bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rychlost náklonu
21.4.2018 v 03:01
Zdravím kamarádi přišel jsem konečně na svojí chybu a jsou zatáčky co se týče "jízdy na koleno". Mám problém se samostatným nakláněním motorky, aspoň si to teda myslím Můj postup zatáčky : tělo, brzda, náklon, plyn. Problém je u mě ale v samostatným náklonu a rád bych se zde tedy zeptal na pár rad Měla by se podle vás motorka naklonit do zatáčky rychle? Nejspíš to bude mým strachem, ale začínám zatáčku brzo a tak pomalu nakláním motorku poměrně velkou část zatáčky. Viděl jsem ale u většiny jezdců spíš, že do zatáčky jdou později a motorku rychle "shodí" do náklonu. Zde je pravděpodobně můj problém. Mám pravděpodobně strach z toho vyvinout na řídítka takovej tlak, aby se motorka do náklonu položila rychle. Proto radši vždy volím pomalu naklánět motorku do zatáčky. Výsledek je ale takovej, že s mým SVčkem jako dvouválem ztratím drtivou většinu rychlosti v zatáčce kvůli brždění motoru. Rád bych, aby mi někdo aspoň trošku popsal a přiblížil "sílu tlaku", jaká je potřeba vyvinout. Pár lidí,kterých jsem se ptal to doslova popisují jako rychle trhnutí řídítkama, ale to mi nepřijde správně. Díky za případné rady kluci

(reakce na) Rychlost náklonu

6.5.2018 v 17:35 | Nahoru | #241
kerut> ne. Ty si pořád myslíš, že jedna část neovlivňuje druhou.
Pokud změníš těžiště na zadní stavbě, stejně dojde k vychýlení předního kola a to, díky tomu, že pořád má na sobě nějakou váhu, setrvačnost, tak zároveň vzniká moment i tam a tam spolupůsobí k pohybu na zadní stavbě. Proto je ta trajektorie důležitá.

Jinak celou dobu říkám, že je jedno, kde ten pohyb provedeš, výsledný pohyb motorky a efekt je stejný.
Rozdíly pak jsou v různé rychlosti jízdy, rychlosti zatočení - velikosti vychýlení, atd.

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

6.5.2018 v 19:07 | Nahoru | #242
Vy my dáváte : pořád nad tím přemýšlím, abych to nějak napsal jako laik nezávodník, nefyzik. Domnívám se, že kontra ovládá i náklon ( nejen vstup ), rychlost náklonu a zvednutí se zněj. Při položení krosky do zatáčky a ujíždí prdel a pěkně pod plynem, plochá dráha, tam je naplno v akci kontra, kontra, kontra, řízení motorky řidítkama

E: a na SS to pěkně jezdil Garry Mccoy

Naposledy editováno 06.05.2018 19:10:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

6.5.2018 v 20:08 | Nahoru | #243
D-fens> jasne, neni nad to diskotovane tema jste vic zkomplikovat pridnim driftu ta plocha draha neni tolik o kontrovani riditkama jako o smyku kola zadniho,ale je to krasna ukazka jak relativni muze byt uhel pohledu (koukni schvalne na zabery zhora, prednim kolem jedou vicemene ve smeru ovalu, zatimco zadnim hazej skvaru na mantinely.. naklon drzej nohou, misto brzd maji smyk, cely je to hodne specificky.. )

hele jediny co k tomu muzu napsat je ze je to naprosto jednoduchy a obracene to funguje jen a prave proto ze ta zatacka na moto nefunguje rejdem (jako u auta.. ono rejdove zataceni se da a urcitych okolnosti pouzit i u motorky ale to ted vynechame..) nybrz naklonem, tedy trajektorie netrajektorie, vse tu jde pres tu setrvacnou odstredivou silu..
v aute kdyz vic otocis volantem, utahnes zatacku(trajektorii kol), a polomer zataceni se skutecne zmensi.. Na motorce otocis vic riditky, taky se utahne polomer zataceni, jenze se tim zvetsi odstrediva sila, a motorku to (uplne presne opacne nez u auta) narovna a vynese vic ven - nic vic, nic min

E: viz dole - tyvole stodevadesatko, sranda musi bejt a smrti je treba se vysmivat do xichtu, ale tohle uz je moc

Naposledy editováno 07.05.2018 04:01:14

Rychlost náklonu

7.5.2018 v 01:47 | Nahoru | #244
Tak Whiefull asi na sedle nakonec byl, ale moc to nevyšlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

7.5.2018 v 10:28 | Nahoru | #245

kerut píše: v aute kdyz vic otocis volantem, utahnes zatacku(trajektorii kol), a polomer zataceni se skutecne zmensi.. Na motorce otocis vic riditky, taky se utahne polomer zataceni, jenze se tim zvetsi odstrediva sila, a motorku to (uplne presne opacne nez u auta) narovna a vynese vic ven - nic vic, nic min



Tak tady jsi úplně mimo.
Ve chvíli, kdy utáhneš poloměr, už jsi zase proběhl přes obě fáze zatočení, náklon jsi zvětšil a tím vyrovnal síly a pokračuješ v zatáčce.
Opačný případ je ji zvednout, v tom případě fáze zatočení proběhnou, ale s opačnými směry, a tím ale vůbec neutáhneš poloměr, přesně naopak.

Ještě je tu případ v nízkých rychlostech, kdy jako pilot jsi schopen přeprat ostatní síly a tak "vyřadit" první fázi zatočení a narvat řídítka do dorazu. Tam pak záleží na velikosti dorazů (úhlu otočení řídítek). DRZ se mi si sice v max. dorazu staví, ale to zase kompenzuji náklonem. CB-1 s pocitově podobným úhlem se nestaví.

Rychlost náklonu

7.5.2018 v 13:13 | Nahoru | #246
kua co tu furt řešíte takovou dobu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

7.5.2018 v 13:18 | Nahoru | #247
Krejza> ach jo,.. proc se do toho furt snazis tahat rizeni riditky a trajektorii kola ? ten naklon ridis prave tim kontrem, to povoleni/utazeni polomeru je samozrejme jen tu kratouckou dobu co kontrujes-korigujes naklon .....zbytek zatacky si jede predni kolo samo, tam kam ho vede geometrie, v takovem polomeru ktery je dany naklonem-rozlozenim sil,.. pokud zmenis naklon zmenou plohy teziste, k zadnemu utazeni nedojde a naklon se taky zmeni.. naprosto jednoduchy, zadna trajektorie, zadny stopy kol, jen jednoducha rovnovaha sil

(reakce na) Rychlost náklonu

7.5.2018 v 14:00 | Nahoru | #248
kerut> pokud změníš náklon, i jenom pohybem těla (těžiště), ať již z náklonu nebo kolmé pozice, vždy dojde k pohybu řídítek, tudíž změně trajektorie.
Dojde ke zmenšení poloměru zatáčení (utažení zatáčky) v případě, že přidáš náklon.
K narovnání dojde v případě, že náklon ubereš.

Přivedl jsi mě zase o kousek dále, za to Ti děkuju, ale chybí Ti vědomí o skutečném chování motorky v reálném provozu, přestože teoreticky máš dost načteno.
Až/pokud se někdy dostaneš k tomu se věnovat i praktické části výuky, můžeme pokračovat. Do té doby se měj.

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

7.5.2018 v 23:17 | Nahoru | #249
Ty voe, se divím, že vůbec vyberu zatáčku Chci rychle vlevo, zatlačím od sebe levé řidítko nebo chcete-li trochu přitáhnu k sobě pravé řidítko a mašina jde do náklonu vlevo, to samý když chci doprava jen naopak, žádná věda. Prostě krk řízení je jakoby páka daná jejím úhlem a tou pákou vychýlíme pohybem vlevo rám a tedy i zadní kolo doprava, funguje to i opačně, vychýlíme prdel vpravo (přenesu váhu) a řidítka jdou prvotně doleva, pokud nejsem tedy Arnold v křečí a umožníme jim ten pohyb, a jedu vpravo. Nejrychlejší kombinace je právě zkoordinovat pohyb řidítek a přenesení váhy těla, takže chci doprava, váha jde napravo a řidítkama dám impuls nalevo a už frčím v pravém náklonu... Čím delší/větší impuls kontra tím větší náklon nebo dobrá držka či highsider Chce to jezdit a natrénovat, pak to jde samo...

Naposledy editováno 07.05.2018 23:19:46

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

8.5.2018 v 00:03 | Nahoru | #250
a kontrolni otazka - kdyz jim ten pohyb neumoznis ? ....tak stejne pojedes tam kam jsi strcil ten zadek, jen s tou (zbytecnou Arnoldovskou) kreci.. a o tom prave diskutujem, motorka(kolo, SNB, brusle, lyze, skate,..) nepojede za kolem ale proste tam kam se nakloni

treba na slapacim kole zatacim tak ze vubec nic nikam neridim, proste to jede rovne a ja (telo) jdu do te zatacky jako prvni, kolo si pak za riditka jakoby "navedu za sebou".. na motorce to samozrejme moc nejde protoze je tezka a chce jet furt rovne (navic nejak vic blbnuti s vysedavanim si na pujceny/cizi moto nedovolim,preci jen co kdyby ..parkrat jsem si zkusil opatrne posunout prdel, ale mam uctu k pujcenym vecem.. ) tak si bez vlastniho telocviku a hezky v sede pomuzu tim ze si naopak navedu ji riditkama smerem ven od sebe ze zatacky, cimz se taky nakloni tam kam chci a dal je to uplne stejny, na motoérce, na kole, na prkne, cim vic se nekam naklonim tim mensi polomer zatocim

E: ..jinak k tomu skladani/vysednuti, aniz bych to daval tak predpokladam ze kombinaci obojiho popsaneho to nebude (az na to prijde) az tak zasadni problem, jasne ze je to trosku o respektu ale to je spousta veci (sjet na inlajnech schody, vyvzat se na spagat pod vysokym viaduktem..) a ten pohyb + takova ta luxusni stabilita/jistota/hmotnost motorky k tomu naopak vylozene svadi, ..tezsi bude spis naucit se poradne brzdit (jako skutecne ostre brzdit, ne "pribrzdovat") cimz urcite zacnu

Naposledy editováno 08.05.2018 01:17:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

8.5.2018 v 06:50 | Nahoru | #251
dewwil> Zkoušíš převzít štafetu, jo?

Hodně štěstí.

(reakce na) Rychlost náklonu

8.5.2018 v 08:54 | Nahoru | #252
Krejza> nee, jen nevím proč se lidi brání pochopit jak to funguje. Dle mě si na to musí každý přijít sám. Nekecat na fóru, sednout na mašinu a jít jezdit, nejlíp někam na letiště a tam to zkusit co ta motorka pod prdelí dělá, když udělám to či ono. Hlavně před zatáčkou v provozu nepřemejšlet jak to na tom fóru psali Nejlepší na pochopení je, když je moto předkem třeba zavěšená na laně cca 5 cm nad zemí a zkusíš zatočit vlevo, prostě zbytek moto jde doprava a ještě cítíš v rukou tu páku krku řízení, kterou působíš na rám...

Rychlost náklonu

8.5.2018 v 09:43 | Nahoru | #253
Ještě se nikomu nepodařilo rozbít atom zatáčení?

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

8.5.2018 v 10:10 | Nahoru | #254
Já tomu pořád nějak nerozumím

(reakce na) Rychlost náklonu

8.5.2018 v 10:35 | Nahoru | #255

P_B píše: Já tomu pořád nějak nerozumím



To nevadí, hlavně že nakonec zatočíš, když musíš

Rychlost náklonu

8.5.2018 v 11:00 | Nahoru | #256
na netu jsem kdysi viděl pokus, kdy na jízdním kole svařili hlavu řízení, že nešlo hnout řidítky. Mohli se naklánět, jak chtěli, ale nezatočilo to ani o kousek, každý na tom hodil tlamu, když se naklonil a kolo jelo stále rovně. Tolik k tomu řízení náklonem, když se v křeči neumožní řidítkům pohyb. Ostatně těch pár případů, kdy se někomu kousl tlumič řízení a rozhodně nepokračoval v jízdě jako by nic, také o něčem vypovídá.

(reakce na) Rychlost náklonu

8.5.2018 v 11:04 | Nahoru | #257

kerut píše: treba na slapacim kole zatacim tak ze vubec nic nikam neridim, proste to jede rovne a ja (telo) jdu do te zatacky jako prvni, kolo si pak za riditka jakoby "navedu za sebou"..



jen pro zajímavost, netřeba z toho dělat nějaký závěry, na mtb pro jízdu v terénu a klopenkách je tahle technika špatně :) Tam se to láme řídítkama od sebe a tělo zůstává nebo jde na druhou stranu.

Rychlost náklonu

8.5.2018 v 11:54 | Nahoru | #258
Stev> jj tomu i verim, bike se chova trochu jinak, ridi trochu jinak (a hlavne moc nejede..), ani nerikam ze to delam spravne, nicmene funguje to.. k hejbani riditkama bych musel predne prestat slapat,sednout si a dat ruce jinak nez bejt o ne zhora oprenej, a druhak to i ve dvacitce reaguje prilis prudce, udelat to ve ctyriciti tak misto zatacky letim hubou na zem a to mam 30 ne nejaky tenoucky silnicni mrdky foukany na 8atm co klouzou i na rovine.. (kolo holt neni motorka, je lehky, vratky, bez slapani nejede vubec a ani s tim to neni moc slavny.. ale to si nechme jinam.. )

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

8.5.2018 v 12:01 | Nahoru | #259
Kerut: jak rika Stev na kole skladam kolo pod sebe, to same na MX a na SM a asi to jezdi rychleji nez ty na kole :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

8.5.2018 v 12:04 | Nahoru | #260
assassin> po rovine pri slapani, nebo z kopce ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

8.5.2018 v 12:17 | Nahoru | #261

kerut píše: assassin> po rovine pri slapani, nebo z kopce ?



No na MX a na SM i do kopce - myslel jsem, ze je jasne o cem pisu u te rychlosti :)

Pritom to neni dane geometrii - protoze nekdo jezdi na SM takhle a nekdo stejne jak na silnicni moto - ze vyseda

(reakce na) Rychlost náklonu

8.5.2018 v 12:20 | Nahoru | #262

kerut píše: assassin> po rovine pri slapani, nebo z kopce ?



To je uplne jedno, abych si to zazil tak lamu kolo pod sebe skoro vsude, a ono to taky zataci. V terenu s ostrejma zatackama a nizsi prilnavosti ale tvoje technika nefunguje.

(reakce na) Rychlost náklonu

8.5.2018 v 12:26 | Nahoru | #263
assassin> jo MX, jasny, spim a nectu, sorac.. no ale to je furt motorka, uplne jinej posez, uplne jiny drzeni riditek, ani na ty silnici "nelezis" stejne, ses zabalenej kolem nadrze ale ruce mas vicemene vodorovne, lokty u nadrze ne u plexi zejo.. to se fakt neda srovnat.. si vem kolo snaz se ho udrzet v rychlosti a sedet jako na motorce, to nejde kdyz ses v tu chvili motor TY motorku si nedokazu predstavit ze bych uridil "za paky" na kole naopak nejsem schopnej rozume jet (delsi dobu hamtat) s rovnejma riditkama.. na motorce se muzes soustredit na rizeni, na kole dres fous pod hranou ANP a snazis se to pod sebou navadet cestou nejmensiho odporu, tam kde na motorce do zatacky brzdit abych se tam vubecnejak vesel, na kole muzu drit jak chci a tech stejnejch 50 tam stejne nepojedu...

E: Stev, pokud myslis nejaky sjezdy s utazenejma zatackama dejme tomu do 5m polomeru tak pak jo, ale tam uz zas vetsinou do zatacky neslapes a tudiz muzes ridit ..ale je fakt ze kdyz si to tak uvedomuju tak v utazenejsich zatackach i na asfaltu se taky zvedam ze sedla, mel jsem za to ze to delam jen abych mohl za ni "prislapnout" ale ono to je to spis intuitivne/podvedome abych vubec zatocil (tak jak jsem zvyklej..) hmm, zjimavy veci vyplynou kdyz se nad tim clovek hloubeji zamysli..

Naposledy editováno 08.05.2018 12:35:26

Rychlost náklonu

8.5.2018 v 15:45 | Nahoru | #264
Kerut: ta MX - respektive SM motorka je zajimavej model, protoze jsou dva způsoby jak lidi jezdi, jeden uplne stejnej jako na silnicni moto, vysedlej a na koleno (odsud tak na ostrým motardu jezdi treba PetrS) a nebo MX styl, kdy skladas motorku pod sebe a sam sedíš skoro kolmo k silnici.

Rychlost náklonu

8.5.2018 v 18:37 | Nahoru | #265
Tady si vážně někdo myslel, že jde motorku řídit jen řidítky ? Resp. že se zavařenýma řidítkama byste jeli dál jakobynic kdybyste řídili jen říditkama ?

A ano, kolo a supersport jsou úplně stejné co se mechaniky jízdy týče.

2 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

8.5.2018 v 19:06 | Nahoru | #266
proc byste proboha furt vsichni zavariovali ten krk rizeni ?

Assassin> ted nerozumim, vsak to prece potvrzuje ze to v obou pripadech zataci na tu stranu kam se posune teziste, a nijak to neobhajuje pohyb predniho kola pri vzniku toho zataceni, srovnavat kolo s moto co do techniky jizdy proste nejde, nicmene zatacku jedou na tom samym principu (stejne jako treba jako kutalejici se obruc) oboje,.. to je furt dokola tohleto..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

8.5.2018 v 19:08 | Nahoru | #267
kerut> Bych to 4kilo letos dodělal jestli na to máš kapacitu a spoustu věcí Ti pak přijde ze je to jasny....krom toho pak většinu prispevujicich můžeš i videt v akci

(reakce na) Rychlost náklonu

8.5.2018 v 20:22 | Nahoru | #268
Gahan37> tak videt je muzu i bez motorky prece ze riditka pri prenosu vahy prekmitnou opacne nepotrebuju videt, to vim, ovsem ze pricinou jejich pohybu neni snaha motorky si sama zakontrovat (coz je blbost) nybrz geometrie zaveseni predniho evidetne nestaci videt, k tomu aby mel clovek doktorat z mechaniky
jinac do konce roku musim, to je deadline.. v breznu hrozi tvrdej brexit, ono je to prakticky na 99% pripraveny, ted jeste cekam zkousel jsem jednu "spinavou fintu" (napsal jsem si o udaje s prislusnou citaci EU smerinice primo do Hondy europe, a pokud neodpovi zkusim jeste primo co. japan ltd. ) ted kveten cerven straslive nabito, pak pred letem to bude snad trosku volnejsi, ale spis uplne na podzim (znas to ono to vypada slozim predek pres zimu, a uz je kveten a teprve ted je to hotovy..) ...mezitim jeste najit STK kde nebudou moc brblat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

8.5.2018 v 22:29 | Nahoru | #269

kerut píše: proc byste proboha furt vsichni zavariovali ten krk rizeni ?

Assassin> ted nerozumim, vsak to prece potvrzuje ze to v obou pripadech zataci na tu stranu kam se posune teziste, a nijak to neobhajuje pohyb predniho kola pri vzniku toho zataceni, srovnavat kolo s moto co do techniky jizdy proste nejde, nicmene zatacku jedou na tom samym principu (stejne jako treba jako kutalejici se obruc) oboje,.. to je furt dokola tohleto..



ja tvrdim, ze technika jizdy je stejna, respektive, ze se na stejne motorce da jezdit X ruznyma technikama.
nove teorie do mechaniky prujezdu zatackou u jednostopeho vozidla se mi vnaset nechce. takze to neresim. prijde mi ze tam je vse jasne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

8.5.2018 v 22:46 | Nahoru | #270
assassin> jasne, ja jen moc nechapu to lamani kola "pod sebe", jako na design ? Stev psal predpokladam o nejakym singletracku (psal utazeny zatacky) tam to jeste chapu, ale jinak obecne je prece logicky vyhodnejsi mit kolo vic rovne k asfaltu a sebe vic vedle nej nez naopak.. tu nohu z hora kolem/pres ram strcim nejak vzdycky ale nedovedu si moc predstavit jak naopak strkas tu dolni nohu nekam pod kolo, to je anatomicky defakto nemozny, nemluve o tom ze tak jako tak musis pri takove technice davno skrtat pedalem o zem..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 5 Dnes v 19:14 pepe100
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist