Ve zkratce:GSXR750,rok cca 93.Loni přijel na tři válce.Detekováno probíjení indučky.Proběhla výměna za jetou z bazaru,a už v té době se vyskytly problémy se seřízením volnoběhu.Nakonec se to poladilo tak,aby bylo možno dorazit sezónu a po ní zase ke mně.Zkontrolovány ventily,příruby,membrány karburátorů.Karburátory rozebrány a uloženy do ultrazvukové lázně.Výměna O kroužků sedel pro jehly plovákových komor,seřízení hladin,základní nastavení jehel a bohatosti.Podtlaky samozřejmě také.Problém stále stejný.Při seřizování volnoběhu se nastaví cca 1000 otáček,ale je problém z přechodu z otevřeného stavu.Pomalé klesání otáček.Pokud přidám jen cca půl otáčky na dorazu klapek,otáčky zůstanou viset na cca 4 tisících.
Už fakt nevím co s tím.Díky za každou radu k věci...
1 reakcí na tento příspěvek GSXR-Volnoběh
co sa tyka podtlakov tak najprv zosteluj na styroch budikoch a potom povymienaj hadicky medzi sebou. So stvorvalcom je to trochu piplacka, ale vysledok stoji za to. Ak sa ti s tym nechce hrat tak kup hadicky v lekarni a nasteluj s vodnou hladinou.
První, že neseřizuješ synchro správně - má se seřizovat při 1750rpm a pak stáhnout volnoběh na 1200-1300rpm.
Druhá, že to někde drhne v té soustavě lanek, hřídelek a pák.
Třetí, že čištěný nemusí znamenat čistý a ve volnoběžném okruhu zůstává nebo se tvoří svinstvo. Na Vervu by to mohlo fungovat.
1 reakcí na tento příspěvek GSXR-Volnoběh
Šoupátka jsem prohlížel,nezdá se že by zadrhávali.Ale ještě zkontroluju.
Štelovat při jiných otáčách jsem taky zkoušel,bohužel se na ně v podstatě nedostanu.Buď to padne pod tisíc,nebo se to drží na 3-4 tisících.
Lanko plynu jsem měl dokonce odpojené abych měl jistotu jestli nezůstává viset a sytič jsem zkoušel zatlačit rukou.
Vyčištěné na 100% procent to možná nebude,ale ty karburátory byly čisté i před tím.Byl to takový pokus.
S bohatostí můžu zkusit zatočit,taky jsem o ní přemýšlel.Ale chtěl jsem to nejdřív zkusit v základním nastavení.
Každopádně je teď prodloužený víkend,tak se na to budu soustředit.A dám vědět.
Ještě jednou díky.
Budíky kontrolovány systémem všechny do jednoho,pro jistotu vybrány dva s nejlepším souběhem pro naštelování systémem dva a dva.Bez úspěchu.
Šupátka kontrolovány,všechny při volnoběhu na doraz,vyzkoušel jsem jedno po druhém zvednout prstem za chodu-bez vlivu na volnoběh.
V jednu chvíli jsem tam měl cca 2 tisíce otáček,hodnoty plus minus stejné.
Lanka odpojeny,bez vlivu
Bohatost přidána,akorát to smrdělo,jinak bez vlivu,
Na pohled jsou klapky plus minus všechny stejně otevřené,na malinkou škvírku,většina jde přes volnoběžný okruh,
Tímto kapituluju,a další experimenty připouštím,pokud majitel sežene stejný stroj na zkušební výměnu karburátorů a řídící jednotky.
Na zkousku tam nemusis cpat viton a tim padem je budou mit skladem v KOPINu.
- VITON maji na objednavku dle rozmeru po pulkach...pripadne mam asi neco i v dilne, kdyz bys na to spechal...
a nebo pak skladem to bude v alfaagro v brne...
predpokladam, ze synchro jsi delal se sundanou nadrzi a tim padem jsi mel pripojenou nejakou svoji nadobku s benzinem, cili tim by jsi vyloucil maly prutok pres kohout a nebo ucpane sitko v nadrzi. Tahle motorka ma jen samospad bez cerpadla ze?
tyhle krouzky na prirubach jsem resil zrovna nedavno. Na jednom valci to bylo vylozene prostrelene a na druhem byl krouzek jiz lehnutej a proste si to tama prisavalo ikdyz vypadal na prvni pohled dobre.
Tak hodne stesti...u takovejch starej motorek je mnohdy potreba :D
Analýzou jsem došel ke dvěma možným příčinám:
1)Znějakého důvodu vysoká hladina v některém karbeci.Sice jsem je nastavoval,ale díky absenci nálitků na odkalení se nedá fyzicky zkontrolovat.Holt Mikuni,zlatej Keihin.
2)Řídící jednotka cukne s předstihem na maximum už někde nad tisícem.
Díval jsem se,a ty klapky jsou v podstatě skoro zavřené,takže většina paliva jede přes volnoběžný okruh.S tím koresponduje fakt,že postupné zvedání šoupátek nemá na volnoběh vliv..Ve volnoběžné okruhu jsou kalibrované trysky,šroub bohatosti mám jen o jeden a čtvrt otáčky.Sytiče jsem kontroloval.
Musím se podívat,jestli někde není poškozené to lešení na plovák a nebere to palivo...
Ano,je to pěkný oser,už to tady straší docela dlouho a a bere to spoustu času,,,
1 reakcí na tento příspěvek GSXR-Volnoběh
Pokud bude předstih v pořádku, a mělo by to být v karburátorech, tak bych tam lil vervu a nechal to chvilku jezdit, třeba se zvýšeným volnoběhem. Zoufalí lidé dělají zoufalé věci a verva mě u žádného karburátoru nezklamala. Od sekaček po auta, když to bylo karbecu, verva pomohla.
Kohlstein17 píše: Máš přístup ke stroboskopu pro kontrolu předstihu?
Pokud bude předstih v pořádku, a mělo by to být v karburátorech, tak bych tam lil vervu a nechal to chvilku jezdit, třeba se zvýšeným volnoběhem. Zoufalí lidé dělají zoufalé věci a verva mě u žádného karburátoru nezklamala. Od sekaček po auta, když to bylo karbecu, verva pomohla.
pro cloveka co ma ultrazvuk je toto "proplachovani" bezpredmetne. Pokud ma teda spravny ultrazvuk.
Jinej dvouvalec (starej bonnevile) a karbce - taky zahada, volnobeh a do 1/4 plynu ok, pak mrtvo, podle ucha chudy - ale nejspis ulity. Jet needles podle specifikace, jehly taky, hlavni trysky zkouseny std i mensi. Kdyz se to na nizsi kvalty dostane pres to hluchy pasmo, tak to zas piluje ... Svicky cerny jak bota (ale zere to dos olej, smrdi to po oleji, kouri, litr a neco na 1000km) soupatka jsou dost opotrebeny - ztratil jsem silu a na ceste jsou nove karbce :D
Jo karbce to je magie a ne veda :D
1 reakcí na tento příspěvek GSXR-Volnoběh
Anti píše: Tak jsem i ho nastavil a proběhla kontrola komprese.Na všech válcích jsem naměřil cca 8,což je dostatečné,bo něco se ztratilo v nástavci.Svíčky černé ale trochu do šeda a suché.
8bar je ale dolni hranicni hodnota. v nastavci se ti ztratily netesnosti 2 bary? nebo 0,2 baru? to je takovy mereni k prdu bych rek...nic proti :D
Naposledy editováno 01.05.2018 21:04:39
1 reakcí na tento příspěvek GSXR-Volnoběh
1 reakcí na tento příspěvek GSXR-Volnoběh
Zkus ještě složit, dát i airbox a na karburátory stříkat odmašťovák na brzdy jestli si přidá... podle mě ale budou karbce vyběhlé na vnitřku ...
1 reakcí na tento příspěvek GSXR-Volnoběh
1 reakcí na tento příspěvek GSXR-Volnoběh
A ještě k tomu měření komprese. 8 je fakt celkem málo, opravdu tak na hranici kdy motor ještě bude fungovat jak má, ale spíš už pod tou hranicí. Zdraví motor mívá tlaky tak 12-13. Vyzkoušeno dlouhodobým měřením na desítkách motorek.
Ještě jedna otázečka. Když si měřil ty tlaky měl si otevřený plyn na plno? Pokud měříš se zavřeným plynem, klidně ti to ukáže hodnoty i o 5 nižší
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 26 | 13.12.2023 v 05:01 RTSbike |
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 3 | 19.11.2023 v 22:24 RTSbike |
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 9 | 16.10.2023 v 20:13 RTSbike |
Suzuki gsxr 750 k1 stráca vykon Suzuki GSX-R 750 | JesuaHamasia | 19 | 2.7.2023 v 07:57 jdu900fire_blejt |