globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Relé
Zdravím,
v létě jsem asi po 25 letech uvedl motorku do provozu ale zasekl jsem se na elektru. Motorku jsem chtěl vyzkoušet tak jsem tam šoupnul nějakou starou baterku. Motor překvapivě šlapal ale po několika projetí se začal baterka rychleji a rychleji vybíjet a kontrolka která by měla po nastartování zhasnout samozřejmě svítila. Nejdřív jsem myslel že ta baterka je tak špatná že se ani nestíhá dobíjet. Nedavno jsem koupil novou baterku a není to vůbec žádný rozdíl, už nevím co by to mohlo být než relé které je samozřejmě původní... Zkoušel jsem proměřovat mezeru mezi kontakty ale nic moc jsem z toho nevykoumal, i když jsem se v chytré knížce dočetl že by se to asi mělo proměřit odporem. Přemýšlím jestli nekoupit elektro relé nebo klasiku. Díky za každou radu a upozorňuju že Vape nechci jsem jen chudý student :(

Relé

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2018 v 07:48 | Nahoru | #1
čau mrkni na moto jelínek.taky mi přestalo fungovat puvodni rele na jawě na zapalovani, sice jsem našel firmu co tvrdila ze je schopna to opravit, ale chtěla za to ranec, na bazaru sem taky sehnal, ale taky za pytel peněz, rele tu velkou krabici co se dávala driv jsem nechtěl, nesla nikde schovat, koupil jsem asi za tři kila malinkou krabičku, schoval pod nádrž k civce, pretahal dráty a spokojenost. proud si to hlídá samo, neserizuje se to, je to vodeodolny, paráda.

1 reakcí na tento příspěvek Relé

4.2.2018 v 07:52 | Nahoru | #2
i když teď se dívám ty máš rele tu krabičku velkou umístěnou venku viditelne z boku motorky?kup tu samou vyměn to a máš.neni to drahý a máš jistotu ze funguje.

1 reakcí na tento příspěvek Relé

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2018 v 08:53 | Nahoru | #3
Závada nemusí být zákonitě v relátku, taky mohl odejít rotor dynama, stává se to celkem často, když nikdo nevyčistí komutátor rotoru od naneseného uhlíku. Sundej stator dynama, očisti tu plošku po které jezdí uhlíky jemným smirkem (800 a víš, nejlépe 1200) a pak vyškrábej vhodným nástrojem uhlík z drážek na komutátoru. Při té příležitosti se podívej, v jakém stavu jsou uhlíky a jestli jsou dobře zakostřené. Pak nastartuj (samozřejmě po složení) a změř kolik dává dynamo ještě před relátkem, mělo by na volnoběh dávat cca 6,2 V a při lehkém přidání plynu by mělo dávat cca 8 V. Pokud tolik nedává, je problém v samotném dynamu a ne v relátku!

(reakce na) Relé

4.2.2018 v 17:58 | Nahoru | #4
rg250> Taky jsem přemýšlel jestli ho koupit a jojo je to z boku motorky schovaný pod kastlíkem. Díky za radu uvidím jestli to půjde

(reakce na) Relé

4.2.2018 v 18:04 | Nahoru | #5
udinar> To mě taky napadlo protože jeden uhlík se mi ulomil a komutátoru se dotýkal tak 1/4 plochy, ale někde jsem se dočetl že by to na to nemělo vliv i když mi to bylo divný... Vyzkouším jestli to pomůže protože já jsem schopný na tom odpálit měřák.. Díky za radu určitě mi to pomůže! :)

1 reakcí na tento příspěvek Relé

4.2.2018 v 22:58 | Nahoru | #6
Ten ulomenej uhlík raději vyměň za novej. I kdybys ho zabrousil na správný tvar, mohl by být už krátkej a nedoléhal by správně. A taky by to pořádně nedobíjelo. Máš pořádně dotažený drátky pod relátkem dobíjení a nad dynamem ve svorkovnici? Od uhlíků taky vedou drátky - jeden na kostru dynama a jeden myslím že na svorkovnici.

(reakce na) Relé

5.2.2018 v 22:50 | Nahoru | #7
Bimbam> Taky si myslím že by to bylo lepší. Všechno jsem několikrát procházel, čistil kontakty a stříkal Kontatktolem. Ten ulomený uhlík je zrovna ten co kostří takže by to mohlo být tím.

1 reakcí na tento příspěvek Relé

17.2.2018 v 10:22 | Nahoru | #8
Problém vyřešen. Byl spálený rotor který se potkal se statorem, musel být asi nakřivo při prvním nasazení. Dal jsem tam rotor z Jawy je sice 45W místo 75W ale něco to utáhne, ale asi bez světel.

1 reakcí na tento příspěvek Relé

Skvělá odpověď, děkuji! 17.2.2018 v 12:10 | Nahoru | #9
Proč bez světel, provozuju X strojů Jawa/Čz, některé s Vape a ty bez osadím přední žárovkou s menší watáží a že by to v noci nesvítilo mě netrápí, po tmě jsem už léta nejel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relé

Skvělá odpověď, děkuji! 17.2.2018 v 13:03 | Nahoru | #10
BuriJede>

musel být asi nakřivo při prvním nasazení

Asi?Ono to chce vědět určitě, protože mnohem častěji hází čep na klice.

je sice 45W místo 75W

Ono by jsi měl dát i relé pro 45w, protože jeho součástí je i proudový omezovač.V obou případech ti to může ten nový rotor znovu zničit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relé

17.2.2018 v 18:46 | Nahoru | #11
68732> Jo je pravda že tlumený svítí celkem normálně takže tady problém není jen nevím jestli by to nevadilo při technický... Dneska tp už taková sranda není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relé

17.2.2018 v 18:50 | Nahoru | #12
axs> Tak teda určitě, tan stator tam byl fakt s přesahem takže se mohlo stát že se nebyl někde nadoraz.
To s relé mě taky napadlo ale těch 45 mám ještě pár do zásoby takže pokud to bude zlobit tak to budu řešit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relé

17.2.2018 v 21:22 | Nahoru | #13
BuriJede> Já bych tam dal elektronické (AEV ) vyřeší to proudovou ochranu a získáš navíc pár wattů.

(reakce na) Relé

17.2.2018 v 23:03 | Nahoru | #14

BuriJede píše: 68732> Jo je pravda že tlumený svítí celkem normálně takže tady problém není jen nevím jestli by to nevadilo při technický... Dneska tp už taková sranda není.



byl jsem na stk i s 15w žárovkou vpředu u 353 a hlavně nechtěli abych jim to tam startoval, rozdíl 15w a 25w je 00nic, u strojů s vape mám 35w

(reakce na) Relé

17.2.2018 v 23:04 | Nahoru | #15

axs píše: BuriJede> Já bych tam dal elektronické (AEV ) vyřeší to proudovou ochranu a získáš navíc pár wattů.



AEV můžu taky jen doporučit i když Vape je lepší ale není pro socky, sory jako.

1 reakcí na tento příspěvek Relé

18.2.2018 v 12:31 | Nahoru | #16
Chápu že Elektro je lepší ale musím připomenout že jsem chudý student :D

Relé

18.2.2018 v 14:03 | Nahoru | #17
študente něco pošetři a běž do vape, pokud chceš jezdit je to dobrá opravdu investice a jeho plusy se tady furt opakují, jediné mínus je opravdu jen ta cena, ale levnější tady nic nebude. Ještě jsou tu specialisté na komplet repas, ale za cenu poloviny vape.

(reakce na) Relé

18.2.2018 v 14:09 | Nahoru | #18
BuriJede> Tak alespoň eliminuj spotřebu na minimum,slabší žárovku do předního světla,odpojit při denním svícení podsvětlení budíku a parkovací.

Relé

18.2.2018 v 14:24 | Nahoru | #19
To je pravda i když ta cena je taková, tak třeba oproti DKW kde stojí asi 13 klacků a ještě se to v čr nedělá, je to výborná investice... To se spotřebou je dobrý nápad, ručička budíku má stejně odchylku +- 20 Km , Přijde mi že 35w je na přední světlo až dost, takže to by omezit šlo. Děkuju za rady od starých mazáků
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 milous_xx 5 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
ojnice originál nebo CKR ČZ 175/487 milous_xx 4 16.8.2023 v 18:26 kuba350


TOPlist