globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rychlost náklonu
21.4.2018 v 03:01
Zdravím kamarádi přišel jsem konečně na svojí chybu a jsou zatáčky co se týče "jízdy na koleno". Mám problém se samostatným nakláněním motorky, aspoň si to teda myslím Můj postup zatáčky : tělo, brzda, náklon, plyn. Problém je u mě ale v samostatným náklonu a rád bych se zde tedy zeptal na pár rad Měla by se podle vás motorka naklonit do zatáčky rychle? Nejspíš to bude mým strachem, ale začínám zatáčku brzo a tak pomalu nakláním motorku poměrně velkou část zatáčky. Viděl jsem ale u většiny jezdců spíš, že do zatáčky jdou později a motorku rychle "shodí" do náklonu. Zde je pravděpodobně můj problém. Mám pravděpodobně strach z toho vyvinout na řídítka takovej tlak, aby se motorka do náklonu položila rychle. Proto radši vždy volím pomalu naklánět motorku do zatáčky. Výsledek je ale takovej, že s mým SVčkem jako dvouválem ztratím drtivou většinu rychlosti v zatáčce kvůli brždění motoru. Rád bych, aby mi někdo aspoň trošku popsal a přiblížil "sílu tlaku", jaká je potřeba vyvinout. Pár lidí,kterých jsem se ptal to doslova popisují jako rychle trhnutí řídítkama, ale to mi nepřijde správně. Díky za případné rady kluci
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 10
Následující

Rychlost náklonu

21.4.2018 v 06:12 | Nahoru | #1
Tím trhnutim mají na mysli pravděpodobně tzv kontra. pro rychle sklopení motorky to funguje

Naposledy editováno 21.04.2018 06:12:52

Rychlost náklonu

21.4.2018 v 06:14 | Nahoru | #2
Na nějaký trhání motorkou, či zběsilé pohyby v zatáčce bych se vykašlal, prudké změny v zatáčce nekončí moc dobře...

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

21.4.2018 v 06:56 | Nahoru | #3
Dve opovedi a kazda presne na druhe strane spektra

Koukni na twist of wrist, tam je presne vysvetleno to na co se ptas. Tedy jak rychle sklopit motorku. Kdy jo, kdy ne. Ve ktere casti pred zatackou sklapet atd.

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

21.4.2018 v 07:39 | Nahoru | #4
Zatacet je treba "pozde" a rychle. Takze ve vetsich rychlostech se za to opravdu bere silou, az tak, ze se zapres nohou o protejsi stupackou. Pokud u toho (moc) nebrzdis, tak se to neutrhne. Ony ty riditka zase kladou v rychlosti odpor, spis se muze stat, ze ten naklon prezenes a pak to budes zase brzo rovnat. Ale to vychytas casem Kdyz to dlouho pokladas, tak mas pak, tu zatacku zbytecne prudkou, potrebujes se co nejdele drzet na vnejsku zatacky.

Naposledy editováno 21.04.2018 07:48:21

2 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

21.4.2018 v 08:28 | Nahoru | #5
Zatáčet můžeš jen v náklonu - takže když chceš projet pravidelný oblouk konstantní rychlostí, tak musíš motorku v okamžiku zahájení zatáčení při správný rychlosti (mít tedy už dobržděno na vhodnou rychlost) rychle položit do potřebnýho náklonu pohybem řidítek kontra - tedy protisměrem zatáčky - tím ti vyjede spodek motorky ve směru ven ze zatáčky a celá mašina se vlastně nakloní do zatáčky (jakoby podsekneš mašinu) a následně hned zatočíš do zatáčky a držíš oblouk a rychlost - takže vlastně trochu i přidáš, jak se zmenšil obvod kola při náklonu). Postupně motorku pokládat do zatáčky je špatně - musíš zbytečně zpomalovat a hrozí, že zatáčku nestihneš včas dost "utáhnout" a vyletíš/vyjedeš ven (nebo do protisměru), k tomu se ještě musíš věnovat úpravě rychlosti - tedy zpomalovat se vzrůstajícím náklonem a utahováním oblouku - což je pro začátečníka dost činností najednou - nějaký brždění v zatáčce a p. bych řešil až po zvládnutí vykroužení plynulýho oblouku konstantní rychlostí..
Takže pro začátek takový trochu kostrbatý: Zabrzdit na rychlost průjezdu - těsně před začátkem zatáčky to "rychle" kontra položit do potřebnýho náklonu a zároveň přesunout těžiště těla dovnitř zatáčky - na začátku zatáčky hned zatočit a držet to natočení a zároveň držet rychlost trochou plynu a na konci se plynem a přesunem těžiště těla zas narovnat. Spíš bys měl naopak při učení najet do zatáčky trošku pomaleji než je třeba, nastavit si náklon a směr a postupně zrychlovat v zatáčce - protože teď děláš pravej opak - postupně brzdíš (motorem), nebo nechtěně zpomaluješ a až pak klopíš a nastavuješ/upravuješ směr celou dobu průjezdu zatáčkou. Když si najdeš dlouhou (třeba 180 stupňů) rychlou zatáčku, tak ji musíš projet jak když sedíš prdelí na řetízkovým kolotoči... - jen se vezeš a nic nemusíš upravovat, jen ladíš plyn.

Rychlost náklonu

21.4.2018 v 09:06 | Nahoru | #6
A hlavně to chce jezdit jezdit a jezdit

(reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 09:58 | Nahoru | #7
charlie.vtx1800> to je právě to do zatáčky najedu ve 140, protože tu nemáme moc ostré a už vím jak do nich ale než doklopím moto, tak tam je 100 ani nemrknu a už mě to psk nenutí do naklonu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 10:04 | Nahoru | #8
SVSkritek> teď jen pro mě, protože jsem trošku mimo dneska když tahám za pravý řídítko do levotočivé, tak mám mít zapřenou nohu na právě nebo levé stupačce?

(reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 10:05 | Nahoru | #9
zelva0007> dokoukal jsem to už několikrát, právě ladím už jen to, co mi nejde a tak se ptám na rady

(reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 10:30 | Nahoru | #10
Whiefull> tak pravděpodobně do tý na kterou stranu přenášíš váhu ale myslím že na stupačku není potřeba tlačit. Asi to je každýho věc kdo jak se co naučí a zažije někdo zase tlačí vrchni koleno do nádrže a kombinovat oboje taky lze

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 10:43 | Nahoru | #11

Whiefull píše: SVSkritek> teď jen pro mě, protože jsem trošku mimo dneska když tahám za pravý řídítko do levotočivé, tak mám mít zapřenou nohu na právě nebo levé stupačce?


No spis je to mysleno tak, ze kdyz mas levotocivou, tak si vysednes doleva, leve koleno spis davas k zemi a druhym kolenem jses opredenj o nadrz a muzes si pomoci od prave nohy, protoze ta je zaprena o stupacku, jak se musis drzet proti nadrzi. Do riditka zatlacis, spis nez ze bys ho pritahoval. Ale to jde hlavne o rychlosti, kdy jedes do zatacky blizicise maximalce SV650 S

Tlacit do leve stupacky neni dulezite, to nema velky efekt.

Jinak ve starsi Twist of the wrist II knize, je popsano, ze jeden jezdec riditka v 70tych letech na zavodech ohl, tim jak rychle zatacel a tlacil tak do nich..



Naposledy editováno 21.04.2018 12:30:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 10:59 | Nahoru | #12
SVSkritek> pozici těla mám tak nějak vychytanou, strávil jsem nad tím nějakej čas na zadním stojanu a potom i na cestách jsem stabilní a jsem v klidu ale horší je to s tim začátkem zatáčky s mojí váhou 60 kg je to taky někdy zábava

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 11:03 | Nahoru | #13

Whiefull píše: SVSkritek> pozici těla mám tak nějak vychytanou, strávil jsem nad tím nějakej čas na zadním stojanu a potom i na cestách jsem stabilní a jsem v klidu ale horší je to s tim začátkem zatáčky s mojí váhou 60 kg je to taky někdy zábava


Hele, ja nevazim o moc vic, a zatacky davam v poho i s holkama (ve dvou). Je to fakt o tom byt v klidu a vedet co delas no.

Proste si najdi vstupni bod pred zatackou, na vnejsi strane, k nemu brzdi, pak brzdu pust, pred vrcholem zatacky, rychle to sklop, zacni pomalu pridavat (cim dale vidis pres svodila/okraj tim vic se to otevira, nebo naopak zavira) a koukej na vyjezd, to je skoro cely.,

Naposledy editováno 21.04.2018 11:06:17

(reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 11:13 | Nahoru | #14
SVSkritek> kromě toho rychlého sklopení to mám celkem v klidu tak už jem vychytat tohle. Ale pokud je to dvojitá zatáčka, tak to umím teda klopit rychle ale jakmile je jen jedna, tak jsem s naklonem pomalej

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

21.4.2018 v 11:31 | Nahoru | #15
Já pořád nechápu, jak pomalej? Kouknu na zatáčku jak vypadá a podle toho ji jedu... Čím jedu rychleji, tak musím začít dřív klopit... Výběru si stopu. Nemůžu jezdit zatáčku na kolínko, když na to není rádius nebo rychlost...

2 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

21.4.2018 v 12:18 | Nahoru | #16
pokud jsi v naklonu musis drzet konstantni rychlost.Nesmis brzdit ani pridavat plyn.

(reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 12:24 | Nahoru | #17

awaxcs píše: pokud jsi v naklonu musis drzet konstantni rychlost.Nesmis brzdit ani pridavat plyn.


JJ, zvlast s tim plynem, top kravina . Normalne se pak jezdi tak ze vzdy brzdis, nebo pridavas, mimo maximalni naklon (i tam mas plyn pootevreny)...

Naposledy editováno 21.04.2018 12:24:43

(reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 12:25 | Nahoru | #18
awaxcs> Bullshit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 14:16 | Nahoru | #19
lopata75> vstup do zatáčky mi trvá a ztrácím tím rychlost

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

21.4.2018 v 14:32 | Nahoru | #20
Asi na mne moc vysokej level. Jsou zatáčky, kde se vůbec nebrzdi. Pak takový, kde úpravim rychlost před zatáčkou a pak to tam pošlu téměř stejně jako v prvním případě... Plynulost je pro mne rychlejší, než dobrzdovat na poslední chvíli a mít toho plný brejle... I na okruhu jsem měl lepší časy s plynulou jízdou se soustředěním na čistou stopu...

Rychlost náklonu

21.4.2018 v 15:24 | Nahoru | #21
Sedni na to svoje esvéčko a mazej jezdit! tady se nic nenaučíš!!

Rychlost náklonu

21.4.2018 v 15:42 | Nahoru | #22
Do zatačky jezdíš 140 tak neřěs co a jak. :) Teorie je nejaka, vsichni ji znaji, ale stejne te nevytrhne. Proste jezdi.

Rychlost náklonu

21.4.2018 v 15:43 | Nahoru | #23
A hlavně si nafoukni správně gumy a pokud jsou v háji, kup nové a uvidíš, jak se ti bude klopit...

Rychlost náklonu

21.4.2018 v 16:01 | Nahoru | #24
Jak píše želva0007 - You Tube - Twist of the Wrist ll - bible zatáčení.

Naposledy editováno 21.04.2018 16:03:52

Rychlost náklonu

21.4.2018 v 16:08 | Nahoru | #25
Pro začátek si hlavně potřebuješ určit rychlost jakou chceš zatáčku projet, body do kdy chceš brzdit, kde chceš začít s náklonem a kde motorku rovnat. Náklon pak přijde sám podle těhle vstupů. Na koleno je ta rychlost projetí dost veliká pokud ten průjezd má za něco stát, na silnici je to dost za hranicí rozumu. Lepší to zkoušet na malym nebo velkym okruhu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 16:57 | Nahoru | #26

Whiefull píše: lopata75> vstup do zatáčky mi trvá a ztrácím tím rychlost


Jakej vstup furt?
1. Je přede mnou zatáčka, brzdím, vysedám.
2. Přestávám brzdit, jdu do náklonu kontra řízením.
3. Před apexem už přidávám plyn, náklon maximální.
4. Vyjíždím ze zatáčky, rovnám tělo i motorku, přidávám.

Dyť kurva kontra řízením je ta motorka neuvěřitelně ovladatelná a reaguje okamžitě na jakýkoli sebemenší podnět. A vůbec, pokud jsi Twist of wrist viděl už několikrát, jdi jezdit s někým kdo to umí a on už ti ukáže stopu a co a jak.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 17:53 | Nahoru | #27

Krovak píše: Jakej vstup furt?
1. Je přede mnou zatáčka, brzdím, vysedám.
2. Přestávám brzdit, jdu do náklonu kontra řízením.
3. Před apexem už přidávám plyn, náklon maximální.
4. Vyjíždím ze zatáčky, rovnám tělo i motorku, přidávám.

Dyť kurva kontra řízením je ta motorka neuvěřitelně ovladatelná a reaguje okamžitě na jakýkoli sebemenší podnět. A vůbec, pokud jsi Twist of wrist viděl už několikrát, jdi jezdit s někým kdo to umí a on už ti ukáže stopu a co a jak.



1. Kdyz uz vysedat tak pred brzdenim
2. Zacatek naklonu se nemusi rovnat konec brzdeni, spis je lepsi bejt na brzde do doby nez zacnu pridavat plyn
3. Pokud mas pred apexem max naklon a pridavas plyn tak sis apex posunul do tohodle bodu
4. Telo rovnat az kdyz je motorka rovne, a zaroven pokud motorku jen nekorigujes at se nerovna moc rychle, tak davas malo plynu nebo pozde

Diskuze na internetu jsou fajn

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 18:43 | Nahoru | #28

lopata75 píše: Asi na mne moc vysokej level. Jsou zatáčky, kde se vůbec nebrzdi. Pak takový, kde úpravim rychlost před zatáčkou a pak to tam pošlu téměř stejně jako v prvním případě... Plynulost je pro mne rychlejší, než dobrzdovat na poslední chvíli a mít toho plný brejle... I na okruhu jsem měl lepší časy s plynulou jízdou se soustředěním na čistou stopu...


Prave ze trailbreakingem si krasne doladis rychlost najezdu, lepe nez to odhadovat daleko pred zatackou.



Naposledy editováno 21.04.2018 18:44:22

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

21.4.2018 v 19:24 | Nahoru | #29
Pomalejš do zatáčky a rychle ven. Praxe, řítím se do zatáčky už na brzdách, začínám přenášet váhu dovnitř zatáčky, přestávám brzdit, do náklonu a přidávám a jsem venku že zatáčky. Základ je odbrzdit už před zatáčkou a v ní už jen utahovat náklon a plynule přidávat, žádná brzda, decelerace a hlavně vše dělat plynule... Příjde to samo, chce to jen jezdit... Jo a hlavně čumět dál před sebe ne 5 metrů před motorku, kam čumím tam jedu, takže koukej furt dál od sebe na silnici, hlavně se nefixuj na stromy a jiné překážky nebo je trefíš...

Naposledy editováno 21.04.2018 19:27:02

(reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 19:32 | Nahoru | #30
dewwil> koukám daleko před sebe, to mám zmáknutý
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 10
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy
Vodítko řetézu mimo osu řetézu [1, 2, 3] Suzuki SV 650S motodiag 86 8.2.2024 v 12:33 MartasUS
volnoběh/motor Suzuki SV 650S Barvajs3 4 8.12.2023 v 07:29 kokoška.

TOPlist