bmw_r1300gs_cartec





Téma: Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
 
22.2.2018 v 16:46
Sice se to týká aut, ale myslím, že pro spoustu motoristů to může být důležité.
Dneska by měl v Německu Nejvyšší správní soud rozhodovat v žalobě, která požaduje zákaz vjezdu dieselových aut do center velkých německých měst. Na to už dopředu reagují některé automobilky tiskovými prohlášeními, že dieselové motory přestanou do osobních aut úplně nabízet.

Jak si myslíte, že rozsudek dopadne?
Preferujete v osobním autě benzínový nebo dieselový motor?
Kdybyste se měli dnes rozhodovat pro nákup nového osobního vozu, vzali byste vůz s dieselovým motorem? (Tato otázka je vztažena zejména k autům, která najedou např. více než 40 000 Km ročně, případně k větším SUV).

V poslední době je kolem toho dost hysterie a v Evropě začíná podíl aut s dieselovými motory výrazně klesat. Jaký na to máte názor?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

22.2.2018 v 20:12 | Nahoru | #31

wegas píše: koho zajima ekologie, to horici popelarsky auto by mohlo aspon vytvorit v atmosfere pekny efekty

¨

no s tou hromadou lipol baterek co bych potreboval "ztratit" by nejspis krouzilo na obezne draze s tou teslou...

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

22.2.2018 v 20:14 | Nahoru | #32
assassin> a treba bys za to dostal nobelovku, di do toho

1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

22.2.2018 v 20:55 | Nahoru | #33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

22.2.2018 v 21:05 | Nahoru | #34

baks píše: Odloženo



Díky.

Jako chápu, že diesel z 90. let asi nebude mít sluníčkové emise NOx, ale proč by se to měla týkat i např. aut s Euro 5 (auta po roce 2011), to už mi zavání trochu ekoterorismem.

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

22.2.2018 v 21:25 | Nahoru | #35
FILODENDRON> ...přesně

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

22.2.2018 v 22:05 | Nahoru | #36
Francouzi prý přestanou dělat diesely TADY to trochu nehraje.

2 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

22.2.2018 v 23:19 | Nahoru | #37
Nejmodernější dýzly jsou čistčí než přímovdtřik.benzín.I laicky když mrknete na koncovku,je nezaprášená.Naopak benzíny bez filtrů pev.částic jsou ty dnes horší.Prach z motorů je větší problém než oxidy dusíku.Dýzly se nepřestanou vyrábět,fabryky to sami předpovídaj.Ty starý šroty co nám tu jezděj ,to je něco jinýho.Nechápu jak to prochází STK.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 05:23 | Nahoru | #38
JiříII.> Ty stare sroty vetsinou najezdi par tisic za rok. Ty toho moc neovlivni. Osobne mam zachovaleho fokusa benzin1,6 z roku 2001. Slouzi dobre a jeste asi nejakou dobu slouzit bude. Najedu rocne asi 8-9tis, takze kupovat nove auto by bylo mrhani financema.
O zakazu naftaku jsem ani nevedel. Je pravda, ze smog a bordel v ovzdusi uz davno presahnul meze, takze by jakesi omezeni, tam kde to jde, mela prijit. Otazkou je, zda by nebylo lepsi nejak omezit kamionovou a nakladni dopravu. Prevazeni zbozi tam a zpatky je silene.

Naposledy editováno 23.02.2018 05:26:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 07:05 | Nahoru | #39

Kov píše: JiříII.> Ty stare sroty vetsinou najezdi par tisic za rok. Ty toho moc neovlivni. Osobne mam zachovaleho fokusa benzin1,6 z roku 2001. Slouzi dobre a jeste asi nejakou dobu slouzit bude. Najedu rocne asi 8-9tis, takze kupovat nove auto by bylo mrhani financema.
O zakazu naftaku jsem ani nevedel. Je pravda, ze smog a bordel v ovzdusi uz davno presahnul meze, takze by jakesi omezeni, tam kde to jde, mela prijit. Otazkou je, zda by nebylo lepsi nejak omezit kamionovou a nakladni dopravu. Prevazeni zbozi tam a zpatky je silene.


Přesně, železnice řvou, že jsou nevytížený, kolik těch blbejch kamionů by se veško na jeden vlak.

1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 07:18 | Nahoru | #40
Eurosoudruzi to dělají stejně, jako to dělali naši soudruzi o 80 let dříve. Serou se násilně do věcí, které fungují a regulovaly by se samy. Za 20 let nebude nikdo věřit tomu, co se dnes děje, protože pořád věřím, že takové debilní době, co je teď, musí co nevidět dozvonit hrana...

1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 07:27 | Nahoru | #41
jestli dizly zakážou nebo né vžycky to dopadne tak aby to lidem vytáhlo peníze z kapes... o nic jinýho nejde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 07:30 | Nahoru | #42

gorkin píše: jestli dizly zakážou nebo né vžycky to dopadne tak aby to lidem vytáhlo peníze z kapes... o nic jinýho nejde

přesně, jde o prachy, protože čím dál více lidí nedělá a těch čímdál méně, co dělá to musí pořád živit. Tak potřebují zvýšit daně, ale jak? Do toho se nikomu nechce, protože by se to projevilo ve volbách. Tak na to jdou takto od lesa. Otázka je, co bude dál na ředě? Co budou "řešit" po dieselech?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 08:03 | Nahoru | #43

prackarr píše: Eurosoudruzi to dělají stejně, jako to dělali naši soudruzi o 80 let dříve. Serou se násilně do věcí, které fungují a regulovaly by se samy. Za 20 let nebude nikdo věřit tomu, co se dnes děje, protože pořád věřím, že takové debilní době, co je teď, musí co nevidět dozvonit hrana...



Byl jsi v nejakem vetsim cinskem meste? Nebo v jejich prumyslove oblasti? Tam se to dostane kdyz se to nereguluje - trh nema sanci regulovat spotrebu zdroju nebo znecisteni prostredi - pokud si myslis opak, tak mi ten machanismus vysvetli

S druhym odstavcem souhlasim, jde i o prachy, v automotive dela obrovsky mnozstvi lidi, a kdyz se nebudou kupovat nova auta musi najit pro ty lidi jinou praci... Coz ted nikdo neumi

Naposledy editováno 23.02.2018 08:05:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 08:11 | Nahoru | #44
assassin> Nesouhlasím. Ta čína má jiný problém, jak my. Jich je prostě moc. Kdyby tu žilo miliarda apůl lidí, jako tam, ještě v pěti okresech, tak tu máme smog jak oni, i s našimi normami. Naše šance na záchranu lidstva je regulovat počet lidí, ne zdroje. Ale to stejně, jako tu práci, o niž jsi psal, nikdo neumí. Množí se hlavně národy, co regulovat vůbec nejde.

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 08:24 | Nahoru | #45

JiříII. píše: Nejmodernější dýzly jsou čistčí než přímovdtřik.benzín.I laicky když mrknete na koncovku,je nezaprášená.Naopak benzíny bez filtrů pev.částic jsou ty dnes horší.Prach z motorů je větší problém než oxidy dusíku.Dýzly se nepřestanou vyrábět,fabryky to sami předpovídaj.Ty starý šroty co nám tu jezděj ,to je něco jinýho.Nechápu jak to prochází STK.


To takhle nejde rict. Jde o technologii primyho vstriku, ktera proste vzdy bude vytvaret saze. Diesely maji filtry pevnych castic uz od EURO4, benzinaky od EURO6 (az snad na Toyotu, ktera se s tim vyrovnala dvema vstrikama na valec - jeden primo do nej a druhej do sani)... Duvod samozrejme neni ekologie, EURO3 je naprosto v pohode a studie znecisteni ovzdusi ve nemeckych mestech to prokazaly. Jde o to udelat z ojetin neopravitelnej drahej srot a to se dari...

1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 08:28 | Nahoru | #46
Proč se vlastně tak rozmohly diesely v osobácích u nás? Před revolucí tu prakticky nebyly a šlo to bez nich taky. Jestli ono to nebude tím, že kdejaký řidič naftového stroje v práci si přinesl domů nějakou tu ušetřenou naftičku, a potřeboval ji zužitkovat. Takže česky "kdyby se nekradlo, tak tu nafťáky nejezděj"! Pokud by tu naftu kupovali všichni u pumpy, tak nevěřím tomu, že by se to všem vyplatilo si koupit nové naftové auto, kde se návratnost vyplácí většinou až po mnoha desetitisících kilometrů ročně, což najezdí jen mizivé procento soukromých řidičů, a těch firemních zdaleka také ne většina, a vysoká pořizovací cena naftového auta zaplacená dopředu (případně ještě většinou navýšená o úroky leasingu, nebo úvěru), která se vrací až postupně během několika let jsou při podnikání též mrtvě uložené peníze, které by se mohly v podnikání otáčet podstatně rychleji. Podle mě je to finančně ekonomicky rozumně zdůvodnitelné jen v ojedinělých případech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 08:55 | Nahoru | #47

baks píše: Přesně, železnice řvou, že jsou nevytížený, kolik těch blbejch kamionů by se veško na jeden vlak.


slusnej kec. Zeleznice je na klicovych trasach totalne precpana a nema kapacity. mazimalne ma kapacity nekam do horni dolni prdele, ale na koridorech je to v haji uz ted. A to radsi neberu v potaz narocnost sestaveni jednoho vlaku s kamionama nebo aspon kontejnerama.

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 08:57 | Nahoru | #48

S.h.I.t. píše: slusnej kec. Zeleznice je na klicovych trasach totalne precpana a nema kapacity. mazimalne ma kapacity nekam do horni dolni prdele, ale na koridorech je to v haji uz ted. A to radsi neberu v potaz narocnost sestaveni jednoho vlaku s kamionama nebo aspon kontejnerama.

a totální nespolehlivost,na tu zapomínáš

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 09:04 | Nahoru | #49

mito7 píše: Proč se vlastně tak rozmohly diesely v osobácích u nás? Před revolucí tu prakticky nebyly a šlo to bez nich taky. Jestli ono to nebude tím, že kdejaký řidič naftového stroje v práci si přinesl domů nějakou tu ušetřenou naftičku, a potřeboval ji zužitkovat. Takže česky "kdyby se nekradlo, tak tu nafťáky nejezděj"! Pokud by tu naftu kupovali všichni u pumpy, tak nevěřím tomu, že by se to všem vyplatilo si koupit nové naftové auto, kde se návratnost vyplácí většinou až po mnoha desetitisících kilometrů ročně, což najezdí jen mizivé procento soukromých řidičů, a těch firemních zdaleka také ne většina, a vysoká pořizovací cena naftového auta zaplacená dopředu (případně ještě většinou navýšená o úroky leasingu, nebo úvěru), která se vrací až postupně během několika let jsou při podnikání též mrtvě uložené peníze, které by se mohly v podnikání otáčet podstatně rychleji. Podle mě je to finančně ekonomicky rozumně zdůvodnitelné jen v ojedinělých případech.

proto tu za komunistů nejezdily nafťáky,protože se nafta nekradla to je hodně revoluční teorie nebylo to tím,že je v rvhp neuměl nikdo vyrobit? dvoutakty,to jo,ty měli zmáknutý soudruzi z ndr zbytek je podbnej blábol

2 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 09:19 | Nahoru | #50
Já mám dízel káru. Roční nájezd lehce pod 40K km. Z toho - a to je hlavní - je 90% procent po dálnici. Otáčky 2000 za min. Ideální pro motor. Celkový nájezd skoro 400 000km. Opravy prakticky nula. Motorově naprosto OK. Tohle by benzín jen tak nedal a navíc by mi daleko více plakala peněženka.

Podle mě diesel jen tak neskončí a pokud jo, bude to souběžný a pozvolný konec s benzínem. Nafta je jen jedna z frakcí ropy a co potom s ní? Zpátky do země se asi lít nebude. Spalovací motory budou utlumovány jako celek. Pokud si někdo myslí, že se to jeho voňavého benzínu netýká, tak je hodně naivní. Nicméně v jistých oblastech tu s námi bude diesel po dlouhá desetiletí (např. armádní technika, dieselagregáty atd.).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 09:22 | Nahoru | #51

prochi20 píše: Spalovací motory budou utlumovány jako celek. .


To si nemyslim... V tom byznysu jsou astronomicky penize...

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 09:22 | Nahoru | #52

assassin píše: Byl jsi v nejakem vetsim cinskem meste? Nebo v jejich prumyslove oblasti? Tam se to dostane kdyz se to nereguluje - trh nema sanci regulovat spotrebu zdroju nebo znecisteni prostredi - pokud si myslis opak, tak mi ten machanismus vysvetli

S druhym odstavcem souhlasim, jde i o prachy, v automotive dela obrovsky mnozstvi lidi, a kdyz se nebudou kupovat nova auta musi najit pro ty lidi jinou praci... Coz ted nikdo neumi


Trh to regulovat umí, stejně jako příroda. Jen je to způsobem vzestup a pád.Cíl, ke kterému se v obou případech dospěje je shodný, konec civilizace, jen ta cesta je rozdílná. S legislativou se nám v jistých ohledech žije pohodlněji, jen to nechceme vidět.

1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 09:31 | Nahoru | #53
Kdyby šlo opravdu o ekologii, tak navrat kontrukce motoru někam k Euro 3 nebo 4. Tedy zákaz přímovstriku u benzínu, omezeni max. tlaku u vstriku naftaku. Aby motor sám o sobě nevyrabel tak obrovské množství mikrosazı a NOx, které se potim složitě odbourávání ve filtrech. Což samozřejmě funguje jen pri homologaci, ale v reálu moc ne. Takže nám tu sice jezdí predpisové voňavé benzinove i naftové Euro 5 - 6, které se ale po pár km (jak dloouho že trvá měřící cyklus při homologaci) změní ve výrobník opravdového sajrajtu.

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 09:35 | Nahoru | #54

assassin píše: hele a kolik myslis, ze vznikne skodlivin a kolik se spotrebuje energie tim, ze se to 5let stare auto sesrotuje, aby nekourilo ostatnim pod nos?
kdyz teda neresim tu vyrobou noveho... nekouriveho... treba nacpaneho lithiem :)
btw mam pocit, ze jsem narazili na odbornika, mam doma docela dost nefunkcnich lithiovych baterek a nevim kam s nima, neporadis?



Navrtat dírku, ony už se ekologicky zlikvidují samy

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 09:40 | Nahoru | #55

vilemx píše: Kdyby šlo opravdu o ekologii, tak navrat kontrukce motoru někam k Euro 3 nebo 4. Tedy zákaz přímovstriku u benzínu, omezeni max. tlaku u vstriku naftaku. Aby motor sám o sobě nevyrabel tak obrovské množství mikrosazı a NOx, které se potim složitě odbourávání ve filtrech. Což samozřejmě funguje jen pri homologaci, ale v reálu moc ne. Takže nám tu sice jezdí predpisové voňavé benzinove i naftové Euro 5 - 6, které se ale po pár km (jak dloouho že trvá měřící cyklus při homologaci) změní ve výrobník opravdového sajrajtu.



(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 09:58 | Nahoru | #56

assassin píše: hele a kolik myslis, ze vznikne skodlivin a kolik se spotrebuje energie tim, ze se to 5let stare auto sesrotuje, aby nekourilo ostatnim pod nos?
kdyz teda neresim tu vyrobou noveho... nekouriveho... treba nacpaneho lithiem :)
btw mam pocit, ze jsem narazili na odbornika, mam doma docela dost nefunkcnich lithiovych baterek a nevim kam s nima, neporadis?

udelame mejdan a budeme do nich pichat hrebiky - to je docela prdel .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 09:59 | Nahoru | #57

nemako píše: proto tu za komunistů nejezdily nafťáky,protože se nafta nekradla to je hodně revoluční teorie nebylo to tím,že je v rvhp neuměl nikdo vyrobit? dvoutakty,to jo,ty měli zmáknutý soudruzi z ndr zbytek je podbnej blábol


Když to lidi neměli do čeho lejt, tak neměli důvod to krást. Ty auta si pořídili jen proto, aby to co ukradli mohli zužitkovat. Soudruzi z NDR dvoutakty moc zmáknutý neměli, žádnej jazýčkovej ventil v sání, ani výfuková přívěra se nekonala a o naladění výfuku to taky moc nebylo. Nemluvím o samostatném karburátoru a výfuku pro každý válec u aut...

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 10:04 | Nahoru | #58

mito7 píše: Když to lidi neměli do čeho lejt, tak neměli důvod to krást. Ty auta si pořídili jen proto, aby to co ukradli mohli zužitkovat. Soudruzi z NDR dvoutakty moc zmáknutý neměli, žádnej jazýčkovej ventil v sání, ani výfuková přívěra se nekonala a o naladění výfuku to taky moc nebylo. Nemluvím o samostatném karburátoru a výfuku pro každý válec u aut...

já to pamatuju jinak. naftou se běžně topilo,například. kradla se asi tak 100x víc,než teď. to né proto,že by teď byli lidi slušnější,ale líp se to hlídá.

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 10:16 | Nahoru | #59

Slávek-TDM píše: To si nemyslim... V tom byznysu jsou astronomicky penize...


Ty byly kdysi v plynovém osvětlení měst taky. A dneska už se to prakticky nepoužívá Jakmile se objeví výrazně lepší technologie, spalovací motory zajdou na úbytě. Lidi to přestanou kupovat a automobilky vyrábět.

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

23.2.2018 v 10:21 | Nahoru | #60
1100Virago> Srovnavas situaci pred 100 lety s dnesni. Velice pochybuju, ze se dozijes toho, ze spalovaci motory nebudou hlavnim pohonem dopravnich prostredku. Pokud majitele ropnych spolecnosti v SAE, SSSR a USA neprijdou na to, jak svoje cerny zlato pretavit v penize jinym zpusobem....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist