Zajímal by mě názor znalejších,jestli má smysl osazovat oba snímače a monitorovat teploty obou médií.Měl jsem vždy za to,že teplota bude u obou kapalin podobná,obzvláště při vyšších hodnotách.
Díky za příspěvky k tématu.
1 reakcí na tento příspěvek Teplotní spád chladící kapalina-olej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplotní spád chladící kapalina-olej
Anti píše: Eso_Rimmer> Nemám rád kontrolky přehřátí a ukazatele v podobě přibývajících obdélníčků.Vyžaduji korektní zobrazení teploty ve stupních.Proto jsem kupoval Koso.Je jasné že voda se zahřeje rychleji a rychleji chladne,ale zajímá mně jestli může dojít k situaci kdy jedna z kapalin je v normálu a druhá na hranici varu.Případně jestli mohou rozdílné teploty varovat před problémem.Kontrolka mazání bude taky.
teplota oleje je za provoznich podminek o neco vyssi, nez teplota vody. to uz se tu psalo. kdyz budes mit problem s chlazenim, samozrejme ti to teplota ukaze. zatim jsem se nesetkal s tim, ze by si nekdo stezoval na to, ze ma vyssi teplotu oleje, nez by idealne mela byt. predpokladam, ze to mas na nejakou upravovanou masinu? otazkou bude, jak verohodne budes mit vstupni udaje o teplote. budik bude samozrejme zobrazovat jen to, co mu preda snimac. doporucoval bych zmerit a porovnoat realnou teplotu oleje s tim, co ti bude ukazovat budik. a to jak na zahraty volnobeh, tak po vetsim zatizeni jako merku bych pouzil sondu, ktera se dava primo do olejove vany misto olejove merky (tak jsem to delal u aut). jde o to, jestli kdyz sundas vicko oleje, bude pristupna olejova hladina.Naposledy editováno 04.03.2018 16:06:09
1 reakcí na tento příspěvek Teplotní spád chladící kapalina-olej
BlackSabbath píše: Mám na motorce v základu na displayi teplotu chlad. kapaliny a přidaný "multimetr", kde je i teplota oleje. Při běžné jízdě je teplota chlad. kapaliny zhruba o 20°C nižší, než teplota oleje. Olej se zahřívá opravdu docela dlouho, takže za mě je to určitě dobrá věc, kterou oceňuju. Vždy se pousměju těm, kdo si myslí, jak rychle mají motorku zahřátou a hned jí nakládají. Olej je i v létě na ideální teplotě třeba za 10 km...
souhlas. drive jsem pozoroval teplotu oleje jen do te doby, nez se prohral a clovek mohl zacit tahat. po case uz jsem od toho ale upustil, preci jen, clovek uz na to ma odhad, diky tomu, ze to drive sledoval. takze ted uz si na to prepnu jen opravdu vyjimecne.1 reakcí na tento příspěvek Teplotní spád chladící kapalina-olej
Anti píše: Pokud je tam cca 20 stupňů rozdíl,znamená to že olej je na kile.To mě přakvapuje a znamená to že monitorování oleje má smysl...
a k cemu ti to bude? do cca 130st. neni potreba chladic oleje, pak uz ano. nez masinu zahrejes, tak si to ohlidas. nebo je to jen proto, ze mas rad o vecech prehled? to neni rypani, jen me to zajima.Naposledy editováno 04.03.2018 16:22:58
1 reakcí na tento příspěvek Teplotní spád chladící kapalina-olej
Naposledy editováno 04.03.2018 16:37:00
Anti píše: Ano,mám rád přehled.Chci vědět jaký je průběh zahřívání a rád věděl jaká je provozní teplota oleje na mém stroji.Pak to může člověk hlídat a dávat si pozor pokud to leze nahoru.Taky mě zajímá,ta spojitost mezi teplotou vody a oleje.Motor už není úplně originál a časem plánuju další úpravy.Je fajn vědět kde je strop.
tak to pak chapu tu teplotu oleje ti muze ovlivnit i vhodny typ oleje. je-li tam vicero moznosti, volil bych radeji ten s vyssi viskozitou, sice to bude potreba dele zahrivat, ale melo by to mit pak o neco lepsi mazaci vlastnosti v horku a pri vysoke zatezi.1 reakcí na tento příspěvek Teplotní spád chladící kapalina-olej
Takže u tý mý obludy se olej prohřívá opravdu hóóóódně dlouho. Čidlo mám na vaně místo předního výpušťáku (VTX má 2) a při jízdě v dešti tam přední kolo háže vodu. V chladu, nebo při jízdě v dešti má olej ve vaně jen 35-50 st. Běžná teplota je 70-80. Když za to hodně tahám v letních vedrech, tak max jsem se dostal krátkodobě na 95-98 C. Voda se prakticky nehne, tu drží po zahřáti termostat při jízdě na cca 85 -90. VTX je vodník, 2V, 1,8 l, s mohutným žebrováním válců, takže určitě nezanedbatelně chladí i přímo vzduchem.
Pro mě z toho plyne, že dokud olej nemá alespoň 25-30 st., tak jedu piánko - což je klidně i těch 10 km. A začal jsem lít olej 5W-40 místo 10W-40. S menším motorem, nebo vzducháčem budou zkušenosti zas jiný. Ale dle mě má sledování teploty oleje minimálně stejnej význam jako vody, ne-li větší.
A teď jdu domýt sůl dolů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplotní spád chladící kapalina-olej
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplotní spád chladící kapalina-olej
Na vodnících s olejákem to bejvá při kalupu tak 90+°C voda a 105-110°C olej. Měření obojího má dost smysl, jen dnes je doba, kdy si lidi myslí že rafička v autě i na moderních motorkách ukazuje "uprostřed" to správný... V reálu víš úplnou piču.
Chválím přístup!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplotní spád chladící kapalina-olej
t_freedom píše: Anti> ... jen dnes je doba, kdy si lidi myslí že rafička v autě i na moderních motorkách ukazuje "uprostřed" to správný... V reálu víš úplnou piču.
A stejně ta auta najedou stovky tisíc km (ještě s LL olejem), takže to opravdu asi tak "horký" nebude.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplotní spád chladící kapalina-olej
PetrS píše: A stejně ta auta najedou stovky tisíc km (ještě s LL olejem), takže to opravdu asi tak "horký" nebude.
no vím o tom a ne že JPP, že škoda s tím 1,4dieselem dostala v Rusku řádnou lekci...a zachrčela tam, velký peníze.
Při vývoji je "hlavní" starostí dostat rafičku co nejplynuleji do středu - ať už je jakákoli teplota. V kombinaci s blbě nastavenejma vůlema na kroužkách tam místní taxikáři lili 1l oelje na 1500-2000km... což se jim prej nelíbilo...a nejen jim.
Já netvrdím, že odkrágluješ motor... hlavně nikdy nevíš že to co se posralo ve 150tkm se nemuselo posrat ještě třeba ve 250tkm?
ale spotřeba nemusí být ideální a to že s tím najedeš 100-200tkm není měřítko... prostě dobrej motor byl třeba 1,9TDI s Boshem 88kW ...ty auta dělají půl- 3/4 majle jako nic... asi se to prostě povedlo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplotní spád chladící kapalina-olej
Netvrdím, že když to někdo honí za studena, že to nemá na živostnost vliv, ale když to pak vidíš na firemní flotile, tak je úplně jedno, jestli motor najede 400 nebo 800k km, protože už po 300k km je zbytek auta naprosto v dezolátním stavu a motor pořád jede.
A ze se neco stane v rusku, navic taxikarum - to uz mluvi samo za sebe. Uz treba to, ze si na taxikareni nekdo pořídí 1.4 diesel...
Btw, to ze je rucicka pro urcite rozmezí teplot držena uprostred je pravda, ale zkoumal nekdo z vas (měřil)to rozpeti teplot? Oni se sem tam objeví automobiloví novináři s touhou po senzaci, technice nerozumí, ze by neco změřili to uz vubec ne - ale udělají z toho velke haló a pak se to veřejnosti šíři...
Naposledy editováno 05.03.2018 12:09:40
2 reakcí na tento příspěvek Teplotní spád chladící kapalina-olej
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplotní spád chladící kapalina-olej
..ten olej asi pripadne taktez pred chladicem, resp. pokud chladic neni tak je to asi docela jedno protoze cirkuluje uvnitr a teplota je daleko stalejsi, ale tam je to orientacni mereni myslim presne jak pises neco navic..
nejaky to presnejsi mereni ma smysl jedine s nekolika senzory po celym chladicim okruhu (prip. na obou okruzich), tak aby z takovyho mereni slo HW upravovat/ladit ten chladici okruh(-y), vymenik, atd.. ale na to zas urcite nema smysl cumet za jizdy ..to uz je pakticky telemetrie, z toho pak zpetne poznas jak se ten okruh chova, prip. poladis-doladis, a diky tomu pak pri pribezny jizde podle ty jedny jediny orientacni teploty v pohode odhadnes na cem zrovna jsi
..ta teplota oleje klidne mensi, pokud je obava ze pri treba jen 100°C nebude dostatecne mazat (myslim ze neopodstatnena) neni problem tam pro klid duse nalejt 5W40
Anti píše: Nicméně,debata je už víceméně alkademická,bo jsem si včera udělal díru do skříně....
co to, jak se to zadarilo ??
Naposledy editováno 06.03.2018 02:03:33
Díru do skříně jsem si udělal proto,abych do té díry mohl umístit termistor.
Poslední dobou mi vrtá v hlavě,jak někteří z těch nejaktivnějších přispěvovatelů si najdou čas napsat v průměru několik příspěvků denně ale nejsou schopni používat interpunkci...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 6 | 19.2.2024 v 21:27 KubAiS |
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 8 | 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM |
Díra v plechové nádrži skrz Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 11 | 16.5.2023 v 20:13 Julip2 |
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... | Perkz | 2 | 24.10.2022 v 14:02 Eddie83 |
Ventilátor běží pořád Kawasaki KLR ... Kawasaki KLR 650 | Sasori23 | 13 | 20.7.2022 v 10:17 Anti |