Při poslední projížďce, asi 100km od domova, jsme zastavili na občerstvení a vyvenčení se, při následném startu
střelilo jako do karburace a od té chvíle už nenastartovala. Jiskru házela ale nikde nebyl cítit benzín. Takže domů pro vlek a potupný odvoz. Proto to taky byla projížďka poslední. Taky se už ozývala volnoběžka, takže prostě konečná a přez zimu nutné opravy. Výměna volnoběžky, demontáž karburátorů, rozebrání, vyčištění a dle dostupných informací seřízení. Výměna pružiny dekompresoru.
Teď nastartuju na brnknutí, bez rachotu z volnoběžky, na sytič běží v pohodě, když začnu sytič stahovat, přibližně kolem 2000ot se ozve takové krátké zasyčení, nebo jako kovové cvaknutí a motor chcípne. Nejsem schopen rozpoznat ten zvuk. A většinou při tom chcípnutí motor kopne zpátky. A zdá se mi, že po dost krátké době běhu motoru hodně hicují svody. Ne že by svítily, ale opravdu hicují. Karburátor je podle mě v pohodě, jehly na druhém zářezu, šroubky bohatosti směsi na 3,5ot., plováky rovnoběžné, výška 14,7mm.
Budu vděčný za jakoukoliv radu, díky Michael.
1 reakcí na tento příspěvek Chcípá při nízkých otáčkách
Vítězslav_Máří píše: Nebere ti to někde falešný vzduch? Dělal jsem tu loni jedno Pegaso a tam byli povolené příruby na karburátorech. Moto jela jen s povytaženým sytičem. Podívej se na těsnost okolo karburace.
Taky se priklanim k netesnosti.
Známý na první generaci Pegasa měl vadnou řídící jednotku, vadný předstih, motorka startovala, ale svody byly okamžitě do běla a pak tam tuším dával něco od ignitechu.
Já se setkal jen s tou fajfkou a přišel jsem na to až po několikátém nastavení karburátorů, když jsem zkoumal zahraniční fóra, kde to byl celkem častý problém.
1 reakcí na tento příspěvek Chcípá při nízkých otáčkách
V manuálu k motoru Rotax 655 z roku 1995 je daná max. délka 10ti článků rozvodového řetězu 120,5mm. Přez kola nenaměřím délku na 10ti článcíh, tak jsem změřil
5 článků. Dalo mi to 62,6mm. Tedy x 2 = 125,2mm. Mám sice motor r.v. 1999, ale snad se to takhle dá odvodit. Už opravdu nevím co ještě skontrolovat.
Motor vlastně ani nenechám ohřát, protože mám strach z těch svodů.
Ještě info moto má dle budíku 41300km.
Naposledy editováno 01.05.2018 09:52:58
Kontrola ventilových vůlí - až na jeden který byl tak-tak ok, nastaveno.
Výměna svíčky.
Výměna přírub mezi karburátory a motorem.
Vyčištění karburátorů v ultrazvuku + chemicky (přípravek na čištění hliníkových odlitků z obchodu pro zubaře )
Karburátory kompletní repas, všechna těsnění, jehla, emulzní trubice, vypouštěcí šroub + šroub nastavení bohatosti směsi (sada z číny za pár korun), membrány jsou ok.
Nastavení hladiny.
Nastavení bohatosti směsi na 3,5 otáčky, a voila, problém byl odstraněn.
Ještě mi v mezičase přišla lambda sonda + šroubovák na nastavení bohatosti směsi za chodu (dlouhý, zahnutý, tak jak je v servisním manuálu) takže se chystám na kontrolu bohatosti směsi a případné doladění.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 | ferokulda | 67 | 26.3.2024 v 06:45 bazin. |
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... | Slezy28 | 37 | 20.3.2024 v 17:19 Demonient |
Žárovka Aprilia Pegaso 650 | Hondapcx125 | 6 | 3.3.2024 v 15:37 kokoška. |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 | arky | 4 | 3.11.2023 v 00:41 arky |