bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Souboj s úředním šimlem
 
15.3.2018 v 01:38
Ač jsem ve zdejších tématech hledal všude možně, nikde jsem nedostal definitvni odpověď. Oč se jedná - mám starou Suzuki GS 550 E r.v. 1980, dovezená v roce 91 z USA - při přepisu úředník ( možná omylem/možna mu to bylo jedno), zapsal do TP špatné rozměry kol i pneu - místo předního kola 1,85/19 a zadního 2,15/18, napsal 2,5/19 a 2,5/17....vím, že se dá zažádat ofiko zastoupení Suzuki pro ČR o potvrzení, na základě kterého mi do TP na DI zapíši spravné rozměry kol i pneu. Problém je ale v tom, že Suzuki se k podobným věcem stavi poměrně odmítavě -"ta motorka se tu nikdy nedovážela ( jak asi, když světlo světa spatřila v době, kdy u nas byla hluboka totalita ), tak stím běž do p.dele a nejlépe si kup novou mašinu", resp. po naléhání bych nějaký papír dostal, problém je ale to, co si za to borec řekl...už s principu odmítám za chybu úředníka platit 6 tyček, to borec trochu ujel...A teď k dotazu - nemáte někdo zkušenost, jak do TP dostat správné rozměry kol/pneu, bez toho, aniž by to stálo X tisíc? Baba na úřadě mě odkázala přímo na MD, ale rovnou mi říkala, že si se mnou vytřou p.del... ...Co DEKRA? - při dovozové technické (např. při dovozu z Německa, neb Němci v v techničácích spoustu věcí neuvádí) se často musi dokládat některé chybějící údaje - co vím, tak jim stačí kopie techničáku od někoho, kdo už stejnou motorku má na českých papírech - nešlo by něco podobného použít i v tomto případě??...A jinak by mě zajimalo, jak podobnou věc řeši maj. motorek dávno zaniklých značek (BSA,Matchlless, Ariel atd.), co chtějí mít motorky na bílých značkách - protože ti vyjádřeni výrobce težko dostanou...Všem díky za konstruktivní odpovědi...
Předchozí
1 2
Následující

Souboj s úředním šimlem

15.3.2018 v 21:17 | Nahoru | #31
Taky mi napsali špatný rozměr pneu při vydání nového TP za starý popsaný. Zjistil jsem to až doma, tak jsem tam druhý den letěl ať mi to opraví. Bába za přepážkou to bez řečí přepsala a na můj dotaz mi řekla, že staré TP se archivují ještě 10 let po zániku vozidla. Jak je to se zahraničními doklady si nejsu jistý, ale teoreticky by ty původní doklady měli mít tam kde se vozidlo prvně registrovalo v ČR.

2 reakcí na tento příspěvek Souboj s úředním šimlem

15.3.2018 v 21:22 | Nahoru | #32
ramlik: tak tak, a pacient si má zkontrolovat jestli mu nesebrali tu zdravou ledvinu, případně až umře si nadat do debilů že si to nezkontroloval... tvl to je logika tyhle přirovnání Pokud někdo nezvládá svojí práci nebo je lempl co na ní sere tak zaslouží nakopat do prdele a jít prodávat párky na hlavák. Já můžu být debil co to nechápe, on je profík kterej to má udělat pořádně, je za to placenej a má nést plnou odpovědnost za to co svojí debilitou/leností způsobí - jako každej jinej

Souboj s úředním šimlem

15.3.2018 v 21:27 | Nahoru | #33
zkus si zajet na nejbližší STK. Existuje tzv. ZTP, které se pro úředníky vypisuje při dovozu a oni podle toho vystavují TP. Mohli by ti to vytisknout a úředník podle toho opravit

1 reakcí na tento příspěvek Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 00:19 | Nahoru | #34
Tak nějak jsem v rychlosti přelouskal všechny komenty - jak jsem psal, motorka byla dovezená z USA v roce 91. Origo USA doklady (pokud vůbec nějaké byly, neboť ve Státech je to všechno docela free) jsou už dávno skartované ...podle nich už nikdo nic nezjistí...něco jsem zjistil, tak to nějak zkusím a dám potom vědět

Naposledy editováno 16.03.2018 00:20:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 10:04 | Nahoru | #35
xtas> Převedeno do extrému, dalo by se to tak formulovat. Člověk by měl dbát o své zdraví. Otázka je, jestli má stát právo Ti to dát za povinnost.
...všeobecně zdravotnictví je na tom némlich stejně jak ti úředníci. Každý máme(známe) ve svém okolí nějakého toho doktora(obvoďáka), co už pár pacientů "pohřbil". A stejně se lidi nepoučí(jsou leniví) a dál k nim chodí. Hlavně že si zanadávají. Tak čí je to pak vina?
Pokud někdo nezvládá svou práci, je moje chyba, že ji po něm neustále vyžaduji. Jistě, extrém, v praxi se proti tomu špatně bojuje, ale to neznamená, že se na to vyfláknu.

1 reakcí na tento příspěvek Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 10:51 | Nahoru | #36
ramlik> presne tak! A kdyby sis tady rozbil hubu http://www.motorkari.cz/tema/?t=198999 byla by to jen tvoje vina. Mel sis to zkontrolovat...

(reakce na) Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 11:47 | Nahoru | #37
Slávek-TDM> přesně tak, měli to totiž řádně označené. ...a ti chudáci, co tam píchli, ti si můžou jít stěžovat leda tak na lampárnu. Bohužel.

Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 12:58 | Nahoru | #38
Čau, to máš ten štvorválec? Ja som mal GS 750. Našťastie som to mal OK. Avšak na Jawe 350-638 nejaký debil napísal do papierov zadnú gumu 3.25x18. Mal som tam peknú vojenskú 4,00X18, no musel som to prehodi kvôli STKť, skoro ma je....lo. A tak som to aj predal. S takou kolobežkou, samozrejme majiteľa som upozornil. A vrchol všetkého , že fábiu mám trojdverový hatchback, vysvetli niekde na východe ukrajiny , že sa pomýlil úradník, a že také neexistujú, po reklamácii to škrtla a napísala číslo 5 a , že OK a je, veď to som sám mohol prepísať , tak tam k tomu buchla pečiatku. teraz mám nové, som sa presťahoval, ale bol som pozrieť, čo tam napísali, hahahahaha.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 13:06 | Nahoru | #39

ramlik píše: ad. ostatní - nevím, jak to chodí na úřadech v těchhle konkrétních případech. Jen poukazuji na skutečnost, že na to prostě serem fšichni a nejlépe nám jde hledání viníků. Ale to se není čemu divit, taková je doba.
...všichni obdivujeme dobu minulou a to, co tehdá lidé dokázali (Lichtenstein, atd.) Oni při tom mysleli na budoucnost! A dneska se vládne dle hesla " a teď je to tady na pět let naše!"
...a proto to taky píšu offtopic.



Ale leda hov*o. Dám Ti příklad. Potřebovali jsme schválit nějaký dokument před uzávěrkou na čekém ministerstvu. Odpověď z formálních důvodů nelze, špatně vyplněná kolonka XX, nashledanou. Situace jako přes kopírák na francouzském ministerstvu. Ženská nelenila zavolat do ČR a vysvětlit mi, kde co mám změnit, abych to měl dobře i po uzávěrce... Samořejmě čest vyjimkam, ale na odboru registru vozidel jich moc nebude...

Je prostě normální, že někdo udělá chybu. Stává se to dnes a denně i ve firemní komunikaci. Ale je nutná snaha to napravit. A ta ve sféře státních úřadů zcela chybí. Nejsou tu pro nás, ale my pro ně. Celý špatně.

Naposledy editováno 16.03.2018 13:07:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 13:10 | Nahoru | #40

ramlik píše: Pokud někdo nezvládá svou práci, je moje chyba, že ji po něm neustále vyžaduji.



LOL, tohle je prostě bomba, na to nejde nic říct, nevím co bereš ale chci to taky bo to musí bejt dobrej matroš

btw - lítáš s tímhle přístupem někdy letadlem?

Co takhle zrušit řidičáky, pilotní licence, zdravotní fakulty, řemesla... Vždyť to může dělat každej ožralej debil, pokud to nezvládne tak toho po tom chudákovi moc vyžadujeme.. takhle nějak to funguje? To ti fakt přijde jako tak strašná drzost chtít po někom aby to, za co bere prachy dělal pořádně?

Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 13:18 | Nahoru | #41
DrDNA01: asi tak.. včera mi vyprávěl projektant jak byli na stavebním úřadu s projektem kterej jim zamítli, 20 minut na ně nějaká kráva držkovala že mají vrátit školný a když z ní nakonec vypadlo co je špatně, tak prej se přece už na střední učí, že datum se odděluje tečkou a ne podtržením

(reakce na) Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 14:59 | Nahoru | #42

xtas píše: ramlik: tak tak, a pacient si má zkontrolovat jestli mu nesebrali tu zdravou ledvinu, případně až umře si nadat do debilů že si to nezkontroloval... tvl to je logika tyhle přirovnání Pokud někdo nezvládá svojí práci nebo je lempl co na ní sere tak zaslouží nakopat do prdele a jít prodávat párky na hlavák. Já můžu být debil co to nechápe, on je profík kterej to má udělat pořádně, je za to placenej a má nést plnou odpovědnost za to co svojí debilitou/leností způsobí - jako každej jinej


To se u nas nemuze stat,na zdrave koleno mi pred operaci doktor fixou udelal kriz a “NE!”

1 reakcí na tento příspěvek Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 17:37 | Nahoru | #43
mám motorku přední 110/90-18 zadní pneu 130/90-16 a v techničáku je napsána přední pneumatika i vzadu, technicky se tam ani nevleze totální nesmysl

vůbec nevím jak to řešit nechci udělat průser technikovi protože to už skoro deset let tak prochází ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 17:42 | Nahoru | #44
felixxx> Já zase míval GPZ 500, která dle českého TP "uvezla" jenom 70 kg. Takže bych na ní ani nesměl jezdit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 18:35 | Nahoru | #45
Piwell> já vím jenže jak to tak nějak šetrně dostat do pořádku, technika se ani neptám jsme kamoši mnoho let jezdím k němu a moje motorky neřeší, nijak mi to netrápí protože si magnu nechám asi dosmrti ted má 33 let a mám ji rád, tak jsem to prostě zkusil v tomto tématu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 19:04 | Nahoru | #46
felixxx> Mel sem to podobne s autem. 3x na technicke proslo s preklepem ve VINku. Porad u stejnyho clovek. Preklep byl v prvnich cislicich. Technik kontroloval jen zadni cast, protoze ta predni je preci stejna. Az pak si toho vsiml nekdo na emisich a byl pruser. Ja o tom nevedel, ze to nesedi. Sel sem to opravit na urad, technik na urade okamzite zvedl telefon, nechal si vyvolat toho technika STK, pres kteryho to proslo a dost durazne mu sdelil, ze by mel vratit licenci nebo co. Pritom to cislo do TP pred nekolika lety spatne napsal on sam, ten technik z uradu. Ten technik na STK si to do ted pamatuje. Vzdycky, kdyz tam s tim autem prijedu tak rika:" Ten mne dal"...

1 reakcí na tento příspěvek Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 20:20 | Nahoru | #47
Jsem teda obyčejnej motocyklista.OSVČ.Moc jsem toho nedovezl. Ale to co tady většinou píšete je dost nedostatečný.Snad jediná informace která má cenu,že archív na DI se likviduje po 10 letech po zániku vozidla.Nevím jestli je to pravda a stejně to není váš případ ! Jinak začněte z druhý strany. Při ztrátě OTP vám údaje vypíšou podle TP. Při ztrátě TP vám podle většinové logiky vozidlo buď zanikne nebo půjdete za dovozcem,nebo na Dekru??? To je ale blbost! půjdete na úřad s rozšířenou blablabla kde máte vozidlo registrovaný a tam vám vypíšou nový TP podle údajů které mají k tomu vozidlu k dispozici. V archívu,ve sklepě...možná to nebude na počkání,to netvrdim...dovežený vozidlo musí mít dovozovou technickou na čtyřstránkovém formuláři.Jmenuje se to "Výpis technických údajů" Ten výpis,technik na STK vyplňuje velmi poctivě a pokud něco neví 100% tak to tam nenapíše.Takže ten údaj o rozměrech pneu by tam měl být,měl by být správně,úředník to v TP zdarma opraví protože je to zjevně jeho chyba,byť se na ní přišlo po 25letech ! Pokud,ale váš archív vyhořel,nebo byl vytopený,takhle to nepůjde.Ale od r2000.se přešlo na počítačové databáze a "Výpis z Tech.úd.vozidla" by měl být k dispozici elektronicky dnes už snad všude v ČR. Jinak měl jsem asi před 5 lety taky špatně rozměry pneu v TP . Vozidlo staré 25 let a techničák původní. Na STK mě s tim vyhodili. na úřadě to přepsali bez diskuzí a na počkání. Myslím,že si úřednice zavolala vedoucího a ten tu změnu schválil.Dala k tomu razítko a napsala to do poznámek.

(reakce na) Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 20:40 | Nahoru | #48
Wčelař> vsak timto smerem jsme uvazovali hned na zacatku, ze pokud urad puvodni doklady archivuje, je urcite nesmysl chodit platit vypalne na dekru..
nicmene si dovolim narusit tvou argumentaci, neb zaopletka muze byt i v tom, ze technik vypisujici tehdy onen protokol o TK (ten vicestrankovy jak pises) mohl zapsat tyto dve kolonky obracene, a na urade to po nem tupe opsali (opisuji to tutove az z protokolu TK, proto se ten protokol vytvari)

Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 20:52 | Nahoru | #49
no fakt je, že pokud dostatečně prokážete že je to chyba, dost často to jde, i když se do toho úředníkům moc nechce. Já měl takhle zapsaný tažný na dotaženým autě, který tam nebylo. Tak to chci při přihlášení zrušit bo jsem to měl v protokolu z EK, a bába že mám přinést potvrzení o demontáži. Tak říkám kde mi dají potvrzení o demontáži tažnýho který tam není a nikdy nebylo - což uznala, za pár desetikorun zrušila, auto přihlásila a bylo

Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 20:59 | Nahoru | #50
A co takhle nahlásit ztrátu TP a požádat za stovku o vystavení nového? Žádná DEKRA apod. Údaje by snad DI měl mít. Zkusil bych zavolat na DI, že ho nemůžeš najít a ať ti řeknou jestli jsou schopni jej vystavit z toho co mají u sebe a potom se rozhodnout co dál.

(reakce na) Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 22:50 | Nahoru | #51
xtas> Nechceš si zkusit znova přečíst předchozí příspěvky? Třeba pak ten svůj blábol zedituješ.
...dneska se spousta lidí živí tím, co v podstatě neumí. Nejhorší situace je podle mne v řemeslech - vodaři, topenáři, klempíři, zedník, atd. Je neuvěřitelné, co si dneska tihleti rádobyřemeslníci nechají zaplatit. Bohužel, poptávka je obrovská a odborníků nedostatek.

Souboj s úředním šimlem

16.3.2018 v 22:57 | Nahoru | #52
Jak se konvertovaly databáze, tak spousty údajů chybí. Když jsem byl během posledních pár let něco řešit, vždy projeli celý TP kolonku po kolonce - dopisovali nebo přepisovali údaje v PC, nadávali u toho směrem k úžasnému tendru na SW a pro jistotu si TP i skenovali.

(reakce na) Souboj s úředním šimlem

17.3.2018 v 00:02 | Nahoru | #53
2stroke> Nezkoušel si nějakého výrobce pneu, zda nemají na stránkách typové listy pro danou motorku? Pirelli například.

Dovezl jsem si TL s jinou zadní gumou (190/55 místo /50). Při dovozové se na gumy ani nepodívali, ale loni před druhou technickou jsem si to radši nechal zapsat dle tohoto typového listu.

Úředník potřebuje papír. A od loňského června už neplatí místní příslušnost pro registr vozidel, čili pokud máš se "svým" technikem problém, tak to můžeš zkusit někde jinde kde třeba netrvají jen na oficiálním vyjádření importéra. Se Suzuki ČR mám bohužel, ve výše uvedeném případě, také špatnou zkušenost.

Naposledy editováno 17.03.2018 00:02:48

Souboj s úředním šimlem

17.3.2018 v 01:51 | Nahoru | #54
ramlik: nic nikdy needituju vyjma chyb, ale tady bych to utnul - pro mě jsou tvoje názory tak uhozený, že trochu netuším, co na to napsat - tak asi nic alespoň to bude dál víc k tématu

(reakce na) Souboj s úředním šimlem

17.3.2018 v 09:02 | Nahoru | #55

DrDNA01 píše: Je prostě normální, že někdo udělá chybu. Stává se to dnes a denně i ve firemní komunikaci. Ale je nutná snaha to napravit. A ta ve sféře státních úřadů zcela chybí. Nejsou tu pro nás, ale my pro ně. Celý špatně.

(reakce na) Souboj s úředním šimlem

17.3.2018 v 12:48 | Nahoru | #56
[quote=Koudy01]felixxx> Mel sem to podobne s autem. 3x na technicke proslo s preklepem ve VINku.

to mám taky místo osmičky je nula a technik napíše že je tam úřední chyba do poznámky a nic normál proplouvám leta,

když to ještě kontroloval fízl vin tak jsem měl taky místo šestky O a místo NM palivo BA , přitom jsem měl papíry z dovozu i původní techničák, fízl v hodoníně mi odebral techničák a že mám auto sešrotovat, psal se rok 97 a byly záplavy, ten fízl v hodoníně je ted dopravní iženýr, jako fízl vydává povolení a vyjádření, takový šulín od pohledu, myslim že by i debil pochopil že když pasuje číslo motoru a je to diesel tak nemůže být v techničáku palivo BA benál,

jel jsem do přerova kde tuto chybu udělali, policajt vzal velký techničák napsal úřední opravu vin a paliva + razítko, apak jsem jel do hodonína nahlásil ztrátu malého techničáku a vše OK,

Souboj s úředním šimlem

19.3.2018 v 20:51 | Nahoru | #57
...pokud někdo pochybil není nic jednoduššího než chybu opravit, samozřejmě jako administrativní úřední chybu bez poplatku...registrační doklady země původu se archivují 10 let, po roce 2015 celkem 5 let ale měla by existovat naskenovaná kopie, bohužel tazatel neuvádí kdy bylo moto dovezeno do CR a zda to bylo dovezeno přímo z USA nebo přes SRN..., pokud v roce 1991, musela být motorka za těch 27 let celkem 14x na technické prohlídce

každý kdo někdy viděl americký certificate of title nebo německý techničák mi dá zapravdu že US doklad vůbec neobsahuje téměř žádné technické údaje, německý techničák obsahuje pouze rozměry pneumatik, rozměry ráfků vůbec nejsou uváděny a pokud se tam občas objeví tak jen ve spodní části v dalších záznamech

Každý kdo někdy dováželo auto nebo motorku zná postup...rozměr ráfku technik STK napíše do žlutého protokolu a úřednice to jen opíše do českého TP...samozřejmě každý normální člověk předpokládá že technik STK je řádně proškolen a když tu motorku fyzicky vidí, tak by neměl nic poplést...a ty žluté protokoly úřady samozřejmě akceptují pokud obsahují udaje, které v zahraničním techničáku chybí...

Domnívám se proto že mohlo dojít k pochybení při dovozové STK, ale také nelze vyloučit že tam někdo namontoval jiná kola....samozřejmě když motorka absolvuje 10x po sobě STK bez problémů a po jedenácté se zjistí závada, vypadá to tak, že tam to kolo které tam nepatří prostě mezitím někdo namontoval...

Vůbec bych se tomu nedivil. včera jsem viděl Varadero s namontovanými drátěnými koly ze staré Afriky, lidé to tuní jak se dá....

Takže závěrem, vzhledem k tomu že ani německý ani americký doklad neobsahuje rozměry ráfků, nemohl úředník z cizího techničáku nic opsat

A vůbec nechápu co a proč by měl tazatel psát na Ministerstvo dopravy....Případné pochybení je nutné vyřešit tam, kde k němu došlo, pokud něco zkazila STK, tak to po sobě opraví, vydá nové protokoly, respektive opisy původních žlutých protokolů který vyplní správně....

A pokud jde o nějakou úřední opravu, podle zákona se aplikuje opravný prostředek u toho správního orgánu, který ve věci rozhodl...

Bohužel tady chybí zásadní vstupní informace o tom, kdo, kde a kdy a na základě čeho vydal český TP a kde a kdy a s jakými podklady se se to tazatel pokoušel reklamovat....ale nadávek na úředního šimla, těch bylo víc než dost

Naposledy editováno 19.03.2018 20:52:20

Souboj s úředním šimlem

19.3.2018 v 21:15 | Nahoru | #58
..no kazdopadne ani jedna varianta (tj. at uz to spatne opsal technik do protokolu z TK nebo az urednik z protokolu do systemu) v podstate nevylucuje moznost si na toto pochybeni stezovat, jak se rika - lina huba holy nestesti

Souboj s úředním šimlem

20.3.2018 v 00:00 | Nahoru | #59
Jeste pro info: motorka byla dovezena primo z USA do Ceska do Zlina v roce 91...na STK byla jen 2x - kdyz se dovezla do Ceska a pak ji nekdo ulozil do garaze...ja ji koupil az v r. 2009/10, tak nejak - byl to vrak, TK jsem absolvoval v r. 2011 - samo ze prosla po znamosti, priznam se, ze jsem to tehdy ani neresil, technik taky ne...v pochybuju, ze nekdo v registru po 27 letech neco dohleda, asi to zkusim pres dekru, nebo jak mi psali kluci - okopirovat si od nekoho TP od stejne masiny, stejneho typu - GS 550 E rv.80, vyjet nejake udaje z webu a jit m s tim na DI...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist