globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018
1.3.2018 v 17:59
Už jste je viděli? Už jste četli dnešní ČMN?



Naposledy editováno 01.03.2018 18:01:00

Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

8.3.2018 v 16:31 | Nahoru | #121
...protože to budou kupovat jen Pražácííí --- tedy pokud zrovna neodjedou zpátky domů (na Moravu ).

1 reakcí na tento příspěvek Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

8.3.2018 v 18:56 | Nahoru | #122
Schválně jsem čekal s hodnocením, až ten stroj uvidím na vlastní oči. Stránku designu nechám stranou, to je čistě subjektivní záležitost. Nicméně zpracování je děs a hrůza. Sváry jako kdyby to matlal nějaký učeň v garáži s CO2 a zrovna mu došel plyn. Lakování, že jsem lépe lakoval pionýra před desítkami let barvou ze spreje... Co by proboha mělo normálně uvažujícího člověka přimět k tomu, aby své vydělané peníze dal do tohodle paskvilu? Jak tady už někdo podotkl, za podobné peníze lze pořídit např. Hondu CB300R, která je technikou úplně jinde, náhradní díl na to seženu jako rohlíky a servis na každém rohu i v zahraničí...

Pro ty, kteří pořád opakujou, že je to světoznámá značka s tradicí bych doporučil, aby si už konečně vyndali hlavu ze zadnice a začali trochu myslet. Jawa od roku 1960 vyráběla pouze zastaralé motocykly, které absolutně nebyly konkurence schopné, spolehlivost taky nebyla žádná sláva. A důvod, proč značka přežila do dnešních dnů je pouze ten, že se vyvážela do ostatních socialistických zemí, kde nic jiného nebylo k mání. Jinak už bychom se bavili o zaniklé značce mnoho desítek let.
Osobně je mi blivno z toho, že se peníze z mých daní a dotace používají na udržování značky jen proto, že vedení má vazby... doplní si každý co chce
Občas jen tak ze zajímavosti mrknu na jejich stránky a třeba nabídku práce, ty stránky včetně pozic jsou už tři roky pořád stejné...

2 reakcí na tento příspěvek Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

9.3.2018 v 01:02 | Nahoru | #123
Nedá mi to nepřispět. Četl jsem si pár příspěvků a hodně mě zaujaly zejména ty, od pamětníků co zažili jak to chodilo v období kolem revoluce. Tyto křivdy a nepravosti co se na na Jawě a ČZ podepsaly (u ČZ mě to mrzí dvojnásob, protože to je srdcovka a vidět jednou z té fabriky vyjíždět nové stroje by bylo jak splněný sen), jsou už ale hluboká minulost.
Pravdou je, že kdyby bylo vedení co k čemu, dokázalo by z té fabriky za bezmála 30 let něco dostat. Nechápejte mě špatně, Jawu mám rád, vždyť je to taková sestra Čizy, ale za tu dobu mě příjde, že většina kroků co značka dělá jsou ty do tmy. Jistě v tomto odvětví je velká konkurence a je potřeba spousta peněz, ale osobně vidím hlavní problém Jawy v určité zkostnatělosti, nepružnosti, neschopnosti se přizpůsobit. Narozdíl od jiných značek má Jawa velkou výhodu v tom, že nezkrachovala a pořád funguje a snad jí to také vydrží. Sice se dá říct, že musela začínat od nuly, ale místo toho aby toho využila potácela se někde na pomezí toho "jak dlouho od nás asi budou ještě kupovat ty třindy" a "neměli bychom to zkusit úplně jinak"
Proto to že nyní pod svou značkou prodává vlastně licenční motocykl z Číny vnímám jako pozitivní věc. Za prvé Čína již dávno není synonymem pro zmetek a v Číně (potažmo jiných asijských zemích) se vyrábí kde kdo (skoro všechno). Ono to totiž není o tom, kde se to dělá, ale jaké jsou nároky na kvalitu a pokud se to kontroluje podle nějákého standardu je jedno jestli to vyrábí Němec nebo Číňan (ovšem ne pokud jde o plat). Čínské motorky získaly špatnou pověst i díky tomu, že se do Evropy dovážely rozložené na díly a tady je někdo poskládal. A protože se na to vykašlal, tak bylo vše křivé, nedotažené, odpadávaly šroubky a matičky atp... To ale nebyla vina Číňanů, ale toho že to ojebávali evropané. Tím nechci říct, že jde snad o špičkovou výrobu, kterou bych srovnával třeba s Japonskem, jenže tam jde zas o úplně jiné peníze.
A to je ten hlavní problém, kdyby Jawa vyvíjela vlastní motorku stálo by jí to miliony které nemá a které jí už patrně nikdo po debaklu se všemi "litry" a jinými jednorožci za které si (podle mě) trochu opravila fabriku nikdo nedá. Koupě licence je v dnešním globalizovaném světě pěkné "čisté" řešení které může přinést zisk a značka se pak může dál rozvíjet. Já nepatřím mezi lidi, co by si mohli dovolit koupit novou motorku, ale když se cena pohybuje kolem 100 tisíc už je to přeci jen reálnější i pro větší část populace.
Většina lidí (minimálně v ČR) totiž kouká na cenu jako na první faktor selekce výběru. Pro Čechy a Slováky hraje pro Jawu navíc takový ten punc národní hrdosti,. Ať si říká kdo chce co che, každý je rád, když se mluví o produktu který vznikl v jeho vlasti v superlativech. Nechci vnímat Jawu jako fabriku kde pár papalášu pro svůj vlastní prospěch vydojilo vše co se dalo, ale chtěl bych aby, když mě někdo v zahraničí zastaví, řekl" "Czech Republic? Yes, ice hockey, Jagr, Czech beer, Jawa" (a snad někdy i ČZ)
Držím Jawě palce aby se ji dařilo a aby dokázala přijít s něčím dalším. Vždyť jde hlavě o to dostat se do širšího povědomí, do světa, a mít zajištěný nějáký ten odbyt. Držím pěsti i Matesmoto, aby měli pořád tak dobré nápady a dokázali je realizovat. A Na tom "scrambleru" bych viděl výfuk vedený vrchem, 21" v předu, nějáký ten nosič a byl by to ideál (pro mě).

Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

9.3.2018 v 04:58 | Nahoru | #124
Tak číza žije, vyrábí a uživí se... jen už v jejím portfoliu nejsou motorky, takže vývoj tam je OK, radši fabriku co žije a dává lidem práci, než ten leštěný prd co zbyl v Týnci....
Výhodou čizy je, že nikdy nebyly motorky jejím jediným produktem a tím že si jsou schopni udělat strojařinu od odlitků po hotový výrobek, žije dál....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

9.3.2018 v 06:03 | Nahoru | #125

zdenek86 píše: Schválně jsem čekal s hodnocením, až ten stroj uvidím na vlastní oči. Stránku designu nechám stranou, to je čistě subjektivní záležitost. Nicméně zpracování je děs a hrůza. Sváry jako kdyby to matlal nějaký učeň v garáži s CO2 a zrovna mu došel plyn. Lakování, že jsem lépe lakoval pionýra před desítkami let barvou ze spreje... Co by proboha mělo normálně uvažujícího člověka přimět k tomu, aby své vydělané peníze dal do tohodle paskvilu? Jak tady už někdo podotkl, za podobné peníze lze pořídit např. Hondu CB300R, která je technikou úplně jinde, náhradní díl na to seženu jako rohlíky a servis na každém rohu i v zahraničí...

Pro ty, kteří pořád opakujou, že je to světoznámá značka s tradicí bych doporučil, aby si už konečně vyndali hlavu ze zadnice a začali trochu myslet. Jawa od roku 1960 vyráběla pouze zastaralé motocykly, které absolutně nebyly konkurence schopné, spolehlivost taky nebyla žádná sláva. A důvod, proč značka přežila do dnešních dnů je pouze ten, že se vyvážela do ostatních socialistických zemí, kde nic jiného nebylo k mání. Jinak už bychom se bavili o zaniklé značce mnoho desítek let.
Osobně je mi blivno z toho, že se peníze z mých daní a dotace používají na udržování značky jen proto, že vedení má vazby... doplní si každý co chce
Občas jen tak ze zajímavosti mrknu na jejich stránky a třeba nabídku práce, ty stránky včetně pozic jsou už tři roky pořád stejné...



To co tady vypisuješ tady už napsala spousta lidí kteří jsou zaujatí proti Jawě.Mne zaujalo že píšeš že od roku 1960 u Jawy spolehlivost taky nebyla žádná sláva.Problém nebyl v Jawě ale v lidech kteří se v tom vrtali neuměli to dát dohromady.Viz ty kecy pamětníků: třiapůla byla na hovno to se furt hádalo...To prostě jen neuměli seřídit.Jezdil jsem na Jawách od roku 1975 do 1985 než jsem koupil prvního japonce ale souběžně provozuji Jawy dodnes a nemám problém dojet na Jawě do destinací vzdílených tisíce kilometrů.A co teprve Sucháč?Objel svět a Austrálii bez problému na starých Jawkách.Takže mi je zase "blivno" že tady píšeš kraviny o našem národním zlatě.Vypadá to že hlavu v zadnici máš Ty!!!!

Naposledy editováno 09.03.2018 06:05:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

9.3.2018 v 06:15 | Nahoru | #126

Mi3ka píše: Nedá mi to nepřispět. Četl jsem si pár příspěvků a hodně mě zaujaly zejména ty, od pamětníků co zažili jak to chodilo v období kolem revoluce. Tyto křivdy a nepravosti co se na na Jawě a ČZ podepsaly (u ČZ mě to mrzí dvojnásob, protože to je srdcovka a vidět jednou z té fabriky vyjíždět nové stroje by bylo jak splněný sen), jsou už ale hluboká minulost.
Pravdou je, že kdyby bylo vedení co k čemu, dokázalo by z té fabriky za bezmála 30 let něco dostat. Nechápejte mě špatně, Jawu mám rád, vždyť je to taková sestra Čizy, ale za tu dobu mě příjde, že většina kroků co značka dělá jsou ty do tmy. Jistě v tomto odvětví je velká konkurence a je potřeba spousta peněz, ale osobně vidím hlavní problém Jawy v určité zkostnatělosti, nepružnosti, neschopnosti se přizpůsobit. Narozdíl od jiných značek má Jawa velkou výhodu v tom, že nezkrachovala a pořád funguje a snad jí to také vydrží. Sice se dá říct, že musela začínat od nuly, ale místo toho aby toho využila potácela se někde na pomezí toho "jak dlouho od nás asi budou ještě kupovat ty třindy" a "neměli bychom to zkusit úplně jinak"
Proto to že nyní pod svou značkou prodává vlastně licenční motocykl z Číny vnímám jako pozitivní věc. Za prvé Čína již dávno není synonymem pro zmetek a v Číně (potažmo jiných asijských zemích) se vyrábí kde kdo (skoro všechno). Ono to totiž není o tom, kde se to dělá, ale jaké jsou nároky na kvalitu a pokud se to kontroluje podle nějákého standardu je jedno jestli to vyrábí Němec nebo Číňan (ovšem ne pokud jde o plat). Čínské motorky získaly špatnou pověst i díky tomu, že se do Evropy dovážely rozložené na díly a tady je někdo poskládal. A protože se na to vykašlal, tak bylo vše křivé, nedotažené, odpadávaly šroubky a matičky atp... To ale nebyla vina Číňanů, ale toho že to ojebávali evropané. Tím nechci říct, že jde snad o špičkovou výrobu, kterou bych srovnával třeba s Japonskem, jenže tam jde zas o úplně jiné peníze.
A to je ten hlavní problém, kdyby Jawa vyvíjela vlastní motorku stálo by jí to miliony které nemá a které jí už patrně nikdo po debaklu se všemi "litry" a jinými jednorožci za které si (podle mě) trochu opravila fabriku nikdo nedá. Koupě licence je v dnešním globalizovaném světě pěkné "čisté" řešení které může přinést zisk a značka se pak může dál rozvíjet. Já nepatřím mezi lidi, co by si mohli dovolit koupit novou motorku, ale když se cena pohybuje kolem 100 tisíc už je to přeci jen reálnější i pro větší část populace.
Většina lidí (minimálně v ČR) totiž kouká na cenu jako na první faktor selekce výběru. Pro Čechy a Slováky hraje pro Jawu navíc takový ten punc národní hrdosti,. Ať si říká kdo chce co che, každý je rád, když se mluví o produktu který vznikl v jeho vlasti v superlativech. Nechci vnímat Jawu jako fabriku kde pár papalášu pro svůj vlastní prospěch vydojilo vše co se dalo, ale chtěl bych aby, když mě někdo v zahraničí zastaví, řekl" "Czech Republic? Yes, ice hockey, Jagr, Czech beer, Jawa" (a snad někdy i ČZ)
Držím Jawě palce aby se ji dařilo a aby dokázala přijít s něčím dalším. Vždyť jde hlavě o to dostat se do širšího povědomí, do světa, a mít zajištěný nějáký ten odbyt. Držím pěsti i Matesmoto, aby měli pořád tak dobré nápady a dokázali je realizovat. A Na tom "scrambleru" bych viděl výfuk vedený vrchem, 21" v předu, nějáký ten nosič a byl by to ideál (pro mě).



Konečně někdo kdo to má v hlavě srovnané....

Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

9.3.2018 v 09:12 | Nahoru | #127
->sekáčmagor: Ne psal jsem, že cca od 1960 to byla naprosto nekonkurence schopná a zastaralá koncepce a spolehlivost jako další faktor. Já nejsem zaujatej proti Jawě, taky jsem na nich začínal... Ale považovat za vrchol výroby novou nádrž, trochu laminátu na kapoty, no to je fakt vývoj. Kdyby si na nic nehráli, tak OK. Ale hrát si na top značku a pak na výstavě přikrýt "novinku" ubrusem a dekou... když i v blbým Lidlu stojí motoplachta bez loga 199,- no tomu se říká marketing...
A proč jsi si koupil toho japonce, když jsou ty Jawy tak nepřekonatelné? Půjdeš si tenhle nový stroj taky koupit? Neboj, odpověď známé oba
Národní zlato tak to jo.

(reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

9.3.2018 v 09:17 | Nahoru | #128

sekáčmagor píše: Konečně někdo kdo to má v hlavě srovnané....



Má stejný názor jako ty = má to srovnané v hlavě

Vźdyď když vezmu jawu z roku (...doplň 70,80,90,2000) a srovnám s japoncem ze stejného roku, tak tak to mi ukaž v tom roce kluka, kterej by nesahl po japonci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

9.3.2018 v 09:41 | Nahoru | #129

sekáčmagor píše: ...A co teprve Sucháč?Objel svět a Austrálii bez problému na starých Jawkách...


To je celkem odvážné, nazvat to "bez problému". Ve skutečnosti toho po cestě dost spravoval a půlce problémů předešel tím, že namontoval zcela nejawácké VAPE. Jawa byla prostě dobrá před druhou světovou válkou a nějakou dobu po ní, ale od 60. let jí už beznadějně ujížděl vlak. A naplno se to provalilo v okamžiku, kdy se otevřely trhy. Rázem si všichni raději pořizovali ojeté japonce. Proč asi?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

9.3.2018 v 10:08 | Nahoru | #130
Mi3ka> To co píšeš, že je jedno jestli vyrábí Němec nebo Číňan, je hodně mimo. Jde vidět, že s těmato asiatama nemáš zkušenost a jen teoretizuješ. Já s Indama "odborníkama" dělal při vývoji sw a co Ind, to vyčůránek, lhář a neschopák. 1 z 10 Indů je šikovný. Číňani obdobně. Podívej se na historii slova Kamikadze, Číňani jsou šunty proslulí už 1000 let.

(reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

9.3.2018 v 10:16 | Nahoru | #131

Mufiozo píše: Mi3ka> To co píšeš, že je jedno jestli vyrábí Němec nebo Číňan, je hodně mimo. Jde vidět, že s těmato asiatama nemáš zkušenost a jen teoretizuješ. Já s Indama "odborníkama" dělal při vývoji sw a co Ind, to vyčůránek, lhář a neschopák. 1 z 10 Indů je šikovný. Číňani obdobně. Podívej se na historii slova Kamikadze, Číňani jsou šunty proslulí už 1000 let.



ten tvuj popis sedi nejen na indy, ale i na cechy

Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

9.3.2018 v 10:29 | Nahoru | #132
->1100Virago : Ale Vape je český výrobek, takže to podle místních zastánců není nic proti ničemu Pořád jde předce o národní klenot To jim prostě nevysvětlíš...

Ano, souhlasím s tím, že mnoho problémů si přidělali majitelé sami, což koneckonců lze aplikovat i dnes na téměř cokoliv... Ale dělat GO motoru po 20tis. což bylo celkem běžné, taky hovoří o té pověstné spolehlivosti. Takže už se konečně proberte!

->PetrL3 : tak nemusel to být nutně japonec, na trhu byly i jiné značky, které cenou nijak zvlášť nepřekonávaly tuzemskou značku a technika byla "trochu" rozdílná...

->Mufiozo : Noo... to je pravda pouze z části. Docela hodně let se pohybuju v automobilovém průmyslu a ta kvalita je samozřejmě výsledkem dohod a ceny. Pakliže se s číňanem dohodneš na nějaké kvalitě, tak Ti jí dodá, to problém není. Ale pakliže chceš výrobek zlevnit, tak půjde dolů s kvalitou materiálu, se svým platem ne. Ale to funguje všude úplně stejně, jen se to tak nějak na ty číňany lépe shazuje... Úplně stejný zmetek dokáží dnes dodat i němci, protože za platy jako u nás pracovat nebudou (ono to ani moc vzhledem k jejich nákladům nejde) a tak "ojebe" výrobek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

9.3.2018 v 12:17 | Nahoru | #133
1100Virago> Můžu se tě zeptat co třeba na cestě kolem světa spravoval na motoru?

(reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

9.3.2018 v 13:09 | Nahoru | #134

Mufiozo píše: co Ind, to vyčůránek, lhář a neschopák. 1 z 10 Indů je šikovný.

Tak každý alebo 9 z 10?

Je to dosť dôležitý rozdiel. Väčšina firiem zháňa ľudí v Indii, pretože sú lacní a chcú znižovať náklady. Lenže realitu neo...babreš a tí potom nestoja ani za fajku močky. Lenže je ich vyše miliardy a tak i tých dobrých sú desiatky miliónov i viac. Stačí len chcieť a najať tých. V Číne je ten pomer ešte priaznivejší. (Plus, ako tu už pár ľudí povedalo, takí sa nájdu všade.)

A čo má kamikaze s Číňanmi? To boli Mongoli...

Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

9.3.2018 v 13:25 | Nahoru | #135
->justyn: tvl, vždyť si stačí přečíst jakoukoluv část cestopisu a pořád něco ladí nebo opravuje, třeba tady: http://www.pinckemposvete.cz/scotland.php

Ale já vím, to jsou drobnosti a měnit například svíčku po 200km je zcela běžné.
Fakt už se proberte, ano, Jawa patří k naší historii, ale bohužel to neni nic, na co bychom měli dnes být hrdí...

Naposledy editováno 09.03.2018 13:38:31

(reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

9.3.2018 v 14:26 | Nahoru | #136

Mufiozo píše: Mi3ka> To co píšeš, že je jedno jestli vyrábí Němec nebo Číňan, je hodně mimo. Jde vidět, že s těmato asiatama nemáš zkušenost a jen teoretizuješ. Já s Indama "odborníkama" dělal při vývoji sw a co Ind, to vyčůránek, lhář a neschopák. 1 z 10 Indů je šikovný. Číňani obdobně. Podívej se na historii slova Kamikadze, Číňani jsou šunty proslulí už 1000 let.



Nic ve zlém. Zkušenosti s asiaty skutečně nemám, ale mám zkušenosti s výrobou (sice ne motorek, ale na tom nesejde) a jestli jsi četl ten kus mého příspěvku pozorně, víš že jsem psal o kontrole kvality. Stojím si za tím, že v Číně dnes vyrábí kde kdo - i renomované firmy. A nejde jen o Čínu, ale o země kde je levnější pracovní síla. Spousta firem si nechává vyrábět komponenty v Turecku, na Tchaj-wanu a jinde... Jde jen o to, že je tam daleko levnější pracovní síla než v Evropě nebo Japonsku.

Když se jde po kvalitě, dokáže Číňan vyrobit úplně stejně kvalitní kus jako kdokoli jiný, když se jde po ceně tak se to prostě ojebe. To že jsou ve firmách lemplové nemá nic společného s danou zemí, ale tím, že když nezáleži na kvalitě tak se prostě zaměstná každý kdo má ruce, dokáže tak něják svařit spoj aby to neupadlo nebo zatlouct hřebík... Lidi jsou líní všude, chtějí si práci co nejvíce zjednodušit a když chybí kontrola, jde jen o splnění množství, tak se odrbe kde co. Dělají to Indové, Češi, Poláci, Němci... Všichni. Jde spíš o to, že od té Asie se to tak něják očekává a hlavně o to, že za ty peníze za které oni tu výrobu alespoň odrbají, nevstane evropan z postele. Druhá věc je taky ta, že se v těchto zemích dost často nemyslí moc ekologicky (nakládání s odpady), nehledí se tolik na bezpečnost práce atp. Zeptej se někdy v nějáké fabrice co je stojí odpadové hospodářství, nakládání s odpadní vodou z výroby, jak se musí hlídat emise z lakoven... Je toho hodně a se vším jsou spojené další a další náklady, které se prostě v jiných zemích neřeší (a je to velká škoda).
V kalkulaci máš na vstupu materiál a práci, má-li být výrobek z určitého materiálu, tak se prostě dostaneš na nějákou limitní hodnotu pod kterou už jít nemůžeš. Na čem pak asi budeš slevovat? Práce je to nejdražší a když to dokážeš - byť za cenu toho, že to kvalitativně nebude úplně top - vyrobit za polovinu času, dokážeš ušetřit spoustu peněz.
A v tomto směru je úplně šumák, z jaké země výrobek pochází. Takhle odrbat to dokáže každý. Já dělám v dřevařině a třeba nábytek co koupíš v různých řetězcích je přesně takto vyráběn. Proč by se dávalo třeba 10 kolíků, když stačí 4, nebo víc vrstev laku když to zakryje i jedna...? Na všem ušetříš čas a to jsou peníze. Půjdu-li trochu do extrému, je to stejné jako tu někdo psal, že jsou na těch motorkách hnusné poprskané sváry. Možná ano, ale jestli je to svařené tak, že to nepraskne, tak je začišťování sváru pouze estetická operace, která je poměrně náročná a tudíž drahá - tak proč ji nevypustit? Neříkám, že s tím souhlasím, ale řekněme z "funkcionalistického" pohledu to dává smysl. Ty si ta málo peněz koupíš něco co sice nevypadá, ale funguje to. Odveze tě to z bodu A do bodu B, možná sem tam odpadne nějáká podružná věc jako blinkr, ale ty potřebuješ jen jezdit a nepotřebuješ s tím dělat parádu. No a když chceš něco lepšího, musíš prostě víc zaplatit.

Tudíž to ještě jednou zopakuji. Když je nějáký standard kvality, který je mezi firmami smluvně ošetřen a je důsledně kontrolováno jeho dodržování, je jedno z jaké země pochází. Tyto samotné požadavky celkem obstojně eliminují i to, že to bude vyrábět nějáký neschopný trouba, protože by to prostě nedokázal. Je čína a čína. Jednou jdou prim hlavně co nejnižší náklady, výrobky takto vyrobené jsou kazové, nekvalitní, ale za tu cenu za kterou to tam prodají nemůžeš prostě víc čekat (to že to tady koupíš za desetinásobek je úplně jiná věc). Pak jsou čínské (potažmo jiné) fabriky kde se to prostě kontroluje a šetří se na tom, že číňan nedostane 20 dolalrů na hodinu, ale třeba 3... Čínská motorka za 40 tisíc není stejná jako čínská motorka za 100 tisíc (pokud není distributor zloděj...)

Já mám s čínskými výrobky jak těmi kvalitním, tak nekvalitními zkušenosti, takže vím o čem píšu. A to že má něco na sobě nalepenou značku luxusu neznamená že to bude lepší než no name výrobek za desetinu ceny. Může to být jen"houno" v pozlaceném balení.

1 reakcí na tento příspěvek Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

9.3.2018 v 18:26 | Nahoru | #137
Nezažili jste to co já a kolegové, Indi zvladnou mačkat pár tlačítek a strkat do mašiny plechy, dělat jednoduché měřitelné úkony u kterých nad nimi může být přísný dohled, ale jskákoliv alespoň trochu tvůrčí práce, která vyžaduje pro zdárný úspěch byť jen špetku toho, aby ji dotyčný sám chtěl udělat dobře, protože výsledek je stěží okamžitě měřitelný, dopadne hodně špatně. Je opravdu mimo mísu říkat, že to samé platí o Evropanech, tady je ta úroveň všeho mnohem lepší, lidi jsou tady čestnější, sami chtějí alespoň trochu odvézt dobrou práci, atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

9.3.2018 v 19:01 | Nahoru | #138
Mufiozo> To sa stane vtedy, keď budeš zháňať tých najlacnejších. V Indii je množstvo vzdelaných, chytrých, šikovných ľudí, ale tí si nechajú svoju prácu (na indické pomery) zaplatiť.

Mimochodom, ak v Európe neponúkneš dosť peňazí, tiež nezoženieš nikoho než ľudí, nad ktorými musí non-stop stáť dozor.

(reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

9.3.2018 v 19:28 | Nahoru | #139
Metric> Ti tzv nejlCnější nejsou ani tak levní jak si lidi myslí, počítejte tak jenom s 2x nížší mzdou než tady, aspoň v it to tak je. Není to v důsledkutak levné jak to vypadá. Přinejmenším v it už firmy zdrhají z indie pryč, manageři co si mysleli jak ušetři na levných indech už se spálili. Proč myslíš, že automobilky montují v evropě v ČR, když by indie byla tak super. Viz ta motorka od jawy, to je ono, kvalita je pokleslá a cena není zase o tolik nižší.

Neřikám třeba německo vs indie, tam jsou rpzdílne. náklady markantní, ale česko vs indie, nene.

Naposledy editováno 09.03.2018 19:33:49

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

9.3.2018 v 22:05 | Nahoru | #140

justyn píše: Můžu se tě zeptat co třeba na cestě kolem světa spravoval na motoru?


Na motoru si nic nepamatuju - snad kromě výměn svíček, přenastavování karburátoru (OK, to není motor) a opravy výfuku (taky není motor, jen to souvisí). Ale motor před cestou kolem světa prošel generálkou a další motor před Austrálií byl taky rozebraný a poladěný, takže by byla spíše ostuda, kdyby nevydržely. I když u dvoutaktu za to často konstrukční řešení nemůže - stačí špatně namíchat olej nebo motor necitlivě přehřát a snadno se to přidře.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

10.3.2018 v 05:33 | Nahoru | #141

1100Virago píše: Na motoru si nic nepamatuju - snad kromě výměn svíček, přenastavování karburátoru (OK, to není motor) a opravy výfuku (taky není motor, jen to souvisí). Ale motor před cestou kolem světa prošel generálkou a další motor před Austrálií byl taky rozebraný a poladěný, takže by byla spíše ostuda, kdyby nevydržely. I když u dvoutaktu za to často konstrukční řešení nemůže - stačí špatně namíchat olej nebo motor necitlivě přehřát a snadno se to přidře.



Takže vlastně nic,jen jsi si honil triko....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

10.3.2018 v 08:23 | Nahoru | #142
sekáčmagor: Motorka není jen motor, aby bylo jasno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

10.3.2018 v 10:11 | Nahoru | #143

sekáčmagor píše: Takže vlastně nic,jen jsi si honil triko....



Jawa je srac, kazdej kdo po "protrpenem" zacatku na nich zkusil prvni japonskou motorku musi poznat rozdil...

Naposledy editováno 10.03.2018 10:24:24

(reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

10.3.2018 v 10:18 | Nahoru | #144
assassin> taková japonská notorka,to je hned něco jinýho. já znám jen český notorky s jawou souhlas

1 reakcí na tento příspěvek Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

10.3.2018 v 10:32 | Nahoru | #145
Nemako: ja jen notoriky

(reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

10.3.2018 v 10:34 | Nahoru | #146
assassin> tak to já vlastně ani neznám nikoho jinýho,než notorky a natoriky vrána k vráně

Naposledy editováno 10.03.2018 10:34:56

(reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

10.3.2018 v 12:32 | Nahoru | #147

1100Virago píše: sekáčmagor: Motorka není jen motor, aby bylo jasno



Samozřejmě že opravoval.Ale najel na tom pár desítek tisíc km.Byl jsi vůbec někdy v těch končinách kde se s tím pohyboval?A myslíš že kdyby jsi koupil jinou motorku než Jawu je jedno jestli Japonskou,Evropskou nebo Čínskou z roku cca 1975-80 za cca 20-30 kč a že by jsi na tom objel to co on bez opravování?

Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

10.3.2018 v 15:37 | Nahoru | #148
Trochu OT, ale možná to bude někoho zajímat. Auto, které mohlo předběhnout svou dobu (alespoň v tom socialistickém světě).

Zašlapané projekty

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

10.3.2018 v 16:33 | Nahoru | #149
1100Virago>mam od Pavla knizku a mam dojem ze mimo servis menil akorat zadni tlumice a zadni kolo po mongolsku...muzu tu stranku kdyztak vyfotit..zda se ti to moc na 40 let starou motorku? Australii objel na origo pistech na konci meli tusim 80 tis. jestli si to dobre pamatuju... Samozrejme ze jsou jawy ze 70. let a dale jizdne srace a za konkurenci zaostavali..ale zase ze by to nic nevydrzelo taky neni pravda... Z dnesni jawy je mi smutno vycerpat dotace a potom akorat lepit nalepky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

10.3.2018 v 16:59 | Nahoru | #150
Wenca24> na to,k čemu ty strý dvoutakty sloužily,byly v pohodě. tady je ale řeč o nových jawách na výstavě motocykl. nevidím žádnej smysl tý fabriky na přeprodej šrotu. je to smutnej konec
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC Johny_Servis 20 18.12.2023 v 12:35 MilanR1
Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti [1 ... 7, 8] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... Smradson 216 24.7.2023 v 09:04 Dolin
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC jarda24 19 12.10.2022 v 11:00 smitth
Jawa 350ohc Čína strajkuje Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... fsesto 8 4.8.2022 v 18:10 fsesto
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist