globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Repas babety, nahradni dily a tak kolem
Vim ze jsou tu odbornici i "odbornici" na vse a doufam ze se nekdo prizna ze jezdi i na babete a poradi.
Mam doma dlouho neprovozovanou Babetu 210. Najeto cca 11tisic kilometru a v motoru se. Ikdi. Ikdy zatim nestoural (je v rodine od novoty).
A ted k dotazum. Urcite potrebuje minimalne vybrus, nove spojky, retezy, kliky a slapky a brzdovy stir do zadniho bubnu. Ted k dotazum.
1) Mate nekdo odkaz kde to poridit v rozumne kvalite? Nerad bych se v tom hrabal za chvili zase.
2) Staci vymenit spojky nebo se k nim dopprucije menit automaticky neco dalsiho?
3) Klika je dole bez vule a nahore vule je. Nemam zatim dole pist, ale pokud se nepletu je tam jehlove lozisko tak snad bude vyjete jen to, pripadne cep. Ma cenu tu kliku s timhle najezdem nejak vic resit?
4) Nenasel jsem na prodej ten zadni stit. Nema ho nekdo doma navic?
Kdyz mi neco dalsiho napadne nebo potkam tak doplnim.

PS: Jezdit na tom budu jen v noci do vecerky aby me na tom nikdo nevidel.

Repas babety, nahradni dily a tak kolem

Skvělá odpověď, děkuji! 23.5.2018 v 09:52 | Nahoru | #1
Výbrus buď Bašek, nebo jsem to nechával dělat u Růžičky v korytech.
Díly asi nejlíp tady, teda co se kvality týká, jinak koupíš i levnějc.

Je otázka jak moc se do toho motoru chceš hrabat, ale gufera určitě, řemen taky. Pak je na zvážení, jestli ho nerozpůlit, těch pár ložisek tě nezabije. Někde při tom mění automaticky volnoběžku, já jsem to nikdy nedělal, pokud řadila ok. Máš lehký nebo těžký spojky?

Nahoře jsou vyskládaný jehly, kliku si musíš posoudit sám, ještě koukni jak je na tom čep pod jehlovejma ložiskama spojkového bubnu.

Budeš potřebovat stahovák na buben, na pístní čep pokud nemáš, to ti můžu půjčit.

Repas babety, nahradni dily a tak kolem

Skvělá odpověď, děkuji! 23.5.2018 v 10:37 | Nahoru | #2
Poslal sem ti sz.

Repas babety, nahradni dily a tak kolem

Skvělá odpověď, děkuji! 23.5.2018 v 12:35 | Nahoru | #3
Ahoj. U nás to dělá tenhle člověk http://www.mopedy.c...ign=firmy.cz-148899- třeba poradí i na dálku...dělá to už dost let (je to důchodce) a někdo ho i chválí - jen jsem slyšel, že je servis u něj dost drahej. Zase je prý ale dosti pečlivej. Snadd ti to pomůže
Teď jsem na těch jeho stránkách našel i toto



Ukázka z manuálu instruktážní knížky k Babettě 210 od ing. Ďurkoviče z roku 1986 a samozřejmě ve slovenské verzi.

V současné době, když už výroba Babett skončila, jsou některé informace zastaralé. (např. označení zapalovacích svíček, olejů atd.)

Informace, které nejsou v manuálu na Babettu 210 uvedeny jsou stejné jako na Babettě 207, ale o těch je celá dvousetstránková knížka.

Případné dotazy a informace zodpovím eventuelně telefonicky na tel. 257 761 171.

Naposledy editováno 23.05.2018 12:38:34

2 reakcí na tento příspěvek Repas babety, nahradni dily a tak kolem

23.5.2018 v 12:44 | Nahoru | #4
já bych výbrus nedělal, vyměnil bych jen gufera, karburátor bych nahradil značkou dellorto, zkontroloval neb vyměnil lanka a pneu a pokud měnit brzdové pakny, raději staré nechat repasovat - přelepit novým obložením...spojkové bych očisitl a odmastil sprejem na čištění brzd...... vše co se dnes dá na babety koupit v různých fichtkrámcích zdaleka nedosahuje kvality prvovýroby

Pokud má motor kompresi a těsní jde o zbytečně vyhozené peníze

jinak mnoho věcí je na fichtkrámek.cz nebo na moto-jelínek

občas čtu ty fichtlstránky a majitelé si stěžují především na nové díly , nejvíc na spojkové pakny nebo na válce a písty z druhovýroby....pokud výbrus, výměnným způsobem origo-válec za převrtaný , opískovaný odmaštěný origo-válec, v žádném případě nekupoval NOVÝ...před 5 lety jsem repasoval B207 a jsem poučen

ale když chceš generálku tak do toho
na čínském eshopu se dá za necelý litr koupit vytahovák ložisek ze slepých děr s reverzním kladivem, s tím vytaháš ložiska z babety i kdejakého skůtru

můžeš také sehnat válec který má 2 propouštění kanály navíc atd...

Já mám na B207 válec i hlavu z B210, místo dekompresoru vypínač / jakákoliv nětesnost ve spalovacím prostoru se okamžitě projeví ztrátou výkonu) , karburátor dellorto, o 1 zub těžší převod, zkrácené koleno výfuku a maximálku mám 43 km/h ( předtím 37-38) a vyjedu jakýkoliv kopec

Naposledy editováno 23.05.2018 12:55:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas babety, nahradni dily a tak kolem

23.5.2018 v 13:29 | Nahoru | #5
CRF1000> Na 210 nepotřebuje vytahovák ze slepejch děr.

Repas babety, nahradni dily a tak kolem

23.5.2018 v 13:39 | Nahoru | #6
Já bych opravoval jenom to, co je rozbité. Nejspíš ti už nějaká ta Jawa a ČZ rukama prošla, takže rozbitou věc určitě poznáš. 11k km není tak moc, akorát dlouho stála, takže bude potřebovat vervu do karburátoru, dobré mazání, možná vykydat rez z nádrže a hnůj z kohoutku. Spojky se po vyčištění rozchodí, někdy zlobí excentr pro přeřazení 1-2-1.

(reakce na) Repas babety, nahradni dily a tak kolem

23.5.2018 v 14:42 | Nahoru | #7
DRN.> máš pravdu, může to celé strčit do trouby na 250 a ložiska z hliníku vypadnou

Repas babety, nahradni dily a tak kolem

23.5.2018 v 20:10 | Nahoru | #8
Bych v tom nehledal raketovou vědu... zkus pomalu jestli jde protočit a pak jen doladit a vyjet. Já vytáhl 210tku po dědovi co stála 5 let v kůlně, první dádrž jsem namíchal cca 1:25. Po vyjetí dal novou svíčku a spokojeně jezdil jednu sezónu každý den do práce a z5
Dneska je na budíku 17tis.Startuje na brnk...

Repas babety, nahradni dily a tak kolem

23.5.2018 v 22:39 | Nahoru | #9
Babeta se tenkrát odstavila, protože už se ji nechtělo moc řadit 1-2-1 a hůře táhla. To první bych přisuzoval opotřebovaným spojkám/spojce a to druhé vyběhanému válci, který má už tři řiti prasátek. Ale když už to budu dělat tak chci aby to zase chvíli vydrželo. Jestli to pojede 38 nebo 45 je mi jedno. Ale pamatuji si, že za doby své slávy to bez toho hliníkového blbince sání na rámu jezdilo tachometrových 50. A pak myslím bylo ještě upraveno koleno výfuku.
Výbrusu se tedy nevyhnu. Nevidím na sériovém motoru důvod dávat jednokroužkový píst. Bohužel dvoukroužkový s užšími kroužky jako má jednokroužkový jsem nenašel. Vzhledem k tomu, kolik se dělá nadrozměrů šel bych rovnou na vrtání 40. Na výbrus mám své koně, ale jakou značku pístu? Jestli bude stát 200Kč nebo 300Kč neřeším.
Jaké tam jsou spojky přesně zatím nevím, zatím jsem to celé nerozhazoval. Kupovat tedy nové nebo nechat nalepit jen obložení? A žádné další části se rovnou při tom nemění?
Pokud bude klika dole v pohodě, ale ojnice to nahoře bude mít za sebou a nepůjde použít jehlové ložisko řešil někdo místo něho karobronzové pouzdro jako má tuším 207? Osobně v tom nevidím problém pokud samo bude mít drážku a vývrt na mazání a přijde mi to lepší než dávat taiwan novou kliku.
Ten zadní štít brzdy se tedy nikomu doma neválí?
Jinak z rozebírání až trochu na ten systém spojek strach nemám. Když se někde zaseknu tak hodím fotku a vy mi poradíte A horší než eMka co mám v profilu to být nemůže. Dodrbaný Pérák a spousty socialistických strojů včetně projektu Škoda 130 s nápravama Škoda 130 LR a motorem 1.8 GTI byl proti ni procházka růžovou zahradou

Naposledy editováno 23.05.2018 22:41:14

(reakce na) Repas babety, nahradni dily a tak kolem

23.5.2018 v 22:43 | Nahoru | #10

CRF1000 píše: já bych výbrus nedělal, vyměnil bych jen gufera, karburátor bych nahradil značkou dellorto, zkontroloval neb vyměnil lanka a pneu a pokud měnit brzdové pakny, raději staré nechat repasovat - přelepit novým obložením...spojkové bych očisitl a odmastil sprejem na čištění brzd...... vše co se dnes dá na babety koupit v různých fichtkrámcích zdaleka nedosahuje kvality prvovýroby

Pokud má motor kompresi a těsní jde o zbytečně vyhozené peníze

jinak mnoho věcí je na fichtkrámek.cz nebo na moto-jelínek

občas čtu ty fichtlstránky a majitelé si stěžují především na nové díly , nejvíc na spojkové pakny nebo na válce a písty z druhovýroby....pokud výbrus, výměnným způsobem origo-válec za převrtaný , opískovaný odmaštěný origo-válec, v žádném případě nekupoval NOVÝ...před 5 lety jsem repasoval B207 a jsem poučen

ale když chceš generálku tak do toho
na čínském eshopu se dá za necelý litr koupit vytahovák ložisek ze slepých děr s reverzním kladivem, s tím vytaháš ložiska z babety i kdejakého skůtru

můžeš také sehnat válec který má 2 propouštění kanály navíc atd...

Já mám na B207 válec i hlavu z B210, místo dekompresoru vypínač / jakákoliv nětesnost ve spalovacím prostoru se okamžitě projeví ztrátou výkonu) , karburátor dellorto, o 1 zub těžší převod, zkrácené koleno výfuku a maximálku mám 43 km/h ( předtím 37-38) a vyjedu jakýkoliv kopec



Proč měnit karbec nebo válec s víc kanálama? Nechci na tom závodit ani cestovat. Jen dojet do sámošky vedle ve vesnici a nešlapat zpátky....

1 reakcí na tento příspěvek Repas babety, nahradni dily a tak kolem

23.5.2018 v 23:08 | Nahoru | #11
Kašli na nějaké pouzdro kliku nech prelisovat na ckr, když už v tom budeš výměn ložiska, gufera. Pokud toužíš po tencich kroužcích tak na moto-pisty.cz mají. Pakny použij těžké. Pokud se chceš bezproblému dostat do samosky a hlavně zpět, tak ten origo karbec hod na bazos ať se trápí někdo jiný a ty si kup dellorto

Naposledy editováno 23.05.2018 23:11:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas babety, nahradni dily a tak kolem

23.5.2018 v 23:57 | Nahoru | #12

linhi píše: Kašli na nějaké pouzdro kliku nech prelisovat na ckr, když už v tom budeš výměn ložiska, gufera. Pokud toužíš po tencich kroužcích tak na moto-pisty.cz mají. Pakny použij těžké. Pokud se chceš bezproblému dostat do samosky a hlavně zpět, tak ten origo karbec hod na bazos ať se trápí někdo jiný a ty si kup dellorto



Nechápu co máte proti těm origo karbecům. Za těch 11 tisíc si nepamatuji, že by se v něm někdo musel vrtat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas babety, nahradni dily a tak kolem

24.5.2018 v 07:49 | Nahoru | #13
V_i_c_i> karburátor je důležitou součástí systému plnění motoru, dellorto to zajištuje lépe a především se jednodušeji seřizuje, pouze jedním šroubkem...babča lépe startuje, lépe jede a nemusíš vyrábět přípravky k seřízení hladiny paliva v plovákové komoře..karbec je prostě seřízen...má sytič, který se zapíná zmáčknutím páčky a vypíná se autoamaticky po zvýšení otáček motoru..a válec se 6 nebo dokonce 8 kanály kanály se montoval před ukončením výroby Babety...B prostě jede lépe...

Vyměň to kvůli radosti z následné lepší jízdy

1.) pokud Babeta nebo jakýkoliv fichtl netáhne, zpravidla nejde o opotřebení válce-pístu-kroužků ale o zanesený výfuk...příčinou je superkvalitní olej M2T...výfuk stačí řádně vyčistit, navíc koleno výfuku je z výroby příliš dlouhé a k zajištění lepšího vyplachování motoru se musí zkrátit tak, aby bylo v tlumiči zasunuto cca 5-7 cm kolena, materiál nad 7 cm se musí odříznout
2.) další příčinou významné ztráty výkonu jsou jakékoliv netěsnosti ve spalovacím prostoru, někdy stačí těsnící kroužek pod hlavu válce z fichtkrámku za 20,- kč a problém je vyřešen
3.) stará svíčka nebo krásná nová svíčka nesprávné tepelné hodnoty způsobuje že babeta nejede, je na to hoooodně citlivá

tím bych začal, výfuk, netěsnosti, svíčka, pokud jde o zapalování babeta není nijak výrazně citlivá na drobné odchylky v seřízení, ale prověřil bych to také... :-P :-P

Pokud tě to půlení baví tak do toho, začni hned tím, je to radost a zábava :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P

Naposledy editováno 24.05.2018 08:03:25

(reakce na) Repas babety, nahradni dily a tak kolem

24.5.2018 v 08:13 | Nahoru | #14

CRF1000 píše: V_i_c_i> karburátor je důležitou součástí systému plnění motoru, dellorto to zajištuje lépe a především se jednodušeji seřizuje, pouze jedním šroubkem...babča lépe startuje, lépe jede a nemusíš vyrábět přípravky k seřízení hladiny paliva v plovákové komoře..karbec je prostě seřízen...a válec se 6 nebo dokonce 8 kanály kanály se montoval před ukončením výroby Babety...B prostě jede lépe...

Vyměň to kvůli radosti z následné lepší jízdy



Avo, DellOrto je rozumejsi karbec se kterym tu padiny jezdej lip. Hlavne bude novej bez vymlacenyho soupete takze pujde lip seridit.
ALE NEMAS PRAVDU co se serizovani tyce: Hladinu v plovakovce je potreba zkontrolovat a seridit. Volnobeh se nastavuje tak jako u kazdyho jinyho karbc sroubkem vzduuchu a bohatosti smesi. U jehlovyho ventilku se diky BB {Babisovejm Biosragoram] rada rozpousti kuzelova gumicka. Navic u toho umelohmotnyho plovaku dochazi casem k netesnosti svaru a nateceni par kapek benzinu do toho sestigramoveho plovaku - pak neseridis ani nahodou!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas babety, nahradni dily a tak kolem

24.5.2018 v 08:23 | Nahoru | #15

CRF1000 píše: V_i_c_i> karburátor je důležitou součástí systému plnění motoru, dellorto to zajištuje lépe a především se jednodušeji seřizuje, pouze jedním šroubkem...babča lépe startuje, lépe jede a nemusíš vyrábět přípravky k seřízení hladiny paliva v plovákové komoře..karbec je prostě seřízen...má sytič, který se zapíná zmáčknutím páčky a vypíná se autoamaticky po zvýšení otáček motoru..a válec se 6 nebo dokonce 8 kanály kanály se montoval před ukončením výroby Babety...B prostě jede lépe...

Vyměň to kvůli radosti z následné lepší jízdy

1.) pokud Babeta nebo jakýkoliv fichtl netáhne, zpravidla nejde o opotřebení válce-pístu-kroužků ale o zanesený výfuk...příčinou je superkvalitní olej M2T...výfuk stačí řádně vyčistit, navíc koleno výfuku je z výroby příliš dlouhé a k zajištění lepšího vyplachování motoru se musí zkrátit tak, aby bylo v tlumiči zasunuto cca 5-7 cm kolena, materiál nad 7 cm se musí odříznout
2.) další příčinou významné ztráty výkonu jsou jakékoliv netěsnosti ve spalovacím prostoru, někdy stačí těsnící kroužek pod hlavu válce z fichtkrámku za 20,- kč a problém je vyřešen
3.) stará svíčka nebo krásná nová svíčka nesprávné tepelné hodnoty způsobuje že babeta nejede, je na to hoooodně citlivá

tím bych začal, výfuk, netěsnosti, svíčka, pokud jde o zapalování babeta není nijak výrazně citlivá na drobné odchylky v seřízení, ale prověřil bych to také... :-P :-P

Pokud tě to půlení baví tak do toho, začni hned tím, je to radost a zábava :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P



Kde jsem psal neco o generalce a puleni? Pro puleni nevidim duvod pokud se mi povede vymenit ztvrdla gufera. A vybrusem a pripadnou vymenou ojnicniho loziska, pouzdra a gufer bych slovo generalni nepouzil....
Karbec nezlobil a na zavody ani uzivani jizdy to opravdu nebude. Na to jsou pod strechou lepsi stroje. Takze na karbec minimalne ze zacatky seru.

1 reakcí na tento příspěvek Repas babety, nahradni dily a tak kolem

24.5.2018 v 08:39 | Nahoru | #16
Taky mám babettu, ve které jsem se musel trochu porýpat, abych mohl předjíždět aspoň v obci.
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=113470

(reakce na) Repas babety, nahradni dily a tak kolem

24.5.2018 v 09:03 | Nahoru | #17

V_i_c_i píše: Pro puleni nevidim duvod pokud se mi povede vymenit ztvrdla gufera. .



Gufera sem na babetě měnil a žádnej zakopenej pes tam není. Žádná záludnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas babety, nahradni dily a tak kolem

24.5.2018 v 09:18 | Nahoru | #18
V_i_c_i> ok, já se jen trochu předváděl že tomu rozumím... možná do dáš nakonec do fichtl-servisu tak je zbytečné to dál rozebírat :-P :-P :-P

Naposledy editováno 24.05.2018 09:22:36

(reakce na) Repas babety, nahradni dily a tak kolem

24.5.2018 v 11:59 | Nahoru | #19

Beranidlo píše: Taky mám babettu, ve které jsem se musel trochu porýpat, abych mohl předjíždět aspoň v obci.
http://www.motorkari.../?mid=113470 [/quote]

To je v poho. U nas skoro nic nejezdi a navic je to jen do kopce a z kopce. Taze by mozna stacila i 207 nebo tolik nevadilo kdyz nebude radit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas babety, nahradni dily a tak kolem

24.5.2018 v 12:00 | Nahoru | #20

CRF1000 píše: V_i_c_i> ok, já se jen trochu předváděl že tomu rozumím... možná do dáš nakonec do fichtl-servisu tak je zbytečné to dál rozebírat :-P :-P :-P



To myslim nebude potreba. V nejhorsim tu probihaji zelezne nedele.

Repas babety, nahradni dily a tak kolem

Skvělá odpověď, děkuji! 24.5.2018 v 16:38 | Nahoru | #21

(reakce na) Repas babety, nahradni dily a tak kolem

24.5.2018 v 17:51 | Nahoru | #22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Lakování Babetty 210 Babetta 210 Mira- 19 Dnes v 21:04 Krautkopf
nefunkční tachometr babetta 210 Babetta 210, Babetta 225, Babetta 215 pitbikeros 4 12.4.2024 v 21:25 pitbikeros
Babeta 210 vyčištění nádrže Babetta 210 Bluecz98 7 12.4.2024 v 21:12 pitbikeros
Babetta vynechava, už nevím co s tím Babetta 210 Martinkun 6 12.4.2024 v 09:09 JAVR
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 Babetta-Sam 10 12.4.2024 v 08:02 ramlik


TOPlist