Takže se ptám, jde o to, že motor blbě maže? Nebo odejde turbo u auta? Proč by někdo tak auto/motorku vůbec konstruoval, že nemůže stát na volnoběh?
Nevadi to nicemu, pokud funguje chlazeni jak ma, tak muze vrcet na volnobeh klidne tyden a nic se nedeje..
Dobra je poznamka ze to plati u zahrateho.. Studeny motor je lepsi zahrat volnou jizdou..
2 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka
1 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka
To Sperkys > ja teda turbo nikdy v nicem nemel, ale podle me pokud motor brumla na volnobezne otacky, tak se turbo ani nehybe (netoci) a tudiz nevidim duvod k jeho poskozeni.
Turbu vic vadi pokud ho nenechas dochladit a zdechnes motor napr. po dlouhe jizde po dalnici apod. hned jak zastavis..
.. plus pak taky na okolnostech, zejo, pokud se jako zememerici chodite do auta ohřát, da se z toho vydedukovat (krom toho ze nejspis nejezdite placatym LMPčkem), ze je vokolo zima, a tudiz to bude logicky neco uplne jinyho nez kdyz nechas treba okruhovku bezet na volnobeh ctvrt hodiny hodiny na primym slunci ve 30°
1 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka
1 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka
equir píše: dva_hrnce> Teda dík,takový srovnání sem teda nečekal ...Asi to budu muset prodat ...Ještě že sem si pořídil VX800 kterej je vodník ...Už delší dobu mě lákají V2 motory tak se těším až na tom letos vyrazím
Jo motor z V2 má prý solidní tah jenom ten peroxid se blbě shání
Taky vzducháč raději ve vedrech vypínám, ale když si uvědomíme, že zmíněná Tatra má taky vzducháč Jen bych u auta, co často jen stojí na volnoběh zkrátil servisní interval oleje
mito7 píše: Pokud se chodíte do auta ohřát, tak si pořiďte nezávislé topení. A budete se ohřívat a motor bude v klidu. Je to fakt dobrá věc a motor budete startovat teplý a můžete hned jet a nečekat na ohřátí. Navíc si ho spustíte programem, nebo dálkou a do auta přijdete rovnou do teplého a ne čekat až se po nastartování prohřeje. A ještě ušetříte na palivu. Topení bere tak polovičku než motor na volnoběh.
Tohle řekni zaměstnavateli.....
Ehm, nezapomeňte, že vzducháče ať u Tatry, nebo Traboše mají neustále poháněný ventilátor, což jsem na motorce(krom jediné) tak nějak nezaregistroval....
Vlastně jo, ale skůtr není motorka....
Naposledy editováno 05.02.2018 08:28:03
pokud se jako zememerici chodite do auta ohřát, da se z toho vydedukovat (krom toho ze nejspis nejezdite placatym LMPčkem), ze je vokolo zima, a tudiz to bude logicky neco uplne jinyho nez kdyz nechas treba okruhovku bezet na volnobeh ctvrt hodiny hodiny na primym slunci ve 30°
Čím větší zima, tím ten motor teda víc dostává?
Nezávislé topení šéfovi nevysvětlíme, to je pro něj moc drahé, on radši kupuje auta :)....
SperkysCBR píše: dva_hrnce: Většinu jsem se na internetu dočetl, že to motoru vadí, dokonce někdo popisoval, že když táhli auto s nastartovaným motorem, zničili turbo. Ale zase mi potom nešlo do hlavy, jak to má třeba bagr, Tatry na stavbě, nebo taxikáři....
... a nebyla to spis prevodovka/rozvodovka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka
2 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka
... a nebyla to spis prevodovka/rozvodovka?
Ne šlo o turbo, které se v kombinaci s dieselovým motorem údajně zanáší. Ale všechny náklaďáky na stavbě, bagry, apod jsou diesely, tak nevím....
Zlatý benzín bez turba s větším obsahem, každý kouká kolik to žere, ale jsou z toho jen problémy...
1 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka
2 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka
Čemu to vadí? Na viragu, jinou motorku nemám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka
Naposledy editováno 05.02.2018 15:26:46
1 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka
Chce to volnoběh malinko navýšit. Poté teprve otvírá regulátor tlaku a stabilizuje tlak. Teoreticky to bude problém hlavně moderních ekosraček olejů typu LL, low HTHS, low SASP apod ... klasickej A3 olej bude dobrej.
Teď jde o to jak je motor navržen - jak si s polovičním tlakem poradí jednotlivé komponenty.
Ale co je nejdůležitější:
řidič je povinen si počínat tak, aby neobtěžoval okolí a přírodu zbytečnými spalinami a hlukem, při stání (např. železniční přejezd) má vypnout motor, tečka.
Kdo to nedělá je hajzl