Naposledy editováno 22.02.2018 13:24:46
tuma2015 píše: Eso_Rimmer> Nic ve zlém. V ČR můžeš mluvit s kým chceš a stejně to následně většinou nic neznamená. S dodržováním zákona se nepáře ani ten samotný úředník, problematice obvykle ani nerozumí.
ale tohle ja preci vubec nerozporuju a souhlasim s tebou. jen jsem se vilema nekolikrate ptal, cim muze sva tvrzeni dolozit. jak jsme vsichni videli, nedolozil to naprosto nicim, jen spekuluje.foky píše: Po tom co jsem tady přečetl - může mi prosím někdo laicky vysvětlit, jak se pak dá udělat evidenčka u totálně rozstřelenýho auta, který si prostě chci od někoho koupit?
nic sloztyho, resil jsem to nekolikrat. auto privezes na odtahovce, zkontrolujou se veci jako je barva, kola, typ motoru a pod., da se poznamka, ze vozidlo je nepojizdne a je to. kola mohou byt znicena, ale musi byt alespon jedno citelne.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evidenční kontrola
Eso_Rimmer píše: a jeste jedna poznamka - takhle to na uradech opravdu nechodi, urednik neni povinen zadny takovy dokument vydat. zadatel predklada dokumenty. ma-li je vsechny a v poradku, urednik dany ukol provede. v opacnem pripade te vyzve USTNE k doplneni, oprave potrebnych dokumentu.
Že se to tak běžně dělá ještě neznamená, že to nelze dělat i jinak, viz správní řád. Ano, úředníci jsou zvyklí vyhazovat od přepážky jen na základě ústního jednání a lidé jsou zvyklí se nechat vyhodit bez písemného rozhodnutí a odůvodnění, proč byli vyhozeni. Kde není žalobce, není ani soudce. Jistě víš, že žádost na změnu v registru podepisuješ dvakrát, resp na dvou místech. První podpis je podání žádosti, druhy podpis má být AŽ po vyřízení žádosti (dokončení úkonu) a jedná se o vzdání se odvolání, aby provedený úkon nabyl právní moci a byl tím okamžikem účinný.
Takže pokud s vyhozením od přepážky nesouhlasíš, uředníkovi nezbyde nic jiného než žádost buďto vyřidit kladně nebo přerušit řízení a vyzvat tě k doplnění nebo žádost zamítnout. Druhé dvě možnosti se dějí opravdu minimálně, protože drtivá většina lidí od přepážky naštvaně odejde.
P.S. chvíli jsem se motal kolem dovozu aut a motorek, takže jsem si s úředníky užil své.... Přiznávám, že jsem na krev nikdy nešel, i když bych mohl, protože jako častý návštěvník registru vozidel je pro mě nepraktické dělat si tam zle.
Naposledy editováno 21.02.2018 13:36:25
1 reakcí na tento příspěvek Evidenční kontrola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evidenční kontrola
vilemx píše: ... Takže pokud s vyhozením od přepážky nesouhlasíš, uředníkovi nezbyde nic jiného než žádost buďto vyřidit kladně nebo přerušit řízení a vyzvat tě k doplnění nebo žádost zamítnout. Druhé dvě možnosti se dějí opravdu minimálně, protože drtivá většina lidí od přepážky naštvaně odejde.
P.S. chvíli jsem se motal kolem dovozu aut a motorek, takže jsem si s úředníky užil své.... Přiznávám, že jsem na krev nikdy nešel, i když bych mohl, protože jako častý návštěvník registru vozidel je pro mě nepraktické dělat si tam zle.
Naposledy editováno 21.02.2018 13:53:30
_zdenda_ píše: Na moto mi schází blinkry, pneu nehomologované MX, nebyl držák RZ (ale tu jsem k moto měl), zadní světlo a nevím co ještě. Prostě lehké enduro pro jízdu v terénu… Protokol z evidenčky měl napsáno, že moto je nekompletní - i přesto mi to na úřadě přepsali a neřekli ani slovo. Už to bylo v době kdy se fotilo.
ze je nekompletni v urcitych pripadech nevadi, to je to same, jako u bouracky popisovane vise. mel jsi tam napsano, ze vozidlo z hlediska EP vyhovuje, nebo nevyhovuje? to je stezejni.Naposledy editováno 21.02.2018 13:52:13
Jinak k tematu:
- motorka ma platnou STK, z te ma urednik vychazet = evidencka zbytecny ukon a statem posvecena kradez, ktera nema se zakonem, pravem ani bezpecnosti nic spolecneho
- dle zkusenosti jde prihlasit i moto/auto, ktere ma evidencku neplatnou kvuli vyhradam = viz. vyse
- to ze jsou v EU staty kde se STK na moto vubec nedela je platny argument, protoze kdyz uz bajna EU chce diktovat vsem, tak to ma platit vsude stejne. Tim ze to neplati je o mnoho evidentnejsi, ze cela STK je proste jen cesta jak obrat lidi o vice penez
- ano, vlhke sny EU o STK kazdy rok, nulova nehodovost do roku 2030 nebo tak nejak a podobne perly bohuzel existuji. Opet s provozuschopnosti stroju nebo bezpecnoti na silnicich to ale nema nic spolecneho. Stejne jako STK kazdy rok v nekterych statech USA (kde aspon fakt kontroluji provozni veci a ne kraviny jako u nas) kde ale stoji treba 10 USD a i tak statistiky ukazuji vsude po Evrope nebo USA, ze tento humbuk ohledne technickeho stavu vubec nesouvisi s poctem nehod zpusobenych technickym stavem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evidenční kontrola
Eso_Rimmer píše: ...vyzvat tě k doplění....
Jenže jádro pudla tkví v tom, že vrácení žádosti se slovy, přijďte, až budete mít všechno v cajku, nashledanou, NENÍ dle zákona výzva k doplnění žádosti , ale de fakto odmítnutí úředníka žádost převzít, což je de jure z pozice úředníka svévolné jednání bez opory v zákoně, tedy protizákonné.
Jenže lidé tohle nevědí, neznají, nechají se vyhodit, maximálně tak remcají. Ty se poslušně sebereš, začneš shánět stupačky, mezitím uplyne lhůta pro přepis a při přístí nácštěvě na tebe klidně ten samý úředník vybafne, že jako pokutička za prošvihnutíé lhůty na přepis. Kdyby se jednalo opravdu o výzvu k doplnění žádosti, tak ta bude hezky písemná s odůvodněním, poučením a odkazem na konkrétní ustanovení, co žádost nesplňuje (a tady je jádro sporu, zda chybějící stupačky jsou zákonným důvodem pro přerušení či zamítnutí žádosti o změnu vlastníka). Podání žádosti bude zaneseno do systému, lze se proti ní odvolat, atd.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evidenční kontrola
vilemx píše: Jenže jádro pudla tkví v tom, že vrácení žádosti se slovy, přijďte, až budete mít všechno v cajku, nashledanou, NENÍ dle zákona výzva k doplnění žádosti , ale de fakto odmítnutí úředníka žádost převzít, což je de jure z pozice úředníka svévolné jednání bez opory v zákoně, tedy protizákonné.
Jenže lidé tohle nevědí, neznají, nechají se vyhodit, maximálně tak remcají. Ty se poslušně sebereš, začneš shánět stupačky, mezitím uplyne lhůta pro přepis a při přístí nácštěvě na tebe klidně ten samý úředník vybafne, že jako pokutička za prošvihnutíé lhůty na přepis. Kdyby se jednalo opravdu o výzvu k doplnění žádosti, tak ta bude hezky písemná s odůvodněním, poučením a odkazem na konkrétní ustanovení, co žádost nesplňuje (a tady je jádro sporu, zda chybějící stupačky jsou zákonným důvodem pro přerušení či zamítnutí žádosti o změnu vlastníka). Podání žádosti bude zaneseno do systému, lze se proti ní odvolat, atd.
Naposledy editováno 21.02.2018 14:22:14
Eso_Rimmer píše: misto technika na STK je velmi lukrativni, takze jsou mnozi velmi opatrni, proste jim to za to nestoji.
na jedno stk kde nerat chodím tak už to tak hrotí, že šéf stk odchází, další to má za pár nervy nadranc, a jeden mi říkal nevím jak to tu psychicky ještě vydržím, zvrchu na ně tlačí a lidi jim nadávají,
v sk jim taky začali kontrolovat fotky, když mám pět sedaček a má být 7 a je to vidět na fotce tak mi to nedá, pokud se zjistí problém strhnou technikovi 165e, ztím se ale fotí zezadu tam musí být prostě všechno v cajku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evidenční kontrola
1100Virago píše: Tady je jeden takový, tady je další.
Zdendovi uz jsem psal, aby popsal podrobnosti. to same by me zajimalo i u toho druheho pripadu. ono pak casto vyjde najevo neco, co pohled na celou vec meni. a jak jsem psal vyse - jestlize vozidlo nevyhovuje z nejakych administrativnich duvodu, ktere je schopen magistrat vyresit, tak to neni problem.Naposledy editováno 21.02.2018 14:53:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evidenční kontrola
TheRoundiesBass píše: Pro prepsani nemusi byt ek s kladnym vysledkem-dulezity je duvod proc nevyhovuje.
Musi sedet vin, cisla ramu...
Priklad-prepisoval jsem na sebe auto.Melo spz na prave strane, jiny kola. Ek nevyhovujici, prepis v pohode.
1 reakcí na tento příspěvek Evidenční kontrola
Existuje nějaká metodika nebo jiný předpis, že nabourané vozidlo, které z principu nemůže prolézt EK (s uraženým nárazníkem, takže nesedí délka dle TP), je možné přepsat, ale oproti tomu sice nebourané, ale nekompletní vozidlo (s odmontovaným nárazníkem, takže také nesedí délka dle TP a neproleze EK) již přepsat nelze?
Tím chci říct, že názor, který získal Eso_Rimmer od úředníka, že v "určitých případech" lze přepsat i na základě nevyhovující EK, bude nejspíš jen také osobní názor úředníka, nikoliv tvrdá řeč paragrafů.
To samé, když některé STK dávají do pozámky, že se jedná o poškozené vozidlo, takže sice z hlediska EK nehovuje, ale pro přepis vlastně vyhovuje .
Naposledy editováno 21.02.2018 14:59:05
vilemx píše: Tak ještě jinak.
Existuje nějaká metodika nebo jiný předpis, že nabourané vozidlo, které z principu nemůže prolézt EK (s uraženým nárazníkem, takže nesedí délka dle TP), je možné přepsat, ale oproti tomu sice nebourané, ale nekompletní vozidlo (s odmontovaným nárazníkem, takže také nesedí délka dle TP a neproleze EK) již přepsat nelze?
Tím chci říct, že názor, který získal Eso_Rimmer od úředníka, že v "určitých případech" lze přepsat i na základě nevyhovující EK, bude nejspíš jen také osobní názor úředníka, nikoliv tvrdá řeč paragrafů.
To samé, když některé STK dávají do pozámky, že se jedná o poškozené vozidlo, takže sice z hlediska EK nehovuje, ale pro přepis vlastně vyhovuje .
tak nad timhle jsem taky kroutil hlavou... pred chvili jsem mluvil s technikem z STK a presne na tohle se ho ptal. jak je mozny, ze z hlediska EP muze projit auto, ktere nesplnuje delku udavanou v TP, kdyz se ma kontrolovat vse, co je v nem zapsano. rekl, ze to pro tenhle pripad neni podstatne a neresi se to. neptal jsem se ho, jestli vychazi z nejakeho provadeciho predpisu, tak to priste napravim. pred chvilkou jsem mluvil s kancelari vedouciho ve Vysocanech a tam mi bylo opet zcela jasne receno (souhlasim s tim, ze co je receno je jedna vec a praxe muze byt jina, oba s tim mame zkusenost), ze zadne vyjadreni urednik v pripade zamitnuti zapsani noveho majitele nedava, nema to predpisech, neni to v zakone, kterymi se oni musi ridit (jeji slova, hlavu za na spalek za to nedavam). bylo mi taktez opet receno, ze je-li EP nevyhovujici z duvodu, ktere muze magistrat vyresit (zapis novych rozmeru pneu do TP, vyjimka ohledne ABS napr., zminovana RZ, tazne), tak se ukony udelaji, prohlidka se opakovat nemusi a prevod je dokoncen. jestlize je vozidlo nevyhovujici z jinych duvodu, prevod dokoncen nebude.
Naposledy editováno 21.02.2018 15:31:00
To auto bylo off-road, melo mit puvodne znacku uprostred dole v narazniku, jenze minuly majitel to vyresil po svym, protoze ji urval-nechal si vydat jiny rz s tim, ze zadni mela ten motorkovej rozmer, placnul ji na zadni dvere v pravo a dodelal tam svetlo. Vpravo ji dal protoze se mu jinam nevesla kvuli rezerve na dverich. Kdyz ses podival na auto z urcityho uhlu jakoby z boku, tak rz to kolo zakryvalo(ale normalne v provozu videt byla) coz technikovi vadilo(je to jasny,byla proste v pravym rohu) a gumy klasika- puvodni rozmer 235/75/15 a byly tam 31” T3 nehomologovany na silnici
Naposledy editováno 21.02.2018 17:51:11
presne,ted sem resil celnici na auto a z 5ti uradu uplne jina odpoved :D
3 reakcí na tento příspěvek Evidenční kontrola
Na rovinu mi bylo řečeno že na TK by takto moto neprošla ale jediné výtky směřovaly ke gumám a výfuku který postrádal tlumivku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evidenční kontrola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evidenční kontrola
Eso_Rimmer píše: tohle vazne dal opravdu nema cenu kdo chce, ten se v mych slovech vyzna, kdo chce slovickarit, ok, jeho vec prijd s pripadem, kdy udelali cloveku prehlaseni vozidla, ktere nemelo vyhovujici EP (vyjimky jsem zminil vyse). do te doby je to diskuze z tve strany nepotvrzena absolutne nicim, mimo tvych domenek.
Prosímtě, když jsi tak erudovaný... na x příspěvcích tvrdíš, jak lidi nemají uvažovat, že zákon je svatý atd. Pak ti někdo odpoví nejen že konkrétně, ale taky zcela správně (na rozdíl od tvého bludu, který jsi ještě zvýraznil, jako je výhradně ÚSTNÍ výzva k doplnění žádosti, doporučuji pro začátek takový dokument, zákon č. 500/2004 Sb., někteří ho nazývají správní řád, bude to pro tebe v mnohém velmi informativní a inovativní čtivo...) a ty ho začneš krmit tím, že slovíčkaří.
Tak trapné příspěvky jsem tu už dlouho nečetl.
Naposledy editováno 22.02.2018 09:13:15
1100Virago píše: agostini79: Tady souhlasím s Eso_Rimmerem - při evidenčce se opravdu má kontrolovat soulad všech věcí na vozidle s údaji v TP. Takže pneu můžou být klidně sjeté nebo slicky, ale měl by sedět rozměr, jinak vozidlo z hlediska evidenční kontroly nevyhovuje. Ale samozřejmě se najdou technici, kteří to mají na háku, protože zvláště u neúplných strojů chápou, že nějaká zevrubná kontrola postrádá smysl a že než s tím majitel vyjede, stejně bude řešit STK a tam už si to pohlídat musí.
Myslím že tu narážíme na hranici mezi právním positivismem a selským rozumem. Bohužel, typicky technici STK a úředníci na úřadech si dost vypomáhají tím, že tam kde si nejsou jistí, tak prohlásí kategorické NE a začnou se ohánět předpisem, kterému ale stejně tak úplně nerozumí. Nějaký princip dobré správy a další základy zásady správního řízení jim zcela unikají. Asi to trošku souvisí s velmi běžným jevem, že tak to vypadá, když se právem ohánějí neprávníci (čest výjimkám, jako je číkus...).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evidenční kontrola
Bludevil píše: Prosímtě, když jsi tak erudovaný... na x příspěvcích tvrdíš, jak lidi nemají uvažovat, že zákon je svatý atd. Pak ti někdo odpoví nejen že konkrétně, ale taky zcela správně (na rozdíl od tvého bludu, který jsi ještě zvýraznil, jako je výhradně ÚSTNÍ výzva k doplnění žádosti, doporučuji pro začátek takový dokument, zákon č. 500/2004 Sb., někteří ho nazývají správní řád, bude to pro tebe v mnohém velmi informativní a inovativní čtivo...) a ty ho začneš krmit tím, že slovíčkaří.
Tak trapné příspěvky jsem tu už dlouho nečetl.
agostini79 píše: tak hoši přidávám praktickou zkušenost z jiné STK. Přímo technikovi jsem říkal na rovinu jestli vadí že jsou na moto sliky ale s tím že se ještě před sezónou vymění a řekl mi že ani gumy ani výfuk ani další věci se na evidenční kontrole nekontrolují. Zkouknul VIN, štítek a napsal protokol bez závad. Takže si stojím za tím že to vždy bylo je a bude jenom o lidech a přístupu. Takže EK mám a bez úplatků...
Na rovinu mi bylo řečeno že na TK by takto moto neprošla ale jediné výtky směřovaly ke gumám a výfuku který postrádal tlumivku
ty stupačky a sedlo si tam měl ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evidenční kontrola
Samozřejmě, že je pro úředníky daleko jednodušší i rychlejší, když přijdeš na řadu, on zkoukne žádost včetně příloh, jestli je podle něj v pořádku a v případě nejasností tě raději vyhodí, než aby se tím hlouběji zbýval. Tím, že si žádost od něj, byť nasraný a s kecy, vezmeš a odejdeš, tak v právničině se tomu říká zpětvzetí žádosti - tedy jako bys ji nikdy vůbec nepodal. Kdyby ale měl u každého byť trochu problematického případu úředník sepisovat, jaké má žádost či přílohy nedostatky, odůvodňovat to a poučovat tě, co dál, strávil by tím klidně půl hodiny nebo hodinu a fronta by narůstala.
Proto se v praxi lidé od přepážky vyhazují per huba na hulváta , protože by jinak úřad zkolaboval nebo by tam muselo být dvojnásobek přepážek i úředníků. Tahle taktika úředníkům docela dobře vychází, protože Čecháček je v principu připosraný, 95 % lidí se bojí ozvat a domáhat se správného úředního postupu - protože ho sami neznají.
Uvědom si, že většina úředníků toho moc neví, funguje na principu naučeného kolovrátku nejběžnější agendy a hlavně s pokynem od vedoucího raději 10 lidí neoprávněně vyhodit (v benchmarkingu mají vydaných 10 lístečků), než se s jedním drbat a pomoc mu, protože za to jen jedna čárka a hodina v prd...li.
Jo a ještě poznámka na závěr, kdyby opravdu platilopro úplně všechny to, že s nevyhovující EK (vyjma barvy, tažného RZ a nevím, co jsi ještě zmiňoval) nelze přepsat vozidlo, okamžitě by třeba zkolaboval systém pojišťoven, aukcí, apod.
Naposledy editováno 22.02.2018 12:41:44
vilemx píše: Eso_Rimmer> Musíš se na to podívat nejen z pohledu praktika, který chodí na úřad kvůli autům a motorkám,ale i z pohledu "s"právního řádu znalého občana.
Samozřejmě, že je pro úředníky daleko jednodušší i rychlejší, když přijdeš na řadu, on zkoukne žádost včetně příloh, jestli je podle něj v pořádku a v případě nejasností tě raději vyhodí, než aby se tím hlouběji zbýval. Tím, že si žádost od něj, byť nasraný a s kecy, vezmeš a odejdeš, tak v právničině se tomu říká zpětvzetí žádosti - tedy jako bys ji nikdy vůbec nepodal. Kdyby ale měl u každého byť trochu problematického případu úředník sepisovat, jaké má žádost či přílohy nedostatky, odůvodňovat to a poučovat tě, co dál, strávil by tím klidně půl hodiny nebo hodinu a fronta by narůstala.
Proto se v praxi lidé od přepážky vyhazují per huba na hulváta , protože by jinak úřad zkolaboval nebo by tam muselo být dvojnásobek přepážek i úředníků. Tahle taktika úředníkům docela dobře vychází, protože Čecháček je v principu připosraný, 95 % lidí se bojí ozvat a domáhat se správného úředního postupu - protože ho sami neznají.
Uvědom si, že většina úředníků toho moc neví, funguje na principu naučeného kolovrátku nejběžnější agendy a hlavně s pokynem od vedoucího raději 10 lidí neoprávněně vyhodit (v benchmarkingu mají vydaných 10 lístečků), než se s jedním drbat a pomoc mu, protože za to jen jedna čárka a hodina v prd...li.
Jo a ještě poznámka na závěr, kdyby opravdu platilopro úplně všechny to, že s nevyhovující EK (vyjma barvy, tažného RZ a nevím, co jsi ještě zmiňoval) nelze přepsat vozidlo, okamžitě by třeba zkolaboval systém pojišťoven, aukcí, apod.
Úkony prováděné při evidenční kontrole:
VIN (výrobní číslo vozidla)
číslo motoru a jeho typ - soulad podvozku a typu motoru dle výrobce (číslo motoru se kontroluje pouze pokud je uvedeno v TP)
barva karoserie
zápis tažného zařízení
počet míst k sezení
zápis ABS a řazení
výrobní štítek a jeho údaje
vybavení pevnou přepážkou oddělující nákladní prostor od cestujících (u nákladních a montážních vozidel)
tachograf (je-li předepsán)
rozměry ráfků
rozměry a typy pneumatik
Zašel jsem na úřad, vyplnil formulář ohledně zápisu tažného do TP, předložil typový list, protokol z STK, zelenou kartu, tuším, že padesátikorunu a očekával, že to půjde jako na drátkách. Také že šlo. Paní vzala žádost, podívala se do příloh a oznámila mi, že mám EK s výsledkem "nevyhovuje", takže na shledanou, další prosím.
Nerad dělám zle, přesto jsem slušně oznámil, že si právě to nové tažné jdu zapsat. Výsledkem bylo úřední konzilium několika pracovnic, které po chvíli rozhodlo, že tedy výjimečně mi úkon provedou, i když správně bych měl mít EK s výsledkem vyhovuje
Tato osobní zkušenost potvrzuje jednak názor Eso_Rimmera, že nevyhovující EK je ideální záminkou úředníka člověka vyhodit, zároveň však potvrzuje můj názor, že úředník zákony moc nezná a v případě jakékoliv odchylky od normálu má přikázáno automaticky člověka vyhodit.