Téma: Moto na rozbité okresky
26.2.2018 v 17:35
Ahoj, sháním motorku, která bude používaná především jako dopravní prostředek a to především na střední a delší trasy. Nemám ale rád moc aut kolem mě, takže si vybírám menší okresky, které jsou ale bohužel většinou celkem rozpadlé a nevím, jakou motorku na to zvolit, aby zvládla horší silnice a zároveň se dalo svižně svézt.
Začal jsem s ER-5, která mi na okreskách většinou vyklepávala řidítka z rukou a přední kolo vlivem kvality silnice moc nedrželo a nebrzdilo. Pak jsem se přesunul k DT80 s tím, že se na těch okreskách děravejch stejně přes kilo jet většinou nedá (v tom jsem se mýlil). Jenže pak jsem začal jezdit dál a pravidelnejch 150km na DT80 byl drobet očistec. Takže teď sháním něco na pěkný svezení, co mě nevyklepe na dírách v silnici a dá se s tim jet na dlouhej výlet. Nerad bych se přehoupnul přes 70 tisíc Kč.
Nejvíc mě to táhne k SV 650 S, ale pochybuju, že to bude zvládat nerovnosti líp než ER-5.
Takže mi z toho vychází pěkná KLE 500, ale ta by mohla bejt silnější a trochu míň enduro.
TDM 850 je moc velká příšera.
Má někdo tip na něco lehkýho a svižnýho někde mezi KLE 500 a SV 650 S? (chápu že je mezi nima dost velkej rozdíl..)
Případně jestli už někoho napadlo vzít KLE a trochu ho upravit víc na silnici (tvrdší podvozek, níž řidítka atd.), protože mimo zpevněný cesty se nechystám, takže je to vlastně zbytečně moc enduro.
Možná to působí jako dost pitomej dotaz, takže případně děkuju za nehejterský komenty.
Začal jsem s ER-5, která mi na okreskách většinou vyklepávala řidítka z rukou a přední kolo vlivem kvality silnice moc nedrželo a nebrzdilo. Pak jsem se přesunul k DT80 s tím, že se na těch okreskách děravejch stejně přes kilo jet většinou nedá (v tom jsem se mýlil). Jenže pak jsem začal jezdit dál a pravidelnejch 150km na DT80 byl drobet očistec. Takže teď sháním něco na pěkný svezení, co mě nevyklepe na dírách v silnici a dá se s tim jet na dlouhej výlet. Nerad bych se přehoupnul přes 70 tisíc Kč.
Nejvíc mě to táhne k SV 650 S, ale pochybuju, že to bude zvládat nerovnosti líp než ER-5.
Takže mi z toho vychází pěkná KLE 500, ale ta by mohla bejt silnější a trochu míň enduro.
TDM 850 je moc velká příšera.
Má někdo tip na něco lehkýho a svižnýho někde mezi KLE 500 a SV 650 S? (chápu že je mezi nima dost velkej rozdíl..)
Případně jestli už někoho napadlo vzít KLE a trochu ho upravit víc na silnici (tvrdší podvozek, níž řidítka atd.), protože mimo zpevněný cesty se nechystám, takže je to vlastně zbytečně moc enduro.
Možná to působí jako dost pitomej dotaz, takže případně děkuju za nehejterský komenty.
1 reakcí na tento příspěvek Moto na rozbité okresky
Jako KLEčko moc enduro není,je to celkem břichoplaz.Motor je z ER 5ky(to určitě víš),tak je ti jasný co od toho výkonově můžeš čekat.Přední vidle by šly pořešit hustším olejem+jdou dofouknout(opatrně,tuším že max 1atm,ale nejsem si jistý).
Něco mezi KLE a SV?Napadá mně 650 Versys.To by nemuselo být špatný.Vzhledově všelijaký,ale hodně záleží na barvě.Ale asi bude cenově nad limit
Něco mezi KLE a SV?Napadá mně 650 Versys.To by nemuselo být špatný.Vzhledově všelijaký,ale hodně záleží na barvě.Ale asi bude cenově nad limit
A proč chceš přitvrzovat podvozek na rozbité okresky?
Kuba LC8 Ti to napsal velice výstižně...
Spíš bych zkusil právě něco měkčího, ne žádný žebřiňák....
Transalp je houpačka a na delší jízdu po rozbitých okreskách ideální, stejně asi jako ta Kawa KLE...
Kuba LC8 Ti to napsal velice výstižně...
Spíš bych zkusil právě něco měkčího, ne žádný žebřiňák....
Transalp je houpačka a na delší jízdu po rozbitých okreskách ideální, stejně asi jako ta Kawa KLE...
Můj tip je hodně mimo mísu, když zvažuješ SV 650 S / KLE 500 a ještě píšeš že TDM 850 je moc velká příšera, na druhou stranu splňuje plně tvůj požadavek : "pěkný svezení, co mě nevyklepe na dírách v silnici a dá se s tim jet na dlouhej výlet. Nerad bych se přehoupnul přes 70 tisíc Kč." Takže pokud máš dostatečnou výšku a sílu na http://www.motorkar...iumph-tiger-900.html , rok 99,2000 ( mezitip, vzhled 955i, motor ještě 885, ale už stříkačka-vejdeš se do 6l na 100), můžeš o Tigříkovi zauvažovat. Vlastní zkušenost, ve výběru jsem ho vůbec neměl, náhodou koupil, a jsem maximálně spokojenej.
Za mne mám na rozbité okresky malého Stromka a BMW F650CS...Ta druhá je paradoxně daleko zábavnější, protože je to malá lehká mrška a případné nerovnosti přeletíš když jedeš dostatečně rychle Takže návrh od "ramlika" můžu jedině doporučit - F650GS Pokud se smíříš s většími vibracemi, ten jednovál tahá jak sviňa
TDM jsem mel 3, takze se muzes podivat do myho profilu. Ale na Versysu 650 jsem si sjel, je to mnohem zabavnejsi svezeni a za 70 se daji uz koupit prvni rocniky... O kvalitach nebo problemech ale nic nevim, jel jsem na nem par desitek kilasku.
Já se díval po něčem podobném a dlouho hledal Cagivu Navigator. Nakonec jsem skončil u předchůdce Cagiva Gran Canyon. Prozatím se jeví jako OK volba a s rozpočtem kolem 70.000 CZK bude dostatek i na (nezbytný) servis . Ale Cagiva je taková moje úchylka...
1 reakcí na tento příspěvek Moto na rozbité okresky
Za mě Freewind 650. Příjemnej kompromis mezi terénem a silnicí.
Hele já koukl na nějaký pěkný pegaso. Je to šestpade jednobuch a za ty peníze který chceš investovat koupíš úplně luxusní. Já jsem řešil stejnej problém a vyřešil jsem ho Hondou ntv za 30 tis peněz enduro to sice není ani buchtu na to nenabalíš ale okrsky to pobírá úplně vklidu a cestování to je paráda
1 reakcí na tento příspěvek Moto na rozbité okresky
Na okresky a 1.třídu jsem měl DRZ SM, podle mě hodně dobrá volba
Ja bych sel do neceho typu Vstrom 650, Versys 650, F650GS, NC750 nebo tak. Nic lepsiho na rozbity silnice a zaroven cestovani neni (taky proto se jim rika cestovni endura). Vahove jsou na tom stejne (+-20kg), posez je pohodlny, mas rozhled, pokud budes chtit nalozis na to manzelku i nakup na 14 dni. Pokud si spravne vyberes tak te ani servis nezruinuje. Vykonu maj dostatecne na to co popisujes.
Naposledy editováno 01.03.2018 09:35:15
Naposledy editováno 01.03.2018 09:35:15
1 reakcí na tento příspěvek Moto na rozbité okresky
Pokud chceš něco na rozbitý okresky, tk jedině něco enduroidního, třeba XT660R nebo Transalp, asi nejideálnější volba. Já to vyřešil dvěma motorkama, silniční naháč na větší vejlety po kvalitních silnicích vyšší třídy a na průzkumný vejlety po rozbitých okreskách třetí třídy a lesní a polní cesty mam dvěpade lehký endurko, který je na tohle jak dělaný, ovladatelnost jak kolo a nerovnosti má těžce na salámu.
Díky všem za reakce, nejvíc mě zaujal v-strom, přeci jen ale pěkný kousky jsou něco přes 70 a nechci brát to nejlevnější (už jsem se spálil). Na druhym místě mi furt vychází KLE500, bohužel když má člověk vybírat z hezkejch kusů novějších, tak se taky dostane jenom těsně pod 70, takže nevím, jestli vzít o něco levnější KLE, nechat si ho zas rok dva a pošetřit mezitím na vymazlenýho v-stroma, nebo to nějak extra lámat a snažit se sehnat v-stroma z těch nejlevnějších, čehož se trochu bojim.
Ani jsem nečekal, že se to tu takhle celkem rozjede.
Transalp je takovej nudnej, na Versyse se nemůžu ani podívat a nejaponskej stroj mi zatím domů nesmí (jsem na japonce naučenej i z aut)
Nápad s progresivníma pružinama na KLE mě celkem zaujal.
Ani jsem nečekal, že se to tu takhle celkem rozjede.
Transalp je takovej nudnej, na Versyse se nemůžu ani podívat a nejaponskej stroj mi zatím domů nesmí (jsem na japonce naučenej i z aut)
Nápad s progresivníma pružinama na KLE mě celkem zaujal.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S | dinosaurus | 3 | 24.3.2024 v 07:59 jardad |
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 24 | 7.3.2024 v 12:34 Redguy |
Vodítko řetézu mimo osu řetézu [1, 2, 3] Suzuki SV 650S | motodiag | 86 | 8.2.2024 v 12:33 MartasUS |
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 | martucha | 11 | 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee |