Téma: Jawa 250 - 559 jaký olej do benzínu??
3.7.2008 v 02:23
Jaký je podle vá doré používat olej do benzínu?? já zatim používám M2T nebo tak nějak. Ale na různých fórech jsem se docetl že je to šid olej.
M2T mimochodem dělá pěknou paseku ve výfuku, ze simála jsem sypal každých 500km asi tunu černýho humusáckýho sajrajtu .
Pro klid duše bych doporučil Castrol Super TT, je to minerál a co vím, tak v těhle starých "pomalostrojích" odvádí spolehlivou práci (odzkoušeno na 20000km s MZ). A prodávají ho v každým větším superhypermarketu, obi, baumaxu,... jen nekupovat na pumpě, tam stojí tak o 50% víc
Naposledy editováno 10.07.2008 04:11:43
Pro klid duše bych doporučil Castrol Super TT, je to minerál a co vím, tak v těhle starých "pomalostrojích" odvádí spolehlivou práci (odzkoušeno na 20000km s MZ). A prodávají ho v každým větším superhypermarketu, obi, baumaxu,... jen nekupovat na pumpě, tam stojí tak o 50% víc
Naposledy editováno 10.07.2008 04:11:43
míval jsem 350. Lil jsem tam M2T. pak jsem na doporučení známého přešel na ARAL(bohužel nás opustil) a v nádrži se mi ozývaly podivné zvuky. Tak jsem ji vylil a zjistil,že ARAL rozpustil všechny usazeniny od M2T. A žádné zadření se nekonalo. Takže ponaučení-lil bych tam něco jako byl dvoutaktní ARAL -že by Shell? Ale M2T liju do motorové kosy a taky to běhá
Do starších motorů, s nižšími otáčkami (do 8000 zhruba) dporučím mogul TS, jeho hustější viskozita sdpovídá použití i ve starších motorech, je to olej minerální. jezdím ho na ČZ 477 s posilube-autom.přímaz, 471 mixung do nádrže 1:50, 21 - jako 471.. najel jsem na něm především na 477 hrubě přes 50kkm, s jednou výměnou pístu následkem segrovky pístního čepu,která se vydala na vejlet a jedním výbrusem, kterej byl teď mašina už jednou broušená byla, kdy kým a po kolika kilometrech netuším, koupil jsem ji jako odrbanou herku od zemědělce v roce 1999, kdy už jí bylo 30 let.....
kouřivost se různí, 477 studená trochu, teplá vůbec, 21 trochu, 471 hulí jako svině, ale ta hulí podle zkušeností mých i ostatních úplně na všechno a moc...
motor je téměř bez karbonu i po několika desítkách tisíc kilometrů, jeho nespálený zbytky ve výfuku na přijatelným minimu.
od jinejch výrobců bude mít jistě ekvivalentní typy olejů - minerálních sae 30-40, olej do motorové pily, kosy a jiných namáhaných pracovních strojů, jsou sice jedny z nejkvalitnějších na trhu, díky vysokému namáhání motorů strojů a jejich vysokým měrným výkonům takové i být musí, ovšem jejich nízká viskozita motorům starým po 30 -40 -50 letech provozu nedělají při dlouhodobém použití dobře, protože agresivně rozpouští karbon, kterej se pak může uloupnout a motor se může zadřít, je hlučněší a tepelně více namáhaný.
ono motory kejvaček, konstruované v době kdy ani M2T nebylo, byly předepsány mazat viskozitně stejným M6A (bez aditiv) a na něj, i na m2t při dodrženém poměru najedou svoji konstrukčně danou životnost, která je přinejmenším několik desítek tisíc kilometrů do výbrusu, při slušným chování odjedou i víc.
hranáče 476/477/471/742 jawy 634/638 a dál už jsou náročnější, i těm ale bohatě vyhoví TS, lepší je házení prel sviním, který motoru neprospěje....
Naposledy editováno 23.07.2008 16:37:55
kouřivost se různí, 477 studená trochu, teplá vůbec, 21 trochu, 471 hulí jako svině, ale ta hulí podle zkušeností mých i ostatních úplně na všechno a moc...
motor je téměř bez karbonu i po několika desítkách tisíc kilometrů, jeho nespálený zbytky ve výfuku na přijatelným minimu.
od jinejch výrobců bude mít jistě ekvivalentní typy olejů - minerálních sae 30-40, olej do motorové pily, kosy a jiných namáhaných pracovních strojů, jsou sice jedny z nejkvalitnějších na trhu, díky vysokému namáhání motorů strojů a jejich vysokým měrným výkonům takové i být musí, ovšem jejich nízká viskozita motorům starým po 30 -40 -50 letech provozu nedělají při dlouhodobém použití dobře, protože agresivně rozpouští karbon, kterej se pak může uloupnout a motor se může zadřít, je hlučněší a tepelně více namáhaný.
ono motory kejvaček, konstruované v době kdy ani M2T nebylo, byly předepsány mazat viskozitně stejným M6A (bez aditiv) a na něj, i na m2t při dodrženém poměru najedou svoji konstrukčně danou životnost, která je přinejmenším několik desítek tisíc kilometrů do výbrusu, při slušným chování odjedou i víc.
hranáče 476/477/471/742 jawy 634/638 a dál už jsou náročnější, i těm ale bohatě vyhoví TS, lepší je házení prel sviním, který motoru neprospěje....
Naposledy editováno 23.07.2008 16:37:55
mandela: páč v tej době jště ani m2t nebylo... TS má stejnou vskozitu a nedělá skoro karbon, cena je o málo vyšší.
ovšem pravda je ta, že ani m2t nic nezkazíš, protože motor je stavěnej na oleje jeho kvality, tudíž i na m2t tě přežije...
ovšem pravda je ta, že ani m2t nic nezkazíš, protože motor je stavěnej na oleje jeho kvality, tudíž i na m2t tě přežije...
ja tam liju olej co se lije do motorovek a krovaku. stoji 150 a je tojo 1L. nezanasi kanali, svicku nic v poho a rek bych se to ma vliv i na vykon. jede me to jak drak taky mam 250*559 ale do crossu tak to jde hnedka pooznat. M2T je tak dobry na mazani retezu
tomaskulhanek>ja tam liju olej co se lije do motorovek a krovaku. stoji 150 a je tojo 1L. nezanasi kanali, svicku nic v poho a rek bych se to ma vliv i na vykon. jede me to jak drak taky mam 250*559 ale do crossu tak to jde hnedka pooznat. M2T je tak dobry na mazani retezu
no M2T neni dobry ani na to mazani retezu...to by retez odesel fofrem do kyticek...
Mandela>Do panely jedině M2T (1:33) a nemůže být problém. Ser na různý spešl oleje nemá to cenu už jsem jich odskoušel a stejně se vrátil k tomu tmavýmu humusu. Nebo M6A je doporučen od výrobce.
Tak čtu tohle téma od začátku a jsem překvapenej, kolik píčovin tady je napsáno. Ta tvoje vede. Prozatím. čtu dál...
1) Jakékoliv čtyřtaktní oleje do dvoutaktu nepatří, byť je to motor nenáročný, nízkootáčkový.
2) Že je M2T předepsáno, nebo že to stačí? V době vzniku panelky pochopitelně nic jinýho člověk nekoupil.
3) Použití jakéhokoliv oleje i minerálního, je pro Jawu plně dostačující. Samozřejmě minerál se dá míchat okolo 1:40. Jsou ale i špičkové oleje, které namežou ostrej závodní motor 1:60. To v tý Jawce pak funguje i v menším poměru.
4) Rozpouštění karbonu není třeba se bát. Tvrdej se usazuje leda na vrchu pístu a pokud je motor vyběhanej a má karbon pod kroužkama, tak se uvolňuje pomalu a postupně.
5) Motor není zvyklej. Nemá dělaný vůle na M2T.
Pokud píst ve válci volnej a je třeba udělat výbrus, udělá se příslušná vůle, nehledě na to, jakej olej se tam bude dávat.
A s ložiskama je to to samý. I s pouzdrem v ojnici je to stejný. Pokud je vymlácený, ojnice se přefutruje a nedělá se vůle podle toho na jakej olej se bude jezdit.
To snad stačí...
2) Že je M2T předepsáno, nebo že to stačí? V době vzniku panelky pochopitelně nic jinýho člověk nekoupil.
3) Použití jakéhokoliv oleje i minerálního, je pro Jawu plně dostačující. Samozřejmě minerál se dá míchat okolo 1:40. Jsou ale i špičkové oleje, které namežou ostrej závodní motor 1:60. To v tý Jawce pak funguje i v menším poměru.
4) Rozpouštění karbonu není třeba se bát. Tvrdej se usazuje leda na vrchu pístu a pokud je motor vyběhanej a má karbon pod kroužkama, tak se uvolňuje pomalu a postupně.
5) Motor není zvyklej. Nemá dělaný vůle na M2T.
Pokud píst ve válci volnej a je třeba udělat výbrus, udělá se příslušná vůle, nehledě na to, jakej olej se tam bude dávat.
A s ložiskama je to to samý. I s pouzdrem v ojnici je to stejný. Pokud je vymlácený, ojnice se přefutruje a nedělá se vůle podle toho na jakej olej se bude jezdit.
To snad stačí...
Jsem taky zastáncem toho že mazat se má tím co doporučil výrobce-ten taky konstrukčně řešil způsob mazání těchto motorů pro dané oleje v té době to např znamená velikost mazacích kanálů , vůlích na klice ,zdvyhem pístu tyto motory jsou nadčvercové toznamená že zdvyh je větší než vrtání-tímto se tyto motory liší od motorů dnešních a tím pádem jejich provozní otáčky jsou menší a je nesmysl po nich chtít více, když se tyto motory provozují za daných podmínek tak jsou to držáky a žádnej supr olej je nevylepší, měl jsem pár těchto motorů rozdělanejch a to by jste čuměli v jakým stavu je ten motor schopnej ještě makat nebyl problém aby na pístním čepu byla vůle 0,5 mm a motor furt makal akorát se majiteli nezdál ten zvuk na volnoběh když píst bez zátěže narážel na hlavu válce.když jsem se ho ptal kdy dělal nějakou generálku tak mi řek že ne a že tachometr je původní bylo na něm 70000kma ani nechtěl celou generálku tak jsem mu měnil pouze pístí čep a futro v ojnici řikám mu že se mu to asi stejně posere a von nato že že mu stačí když předjede babu na mopedu ,pak to nakop na první šlápnutí a odjel- jo dal jsem mu tam aspon nový kroužky protože ty starý měly snahu se točit dokola.jo a taky jsem se ho ptal čím maže a von nato ještě mám doma starou 80 motorák nebo dávám mtčko,to výš chlapče já se svým důchodem na lepší nemám.později jsem se o tom mazání bavil s jedním chlapem co dělá veterány a on mi taky potvrdil že používá tyto oleje . ve světě se také do těchto starých vozidel vyrábějí specialní oleje určené jenom na mazání veteránů.takže si můžete vybrat maš li prachy a chceš mít dobrej pocit tak si maž klidně olejem za 300 stejně se to jednou posere.
Dekarbonizovat motor a potom dávat mogul TSF v poměru 1:40 stačíoleje do křoviňáků a motorových pil jsou předředěné a nízkootáčkové motory špatně mažou když už tak alespoň min 1:30 - 1:25 ale to se dost prodraží mogul tsf je nejlepšíale dekarbonizovat motor protože rozpouští karbon
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - 559 jaký olej do benzínu??
docela by mě zajímalo, co je pravdy na fámě, že M2T se vyrábí z vyjetýho přefiltrovanýho autovýho oleje :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3847, 3848] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 115429 | Dnes v 06:10 FJRPEPA |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Jawa 250/559 s Ukrajinským vape nes... Jawa 250/559 panelka | Palarma | 13 | 24.2.2024 v 19:44 Drak1 |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |