Potřebuji rychlou radu, protože mám možnost od známého koupit skoro novou pneu rozměr 110/80 r18 a v tp mám rozměry 18 x 1.60, 110/80-18 58P. Rozměr 110/80 r18 sedí ale co ten 18 x 1.60? Musí být stejný i rychlostní index?
Ještě jedna otázka vpředu mám gumu 3.00-21 a pak je na ní ještě nápis 21 x 1.85 který mám i v TP v dodatku, takže s ní projdu?
PS- Vím že je to takový zmatečný ale snad mě chápete, kdyžtak dodám foto rozměrů v TP a pneu.
každopádně předek , na gumě máš ozn. i 21x1,85, v TP totéž, takže ok
a podle všeho zadek taky ok
rychlostní index stejný nebo vyšší, pokud (asi jo ) chceš chlupatou gumu, tak to řeší M+S s nižším indexem a nalepení omezení rychlosti na zrcátko, ale to nejdřív vyhledej a nastuduj, to jde mimo mě a moc se v tom nevyznám, jen že jsem to tady na mcz četl
Spíše jde o jisté nedorozumění vzhledem k neznalosti významu těch čísel.
Vše tam máš napsaná tak jak to má být (pochopitelně ti to mohl úředník zmrvit, ale to teď nechme stranou)
VŽDY !!! budeš mít dva údaje MINIMALNE -))
1-Rozměr pneu (110/80 R18 + rychlostní index = 58P)
2-Rozměr ráfku (18x1.60)
Pochopitelně pro každé kolo to bude zvlášť. = jedny údaje pro předek další pro zadek.
Pokud máš povolené alternativy budou tam také zapsané. NE nutně pohromadě !!! Popřípadě si je můžeš vyběhat, ale to je jiný příběh....
Pokud dodržíš povolené rozměry a dostaneš se s papučí v označení M+S ... POD rychlostní limit máš povinnost do zorného pole řidiče umístnit upozornění o MAX povolené rychlosti. to je to samé jako v osobáku.
Někam okolo Budíku ideal tachometru si lípni zákazovku na KM/h a jsi v suchu.
Wan-Chuan
KRLESS!!!
Avšak přesně jak píšeš při tomhle obsahu je skutečně šumák -)))
Každopádně máš povolený JEDEN rozměr pneu
Předek 80/90 21"
Zadek 110/80 18"
V těhle rozměrech si vybereš opravdu boohatě a bohatě -))
Avšak ráfky můžeš mít dva druhy. Ať už je to takhle od nové, nebo byl někdo před tebou šikovný a nechal to zapsat.
Pochopitelně stále to bude předek 21" zadek 18". Ovšem můžeš změnit šířku ráfku.
Zjednoduším to tak ne že mne budete hnát na pranýř -))
Pokaždé budeš nazouvat ten samý rozměr pneu, ale....
Užší ráfek = patka pneu se stáhne víc k soube. běhoun/vzorek se jakoby víc zakulatí. Oceníš v terénu
Širší ráfek = patka pneu je víc od sebe. to se zase víc hodí na silnici.
A troufnu si říct, že jsi to už naznačil -)))
při tomhle obsahu je to beztak......
Takže to koukej obout nějakou chlupatou MITASkou a val řádit -))
Wan-Chuan
KRLESS!!!