiltu ti nelítá tolik sraček na oči.
Na silnici má ale jen nevýhody a jízda v dešti je v krosové peklo.
jestli váhá tak ať si koupí krosovou s plexisklem - Airoh S4
Máš s tou crossovou s plexi zkušenosti? Už jsme to chtěli koupit ženě na Dakara (jezdíme kombinace silnice x lehčí terén, na silnici to žena moc nehoní), a prodejce u nás nám to docela rozmlouval - že to je takový kočkopes a moc se to ani neprodává. Že výhody krosové helmy to vzhledem tomu plexi nemá, zatímco na cestě to kvůli te vysazené bradě a šiltu je dost hlučné a fučí do toho...
žena si ji koupila a helma má několik stavitelnejch částí, že s ní uděláš buď integrálku, nebo kros, nebo něco mezi
ale v prvé řadě bys jí měl koupit řitířskej vohoz
A navíc má zaměnitelné plexi tmavé za světlé i s antifogem.
Naposledy editováno 17.07.2008 19:57:58
Naposledy editováno 19.07.2008 22:52:05
Repulsion>Vespa>Krosová je lehčí a vzdušnějí a díky kšiltu ti nelítá tolik sraček na oči.
Na silnici má ale jen nevýhody a jízda v dešti je v krosové peklo.
jestli váhá tak ať si koupí krosovou s plexisklem - Airoh S4
Máš s tou crossovou s plexi zkušenosti? Už jsme to chtěli koupit ženě na Dakara (jezdíme kombinace silnice x lehčí terén, na silnici to žena moc nehoní), a prodejce u nás nám to docela rozmlouval - že to je takový kočkopes a moc se to ani neprodává. Že výhody krosové helmy to vzhledem tomu plexi nemá, zatímco na cestě to kvůli te vysazené bradě a šiltu je dost hlučné a fučí do toho...
Mám Airoh S4
A nemůžeš od ní samozřejmě čekat, že na cestě se vyrovná integrále...a v terénu krosový helmě.Podle mě je u takový helmy výhodou to, že je přestavitelná.
Jedeš na cross?Odmontuj plexi, nasaď brýle
Jedeš jen na silnici?Odmontuj kšilt, nasaď plexi a máš ,,skoro" plnohodnotnou integrálu.
Jedeš kombinaci?Nech kšilt+plexi.
Naposledy editováno 20.07.2008 00:56:27