Pokud změníš těžiště na zadní stavbě, stejně dojde k vychýlení předního kola a to, díky tomu, že pořád má na sobě nějakou váhu, setrvačnost, tak zároveň vzniká moment i tam a tam spolupůsobí k pohybu na zadní stavbě. Proto je ta trajektorie důležitá.
Jinak celou dobu říkám, že je jedno, kde ten pohyb provedeš, výsledný pohyb motorky a efekt je stejný.
Rozdíly pak jsou v různé rychlosti jízdy, rychlosti zatočení - velikosti vychýlení, atd.
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
E: a na SS to pěkně jezdil Garry Mccoy
Naposledy editováno 06.05.2018 19:10:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
hele jediny co k tomu muzu napsat je ze je to naprosto jednoduchy a obracene to funguje jen a prave proto ze ta zatacka na moto nefunguje rejdem (jako u auta.. ono rejdove zataceni se da a urcitych okolnosti pouzit i u motorky ale to ted vynechame..) nybrz naklonem, tedy trajektorie netrajektorie, vse tu jde pres tu setrvacnou odstredivou silu..
v aute kdyz vic otocis volantem, utahnes zatacku(trajektorii kol), a polomer zataceni se skutecne zmensi.. Na motorce otocis vic riditky, taky se utahne polomer zataceni, jenze se tim zvetsi odstrediva sila, a motorku to (uplne presne opacne nez u auta) narovna a vynese vic ven - nic vic, nic min
E: viz dole - tyvole stodevadesatko, sranda musi bejt a smrti je treba se vysmivat do xichtu, ale tohle uz je moc
Naposledy editováno 07.05.2018 04:01:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
kerut píše: v aute kdyz vic otocis volantem, utahnes zatacku(trajektorii kol), a polomer zataceni se skutecne zmensi.. Na motorce otocis vic riditky, taky se utahne polomer zataceni, jenze se tim zvetsi odstrediva sila, a motorku to (uplne presne opacne nez u auta) narovna a vynese vic ven - nic vic, nic min
Tak tady jsi úplně mimo.
Ve chvíli, kdy utáhneš poloměr, už jsi zase proběhl přes obě fáze zatočení, náklon jsi zvětšil a tím vyrovnal síly a pokračuješ v zatáčce.
Opačný případ je ji zvednout, v tom případě fáze zatočení proběhnou, ale s opačnými směry, a tím ale vůbec neutáhneš poloměr, přesně naopak.
Ještě je tu případ v nízkých rychlostech, kdy jako pilot jsi schopen přeprat ostatní síly a tak "vyřadit" první fázi zatočení a narvat řídítka do dorazu. Tam pak záleží na velikosti dorazů (úhlu otočení řídítek). DRZ se mi si sice v max. dorazu staví, ale to zase kompenzuji náklonem. CB-1 s pocitově podobným úhlem se nestaví.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Dojde ke zmenšení poloměru zatáčení (utažení zatáčky) v případě, že přidáš náklon.
K narovnání dojde v případě, že náklon ubereš.
Přivedl jsi mě zase o kousek dále, za to Ti děkuju, ale chybí Ti vědomí o skutečném chování motorky v reálném provozu, přestože teoreticky máš dost načteno.
Až/pokud se někdy dostaneš k tomu se věnovat i praktické části výuky, můžeme pokračovat. Do té doby se měj.
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
Naposledy editováno 07.05.2018 23:19:46
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
treba na slapacim kole zatacim tak ze vubec nic nikam neridim, proste to jede rovne a ja (telo) jdu do te zatacky jako prvni, kolo si pak za riditka jakoby "navedu za sebou".. na motorce to samozrejme moc nejde protoze je tezka a chce jet furt rovne (navic nejak vic blbnuti s vysedavanim si na pujceny/cizi moto nedovolim,preci jen co kdyby ..parkrat jsem si zkusil opatrne posunout prdel, ale mam uctu k pujcenym vecem.. ) tak si bez vlastniho telocviku a hezky v sede pomuzu tim ze si naopak navedu ji riditkama smerem ven od sebe ze zatacky, cimz se taky nakloni tam kam chci a dal je to uplne stejny, na motoérce, na kole, na prkne, cim vic se nekam naklonim tim mensi polomer zatocim
E: ..jinak k tomu skladani/vysednuti, aniz bych to daval tak predpokladam ze kombinaci obojiho popsaneho to nebude (az na to prijde) az tak zasadni problem, jasne ze je to trosku o respektu ale to je spousta veci (sjet na inlajnech schody, vyvzat se na spagat pod vysokym viaduktem..) a ten pohyb + takova ta luxusni stabilita/jistota/hmotnost motorky k tomu naopak vylozene svadi, ..tezsi bude spis naucit se poradne brzdit (jako skutecne ostre brzdit, ne "pribrzdovat") cimz urcite zacnu
Naposledy editováno 08.05.2018 01:17:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Hodně štěstí.
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
kerut píše: treba na slapacim kole zatacim tak ze vubec nic nikam neridim, proste to jede rovne a ja (telo) jdu do te zatacky jako prvni, kolo si pak za riditka jakoby "navedu za sebou"..
jen pro zajímavost, netřeba z toho dělat nějaký závěry, na mtb pro jízdu v terénu a klopenkách je tahle technika špatně :) Tam se to láme řídítkama od sebe a tělo zůstává nebo jde na druhou stranu.
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
kerut píše: assassin> po rovine pri slapani, nebo z kopce ?
No na MX a na SM i do kopce - myslel jsem, ze je jasne o cem pisu u te rychlosti :)
Pritom to neni dane geometrii - protoze nekdo jezdi na SM takhle a nekdo stejne jak na silnicni moto - ze vyseda
E: Stev, pokud myslis nejaky sjezdy s utazenejma zatackama dejme tomu do 5m polomeru tak pak jo, ale tam uz zas vetsinou do zatacky neslapes a tudiz muzes ridit ..ale je fakt ze kdyz si to tak uvedomuju tak v utazenejsich zatackach i na asfaltu se taky zvedam ze sedla, mel jsem za to ze to delam jen abych mohl za ni "prislapnout" ale ono to je to spis intuitivne/podvedome abych vubec zatocil (tak jak jsem zvyklej..) hmm, zjimavy veci vyplynou kdyz se nad tim clovek hloubeji zamysli..
Naposledy editováno 08.05.2018 12:35:26
2 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
Assassin> ted nerozumim, vsak to prece potvrzuje ze to v obou pripadech zataci na tu stranu kam se posune teziste, a nijak to neobhajuje pohyb predniho kola pri vzniku toho zataceni, srovnavat kolo s moto co do techniky jizdy proste nejde, nicmene zatacku jedou na tom samym principu (stejne jako treba jako kutalejici se obruc) oboje,.. to je furt dokola tohleto..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
jinac do konce roku musim, to je deadline.. v breznu hrozi tvrdej brexit, ono je to prakticky na 99% pripraveny, ted jeste cekam zkousel jsem jednu "spinavou fintu" (napsal jsem si o udaje s prislusnou citaci EU smerinice primo do Hondy europe, a pokud neodpovi zkusim jeste primo co. japan ltd. ) ted kveten cerven straslive nabito, pak pred letem to bude snad trosku volnejsi, ale spis uplne na podzim (znas to ono to vypada slozim predek pres zimu, a uz je kveten a teprve ted je to hotovy..) ...mezitim jeste najit STK kde nebudou moc brblat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
kerut píše: proc byste proboha furt vsichni zavariovali ten krk rizeni ?
Assassin> ted nerozumim, vsak to prece potvrzuje ze to v obou pripadech zataci na tu stranu kam se posune teziste, a nijak to neobhajuje pohyb predniho kola pri vzniku toho zataceni, srovnavat kolo s moto co do techniky jizdy proste nejde, nicmene zatacku jedou na tom samym principu (stejne jako treba jako kutalejici se obruc) oboje,.. to je furt dokola tohleto..
ja tvrdim, ze technika jizdy je stejna, respektive, ze se na stejne motorce da jezdit X ruznyma technikama.
nove teorie do mechaniky prujezdu zatackou u jednostopeho vozidla se mi vnaset nechce. takze to neresim. prijde mi ze tam je vse jasne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 5 | Dnes v 19:14 pepe100 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S | dinosaurus | 3 | 24.3.2024 v 07:59 jardad |
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 24 | 7.3.2024 v 12:34 Redguy |