globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98
18.4.2018 v 18:58
Ahoj, mám dotaz, protože 100 lidí,100 názorů
U mé ducati monster 600 z r. 1999 je předepsaný benzín natural 98. Ten je ale poslední dobou těžko k dostání a já nevím, jak u takto staré motorky vybrat ideální náhradu?
Beru to tak, že u novější moto se o to postará počítač, ale co tady u této?
Díky za tipy
Předchozí
1 2 3
Následující

Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

18.4.2018 v 19:05 | Nahoru | #1
Jako že počítač tam tie chýbajúce oktány dogeneruje? Vôbec to nerieš a v kľude natankuj 95, nič sa tomu nestane, vlastne ani ty ani moto nepozná rozdiel.

Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

18.4.2018 v 19:15 | Nahoru | #2
Já když natankuji 95,98 nebo 100, tak můj počítač pozná hovno. možná je polámanej

Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

18.4.2018 v 19:23 | Nahoru | #3
Když natankuji 100 tak můj počítač to skrz bankovní účet pozná jináč myslím že je to jedno

Naposledy editováno 18.04.2018 19:24:40

Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

18.4.2018 v 19:51 | Nahoru | #4
LordB: 100, neobsahuje tu biosračku. moje Guzzi z roku 1986 má taky předepsaný 98, leju tam ÖMV 100 maxmottion a no problém.

Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

18.4.2018 v 19:59 | Nahoru | #5
Hele a na co jsi jezdil do teď? Pokud pri jízdě nepoznáš rozdíl mezi 95 a 100 tak je to šumafuk, a je zbytečné tam cpát tu 100.

1 reakcí na tento příspěvek Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

18.4.2018 v 20:28 | Nahoru | #6
Já když jsem do 650 deauvillky vzal 100, tak jela hůř a i víc žrala, u fj 1200 to bylo jedno, ta by jela i na naftu a teď do smrka liju co je (ale ne z no-name benzínek, tankuju jen benzina nebo euro oil) a nepoznám rozdíl.. tak si vyber..

Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

18.4.2018 v 20:29 | Nahoru | #7
A přitom je to jednoduchý najít... https://cs.m.wikipe...3%A9_%C4%8D%C3%ADslo

Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

18.4.2018 v 20:31 | Nahoru | #8
...pochopil jsem z toho, že lépe je asi více, než méně, než udává výrobce...

Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

18.4.2018 v 20:55 | Nahoru | #9
Stooktan tankuju jen na zimu při odstávce, jinak leju co mají na pumpě.

Jednou i naftu, ale pak jsem radši nádrž vycucnul Určitě tam něco zůstalo, dolito benzínem doplna a taky se to neposralo...

Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

18.4.2018 v 21:46 | Nahoru | #10
U 100 oktanoveho je vyhoda nizsiho nebo zadneho podilu biosracky, jak je psano vyse. Jednou se mi ve Francii stalo, ze jsem asi natankoval nejaky biobenzin a motorka do 3000 otacek nejela. Od te doby si hlavne davam pozor na podil bioslozky a preferuju tankovani viceoktanoveho.

1 reakcí na tento příspěvek Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

18.4.2018 v 22:31 | Nahoru | #11
Zjednodušeně lze říci,že čím vyšší oktanové čslo,tím pomaleji benzin ve válci hoří a tím více je motor odolný samozápalům.Takže vyšší oktany než jsou pro uvedený motor předepsány nevadí,ale nižší mohou samozápaly vážně poškodit motor.

(reakce na) Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

18.4.2018 v 23:14 | Nahoru | #12

Carcharot píše: Já když jsem do 650 deauvillky vzal 100, tak jela hůř a i víc žrala, u fj 1200 to bylo jedno, ta by jela i na naftu a teď do smrka liju co je (ale ne z no-name benzínek, tankuju jen benzina nebo euro oil) a nepoznám rozdíl.. tak si vyber..



taky si myslím, že při tvé motorce je výběr pumpy ( značka + výtoč ) je lepší ukazatel než 95/98/100

Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

19.4.2018 v 06:18 | Nahoru | #13
Tak co to máte za divné motorky? Ta má pozná jestli tam dávám 95, 98, 100 a sama si dle toho nastaví kompresní poměr

Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

19.4.2018 v 08:14 | Nahoru | #14
Můj Warrior to pozná. Na zimu jsem dal 100 a vibruje jak sviňa, no teda víc než obvykle. Ale zase tahá jak bejk. Tož tak.

Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

19.4.2018 v 13:08 | Nahoru | #15
Moderní řízené motory s více čidly klepání mohou díky vyššímu oktanovému číslu uzpůsobit parametry motoru (předvstřik a předstih, třeba i časování). Ale ani jedno u motorky z 99 nehrozí, takže je to asi jedno. Sázím že i 95 bude fungovat napohodu, tyhle mechanické motory musely mít velkou rezervu na samozápaly.

Něco jiného je biosložka, ve Francii mi to žralo a nejelo a tam snad ani benzín jako u nás nemají, všechno bylo s nějakou sra...kou.

Naposledy editováno 19.04.2018 13:10:06

Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

19.4.2018 v 13:12 | Nahoru | #16
Určitě lepší víc než méně

Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

19.4.2018 v 14:21 | Nahoru | #17
Díky za rady a tipy.
Obecně jsem loni jezdil dost málo, takže si nyní neuvědomuji rozdíl mezi 95 a 100 - vím že jsem střídal.
Tankuju převážně u MOL neho Shell, takže kvalita snad ucházející.
Beru si z toho, že jelikož nemá motorka všemožná čidla proti "samozápalu", je lepší brát 100, protože by teoreticky neměl mít negativní vliv na motorku
Díky a mějte se,

1 reakcí na tento příspěvek Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

19.4.2018 v 15:40 | Nahoru | #18
Tady (ve Francii) 95 uz skoro neni, bud 95-E10, coz je 95 s 10% bioethanolu, nebo normalni 98. Oficialne jsou vsechny motory 2000+ kompatibilni, neoficialne se na to jezdi se vsim. 95-E10 je obecne levnejsi nez 95. Rozdil v chovani motoru je docela poznat, hlavne oproti 98 nebo 100 co tankuju v Nemecku.

edit: samozapalu bych se nebal, obecna kvalita benzinu je dneska urcite lepsi nez pred 19 lety.

Naposledy editováno 19.04.2018 17:41:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

19.4.2018 v 16:06 | Nahoru | #19

JimmyFL píše: Tady (ve Francii) 95 uz skoro neni, bud 95-E10, coz je 95 s 10% bioethanolu, nebo normalni 98. Oficialne jsou vsechny motory 2000+ kompatibilni, neoficialne se na to jezdi se vsim. 95-E10 je obecne levnejsi nez 95. Rozdil je docela poznat, hlavne oproti 98 nebo 100 co tankuju v Nemecku.

edit: samozapalu bych se nebal, obecna kvalita benzinu je dneska urcite lepsi nez pred 19 lety.



Jo, to bude ono. Oficialne v manualu VFR Honda pise, ze 95-E10 podporovany je a bude nizsi vykon. Je fajn vedet, ze mi ten benzin nesezere nejake gumove casti. Ale to s tim nizsim vykonem je vtip, protoze ta motorka vubec netahla, dokonce vynechavala.

Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

19.4.2018 v 18:17 | Nahoru | #20
LordB :

Nevím jak tvůj Monster a jiná moto,ale třeba u koncernových aut který mají předepsaný N98 a dlouhodobě jezdí na N95 "odcházejí" ventily,motor víc klepe atd

1 reakcí na tento příspěvek Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

20.4.2018 v 08:24 | Nahoru | #21
Za me o litr mensi spotreba a jede mi to nejlip na 100 od Shellu

Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

20.4.2018 v 15:32 | Nahoru | #22
Jsem myslel, že benzín s vyšším okt. číslem odolává lépe detonačnímu hoření a ne samozápalu. To je něco jiného.

Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

20.4.2018 v 17:39 | Nahoru | #23
Efekt placeba je dávno zdokumentován. Ale když mám na výběr,tankuju to "lepší".
Při nákladech na udržení dobré pohody jezdce, amortozaci... je pro mě cena benzínu 'peří'.

(reakce na) Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

20.4.2018 v 19:09 | Nahoru | #24

cage11 píše: Za me o litr mensi spotreba a jede mi to nejlip na 100 od Shellu



Tak určitě....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

22.4.2018 v 07:23 | Nahoru | #25

Edrig píše: Zjednodušeně lze říci,že čím vyšší oktanové čslo,tím pomaleji benzin ve válci hoří a tím více je motor odolný samozápalům.Takže vyšší oktany než jsou pro uvedený motor předepsány nevadí,ale nižší mohou samozápaly vážně poškodit motor.


Čím vyšší oktanové číslo, tím je palivo odolnější vůči detonačnímu spalování. U benzínu udávané oktanové číslo je minimální. Tzn, že skutečné je zpravidla vyšší. Místo 98 tedy v klidu 95 a nic se nepoškodí. Kdyby byla pravda, že čim vyšší oktanové číslo, tím pomaleji ve válci hoří, bylo by to zase špatně. U motorů, které nemají regulaci předstihu v závislosti na čidle klepání (detonační spalování) by směs ve válci nestačila shořet a dohořívala by ve výfukovém kanálu, což by mohlo způsobit podpálení ventilu. U moderních motorů je to jedno, protože řídící jednotka si upraví předstih na optimální spalování. Vyšší oktanové číslo u motorů bez moderních vychytávek opravdu nevadí

Naposledy editováno 22.04.2018 08:03:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

22.4.2018 v 14:45 | Nahoru | #26
Milos1> Kdyby byla rychlost hoření 95/100 za stejných podmínek stejná(tlaku teplotě,víření...),tak na motoru s čidlem klepání, při použití více-oktanového paliva by bylo spíš na škodu předstih zvyšovat(posunovat si expanzi proti poloze pístu).Dlouhodobě bych do motoru nepoužíval 95 pokud je opravdu předepsaná 98

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

22.4.2018 v 19:06 | Nahoru | #27
Kratzmar1>Ono při detonačním spalování probíha proces hoření zcela jinak, než při zapálení směsi svíčkou. V tom je ten fígl, víš? Předstih je okamžik zážehu, to není to samé jako expanze. On má motor bez čidla klepání a následné elektroniky a hýbání s předstihem, takže se jedná o zcela jiný příběh. Ale nakonec co, hodinky, nebo holinky, vobojí se natahuje

Naposledy editováno 22.04.2018 21:57:16

(reakce na) Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

22.4.2018 v 23:53 | Nahoru | #28
Milos1> Det. hoření hrozí na motoru v dobrém technickém stavu a s předepsaným palivem hlavně nárůstem tlaku, teploty od komprese a hořením od již zapálené části směsy, některé motory dnes i detonační hoření využívají.Tzn.předstih zážehu ovlivní max.tlak, vznik detonací i kdy bude expanze působit na píst (cca 20° po hú),víš?
Podle něj má motor nastaven na 98 tzn.pokud nemá regulaci dle čidla detonací tak při použití 95 můžou hrozit

Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

23.4.2018 v 02:20 | Nahoru | #29
na rychlost horeni ma vliv sposuta veci, nejvic smesovaci pomer,.. (a nic z toho comavliv ani nebude behem provozu nejak zasadne "konstantni")..
..ovsem 95 misto 98 bych do motorky nelil uz tak nejak "z principu"

3 reakcí na tento příspěvek Je lepší tankovat natural 95 nebo 100 místo předepsané 98

23.4.2018 v 11:47 | Nahoru | #30
Měl bych k tomuto příspěvku doplňující otázku. Pro motor mám předepsaných 95okt., ale slyšel jsem, že použití 100okt. není na závadu. Naopak např před zimní pauzou je lepší nádrž naplnit 100okt. benzínem, který údajně neobsahuje bio a lépe absorbuje vodu. Před koncem loňské sezóny jsem jsem jednu nádrž 100 vyjel a pak to před odstavením naplnil. Měl jsem ale pocit, že na tu 100 mi to jede nějak hůř. Nemůže to být proto, že motormanagement se na jiný typ palivu nějaký čas adaptuje? Předpokládal jsem, že s vyšším okt. číslem bude motorka naopak trochu živější, ale pozoroval jsem spíše opak. Je to jen pocit, nebo k tomu vážnš mohlo dojít?
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Origo výfuky na Monster 600 Ducati Monster 600 TheMoses 3 30.5.2023 v 20:41 honzabiker
Synchronizace karburátorů Ducati Mo... Ducati Monster 600 Ducati88 1 12.3.2022 v 13:08 Ariete
Prosím o rady - koupě Ducati Monster [1, 2] Ducati Monster 620, Ducati Monster 600 blahi 55 14.8.2021 v 20:40 eMnatřetí
desmo rozvod Ducati ST2, Ducati Monster 600, Ducati 900 SS, Ducat... adrianosciro 14 21.2.2021 v 15:57 Borntobewild
Jakou značku baterie doporučíte [1, 2, 3, 4] Ducati Monster 600 chatra 102 28.7.2020 v 12:05 kratkej01


TOPlist