bmw_r1300gs_cartec





Téma: 180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?
 
4.7.2008 v 11:06
Co je lepší na okruh? Jakej máte názor na to, když se třeba na R1 nacpe místo 190/50 - 180/55? Co to udělá s jízdníma vlastnostma motorky? Zámej mi tvrdí, že je lepší 180/55...


Naposledy editováno 04.07.2008 11:08:15

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

7.7.2008 v 09:09 | Nahoru | #31
2LEKO> No já ji tam rval a měl sem od blatníčku ca 5 mm, neupravoval si ho nějak?

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

7.7.2008 v 09:45 | Nahoru | #32
BK> To není možný. Na K5 se běžně jezdí 190/55 a nikomu to blatník "nesežralo".. Dokonce ani kamarádovi, kterej zkoušel vloni Dunlop GP 190/60 a ta už je pořádně vysoká..
Jestli ty nebudeš mít moc krátkej řetěz a kolo šoupnutý moc vpředu..??

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

7.7.2008 v 10:00 | Nahoru | #33

Honziss>Mega-CZ>trochu tedy k tematu ale jinak. omlouvam se autorovi příspěvku ale pravě řeším toto. Mam vfr a výrobce striktně udava pneu dunlop, mezeler, a (to třetí nevím) ja bych chtěl zkusit michelin pilot road ale v hondě mi tvrdí že to není předepsaná guma , že může mít jináý tvar a že se mi zhorší jízdní vlastnosti. Taky že můžu přijit o zaruku když nepoužiji part předepsaný výrobcem... jakej je Váš nazor? může to být horši? jezdím víc ve dvou ne na okruh

Je to nesmysl! Výrobce údává pouze rozměr pneu ne výrobce a dezén. To je to samé jako by Škodovka tvrdila, že musíš jezdit jen na Barumech. Každá pneu je specifická svou směsí a rozměrem. Pokud rozměr souhlasí tak můžeš jezdit třeba na protektorech.



Výrobce udává i značku a k tomu ještě jednu jako alternativu.. Stejný to není, Dunlop maj jiný tvar ve stejným rozměru, než třeba Pirelli - pak to má vliv i na použitý převod a geometrii motorky, atd. Přechod na jiný pneu, ikdyž třeba stejných rozměrů, vyžaduje docela dost laborování s nastavením podvozku..(mluvím hlavně o okruhu). Proto to tam v manuálu výrobce udává, maj to s tím odzkoušený (ikdyž netvrdím, že se nemůže najít i lepší pneu, než oni doporučujou).
Jako příklad - Dunlop D209 GPracer u zadní 190/55 naměříš 195 v reálu a u předku 125 - rozměrově stejný s Pirelli, ale profil hlavně u přední úplně jiný.

Jinak jsem ještě nenašel výhodu 180ky na litru. Překlápění je míň plynulý, až moc rychlý, výjezd by měl bejt lepší na 190. Dřív, když se dělaly 190/50 byla 180/55 dobrá alternativa, ale teď, když dělaj vyšší profil na zadních (190/55), je určitě výhoda dát širší. Šestka je lehčí a jezdí se s ní jinak a přeci jen ten zadek nenamáhá tolik jako litr.. Takže 180ky necháme supersportům, "my z WSBK" jedem 205 lol lol lol

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

7.7.2008 v 10:11 | Nahoru | #34

BK>2LEKO> No já ji tam rval a měl sem od blatníčku ca 5 mm, neupravoval si ho nějak?



DRAGON bez problému i DIABLO!Vůle tam je dostatečná!
Sebe sem tam "upravím"!To jo!

[img]

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

7.7.2008 v 10:22 | Nahoru | #35
Perňa #81> hele nejezdils nahodou i slicky 190/645 od Bridgestonu? Doted jsem myslel ze je to geometricky shodne s nonslick 190/55, treba BT-002, je to tak?

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

7.7.2008 v 10:45 | Nahoru | #36
Perňa #81> Ty čéče a víš že t je možný, jelikož byla nová, tak to bylo origo nastavený. ted sem ho ale dopínal. Příští gumu tam nasázím 55tku. ted zkouším tu novou battlaxku, tak uvidím jak se osvědčí.

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

7.7.2008 v 11:14 | Nahoru | #37
Dawe02> Čoeče nevím přesně, ale myslím, že je to profilově hodně podobný. Jezdil jsem jen vzorkový 002, ale nějak jsem se nezkamarádili - zadní kolo tak nevyzpytatelně "ucákne".. I dost lidí na nich upadlo teď při mistráku v Brně (na highsider).

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

7.7.2008 v 11:17 | Nahoru | #38
BK> No tak to by nemělo, pokud je vše originál, když byla nová.. Já myslel, jestli jsi třeba nedával jiný převod a trochu jsi nešoupnul s kolem vpřed. Vždycky je lepší, mít ho víc vzadu, motorka je delší a líp se chová, nežere zadní blatníky a tolik se nestaví na záda

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

7.7.2008 v 11:22 | Nahoru | #39
no ja myslim ze ktehle diskuzi by stalo za to i zminit na jakej rafek se to bude obouvat... ono 5,5palcu rafek a 180ka je standart, pak je mozne se dohadovat jak se chova moto ktera ma na tenhle rafek obutou 190ku at uz 50/55....

zase neco jineho bude 180ka obuta na 6palcovym rafku kterej je origo
"stavenej" na 190ku pneu... me se na 6palcovym rafku se 180 jezdi lip, v beznem provozu... ale ve vetsich naklonech je znat ze je pneu vic "rozbalena" a je mala stycna plocha a uz to na hranach celkem klouze

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

7.7.2008 v 11:30 | Nahoru | #40
Já teda na šetce laboroval na sériovém ráfku se 190 a nic moc raději jsem se s pokorou vrátil k 180.

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

7.7.2008 v 11:30 | Nahoru | #41
assassin> 190/50 byla blbost dávat na 5,5. Ale vyšší 190/55 tam zkoušeli i při závodech a bylo to ok. Letos už to je ale zakázaný, myslím.. Mluvím tedy o Pirelli teď konkrétně.

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

7.7.2008 v 13:03 | Nahoru | #42
tak kucka... 300 už tam je .... pořešíme ještě jak jí nafoukat...

Perňa kolik tam tlačíš prosím tě?

Naposledy editováno 07.07.2008 13:04:12

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

7.7.2008 v 13:27 | Nahoru | #43

pepazdepa1>Já teda na šetce laboroval na sériovém ráfku se 190 a nic moc raději jsem se s pokorou vrátil k 180.



Ja mel na 6-tce taky 190 Pir. a pripadal jsem si na tom jak skolak...takze hned zpet k 180.

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

7.7.2008 v 13:49 | Nahoru | #44
kaCZer> Zatím laboruju - v Brně jsem zkoušel všechno a stejně ty svinský předky šly po 10kolech do hajzlu. Ale zatím u Diablo Supercorsa SC2 se mi osvědčilo 1,7 na zadku a 2,0 na předku (anebo raději za tepla 1,9 zadek a 2,1 předek). Dřív jsem dával 1,9 zadek za studena, ale třeba na Pannonii to mělo špatnej grip, takže míň bylo lepší

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

7.7.2008 v 17:05 | Nahoru | #45
Perňa #81> an nešel te předek do hajzlu kvuli nastavení podvozku? kua já se těch vašich talků bojim... teď sem to na test ufouknul na 2 na předku 2.1 na zadku. pocejtil si nějakou výraznou změnu při většim odfouknutí?

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

7.7.2008 v 17:28 | Nahoru | #46

Perňa #81>kaCZer> Zatím laboruju - v Brně jsem zkoušel všechno a stejně ty svinský předky šly po 10kolech do hajzlu. Ale zatím u Diablo Supercorsa SC2 se mi osvědčilo 1,7 na zadku a 2,0 na předku (anebo raději za tepla 1,9 zadek a 2,1 předek). Dřív jsem dával 1,9 zadek za studena, ale třeba na Pannonii to mělo špatnej grip, takže míň bylo lepší



Drive to nikomu nezralo... to ten novy povrch ?? Pry s tim melo plno lidi problem...

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

8.7.2008 v 10:09 | Nahoru | #47
Tak sem objednal tu 55tku, sem zvěavej jak se to změní.

to Perňa: Tos to odfoukl teda dost, neneí na čase spíš změnit gumu než laborovat se vzduchem.

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

8.7.2008 v 10:19 | Nahoru | #48
BK.... neni to nějakej extrém.... ale třeba já sem na takový tlaky asi měkej... neni nad to to holt vyzkoušet... lol

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

8.7.2008 v 10:31 | Nahoru | #49
kaCZer> Měl bych z toho vítr, tlaky si furt hlídám a spíš povolím tlumení než tlak a nebo zvolím měkčí směs.

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

8.7.2008 v 10:40 | Nahoru | #50

kaCZer>Perňa #81> an nešel te předek do hajzlu kvuli nastavení podvozku? kua já se těch vašich talků bojim... teď sem to na test ufouknul na 2 na předku 2.1 na zadku. pocejtil si nějakou výraznou změnu při většim odfouknutí?



No asi takhle, nemám to ze svý hlavy. Jistej pán Haslacher (dělá už léta podvozky WP, je to rakušák), kterej mi na Pannonii pomáhal s podvozkem, ví přesně podle stavu gumy, co je špatně. Pozná snad i, kdy je podhuštěná a kdy naopak. :o Já měl zadek moc hladkej, úplně bez žmolků (to není dobrý, znamená to malý grip) a on říkal, že kromě jemnýho přenastavení z.tlumiče (kterej jsem měl celkem dobře nastavenej) by chtělo dát menší tlak do pneu. Ono prostě tyhle vyšší profily a nový typy gum se hustěj trochu míň! Bylo to lepší a šel jsem dolů 1,5s na kolo.
Předek je klasika 2,1 za tepla, v tom nevidím problém, když to ještě zatáčí.
To, že mi to sežralo 5ks předních pneu za víkend nevím čím je, ale dělá to každýmu! Snad líp jsou na tom pneu měkčí (SC1), já měl jen dvojky. Nejlíp se mi osvědčily jetý 2 roky starý slicky na předku! Vydržely a dalo se s nima pod 2:13 jet celej závod!
Na nastavení vidle už nevím co bych změnil, mám sérii, tak už nechci moc vymejšlet.. Ostatní zkoušeli všemožně šroubovat a stejně to bylo furt špatný. Snad to někdo odhalí, proč to ty předky tak bere - já mám trochu podezření, že se ta pneu málo zahřívá (měřeno dlaní hned po jízdě ) a pak se škube.. Na jiných okruzích je víc horká.

Naposledy editováno 08.07.2008 10:54:57

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

8.7.2008 v 10:42 | Nahoru | #51
BK> Ale bavíme se o jízdě na okruhu, že jo?? Jinak je jasný, že na silnici to nejde jezdit takhle měkký!

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

8.7.2008 v 10:48 | Nahoru | #52
Perňa #81> No o silnici tady nebyla řeč. To to fakt takhle moc upouštíš? A proč tak extrémně?

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

8.7.2008 v 10:50 | Nahoru | #53

BK>Perňa #81> No o silnici tady nebyla řeč. To to fakt takhle moc upouštíš? A proč tak extrémně?



BK .. on to zase až takovej extrém nebude.. v neděli mi to klučina od IVracingu takhle fouknul, bo sem mu nenahlásil, že foukám skoro jak na okresky lol

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

8.7.2008 v 10:57 | Nahoru | #54
Ty woe esli já si to odfouknu a pak si na tom zlámu hnáty tak mě koupíte aspoň věnec, cajzli z práglu....

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

8.7.2008 v 10:58 | Nahoru | #55
BK> A co je na tom extrémního?? Vždyť 1,7 za studena je 1,9 za tepla a tak ty závodní gumy zkrátka jsou dneska konstruovaný.. Já Haslacherovi věřím a přilnavost na výjezdu mám teď opravdu větší. Gumu mám jak dětskou prdelku, žádný trhání, nic! Netvrdím, že jedu nějakou palici, ale v tlaku problém nevidím.. Vyzkoušej a uvidíš

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

8.7.2008 v 11:04 | Nahoru | #56
No v ofiko tabulkách je 4 desetiny max. dolů. Vyzkouším to postupně po kolech a uvidím.

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

8.7.2008 v 11:42 | Nahoru | #57
BK> nebude tě to moc brzdit, zajíždět každý kolo do depa? lol

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

8.7.2008 v 11:47 | Nahoru | #58
kaCZer> Po kolech sem psal a nebude, jezdím si trénovat pro radost,nepotřebuju si masírovat ego Mám na to celej víkend.

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

8.7.2008 v 12:14 | Nahoru | #59
ty šmejde lol ... s kym kde budeš? teď před cecem v Brně s němcema?

180/55 nebo 190/55 nebo 190/50?

8.7.2008 v 13:20 | Nahoru | #60

Krajinkář>Perňa #81>kaCZer> Zatím laboruju - v Brně jsem zkoušel všechno a stejně ty svinský předky šly po 10kolech do hajzlu. Ale zatím u Diablo Supercorsa SC2 se mi osvědčilo 1,7 na zadku a 2,0 na předku (anebo raději za tepla 1,9 zadek a 2,1 předek). Dřív jsem dával 1,9 zadek za studena, ale třeba na Pannonii to mělo špatnej grip, takže míň bylo lepší

Drive to nikomu nezralo... to ten novy povrch ?? Pry s tim melo plno lidi problem...



Brno!
[img]

Naposledy editováno 08.07.2008 13:21:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist