Naposledy editováno 04.07.2008 11:08:15
Jestli ty nebudeš mít moc krátkej řetěz a kolo šoupnutý moc vpředu..??
Honziss>Mega-CZ>trochu tedy k tematu ale jinak. omlouvam se autorovi příspěvku ale pravě řeším toto. Mam vfr a výrobce striktně udava pneu dunlop, mezeler, a (to třetí nevím) ja bych chtěl zkusit michelin pilot road ale v hondě mi tvrdí že to není předepsaná guma , že může mít jináý tvar a že se mi zhorší jízdní vlastnosti. Taky že můžu přijit o zaruku když nepoužiji part předepsaný výrobcem... jakej je Váš nazor? může to být horši? jezdím víc ve dvou ne na okruh
Je to nesmysl! Výrobce údává pouze rozměr pneu ne výrobce a dezén. To je to samé jako by Škodovka tvrdila, že musíš jezdit jen na Barumech. Každá pneu je specifická svou směsí a rozměrem. Pokud rozměr souhlasí tak můžeš jezdit třeba na protektorech.
Výrobce udává i značku a k tomu ještě jednu jako alternativu.. Stejný to není, Dunlop maj jiný tvar ve stejným rozměru, než třeba Pirelli - pak to má vliv i na použitý převod a geometrii motorky, atd. Přechod na jiný pneu, ikdyž třeba stejných rozměrů, vyžaduje docela dost laborování s nastavením podvozku..(mluvím hlavně o okruhu). Proto to tam v manuálu výrobce udává, maj to s tím odzkoušený (ikdyž netvrdím, že se nemůže najít i lepší pneu, než oni doporučujou).
Jako příklad - Dunlop D209 GPracer u zadní 190/55 naměříš 195 v reálu a u předku 125 - rozměrově stejný s Pirelli, ale profil hlavně u přední úplně jiný.
Jinak jsem ještě nenašel výhodu 180ky na litru. Překlápění je míň plynulý, až moc rychlý, výjezd by měl bejt lepší na 190. Dřív, když se dělaly 190/50 byla 180/55 dobrá alternativa, ale teď, když dělaj vyšší profil na zadních (190/55), je určitě výhoda dát širší. Šestka je lehčí a jezdí se s ní jinak a přeci jen ten zadek nenamáhá tolik jako litr.. Takže 180ky necháme supersportům, "my z WSBK" jedem 205 lol lol lol
zase neco jineho bude 180ka obuta na 6palcovym rafku kterej je origo
"stavenej" na 190ku pneu... me se na 6palcovym rafku se 180 jezdi lip, v beznem provozu... ale ve vetsich naklonech je znat ze je pneu vic "rozbalena" a je mala stycna plocha a uz to na hranach celkem klouze
Perňa #81>kaCZer> Zatím laboruju - v Brně jsem zkoušel všechno a stejně ty svinský předky šly po 10kolech do hajzlu. Ale zatím u Diablo Supercorsa SC2 se mi osvědčilo 1,7 na zadku a 2,0 na předku (anebo raději za tepla 1,9 zadek a 2,1 předek). Dřív jsem dával 1,9 zadek za studena, ale třeba na Pannonii to mělo špatnej grip, takže míň bylo lepší
Drive to nikomu nezralo... to ten novy povrch ?? Pry s tim melo plno lidi problem...
kaCZer>Perňa #81> an nešel te předek do hajzlu kvuli nastavení podvozku? kua já se těch vašich talků bojim... teď sem to na test ufouknul na 2 na předku 2.1 na zadku. pocejtil si nějakou výraznou změnu při většim odfouknutí?
No asi takhle, nemám to ze svý hlavy. Jistej pán Haslacher (dělá už léta podvozky WP, je to rakušák), kterej mi na Pannonii pomáhal s podvozkem, ví přesně podle stavu gumy, co je špatně. Pozná snad i, kdy je podhuštěná a kdy naopak. :o Já měl zadek moc hladkej, úplně bez žmolků (to není dobrý, znamená to malý grip) a on říkal, že kromě jemnýho přenastavení z.tlumiče (kterej jsem měl celkem dobře nastavenej) by chtělo dát menší tlak do pneu. Ono prostě tyhle vyšší profily a nový typy gum se hustěj trochu míň! Bylo to lepší a šel jsem dolů 1,5s na kolo.
Předek je klasika 2,1 za tepla, v tom nevidím problém, když to ještě zatáčí.
To, že mi to sežralo 5ks předních pneu za víkend nevím čím je, ale dělá to každýmu! Snad líp jsou na tom pneu měkčí (SC1), já měl jen dvojky. Nejlíp se mi osvědčily jetý 2 roky starý slicky na předku! Vydržely a dalo se s nima pod 2:13 jet celej závod!
Na nastavení vidle už nevím co bych změnil, mám sérii, tak už nechci moc vymejšlet.. Ostatní zkoušeli všemožně šroubovat a stejně to bylo furt špatný. Snad to někdo odhalí, proč to ty předky tak bere - já mám trochu podezření, že se ta pneu málo zahřívá (měřeno dlaní hned po jízdě ) a pak se škube.. Na jiných okruzích je víc horká.
Naposledy editováno 08.07.2008 10:54:57
BK>Perňa #81> No o silnici tady nebyla řeč. To to fakt takhle moc upouštíš? A proč tak extrémně?
BK .. on to zase až takovej extrém nebude.. v neděli mi to klučina od IVracingu takhle fouknul, bo sem mu nenahlásil, že foukám skoro jak na okresky lol
Krajinkář>Perňa #81>kaCZer> Zatím laboruju - v Brně jsem zkoušel všechno a stejně ty svinský předky šly po 10kolech do hajzlu. Ale zatím u Diablo Supercorsa SC2 se mi osvědčilo 1,7 na zadku a 2,0 na předku (anebo raději za tepla 1,9 zadek a 2,1 předek). Dřív jsem dával 1,9 zadek za studena, ale třeba na Pannonii to mělo špatnej grip, takže míň bylo lepší
Drive to nikomu nezralo... to ten novy povrch ?? Pry s tim melo plno lidi problem...
Brno!
[img]
Naposledy editováno 08.07.2008 13:21:14