bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018
1.3.2018 v 17:59
Už jste je viděli? Už jste četli dnešní ČMN?



Naposledy editováno 01.03.2018 18:01:00

5 reakcí na tento příspěvek Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

5.3.2018 v 18:32 | Nahoru | #91
Trochu mě mrzí, že se méně mluví (a to je jedno, jestli kladně nebo záporně) o motocyklu, který vytvořili kluci z Mates Moto Servisu. A přitom je na něm více české práce, než na Jawě 350 sohc Special.

Má novou, speciálně pro tento model vytvořenou nádrž. Nové boční kastlíky respektující linii rámových trubek. Nová kolena výfuku s nasazenými osvědčenými výfuky Norton. O univerzálních blatnících, enduro pneumatikách a řidítkách s hrazdičkou nemluvím - to jsou koupené komponenty.



Naposledy editováno 05.03.2018 18:37:15

(reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

5.3.2018 v 18:45 | Nahoru | #92
Bert-Jawatesty> ta nádrž je povedená - jako odkaz na soutěžáky fakt dobrý.
kdybych měl fantazírovat, co bych udělal jinak - trochu podivnej tvar zadního blatníku bych opticky rozbil malým nosičem za sedlo, osadil bych delší tlumiče + napínací kladku na spodní větev řetězu, dopředu dal 21 kolo (ale chápu, že homologace....), použil menší přední světlo a nechromovaný pouzdra přístrojů. jasně, že ideální by bylo i přetahat svody výfuků, aby nelezly pod rámem.

tím neříkám, že se mi nelíbí, svoje kouzlo má

(reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

5.3.2018 v 21:55 | Nahoru | #93
Bert-Jawatesty> Tvé práce si ceníme, vypadá to dobře, určitě tvá dílna dělá svou práci dobře.
Ale vysvětli nám jak chce Jawa s tímto přežívat. To jejich upravování motorek uživí tak leda malou dílnu jako je ta tvoje, ale ne fabriku v Týnci. Kolik kusů ročně prodají a kolik na tom vydělají? Tím ziskem nezaplatí ani fakturu za elektřinu. Pak zase budou žádat o dotace. Fabrika by měla především vyrábět, dávat práci lidem, točit peníze, tvořit hdp....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

6.3.2018 v 05:07 | Nahoru | #94

Slávek-TDM píše: splasenytrubky> ekonom nejsem... Pouc me, rozved myslenku.

pokud napíšeš, že je výnos před zdaněním, musí v tom být už nejen mzdy zaměstnanců, ale i sociální a zdravotní pojištění už započteny (tedy výnos z prodeje musí být o tyto náklady už snížen). Takže úvaha, že z výnosu před zdaněním se teprve budou odečítat mzdy zaměstnanců, je prostě kravina.

(reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

6.3.2018 v 05:35 | Nahoru | #95
Bert-Jawatesty> Podle mého je ta zbastlenina od Matesa příšerná.Je vidět že na tom "pracovali"ale výsledek je horší než kdyby "nepracovali" je to takový bídný pokus o scramblera (pro lepší reklamu s odkazem na staré soutěžáky...osazen jakoby Jawa nádrží) s malým kolem vepředu a výfuky dole.Použité"osvědčené Norton"to zní skvěle ale k soutěžáku Jawa nic moc.Ten zadní blatnik na této moto vypadá blbě ale kdyby se k tomu dalo sedlo jako bylo na soutěžní Jawě tak by to bylo OK.Jediné co se na této moto povedlo jsou ty kolena Jinak na to že to "vytvořili kluci z Mates Moto Servis" je to bída Jen tady na fóru je spousta českých přestaveb Scramblerů od obyčejných garážových kutilů od kterých by se "kluci z Mates Moto Servis" mohli učit.

1 reakcí na tento příspěvek Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

6.3.2018 v 05:43 | Nahoru | #96
Jawa je vybrakovaná firma klasického střihu, na které jsou ve vedení nalepené neschopné staré management pijavice, které odčerpávají peníze z výplat svých odborníků do vlastní kapsy. Díky tomu tam nemají a nebudou mít schopné, motivované lidi, kteří by byli schopni cokoliv kloudného vymyslet a ti stávající cokoliv vytvoří, to stojí za hovno. To byl prostě tak někdo za komančů vekslák a poté neschopný majitel fabriky.

A to ani nemluvím o poloze Týnce nad Sázavou. Je to nějaká prdel u Prahy a pochybuju, že má šanci platově konkurovat zahraničním pražským firmám. Lidi tam budou pracovat za solidní almužnu a navíc, kdo by se tam stěhoval kvůli nějaké komunistikcé fabrice? Nechci být zlý, ale vsadím se, že tam pracují vesměs solidní nýmandi, viz Jawa 1000 nebo ty hrůzy typu Sportard (Retard). Kdyby chtěla Jawa něco opravdu udělat, tak přesune vývoj někam jinam, třeba do značně levnější Ostravy. Tady by našla dost kvalitních strojních inženýrů, kdyby chtěla. Jsou tady strojní fakulty a rozvinutý strojní průmysl a není to žádná dědina jako Týnec, kam komunisti poručili inženýrům přestěhovat se a pracovat.

Nikdo schopný nebude pracovat z nostalgie pro nějakou Jawu v prdeli typu Týnec nad Sázavou, protože kdo má hypotéku a chce normálně žít, tak se bude sakra otáčet.

Jinak Mates Moto zase ukázal, že to umí líp než Jawa.

Naposledy editováno 06.03.2018 06:12:15

(reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

6.3.2018 v 09:08 | Nahoru | #97

splasenytrubky píše: pokud napíšeš, že je výnos před zdaněním, musí v tom být už nejen mzdy zaměstnanců, ale i sociální a zdravotní pojištění už započteny (tedy výnos z prodeje musí být o tyto náklady už snížen). Takže úvaha, že z výnosu před zdaněním se teprve budou odečítat mzdy zaměstnanců, je prostě kravina.


Chapu. Pouzil jsem spatnej termin, nepamatuju si to. Jak se tedy spravne nazyva, prirazka? Nebo marze? Proste rozdil mezi nakupni a prodejni cenou bez zohledneni nakladu...

Naposledy editováno 06.03.2018 09:09:39

(reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

6.3.2018 v 09:46 | Nahoru | #98

Bert-Jawatesty píše: Trochu mě mrzí, že se méně mluví (a to je jedno, jestli kladně nebo záporně) o motocyklu, který vytvořili kluci z Mates Moto Servisu.



Musíš to lidem asi víc tlačit, no. Jak je skvělá, jak je úžasná.
Co by k tomu měli lidi psát? Libí se mi/nelíbí se mi už napsali, co bys chtěl víc?

Naposledy editováno 06.03.2018 09:51:14

(reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

6.3.2018 v 09:46 | Nahoru | #99

Mufiozo píše: Jawa je vybrakovaná firma klasického střihu, na které jsou ve vedení nalepené neschopné staré management pijavice, které odčerpávají peníze z výplat svých odborníků do vlastní kapsy. Díky tomu tam nemají a nebudou mít schopné, motivované lidi, kteří by byli schopni cokoliv kloudného vymyslet a ti stávající cokoliv vytvoří, to stojí za hovno. To byl prostě tak někdo za komančů vekslák a poté neschopný majitel fabriky.

A to ani nemluvím o poloze Týnce nad Sázavou. Je to nějaká prdel u Prahy a pochybuju, že má šanci platově konkurovat zahraničním pražským firmám. Lidi tam budou pracovat za solidní almužnu a navíc, kdo by se tam stěhoval kvůli nějaké komunistikcé fabrice? Nechci být zlý, ale vsadím se, že tam pracují vesměs solidní nýmandi, viz Jawa 1000 nebo ty hrůzy typu Sportard (Retard). Kdyby chtěla Jawa něco opravdu udělat, tak přesune vývoj někam jinam, třeba do značně levnější Ostravy. Tady by našla dost kvalitních strojních inženýrů, kdyby chtěla. Jsou tady strojní fakulty a rozvinutý strojní průmysl a není to žádná dědina jako Týnec, kam komunisti poručili inženýrům přestěhovat se a pracovat.

Nikdo schopný nebude pracovat z nostalgie pro nějakou Jawu v prdeli typu Týnec nad Sázavou, protože kdo má hypotéku a chce normálně žít, tak se bude sakra otáčet.

Jinak Mates Moto zase ukázal, že to umí líp než Jawa.



Nebudu se s tebou přít o mnoha věcech, ve kterých máš v tomto útržku pravdu. Navíc chápu, že každý má rád to místo, kde se narodil a chce tam taky "natáhnout" práci atp., jenže chtělo by to malou opravu zejména pro ty, kteří asi moc nevědí:

a) Komunisti neporučili inženýrům "jdi do Týnce", protože v těchto dobách se konstrukce Jawy odehrávala v Praze ve VVZ Strašnice a v Týnci byl téměř výhradně jen výrobní závod, kam někdy okolo roku 2000 přešel ten zbytek zaměstnanců VVZ ze Strašnic (a někteří tam dodnes jsou). Dále fabrika v Týnci vznikla již za první republiky pod vedením ještě F. Janečka, který si tam také postavil svou vilu s výhledem na fabriku (místní jí neřeknou jinak než "kolotoč", protože je kruhového tvaru s podivnou špičkou) a také se říká, že Janeček pozoroval dalekohledem z vily, kdo se zašívá s cigárem za fabrikou a pokud někoho takového vyhmátl, tak ho obratem vyhodil... to mam také od pamětníků, takže bez záruky, ale pro pobavení dobré.

b) Dále by mě zajímalo, čím vlastně jsi, resp. jestli nejsi také konstruktér. Konstruktér totiž má často nějaké zaměření, kterému se věnoval už na studiích a často u příbuzného "řemesla" zůstane (zvláště v době individualizace konstrukcí pro velkosériovou a kusovou výrobu - viz součsný stav normalizace), takže kdo se učil konstruovat například potravinářské stroje, bude mít s konstrukcí motorek (o které vlastně ze studia nemůže nic vědět) značné problémy a nevyleze z toho nikdy nic dobrého.
K tomu ještě doplním, že každá technická univerzita v ČR je obecně zaměřená na jiný směr strojírenství... takže například pražská ČVUT vládne hodně autům, energetice, potravinářským a procesním strojům a třeba výrobním strojům (bavíme-li se o věcech ke konstrukci), Liberec je zaměřen na textilní stoje (např. na ČVUT vůbec není), Baťovka ve Zlíně je zase zaměřena na procesní techniku v gumárenství atp. Naopak na každé škole je vždy nějaký obor, který se tam vůbec neučí... zase na ČVUT se nic moc nedozvíš o zemědělské a transportní technice (jeřáby), na Baťovce zase třeba o Mechatronice atd. Tím chci říci, že nemám nic proti Ostravě a jistě jsou tam schpní konstruktéři-inženýři, ale motocykly jsou natolik netypickou konstrukcí, že je třeba se jí dlouhodobě samostatně věnovat a né přecházet z těžkého strojírenství.

c) Nerozumím jistému protikladu: na jednu stranu tvrdíš, že lidi mají být motivovaní výsokýma odměnama a na druhou stranu tvrdíš, že mají přesunout vývoj do značně levnější Ostravy (levnější z hlediska lidských zdrojů - rohlík i soustruh přeci stojí všude stejně, tj. rozdíl bude akorát v lidech a možná v nájmech)... pro mě z toho vychází, že budou platit lidem tady i tam stejně (dle tvých slov nemotivačně), akorát to budou platit Ostravákům. Není to trochu postavené na hlavu ? Chcete vy Ostravaci pracovat pro Jawu za pár šušňů, aby se vyplatilo mít vývojové centrum v Ostravě ?

Howgh!

Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

6.3.2018 v 11:17 | Nahoru | #100
Našel jsem tady tenhle velice cenný komentář člověka, který z první ruky píše něco o tom srágorovi Gerlem.

Citace z diskuze IDNES

https://auto.idnes.c...1_161627_motorky_fdv


Pavel Ševčík 60590

"100k za takový bazmek to nechápu. Před pár lety jsem si dovezl z Německa lehce jetou Hondu CB500. I s dopravou a přihlášením mne stála cca 55k. A to je MOTORKA, rozdíl jako mezi Škodou Favorit a Mercedesem.

Paradoxně je na té zbastlenině nejlepší činský motor, který je převzat z CB250 vyráběné málem v motocyklovém pravěku.

Majitel Jawy býval můj hlavní nadřízený, když jsem, kdysi pracoval v továrně ČZ a soudruh Gerle tam dělal technického náměstka a neodlučně se podílel na úpadku motocyklové značky ČZ. Byl to karierní komunista, bratr tehdejšího ministra strojírenství a do funkce se dostal díky velké rudé hvězdě a nadutému sebevědomí a ne znalosti problematiky a odbornosti. Po Plyšáku privatizoval JAWU a dle toho to vypadá. Podobně nereálné fantasmagorie jako za jeho vlády v ČZ. V době Plyšáku jsme na tom byli s motocykly zhruba na úrovní Číňanů. Dnes je Čína motocyklová velmoc která vyrábí motocykly pro celý svět, včetně známých japonských, italských značek. Leta jsem dělal značku Jincheng a trochu jsem o ni sháněl informace. Mají výrobní závody i v Americe a v Argentině vyrábí Aprilie pro americké trhy. Takže když si Američan koupí skútr Aprilia, tak jej vymyslel italský konstruktér, a vyrobil zaučený Indián pod činským šéfem.

Bývali jsme cca v šedesátých letech největší výrobce motocyklů na světě. postupně jsme zaostávali a prakticky skončili. Jawa je jen plácnutí do vody a jsem si jist, že bez dotací by zanikla stejně jako vytunelovaná motocyklová ČZ.

Po roce 89 se dostala většina průmyslu do rukou ne odborníků, ale spíše protřelých velkorealitkářů se správnými kontakty. Tehdy se také tupé masy chtěli mít hned jako na Západě, ovšem bez toho, žer by si utáhli opasky a dělali za málo od rána do večera, jako umí Číňané. Místo technologií a výrobních prostředků se utrácelo za nová auta, barevné jogurty, opulentní banky, kanceláře, sídla firem, saka, kravaty, golfové areály, okázalé showroomy.....

Neumíme tvořit, umíme jen konsumovat

+4/0
Tomáš Bauer 56309
On soudruh Gerle, který má Jawu i Jihostroj v rukách byl za desítky let socíku zvyklý, že každoročně přijeli soudruzi z pézetky s tím, že odeberou 100.000 ks JAW 350 pro SSSR, kterým stačí ,,jednoduchá konstrukce dvoudobého motoru" a neměnný vzhled motorky. Holt starého (a neschopného) psa novým kouskům nenaučíš....

+2/0
Pavel Ševčík 60590
Není to až tak docela. Pan Gerle měl již za socíku iluze, že budeme dělat motorky jako Japonci. Jenže byl mimo realitu tehdejších technických možností stále více zaostávající kolbenky. I spuštění výroby modernizovaného motoru pro Jawy 638 byl tehdy neskutečný problém. Motokov měl již natvrdo podepsané smlouvy se Sověty a motory nefungovaly, výroba vázla, z nových jednoúčelových strojů se hrnuly zmetky. U motoru se zadíraly převodovky, písty, lámaly řadicí vidličky. Na zkušebně ČZ zjistili již dříve, že prototypové motory 638 jsou problémové, tak v tom Jawu nechali vymáchat a do svých ČZ350, do kterých měly být také nové motory 638, raději zmodernizovali staré motory 632 změnou alternátoru na 12V a hrnuli dál do Ruska. Udělali době, bylo bez problémů. Tehdy Jawa i ČZ vyvíjeli na zadání ČAZ vlastní čtyřtaktní motory, dvouválce 350. ČZ řadový, Jawa boxer. Motory i motorky se dostaly do stadia prototypů. Pak bylo ale shozeno ze stolu. Jawské skončily v SSSR, kde je měla vyrábět tuším IŽ. Poslední zpráva byla, že udělali prototyp u kterého sákl olej z porézního bloku motoru a pak se po všem slehla zem.

Tehdy v ČZ měli již odzkoušený čtyřtaktní jednoválcový motor ČZ 175 konstruktéra ing. Pudila. Také měli nadčasové podvozky ČZ 175/477 a veškerou technologii včetně svařovací automat na rámy ze Švédska, takže stačilo stopětasedmu dotáhnout do výroby a měli to stejné s čím Číňané později obsadili trhy v kategorii lehkých úsporných motorek pro denní používání.

Jenže pan Gerle nebyl jako pracovitý sedlák na kamenitém políčku Vysočiny, pěstující v obtížných podmínkách brambory, on se rozhodl, že bude hned pěstovat ananasy. Tehdy kdysi jsem mu to řekl řekl veřejně na pracovní schůzi. Pokud čte nějaký čezeťák z vývoje, možná si vzpomene. Dnes se pan Gerle snaží pěstovat ananasy pomoci dotací na smetišti týnecké kolbenky.

+1/0
Tomáš Bauer 56309
Myslím, že by stačilo oprášit jejich vlastní, dávno ,,vyvinutý" 400 ccm jednoválcový čtyřtakt, který měl být v J-640, namísto z nouze ctnost dvoutaktu. Moto s tímto motorem je k vidění v motomuzeu na Konopišti. Pokud jde o ten čtyřtakt 175 ccm čtyřtakt jednoválec (resp. 180 ccm), tak ten podědila po ČZ Cagiva, která ho nacpala do ,,roadsteru" a poté vše zavřela a zrušila... Čili Klausovi nevyšla privatizace ČZ Cagivě, ale ani následná privatizace Jawy Jihostroji.

0/0
Pavel Ševčík 60590
Jj, toho roadstera znám "dvoustovku" bych rád zařadil do své stáje.

S privatizaci ČZ to bylo děsivé, byl jsem opodál a pokoušel i mobilizovat novináře, které jsem znal z dob závodění, nikdo nechtěl psát, jen nějaký Labuda z Práva a ten byl "odejit" z redakce.

Cagiva získala motocyklovou výrobu ČZ, aniž by donesla korunu. 26% získala podílem za přínos "new how" které obnášelo několik beden bezcenné technické dokumentace na nějaký motor 400ccm který dle kluků z konstrukce byl opajcovaný z Yamahy. Dalších 26% si Cagiva půjčila od Evropské banky pro obnovu a rozvoj. S majoritou 52% si tam pak dělala co chtěla a jedno z prvních opatření bylo sešrotování všech zařízení a přípravků pro Jawu. V ČZ se vyrábělo cca 80% komponentu Jawy, včetně motorů. Jawa v Týnci byla prakticky montovna.

To vše pod kuratelou Klausovy party a jeden ze zločinců, tehdejší ministr Dlouhý dnes sedí v čele Hospodářské komory. Lidé byli slepí a ani dnes tomu nechtějí věřit jak děsivou destrukci strojírenství spáchali ti neumětelové. To co vybudovali předkové a přežilo i socialismus bylo po pár letech v niveč.

+1/0
Tomáš Bauer 56309
Škoda, že nedošlo na výrobu té 400 ccm čtyřtaktní jednoválcové 640. Bohužel prachy v podobě devizových korun byly na linku na výrobu motorů v roce 1989 vyčleněny, ale Klausovým zásahem po listopadu 89 došlo k jejich škrtnutí. Chybou bylo, že když ti zločinci z Cagivy úmyslně sešrotovali stroje pro výrobu 350 ccm dvoutaktů pro Jawu, tak Jawa situaci řešila tak, že sama obnovila strojní park tak, aby mohla namísto nového motoru vyrábět nadále dvoutaktní 350. To byl krok zpět, který stát spoustu peněz. Bohužel nechytla příležitost ,,za pačesy", kdy je posledních 25 let na trhu spousta předražených motorek od 600 ccm nahoru a pak 125 ccm z Číny. Mezitím prakticky kubaturou nic moc levného na trhu není. Nevím, proč si nedokáží vyrobit tu ,,čtyřstovku" dávno sami a musí vymýšlet dovoz z Číny. Vždyť to dopadne jako s Travelem 250 ccm dvouválcem z Číny, na který již neměli údajně peníze, aby ho mohli nakupovat více než po jednotkách kusů....

Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

6.3.2018 v 15:02 | Nahoru | #101
Já bych si tu speciálku i kopil. Kde se to dá koupit? Nebo běžně když přijedu k dealerovi třeba? Jakože myslím teď už aktuálně.

Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

6.3.2018 v 15:16 | Nahoru | #102
Aktuálně nikde,. Nabírají se objednávky a v horizontu dvou měsíců pujdou první k zákazníkům co měli objednáno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

6.3.2018 v 23:58 | Nahoru | #103
Bert-Jawatesty>
Asi tak - nádrž byla vždy laminátová = takže akorát využito staré koyto a nebo obtisknuta původní nádrž.
Chtělo by to trochu více přiblížit Jawě ro 6 denní s Rotaxem.
Takhle se to celkem zbastlení vzájemně né zcela sourodých komponentů.

Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

7.3.2018 v 00:14 | Nahoru | #104
V neděli jsme na výstavě měli nad modelem 350 Special zajímavou diskuzi, co by na to náš Fanánek...? (František Šťastný) --- Dva z nás diskutujících ho znali osobně. Podobně jako v nás by se v něm křížila dvě hlediska:
A) stroj bychom měli dokázat vyrobit umen paží českých lidí = TO JE ALE DNES DEFINITIVNĚ V HÁJI! ------ A pak ono druhé hledisko -
B) přemalovat Číňana a v podstatě vytvořit POUZE ILUZI výrobku českých paží. ----- TO JE TO, co se nám všem šprajcuje a úplně stejně tak by to cítil i Fanda! --- Tohle skutečně není výrobek, který by navazoval na odkaz a um tátů, dědů a pradědů, ani na povahu portfolia Bohužel naší zemřelé kvalitativní marky Made in Czechoslovakia. Je obtížené si přiznat a připustit, že už žijeme pouze z historie (natož socialistické). Národní konstrukční a výrobní základna zemřela / bez výhledu na budoucnost. --- KDYŽ SE PŘES TOTO PŘENESEME, polknutím knedlíku v krku, nakonec dostaneme konečně k technické stránce.
Tohle čínské retro provedeni je docela pěkné a motor licence Hondy XR400 soucasny vyrobce Shineray neuplacal z blata = takze po vsech odkloněných dotacích a slibech hektolitrů nakonec přiskálkla přemalovaná Čína. Na druhou stranu funkcni a nedraha.
Když to tedy shrneme = tak nakonec alespoň něco! ---- Samozrejme, ze v 1989 bychom vedeni Jawy za obdobny svindl rozbili drz...u.
Dnes ---- když už zemřela základna subdodavatelů (která ještě v 1996-7 dokázala postavit kompletní podvozek pro ČZ Roadster 125/200) ~--- alespon ze neco, co "prošlo" blízko okolo motocyklu! Jak už tady padlo = přemalování Číny/Inda/Kojejce dělají v podstatě všichni, včetně Mondial-u, AJS, BMW....ad.).

Naposledy editováno 07.03.2018 00:16:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

7.3.2018 v 08:28 | Nahoru | #105
Franky> Zase je vidět, jak jednoduché je psát a nevědět. Ta nádrž je laminátová, to ano, ale není to žádný otisk, je zcela nová, větší, delší, širší, uzpůsobená pro montáž palivového čerpadla.

Ono se vše zdá strašně jednoduché, ale končí to na papíře, potažmo na monitoru.

Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

7.3.2018 v 13:30 | Nahoru | #106
Takže jste si museli vyhrát s kopytem (umístění rámové trubky Vám asi také "nepomohlo" při ustavování čerpadla s plovákem reostatu palivoměru....atd.).
Nakonec - problémy s čerpadlem a palivoměrem u nádrží typu 634 implementovaných na Shineray se ví.
Když to takhle shrnu - pak se ani nedivím, jak všichni od Mates-a i od Jawy poukazovali právě na onu nádrž.

V tomhle uceleném pohledu je to na pochvalu = pěkná práce! (Pokud to tedy ještě bude fungovat ).

Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

7.3.2018 v 20:25 | Nahoru | #107
Laminátová nádrž.To snad ani nemuže jít zhomologovat.

Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

7.3.2018 v 20:44 | Nahoru | #108
Za splnění určitejch podmínek může.... Jsou homologovaný i laminátový a kompozitový tlakový nádoby na plyn, který je hořlavý a tlak je několik set barů - pro používání ve vozidlech...

Naposledy editováno 07.03.2018 20:45:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

7.3.2018 v 20:53 | Nahoru | #109

Bert-Jawatesty píše: Franky> Zase je vidět, jak jednoduché je psát a nevědět. Ta nádrž je laminátová, to ano, ale není to žádný otisk, je zcela nová, větší, delší, širší, uzpůsobená pro montáž palivového čerpadla.

Ono se vše zdá strašně jednoduché, ale končí to na papíře, potažmo na monitoru.



Zas bych to nepřeháněl, timhle si u nas prošla cela rada garazistu...

Franky: výrobní a konstrukční základna u nas urcite je, ale co by proboha nekoho kdo neco umi motivovalo spojit sve jmeno s jawou? Kdyz je tu treba skoda motorsport a dalsi, kde to nejde od desíti k peti...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

8.3.2018 v 08:52 | Nahoru | #110
assassin>
My jsme také za mlada mydlili nádrže - dokonce oplácáním tvaru z polystyrenu a po vytvrdnutí odstranění polystyrenu uvnitř acetonem.
Když si s tím člověk pohrál tak to nepotřebovalo ani nijak extra tmelit.
Ale zase čerpalo s palivoměrem je obvykle celkem neskladný válec a ta nádrž není tak široká, aby s tím nebyl problém.
S umístěném si asi pohrát museli - jinak stvořit nádrž by problém být neměl (to udělá každý letecký modelář ).

(reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

8.3.2018 v 09:08 | Nahoru | #111

Franky píše: assassin>
My jsme také za mlada mydlili nádrže - dokonce oplácáním tvaru z polystyrenu a po vytvrdnutí odstranění polystyrenu uvnitř acetonem.
Když si s tím člověk pohrál tak to nepotřebovalo ani nijak extra tmelit.
Ale zase čerpalo s palivoměrem je obvykle celkem neskladný válec a ta nádrž není tak široká, aby s tím nebyl problém.
S umístěném si asi pohrát museli - jinak stvořit nádrž by problém být neměl (to udělá každý letecký modelář ).



Dnes jsou moznosti uplne jinde - na laminovani jde koupit vse, od specialnich pryskyric az po tkaniny... Uz dost lidi umi modelovat ve 3d CADu a dnes si clovek muze poridit 3d tiskarnu nebo hobby cnc frezku "na doma" - nechci urcite shazovat neci praci, ale zase ani se nebudu pred nakym strojem klanet jen protoze na nej jeho vyrobce nadrz nekoupil z ciny, ale vyrobil...

1 reakcí na tento příspěvek Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

8.3.2018 v 09:59 | Nahoru | #112
A jelikož jsem asi nedokonale vybaven myšlením....tyto nové stroje Jawa jso,..byly...vidění pouze v Praze? Sem do Brna o nikdo nedovezl? Takže je přes weekend neuvidím na výstavišti?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

8.3.2018 v 10:30 | Nahoru | #113
Dolin>

Co já vím, tak snad tento víkend má Jawa vystavovat v Bratislavě... takže na Brno asi nedojde ... (vystavovat by měl nějaký dealer, ale měl by tam ten Speciál být a snad by se na něj mělo dát i sednout).

Raději si to ověř, ale i to je cesta... btw pro motorkáře není nikam daleko, tak proč se z Brna nepodívat do Blavy. (A navíc tam možná nemají takové vystavovatelské schyzma, tak tam možná uvidíš všechny značky pod jednou střechou, což je podle mě deviza).

Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

8.3.2018 v 10:37 | Nahoru | #114
Dolin> vypada to tak. Zrejme ma Jawa cilovou skupinu mezi kolotocarema

Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

8.3.2018 v 12:25 | Nahoru | #115
Ta stejná S350 se přesune fyzicky do Bratislavy a bude tam příští týden k vidění. Vystavovat bude SK dealer http://motoraren.sk/

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

8.3.2018 v 13:16 | Nahoru | #116
Sofía> V Bratislave je to až o týždeň, ak sa nemýlim.

Ale dá sa pochopiť, že tri výstava za tri víkendy je dosť.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

8.3.2018 v 13:30 | Nahoru | #117

Metric píše: Sofía> V Bratislave je to až o týždeň, ak sa nemýlim.

Ale dá sa pochopiť, že tri výstava za tri víkendy je dosť.



To jo, zvlast pro tak vehlasnou fabriku a jeji 1ks nove motorky

(reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

8.3.2018 v 13:33 | Nahoru | #118

Metric píše: Sofía> V Bratislave je to až o týždeň, ak sa nemýlim.

Ale dá sa pochopiť, že tri výstava za tri víkendy je dosť.



Pochopitelně!
Proto bych logicky vynechal stánek v Praze ...

Naposledy editováno 08.03.2018 13:34:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

8.3.2018 v 14:01 | Nahoru | #119

assassin píše: To jo, zvlast pro tak vehlasnou fabriku a jeji 1ks nove motorky


Tak pochop, je to dlouho utajovaný a vyvýjený prototyp, který spolykal miliony na dotacích a oni měli poslední dvě nálepky Jawa

(reakce na) Nové motocykly Jawa na výstavě Motocykl 2018

8.3.2018 v 14:03 | Nahoru | #120

PinkPanther píše: Tak pochop, je to dlouho utajovaný a vyvýjený prototyp, který spolykal miliony na dotacích a oni měli poslední dvě nálepky Jawa


A týnecké drogerii jako na potvoru došel epoxid
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC Johny_Servis 20 18.12.2023 v 12:35 MilanR1
Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti [1 ... 7, 8] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... Smradson 216 24.7.2023 v 09:04 Dolin
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC jarda24 19 12.10.2022 v 11:00 smitth
Jawa 350ohc Čína strajkuje Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... fsesto 8 4.8.2022 v 18:10 fsesto
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist