bmw_r1300gs_cartec





Téma: Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
 
22.2.2018 v 16:46
Sice se to týká aut, ale myslím, že pro spoustu motoristů to může být důležité.
Dneska by měl v Německu Nejvyšší správní soud rozhodovat v žalobě, která požaduje zákaz vjezdu dieselových aut do center velkých německých měst. Na to už dopředu reagují některé automobilky tiskovými prohlášeními, že dieselové motory přestanou do osobních aut úplně nabízet.

Jak si myslíte, že rozsudek dopadne?
Preferujete v osobním autě benzínový nebo dieselový motor?
Kdybyste se měli dnes rozhodovat pro nákup nového osobního vozu, vzali byste vůz s dieselovým motorem? (Tato otázka je vztažena zejména k autům, která najedou např. více než 40 000 Km ročně, případně k větším SUV).

V poslední době je kolem toho dost hysterie a v Evropě začíná podíl aut s dieselovými motory výrazně klesat. Jaký na to máte názor?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 19:20 | Nahoru | #91

pilot84 píše: Já myslím, že za nějakou dobu se budou prodávat jen elektroauta.. Je to jako když začínal boom s dotykovými telefony a vytlačil tlačítkové. Litiové baterie už dnes mají větší životnost, auta už mají lepší dojezd, ale cena je pořád nekonkurenceschopná, jako u každé nové technologie.. Hodně automobilek dnes investuje do vývoje elektromobilů (pracuji pro firmu vyrábějící automotive test systems - Driveline and ChassisDyno) a trend je jasný.. Je to můj pohled, samo mě to jako milovníka spalovacích motorů netěší



Nic se nevytlacilo. Docasna situace patlavych cihel, ktere vydrzi sotva den je jen modni vystrelek a dokonale zmaknuty marketing toho jak zblbnout lidi. V Japonsku jsou taky na vzestupu zase klasicka vecka. Holt displej je dost velky a pritom to nemusi byt jak prkno do kuchyne, pro telefonovani naprosto prirozeny tvar, i na uchop, vydrz baterie klidne tyden, sluzby uplne stejne jak na smartphone, teda mnohem lepsi nez v USA nebo EU, protoze tam je i digitalni TV a mrte dalsich veci (kdyz uz je nekdo potrebuje). Klavesnice a mys se taky vymyslela dlouho kvuli ergonomii lidske ruky a zatim jeste nejsme na Planete opic kde by stacilo jen pomyslet.

V Asii to umi i chytre spojit https://www.cnews.c...ikatni-fotak-i-cenu/ . Mno ale stejne tak by se dalo i horekovat nad tim kvuli kterym oslum se tady nedovazi veci jako Honda SuperCub, Yamaha Viper a podobne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 19:31 | Nahoru | #92

Creck píše: Vite ze jedna prepravni lod vypusti tolik skodlivin jako 50 mil. aut a 15 nejvetsich lodi vice nez vsechny auta na svete ?
Btw nikdo tam zadne euro normy neresi
Holt kapitalismus resi jen kde poradne kape.


Je pravda, že lodě a letadla jsou daleko větší znečišťovatelé, než auta.

Ale málokdy potkám v centru města velkou přepravní loď nebo letadlo. A to, že se v centrech velkoměst často nedá dýchat, za to může opravdu z velké části automobilová doprava, Viz Čína.

A k tomu kapitalismu - za socíku žádné euro normy nebyly a auta a fabriky svinily vzduch a vodu mnohonásobně víc než v tom zlém kapitalismu na Západě. To byla první věc, které jsme si všimli, když jsme počátkem 90. let vycestovali do "kapitalismu". V centru města stál proud aut před semaforem a... nesmrděly. Tedy ve srovnání s tím, co jezdilo u nás.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 19:35 | Nahoru | #93
1100Virago> Diky za osvetu, ja doted zil v predstave ze je vsechen humbuk kvuli globalnimu oteplovani.

Neumru hloupy.

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 21:09 | Nahoru | #94

Metric píše: Nie som si istý, smartfóny majú prevahu nad tlačítkovými, hoci dosť ľudí používa tlačítkové, väčšina z nich má starú plečku a nemajú záujem o nový. Ak by mali smartfón, tak by si držali ten. Čo sa týka áut, tak predpokladám, že väčšina ľudí, čo bude používať spaľovací motor to bude robiť preto, že elektroauto im nebude dostačovať kvôli pomalému tankovaniu.

Možno keby existovala rozvetvená nabíjacia infraštruktúra (teda nie iba "elektro-benzínky") a car sharing alebo iný jednoduchý systém výpožičky, ale dnes je to, ako by sa smartfóny pokúšali presadiť niekde, kde nie sú wifi zdarma na každom rohu a na dátový prenos musíš nadviazať telefónny hovor s modemovou centrálou ako sme mávali kedysi Internet.


Jasně, já psal že se budou PRODÁVAT, , myslím že podíl prodaných (vyrobených) analogových tlačítkových telefonů bude zanedbatelný oproti smartphone, zvlášť když vemeš největší trh - čínu.. Můj otec taky používá Nokii 3310, ale není to typ člověka co by tvořil trh, protože má jeden mobil 10let :D Stejne jako spalovací motory muzou jezdit 20let po tom, co se přestanou masove vyrábět (zaplat pambuh )
Nabíjecí infrastruktura je problém na sídlištích, ale pokud by lidé co mají garáž a jezdí do 300km denně nabíjeli vnoci (pomalu), tak to infrastruktura zvládne i dnes ..

puffybodie píše: Nic se nevytlacilo. Docasna situace patlavych cihel, ktere vydrzi sotva den je jen modni vystrelek a dokonale zmaknuty marketing toho jak zblbnout lidi. V Japonsku jsou taky na vzestupu zase klasicka vecka. Holt displej je dost velky a pritom to nemusi byt jak prkno do kuchyne, pro telefonovani naprosto prirozeny tvar, i na uchop, vydrz baterie klidne tyden, sluzby uplne stejne jak na smartphone, teda mnohem lepsi nez v USA nebo EU, protoze tam je i digitalni TV a mrte dalsich veci (kdyz uz je nekdo potrebuje). Klavesnice a mys se taky vymyslela dlouho kvuli ergonomii lidske ruky a zatim jeste nejsme na Planete opic kde by stacilo jen pomyslet.

V Asii to umi i chytre spojit https://www.cnews.c...ikatni-fotak-i-cenu/ . Mno ale stejne tak by se dalo i horekovat nad tim kvuli kterym oslum se tady nedovazi veci jako Honda SuperCub, Yamaha Viper a podobne.



to co píšeš nemá logiku, to véčko je pořád smartphone, s procesorem a operačním systémem, jen má dva dotykové displeje a tvar V..

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 21:18 | Nahoru | #95

PinkPanther píše: S těmi elektroauty to u nás nebude tak žhavé, protože na to prý absolutně není připravená naše rozvodná síť ( síla vodičů, jističe atd. ) . Bavil jsem se o tom s chlapíkem, co v jednom autotosalonu a servisu co ty elektriky prodává, musel kvůli dobíjení těch aut kompletně předělávat jističe a rozvodnou síť. Nedovede si představit situaci třeba na sídlišti, jak lidi po dojezdu z práce začnou ty auta hromadně dobíjet. V dnešní době by nastal totální kolaps rozvodné sítě.
V Norsku už s tím mají čerstvé zkušenosti.



V Norsku to chytli za špatný konec, změna by měla být vytvořená trhem, ne uměle a bez infrastruktury..

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 23:06 | Nahoru | #96
Dovedete si představit, kde by se vytěžily suroviny na litiové baterky do 15 miliónů aut ročně, co se prodá v EU? Tudy cesta fakt nevede.
Co se stane s diesly po zákazu vjezdu do měst? Ceny ojetin klesnou, nic víc. Zákazníky si pak stejně najdou. Při poklesu poptávky obecně během krize klesly ceny ojetin na polovinu až třetinu. To může nastat u naftových ojetin. Takže spousta lidí od nás si pak zajede do Německa pro "nové" auto.
V týdnu jsem jel přes centrum Prahy autem, a co jsem koukal, 90% aut, co jsem dokázal identifikovat, bylo naftových. S benzínem jsem byl vyjímka.

Co mě děsí více, je pokračující trend downsizingu. Po chudých letech komunismu a začátku 90. let se stal normálním motorem dvoulitr, a to i u benzínu. Přičemž každý lepší model měl v nabídce i 6-válec. Dnes? Škoda nabízí jako "pokrok" u třetiny modelů jen 3-válec, u zbytku 1.5L. U nejvyššího modelu značky pak už nejvíc 4-válec, ale ten je na těžké auto málo. 6-válec už dlouho není v nabídce. To není pokrok, to je úpadek!
Zatímco za velkou louží, kde si do toho nenechají tolik kecat, se dá spousta aut koupit s V8. Ropy i plynu je dost, narozdíl od surovin na baterky. Zdrojem CO2 je průmysl a zemědělství. Z dopravy je zbytečná přeprava zboží přes celý kontinent, ačkoliv většina věcí se vyrábí i v místě spotřeby.

1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 23:22 | Nahoru | #97
Me teda v zemi, kde si kazdy kupuje naftovou 1.9 kombi aniz by vlastne vedel proc pripada trochu usmevne si stezovat, proc automobilky necpou do svych modelu benzinove V8. Na forech samej petrolhead a na dalnici klap-klap :) kolik lidi si v cesku koupilo V8, kdyz se nabizely?
Btw Octa RS ma 180kW, superblb 200kW, to mi jako uplne spatny hodnoty nepripada. A ten nejsilnejsi Sup jede velice hezky.

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 23:26 | Nahoru | #98
PetrXX> V8 se nabízí furt a fronty se na to nestojí

1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 23:32 | Nahoru | #99
Jasně, V8 je na naše silnice trochu extrém, ale 1.0 tříhrnek je úplně stejný extrém, jen opačným směrem. V těch moderně těžkých autech je to jako Škoda 105s. Pokud by ve fábiích a rapidech nabízeli i 4-válec, věřím, že většina zákazníků by mu dala přednost před tříválcem. Kdo jde jen po spotřebě, dožene to raději plynem, pokud do těch přímovstřiků jde namontovat. Ne že bych snad v životě uvažoval o něčem z Mladé Boleslavi, na těch autech mi vadí skoro všechno, ale uvádím to jen jako příklad, kde evoluce se zvrtla v degeneraci.

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 23:38 | Nahoru | #100
Deadman> já mělpůjčenýho forda,takovou tu menší dodávku. byl v tom litr benzín a jelo to hezky, asi nová doba,mělo to snad kolem 100kw. nerad bych kecal,zase tolik jsem to nezkoumal,ale jelo to i naložený po dálnici 150 v pohodě a žralo to lidsky.

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 23:44 | Nahoru | #101
Tak ja budu hodne blbe obhajovat Skodovky pac moje zkusenost s nimi je bidna, ale skodovacky dvoulitr pred deseti lety mel stejny vykon jako soucasny jednolitrovy trihrnek.
Ony ty novy motory pocitove jedou docela slusne. A nove naftove dvoulitry jedou jak kreten, tech 200kw je fakt hodne znat.
Ja sam mam rad velke atmosfericke motory, ale na druhou stranu si rikam, ze kdyby lidi chteli neco jineho nez co se dnes nabizi, tak by jim to automobilky daly. V opacnem pripade by se to prece neprodavalo, jak pise nemako - velky motory jsou porad, ale nikdo je nechce.

1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 23:54 | Nahoru | #102
tak jsem si toho forda vygůglil má to 125 koní a 170 nm. tříválcovej litr eco boost. jelo se s tím fakt dobře,na dodávku klimoška,ticho,pohodlný jako osobék. nemám zase až takový výhrady proti tříválci. jako přepravník ideální. já měl dvoumístnou bednu,ale měli to tam i se sedačkama.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 07:13 | Nahoru | #103
nemako> a co to vydrzi?
ono je sice pekny, kdyz mas malej motor, kterej pekne jede a prd zere, ale pokud ti po 200k km odejde do vecnych lovist, tak nestoji za nic

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 07:18 | Nahoru | #104

wegas píše: nemako> a co to vydrzi?
ono je sice pekny, kdyz mas malej motor, kterej pekne jede a prd zere, ale pokud ti po 200k km odejde do vecnych lovist, tak nestoji za nic

já nevím. bylo to nový anajel jsem s tím tak asi 1000km. nevidím důvod,proč by to nemělo vydržet, a pokud vydrží 200,tak to asi stačí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 07:28 | Nahoru | #105
nemako> nestaci, muj momentalni motor ma prez 300 a nikam se nechysta, kamos menil ve svym starym sharanu motor po 750, pokud tohle vydrzi moderni malorazky, beru, pokud ne.....

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 07:33 | Nahoru | #106
wegas> už se to dělá asi deset let a nevídám kolem cesty stát hromady vylágrovanejch fordů. já bych to neřešil.

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 07:41 | Nahoru | #107

PetrXX píše: PinkPanther> no ja docela bezne vidam na nakupnich centrech, ze tam jsou mista vyhrazena pro elektroauta - vzhledem k tomu kolik tam lidi travi casu si myslim, ze tim to pomalu zacne, prijedes si pro rohliky a mezitim auto cvaknes na kabel.
Druha vec je ta, ze uz ted se muze infrastruktura budovat s predpokladem pro takovou zatez.



A jak je tom s placením toho dobíjení ? Zadarmo to asi nebude, to se pak platí někde v pokladně za spotřebované KWh ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 09:19 | Nahoru | #108

wegas píše: nemako> a co to vydrzi?
ono je sice pekny, kdyz mas malej motor, kterej pekne jede a prd zere, ale pokud ti po 200k km odejde do vecnych lovist, tak nestoji za nic



Tak napr tech ecoboost motoru jezdi mraky, nekolik znamych ho ma taky a neslysel jsem na to nic spatnyho.
A srani se motoru o velikosti IMO uplne neni, kdyz si vezmu modernejsi motory od BMW tak ty se serou solidne (neni zadna vyjimka kdyz motor umre po 100k) tak to spis vidim na pruser, kdy na jednoho konstruktera pripada pet ekonomu, kteri jeho myslenku pretavi do nejlevnejsiho reseni.

PinkPanther> tusim se prihlasuji pres nejakou kartu a co vim, tak tohle dobijeni je brutalne dotovany. Odhaduji ze se prihlasis a pak ti to prijde v mesicnim vyuctovani, nebo ti to rovnou strhnou z karty. Muzu ti to omrknout, co tam pisou.

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 09:46 | Nahoru | #109
PetrXX> nj, ale u BMW kdyz procitas forum, tak vetsinu problemu ma dvoulitrova nafta. Otazka je jestli je to tak spatny motor, nebo tak hodne prodavany

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 10:09 | Nahoru | #110

nemako píše: já nevím. bylo to nový anajel jsem s tím tak asi 1000km. nevidím důvod,proč by to nemělo vydržet, a pokud vydrží 200,tak to asi stačí



Nestačí, přesně jak píše ->wegas ono je sice fajn, že z litrového motoru vyždímeš 100kW, ale takový motor jede defakto celou dobu na hranici toho výkonu a životnost je "minimální".
Vám totiž uniká jedna zásadní věc. Co znamená chovat se ekologicky? No využívat danou věc co nejdéle... jenže to by se kola ekonomiky netočila tak, jak potřebuje zejména EU, která na automobilovém průmyslu stojí. A taky to, že dnes je in mít každé max.4roky nové auto, aby Tě sousedé nepomluvili. Samotná výroba a těžba surovin pro DPF a elektomobily je tak ekologicky náročná, že to nepředčí ani provoz všech aut z roční produkce automobilek. Vlastně takovým krásným příkladem je Dánsko, kde daň na nová auta je i 100% a každý si raději rozmyslí, jestli to nové auto jen kvůli image potřebuje Další věcí je, jak každý nadává, že auta bez DPF smrdí a kouří... ano... ale ten kouř a smrad je daleko míň nebezpečný, protože člověk saze z plic "vykašle". Naproti tomu mikroskopické částice, které produkují vozy s filtry se v těle usazují a jsou pomalým zdrojem daleko horších zdravotních problémů

Naposledy editováno 24.02.2018 10:10:54

2 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 10:27 | Nahoru | #111
Deadman: ty velky motory hlavne zakaznici nekupuji - treba ten superb, kde vsichni oplakavaj 6ti valec - si skoro nikdo se sestivalcem nekupoval. To same fabie atd - velky motory tam byly, ale zakaznika kupoval temer vyhradne ty nejmensi motory - ale pak se najdou lidi kteri si koupili 20let stare auto se sestivalcem za par supu a zacnou basnit jak je to super ... Ale kdyby meli jit koupit nove auto, stejne si nejoupi to silne...
1.0 trivalce jsou zalostne malo, ale jsou kam se podivas a lidi s tim normlane jezdi :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 10:28 | Nahoru | #112
zdenek86> docela bych se vsadil,že focus s tím litem vydrží víc,než vydržely starý auta,dejme tomu z devadesátých let,k tomu je pohodlnější,úspornější,tišší a bezpečnější. já mám starý krámy moc rád,ale na lítání do kolbenky bych toho focuse bral. nikdo nechce jezdit starou vránou každej den.nebo skoro nikdo.měl jsem transportéra,kterej se dožil skoro 1,5 milionu kilometrů,ale už bych s tím jezdit nechtěl,byl to 1,9 td. na dnešní dobu to nejelo,nebrzdilo nemělo to klimatizaci a byl v tom kravál jako v ruským tanku.

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 10:31 | Nahoru | #113
assassin> ten 1,0 eco boost jel proti 1,9 sdi jako divej. ve srovnatelným caddy. když jsem chtěl novou dodávku,zkoušel jsem všechny.

2 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 10:36 | Nahoru | #114
Koukam ecoboost ma minimalni zivotnost, auta s DPF jsou zabijaci a za vsechno muze EU (btw, co ze za fabriku stoji v Mlade Boleslavi?)

PS: kdo si kupuje nove auto jen kvuli sousedum je debil, ktery si nic lepsiho nez smradlavou naftu nezaslouzi.

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 10:43 | Nahoru | #115
PetrXX> přes všechny ty debilní neekoligický nařízení se životní prostředí v čr za posledních 25 let výrazně zlepšilo. to vidí i trouba jako já.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 10:45 | Nahoru | #116

PetrXX píše: Koukam ecoboost ma minimalni zivotnost, auta s DPF jsou zabijaci a za vsechno muze EU (btw, co ze za fabriku stoji v Mlade Boleslavi?)

PS: kdo si kupuje nove auto jen kvuli sousedum je debil, ktery si nic lepsiho nez smradlavou naftu nezaslouzi.



Ale to zase překrucuješ k obrazu svému. Jen tím říkám, že je zapotřebí vidět a hlavně se zajímat i o tu druhou stranu mince
Co že to stojí za fabriku v MB? Německá...
A kdo si kupuje auto kvůli sousedovi? No budeš se divit, ale skoro každá ovce, stejně tak, jako si někdo koupí kombík v naftě a jezdí v tom sám 3km do práce...

Naposledy editováno 24.02.2018 10:54:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 10:52 | Nahoru | #117

nemako píše: zdenek86> docela bych se vsadil,že focus s tím litem vydrží víc,než vydržely starý auta,dejme tomu z devadesátých let,k tomu je pohodlnější,úspornější,tišší a bezpečnější. já mám starý krámy moc rád,ale na lítání do kolbenky bych toho focuse bral. nikdo nechce jezdit starou vránou každej den.nebo skoro nikdo.měl jsem transportéra,kterej se dožil skoro 1,5 milionu kilometrů,ale už bych s tím jezdit nechtěl,byl to 1,9 td. na dnešní dobu to nejelo,nebrzdilo nemělo to klimatizaci a byl v tom kravál jako v ruským tanku.



Nevydrží... podívej se, kolik těch aut z devadesátých let jezdí dodnes... Kdežto dnešní auta mají problémy a né zanedbatelné i v prvním roce provozu, například zarůstaní kanálů díky egr a právě oturbení malorážek.
Bezpečnost a hluk, případně pohodlí ale nikde nezmiňuju, o tom se hádat nehodlám, souhlasím, že dnešní auta jsou na tom jinak, ale pořád, když si koupíš nové auto každých řekneme deset let, namísto čtyřech, tak budeš mít bezpečné a pohodlné auto a přispěješ i k té ekologii

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 10:54 | Nahoru | #118
zdenek86> mám auto šest let,najeto 150 000 a nic se neposralo,asi jsem klikař. ani mým známým se ty nový vraky neserou,tobě jo?

2 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 10:57 | Nahoru | #119
Jenže výběr motoru se řídí zejména výslednou cenou vozidla, kterou určí vyrobce. Pokud by V6, V8 stál víc jen o rozdíl výrobních nákladů (desítky tisíc, možná i šul nul vůči složitějšímu oturbenému mrňousovi) a nikoliv o statisíce, resp. +30 % nebo klidně i 50 % ceny sociál verze, prodeje by vypadaly úplně jinak. Stačí se podívat na ceníky v USa nebo u šejků, kolik tam stojí velké motorizace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 10:59 | Nahoru | #120
zdenek86> Tomu rozumim, ale těžko najdeš objektivitu když máš předem jasno. Slepá obhajoba je stejně zavádějící jako slepá kritika. Ecoboost jsou všude v Evropě a jezdí bez ohledu na tvé i mé postoje velmi spolehlivě a o tvrzení ze auta s DPF jsou skodlivejsi než staré ropáky bez by se dalo s úspěchem pochybovat. A EU jsme i my, jen na okraj :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist