bmw_r1300gs_cartec





Téma: Stání na volnoběh auto/motorka
4.2.2018 v 18:27
Chci se zeptat zkušenějších, má někdo praktickou zkušenost, že motorce, nebo autu vadí delší stání na volnoběh? U služebního auta taky necháváme auto nastartované, když se jdeme zahřát, nebo svačíme v zimě (jsem geodet) klidně 15, 20 minut. Včera jsem viděl policajty a ty měli octavii nastartovanou pořád když v ní seděli a lovili.....
Takže se ptám, jde o to, že motor blbě maže? Nebo odejde turbo u auta? Proč by někdo tak auto/motorku vůbec konstruoval, že nemůže stát na volnoběh?
Předchozí
1 2 3
Následující

Stání na volnoběh auto/motorka

4.2.2018 v 18:35 | Nahoru | #1
minimalne se opotrebovava vic nez kdyby to nevrcelo

Stání na volnoběh auto/motorka

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2018 v 18:55 | Nahoru | #2
pokud je auto nebo motorka ohrata tak v pohode,ale u uplne studeneho motoru-kdyz to jede na rezim sytic to neni uplne dobre

Stání na volnoběh auto/motorka

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2018 v 18:56 | Nahoru | #3
myslím si,že se na autě mnohem více projeví zanedbaný servis a plný knedlík na nezahřátém motoru,než to,jestli vrčí na volnoběh pár hodin za měsíc.

Stání na volnoběh auto/motorka

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2018 v 19:16 | Nahoru | #4
A kdo ti tvrdi ze by to melo vadit?
Nevadi to nicemu, pokud funguje chlazeni jak ma, tak muze vrcet na volnobeh klidne tyden a nic se nedeje..
Dobra je poznamka ze to plati u zahrateho.. Studeny motor je lepsi zahrat volnou jizdou..

Stání na volnoběh auto/motorka

4.2.2018 v 19:47 | Nahoru | #5
Nevadí to absolutně ničemu.

2 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka

4.2.2018 v 19:48 | Nahoru | #6
dva_hrnce: Většinu jsem se na internetu dočetl, že to motoru vadí, dokonce někdo popisoval, že když táhli auto s nastartovaným motorem, zničili turbo. Ale zase mi potom nešlo do hlavy, jak to má třeba bagr, Tatry na stavbě, nebo taxikáři....

1 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka

4.2.2018 v 20:03 | Nahoru | #7
Čest...Tak já třeba při stání např. v kolonách,semaforech(pokud nestojím jako první) atd. moto chcípám jelikož je ZR7 vzducháč a pokud se nehýbe tak nechladí.To ale neznamená že by se hned uvařil ...jen ho prostě nechcu trápit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

4.2.2018 v 20:47 | Nahoru | #8
equir> no vidis, Trabant je taky vzduchac a chladi i kdyz se nehybe.. A to ho vymysleli v dobe, kdy Japonec jeste jezdil na kole..

To Sperkys > ja teda turbo nikdy v nicem nemel, ale podle me pokud motor brumla na volnobezne otacky, tak se turbo ani nehybe (netoci) a tudiz nevidim duvod k jeho poskozeni.
Turbu vic vadi pokud ho nenechas dochladit a zdechnes motor napr. po dlouhe jizde po dalnici apod. hned jak zastavis..

Stání na volnoběh auto/motorka

4.2.2018 v 21:18 | Nahoru | #9
tak samozrejme ze zalezi na tom co to je za motor(ku) ..dlouhodoby podtaceni samozrejme zadnymu motoru vylozene dobre nedela(coz zas paradoxne urcite neznamena ze ho znici), ale ta otazka bude polozena presne obracene - je ten volnobeh podtaceni (resp. vylozene nenavrhovy rezim provozu) ??
.. plus pak taky na okolnostech, zejo, pokud se jako zememerici chodite do auta ohřát, da se z toho vydedukovat (krom toho ze nejspis nejezdite placatym LMPčkem), ze je vokolo zima, a tudiz to bude logicky neco uplne jinyho nez kdyz nechas treba okruhovku bezet na volnobeh ctvrt hodiny hodiny na primym slunci ve 30°

Stání na volnoběh auto/motorka

4.2.2018 v 21:32 | Nahoru | #10
Na autě s DPF bych se volnoběhu snažil vyhnout(podstatně rychleji se zanáší+ degraduje olej)

1 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka

4.2.2018 v 23:32 | Nahoru | #11
Nj, nafta patri do lodě a lokomotivy.. Tyhle dnesni chrochtaky jsou peklo, těm vadí všechno

(reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

5.2.2018 v 00:24 | Nahoru | #12
dva_hrnce> jenze tam zas misto krasnejch brejlovcu a zamracenejch furt cpou skaredy spicaty masiny elektriku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

5.2.2018 v 05:09 | Nahoru | #13
dva_hrnce> Teda dík,takový srovnání sem teda nečekal ...Asi to budu muset prodat ...Ještě že sem si pořídil VX800 kterej je vodník ...Už delší dobu mě lákají V2 motory tak se těším až na tom letos vyrazím

Stání na volnoběh auto/motorka

5.2.2018 v 06:45 | Nahoru | #14
zvláštní jak většina lidí tvrdí že motor se má zahřát klidnou jízdou ale každej nakopne mašinu a pak si dá cígo a v klidu se oblíkne než se to ohřeje

1 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka

5.2.2018 v 07:19 | Nahoru | #15
Pokud se chodíte do auta ohřát, tak si pořiďte nezávislé topení. A budete se ohřívat a motor bude v klidu. Je to fakt dobrá věc a motor budete startovat teplý a můžete hned jet a nečekat na ohřátí. Navíc si ho spustíte programem, nebo dálkou a do auta přijdete rovnou do teplého a ne čekat až se po nastartování prohřeje. A ještě ušetříte na palivu. Topení bere tak polovičku než motor na volnoběh.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

5.2.2018 v 07:28 | Nahoru | #16

equir píše: dva_hrnce> Teda dík,takový srovnání sem teda nečekal ...Asi to budu muset prodat ...Ještě že sem si pořídil VX800 kterej je vodník ...Už delší dobu mě lákají V2 motory tak se těším až na tom letos vyrazím



Jo motor z V2 má prý solidní tah jenom ten peroxid se blbě shání

Taky vzducháč raději ve vedrech vypínám, ale když si uvědomíme, že zmíněná Tatra má taky vzducháč Jen bych u auta, co často jen stojí na volnoběh zkrátil servisní interval oleje

(reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

5.2.2018 v 08:26 | Nahoru | #17

mito7 píše: Pokud se chodíte do auta ohřát, tak si pořiďte nezávislé topení. A budete se ohřívat a motor bude v klidu. Je to fakt dobrá věc a motor budete startovat teplý a můžete hned jet a nečekat na ohřátí. Navíc si ho spustíte programem, nebo dálkou a do auta přijdete rovnou do teplého a ne čekat až se po nastartování prohřeje. A ještě ušetříte na palivu. Topení bere tak polovičku než motor na volnoběh.



Tohle řekni zaměstnavateli.....
Ehm, nezapomeňte, že vzducháče ať u Tatry, nebo Traboše mají neustále poháněný ventilátor, což jsem na motorce(krom jediné) tak nějak nezaregistroval....
Vlastně jo, ale skůtr není motorka....

Naposledy editováno 05.02.2018 08:28:03

Stání na volnoběh auto/motorka

5.2.2018 v 11:57 | Nahoru | #18

pokud se jako zememerici chodite do auta ohřát, da se z toho vydedukovat (krom toho ze nejspis nejezdite placatym LMPčkem), ze je vokolo zima, a tudiz to bude logicky neco uplne jinyho nez kdyz nechas treba okruhovku bezet na volnobeh ctvrt hodiny hodiny na primym slunci ve 30°



Čím větší zima, tím ten motor teda víc dostává?
Nezávislé topení šéfovi nevysvětlíme, to je pro něj moc drahé, on radši kupuje auta :)....

(reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

5.2.2018 v 12:04 | Nahoru | #19

SperkysCBR píše: dva_hrnce: Většinu jsem se na internetu dočetl, že to motoru vadí, dokonce někdo popisoval, že když táhli auto s nastartovaným motorem, zničili turbo. Ale zase mi potom nešlo do hlavy, jak to má třeba bagr, Tatry na stavbě, nebo taxikáři....



... a nebyla to spis prevodovka/rozvodovka?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

5.2.2018 v 12:09 | Nahoru | #20
kubacech> jojo,na ten zátah se už těším .... Akorát místo peroxidu tam zkusím nalít 100okt benzín, třeba to poletí taky

2 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka

5.2.2018 v 12:28 | Nahoru | #21

... a nebyla to spis prevodovka/rozvodovka?



Ne šlo o turbo, které se v kombinaci s dieselovým motorem údajně zanáší. Ale všechny náklaďáky na stavbě, bagry, apod jsou diesely, tak nevím....
Zlatý benzín bez turba s větším obsahem, každý kouká kolik to žere, ale jsou z toho jen problémy...

(reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

5.2.2018 v 12:30 | Nahoru | #22
SperkysCBR> jj, já na svou 2.5 atmosferu v benzinu taky nedam dopustit

Stání na volnoběh auto/motorka

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2018 v 12:43 | Nahoru | #23
Ahoj, spíš si myslím, že ta informace, že se nemá nechat motorka stát dlouho na volnoběh, vznikla tak, že se hodně barvily chromovaná kolena svodů výfuků. To vzniká hlavně při nastartování na sytič a dlouhého stání, kdy se kolena nechladí větrem, proto se doporučovalo hned vyjet. Při normálním stání na volnoběh to tolik nevadí a motoru taky ne. U některých motorek, jako třeba dragstar byl problém, že při stání na místě na stojánku je motorka nahnutá tolik, že se po chvíli rozsvítí kontrolka mazání, i když je oleje dostatek. Tak možná taky proto.

1 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka

5.2.2018 v 12:45 | Nahoru | #24
dva_hrnce: To jsou přesně důvody proč nechci v autě litrový motor a dvě turba k tomu . Ještě že to necpou do motorek, to by bylo strašný mít 250 a turbo místo litra..... Ale ono to přijde taky.

(reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

5.2.2018 v 12:46 | Nahoru | #25
kubacech> to zni jako plan (technicky vzato to litalo na obycejnej lih s kapalnym kyslikem, ten peroxid pohanel cerpadlo, ale to na pohotovosti a vtipnosti nic neubira )

(reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

5.2.2018 v 12:49 | Nahoru | #26
SperkysCBR> jj, asi je to bohuzel jen otazka casu.. Doufam ze Guzzi jeste tak 35let vydrzi.. Uz se ustupuje od vzduchem chlazenych motoru kvuli emisim a bude hůř..

2 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka

5.2.2018 v 14:29 | Nahoru | #27
A co jízda s vykopnutým kvaltem - na motorce? Někdo mi tu kdysi tvrdil, že vykvaltovat a sjíždět dlouhej kopec - "to neděláš dobře Jaromíre s tou sirkou, jednou se ti to vymstí"
Čemu to vadí? Na viragu, jinou motorku nemám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

5.2.2018 v 15:26 | Nahoru | #28
Yura> Si to asi nedokážu úplně představit, to jako na kopci skopeš ze čtverky se spojkou na neutrál a pod kopcem tam zase se spojkou cpeš tři kvalty navrch? Krom toho že přicházíš o brzdnej účinek motoru... Já jezdím pod kvaltem z kopce i s károu, věčný vykvaltovávače jsem nikdy nepochopil, na spotřebě se projeví 00prd a jinej důvod nevidím.

Naposledy editováno 05.02.2018 15:26:46

1 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka

5.2.2018 v 15:58 | Nahoru | #29
U dvoutaktů byl neutrál i mezi 3 a 4. A pro sjíždění kopců to bylo super.

Stání na volnoběh auto/motorka

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2018 v 15:59 | Nahoru | #30
řekl bych, že záleží na samotné konstrukci motoru (tady šlo o diesel? a najednou se sem motají benzínové motorky), většina motorů nedosáhna provozního tlaku ve volnoběžných otáčkách.

Chce to volnoběh malinko navýšit. Poté teprve otvírá regulátor tlaku a stabilizuje tlak. Teoreticky to bude problém hlavně moderních ekosraček olejů typu LL, low HTHS, low SASP apod ... klasickej A3 olej bude dobrej.
Teď jde o to jak je motor navržen - jak si s polovičním tlakem poradí jednotlivé komponenty.



Ale co je nejdůležitější:

řidič je povinen si počínat tak, aby neobtěžoval okolí a přírodu zbytečnými spalinami a hlukem, při stání (např. železniční přejezd) má vypnout motor, tečka.
Kdo to nedělá je hajzl
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist