bmw_r1300gs_cartec

Téma: Skotsko 2018 - hledám parťáka

14.2.2018 v 09:15
Přátelé, kamarádi. Plánuju vyrazit do Skotska a nejraději bych jel sám, ale žena má o mě strach, proto hledám někoho, kdo by měl zájem se ke mně přidat. Nabízím opravdu zajímavou dovolenou, ale jelikož ji chci prožít v pohodě, mám spoustu podmínek.
* Termín je daný 15.-26.8.2018, jindy nemám dovolenou. Z ČR vyrazím brzy ráno 15.8. a pojedu po dálnici z Plzně do Rotterdamu na trajekt do Hullu. Je to 900 km, zvládnout se to dá (musí). Výhodou je nocleh na lodi a úspora přejezdových km. Pokud jsi z dálky, nabízím přespání, garáž a brzkou snídani v Plzni. Návrat stejně, trajekt 25.8., nocleh v kajutě a 900 km v neděli přes Německo do Plzně.
* Co tam? Plánuju severozápadní ostrovy, např. Mull, Iona, Skye, Lewis a Harris. Ve Skotku jsem žil, hlavní atrakce znám a neplánuju prodírat se Edinburkem nebo stát v koloně autobusů u Loch Lomond. Místa, kam chci, jsou odlehlá, divoká, drsná. Pokud přeje počasí, nabízí se úžasné výhledy v kombinaci moře - hory. Pokud jsi ve Skotsku nebyl a chceš vidět to nej, tohle asi nebude ten správnej výlet. Jinak plánů mám klidně na dva měsíce ježdění, rozhodovat se budu podle nálady a počasí.
* Plánuju i nějaké chození po kopcích, podle času a podle počasí. Beru pohorky a oblečení. Pokud Tě to nebaví, můžeme se domluvit na rozděleném programu, nemám s tím problém. Pokud Tě to baví, mám v merku několik několikahodinových výstupů na rozhledy, nějaké kamenné kruhy a hrobky.
* St. Kilda - jeden z hlavních bodů je celodenní výlet lodí na ostrov St. Kilda asi 60 km od ostrova Lewis. Motorka počká na břehu. Cesta stojí cca 200,- liber a pro mě je to jasný cíl.
* Hodně fotím, beru zrcadlovku. Znamená to na mnoha místech možná i delší pauzu, ale zároveň nabízím pár pěkných fotek na památku.
* Jak tam? Mám těžký cenduro a rád offroaduju, ale ve Skotsku se krom pár šotolinek moc offu nenajde, takže 99% bude silnice. Plánuju, že většina cest tam, kam jedu, bude single track road, často v horším stavu, klikatá.
* Jaká motorka? Souvisí to s předchozím bodem - myslím, že to je pro kteroukoliv motorku, radši cestovního typu.
* Nezávodím. Nejsem střelec, chci se vrátit celej. Preferuju courání a kochání. Kvůli tomu tam jedu.
* Spaní - když bude počasí ok, tak v kempech ve vlastním stanu, když bude zle, tak levnější bed and breakfast.
* Náklady - reálně přes 40k. Desítku trajekt, deset benzín, deset plus spaní (mokrá varianta víc, suchá míň), asi pět za trajekty na ostrovy, nějaký jídlo, suvenýry, výlet na St. Kildu.

A teď to nejpodstatnější. Jedu na hezkej výlet, chci ho užít. Pokud chceš jet se mnou, musíme si sednout. Určitě bych se rád sešel a svezl třeba během jara, abychom viděli, že si nepolezeme na nervy. Já jsem nakloněnej různým kompromisům, ale nebudu trávit dovolenou v zemi svobody s někým, kdo volil Zemana a nadává na migranty. Komu se to nelíbí, ať se na mě nezlobí, ale tohle je pro mě důležitý.

Jestli jsi dočetl až sem a zajímá Tě to, ozvi se.

14.2.2018 v 09:50 | Nahoru | #1
A nebude jednodušší přesvědčit ženu že jsi velký kluk a ze to zvládneš sám? Jinak naplánovaný to máš hezky, ale stejně jako ty, jel bych to sám

14.2.2018 v 09:55 | Nahoru | #2
pekne sepsane, mas to srovnane... zni to moc hezky. drzim palec

14.2.2018 v 10:18 | Nahoru | #3

14.2.2018 v 10:42 | Nahoru | #4
JimmyFL> No to neznáš moji ženu :D Ne, vážně. Buď natrefím na někoho, kdo je v pohodě a bude to fajn ve dvou / ve třech, nebo nakonec pojedu sám. Nebojím se toho, obě varianty mají své pro.

14.2.2018 v 11:24 | Nahoru | #5
Hezký hezký, týjo to stojí za popřemýšlení. Každopádně díky za tip :)

14.2.2018 v 11:25 | Nahoru | #6
Moje žena měla stejný názor ale když jsem jí řekl že bych to chtěl doma také dělat ve třech tak od toho raději upustila.

14.2.2018 v 11:57 | Nahoru | #7
Sekacmagor: to bych se bal aby nerekla jo a nezazvonila na souseda

22.2.2018 v 22:36 | Nahoru | #8
Zdár! Hrozně mě to zajímá a jel bych a myslím, že bych Tě cestou neprudil, ale... mám tu spoustu ale... (tak doufám, že nějakou expedici vymyslíš tak za 2-3 roky a vezměš mě s sebou až třeba pozměním nebo ještě lépe: rozšířím vozový park o něco na cestování)...Teď se mi to v létě taky nehodí termínem a můj nablýskaný prskolet na tento typ ježdění teda moc není (leda, že bys mi vezl stan a v kufrech všechy ostatní věci,co se mi nevejdou na do batůžku na záda) .
G.

23.2.2018 v 01:05 | Nahoru | #9
Ahoj,
docela bych jel- zaujalo mě to ve všech bodech zájmového zaměření. Ve Skotsku jsem nebyl a dost by mě to zajímalo. Závodník nejsem, pomalu taky nejezdím . Jsem živnostník- navrhnu si celozávodní dovolenou. Až bude trochu líp, můžeme udělat vejlet. Mám 1150 adv. Těším se a zdravím...

23.2.2018 v 09:32 | Nahoru | #10
O Skotsku zatím jen sním a Tvoje představy vypadají moc dobře.Jen ten termín.26.8. odjíždím na turné s Uralem / sraz Uralů v Rakousku ap./.Ať Ti to vyjde

23.2.2018 v 16:28 | Nahoru | #11
Už mám na letošek Skotsko naplánované taky, ale bohužel na červen.... Prázdniny neberu, moc lidí po cestě i tam na místě. Proto červen.
Jenom. mohu-li, doporučím jet ne do Hullu ale až co nejseverněji do Newcastlu (dříve se jezdilo do Rosythu ale už ta linka neexistuje). Na prachy i čas to vyjde prakticky stejně.
Trasu i místa schvaluju, západní pobřeží a Hebridy je to nejhezčí co ze Skotska je možné na mašině pojezdit. Single tracků bych se nebál, sice klikaté a tím průměr nižší, ale jsou kvalitní. Celé jsem to odjel na K100 a v pohodě.
Jinak popis jedné cesty je na mém webu .
Kdybys měl nějaké dotazy, tak klidně napiš zprávu ať to tady nezaplevelujeme.

24.2.2018 v 19:08 | Nahoru | #12
Ahoj všem, díky za ohlasy a za komentáře, trávím prázdniny s dětmi, tak abyste si nemysleli, že na odpovědi kašlu. Musím říct, že mě zájem překvapil, kdybychom měli jet všichni, kdo se mi ozval (tady, ale hlavně i v soukromých zprávách), byl by to takový pěkný závod míru :))) Doufal jsem, že se mi ozve vůbec někdo, teď abych dělal výběrové řízení :) Odpovím všem ve zprávách a ještě jednou díky za zájem.

24.2.2018 v 19:11 | Nahoru | #13
Gadzi> no, myslím, že naše cesta by byla hodně zajímavá :))) Určitě někdy něco dáme ;)

24.2.2018 v 19:14 | Nahoru | #14
Opl> Dík, taky přeju, ať Ti sraz klapne, tady ten návrat bude dost pozdě, to by bylo asi dost náročný...

24.2.2018 v 19:16 | Nahoru | #15
JiB> Díky za doporučení, na ten Newcastle jsem taky koukal, ale vychází to cca o 200 Eur dráž, proto beru Hull, na vyspání to je ok a kratší je to jen asi o sto padesát km... což není žádná trága v celkovém srovnání. Navíc to odplouvá později a přistává dříve :) Na web mrknu, dík.