Téma: BMW F800 GS vs Yamaha TDM 900
25.1.2018 v 07:41
Prosím prostřednictvím ankety o radu, kterou moto zvolit
BMW F 800 GS = rv 2009 a cca 35tis najeto
Yamaha TDM 900 = rv 2006 a cca 33tis najeto
Určení = cestování po Evropě (spíše asfaltové silnice, než terén)
Moje výška = 195 cm
Naposledy editováno 25.01.2018 09:06:06
BMW F 800 GS = rv 2009 a cca 35tis najeto
Yamaha TDM 900 = rv 2006 a cca 33tis najeto
Určení = cestování po Evropě (spíše asfaltové silnice, než terén)
Moje výška = 195 cm
Naposledy editováno 25.01.2018 09:06:06
Anketa: Výměr moto
BMW F 800 GS
8
Yamaha TDM 900
35
Spis by jsi mel rict co od toho cekas a kolik na to mas treba v prvnim roce.
BMW - novejsi, drazsi na porizeni i servis pripadne, lepsi rozmer prednich pneu do terenu, lehci, ABS
Yamaha - starsi, levnejsi na porizeni i servis, vice dilu z druhovyroby k sehnani, o neco jednodussi technika, mene vhodne rozmery pneu do terenu, do terenu i bohuzel dost nizka, bez ABS, tezsi
Yamaha hlavne spise to cestovni enduro jako fakt na cestu, BMW cesta i slusny teren
E: a radeji neco co ma 100 tis. km najeto dolozitelne vcetne servisu nez pohadky z bazaru o tom jak ma vse najeto cca 34 tis. Jako najdou se takove stroje, ale hledas je klidne i vice nez rok a fakt se to nevali po inzerzich jako housky na krame
Naposledy editováno 25.01.2018 07:50:41
BMW - novejsi, drazsi na porizeni i servis pripadne, lepsi rozmer prednich pneu do terenu, lehci, ABS
Yamaha - starsi, levnejsi na porizeni i servis, vice dilu z druhovyroby k sehnani, o neco jednodussi technika, mene vhodne rozmery pneu do terenu, do terenu i bohuzel dost nizka, bez ABS, tezsi
Yamaha hlavne spise to cestovni enduro jako fakt na cestu, BMW cesta i slusny teren
E: a radeji neco co ma 100 tis. km najeto dolozitelne vcetne servisu nez pohadky z bazaru o tom jak ma vse najeto cca 34 tis. Jako najdou se takove stroje, ale hledas je klidne i vice nez rok a fakt se to nevali po inzerzich jako housky na krame
Naposledy editováno 25.01.2018 07:50:41
Díky za velmi rychlý názor+rozbor ;)
Už jsem si doplnil na co to chci ;) Nyní mám starší CBR a plánuji spíše cestovat s kuframa po Evropě
Cena je u Yamahy 75tis a u BMW 150tis (je to sice dvojnásobek, ale nechci právě vycházet jen z pořizovací ceny)
Už jsem si doplnil na co to chci ;) Nyní mám starší CBR a plánuji spíše cestovat s kuframa po Evropě
Cena je u Yamahy 75tis a u BMW 150tis (je to sice dvojnásobek, ale nechci právě vycházet jen z pořizovací ceny)
F800gs je lehkej obratnej univerzál. Dost silnej na solo přesuny po dálnici, dobrej na pojížďky kolem komína i na nějaký to ježdění mimo silnice. Podle zkušeností ale podvozek není úplně dobře odladěnej na divočejší jízdu a u 2008-2012 modelů je spíš měkčí. Pak je tu ještě taková ne úplně dobrá aura zadírání vyvažovacího hřídele...
Je to ale "nová motorka" proti tdm se všema výhodama - funkční abs, pěkné zpracování, displej s hromadou informací včetně dojezdu a spotřeby...
Proč vybíráš zrovna mezi těmahle dvěma?
Je to ale "nová motorka" proti tdm se všema výhodama - funkční abs, pěkné zpracování, displej s hromadou informací včetně dojezdu a spotřeby...
Proč vybíráš zrovna mezi těmahle dvěma?
Hmm cestovani po Evrope, spise mimo teren. To bych si troufnul tvrdit, ze celkove usetris a vyjde te levneji ta Yamaha a diky tomu o to vice pojezdis. Stejne uz to pak bude na tobe jak se ti co libi, ale kdyz tak cestovat, tak cetl jsi treba tady toho?:
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=31515
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=31515
2 reakcí na tento příspěvek BMW F800 GS vs Yamaha TDM 900
Díky za další příspěvky ;)
karf -> TDM jsem už zvažoval před 7 roky a dodnes se mi vzhledově líbí ;) No a k porovnání GS k TDM jsem přišel díky kámošovi, který kouká na Pavla Lišku
a neustále slyším, že GS je nej
Máš nějakého tipa, co by se mi mohlo ještě líbit?
puffybodie -> ne, ne - tento článek jsem v minulosti neviděl. No jako podle popisu docela dobrý, ale vzhledově se mi Deauville moc nelíbí :(
karf -> TDM jsem už zvažoval před 7 roky a dodnes se mi vzhledově líbí ;) No a k porovnání GS k TDM jsem přišel díky kámošovi, který kouká na Pavla Lišku
a neustále slyším, že GS je nej
Máš nějakého tipa, co by se mi mohlo ještě líbit?
puffybodie -> ne, ne - tento článek jsem v minulosti neviděl. No jako podle popisu docela dobrý, ale vzhledově se mi Deauville moc nelíbí :(
TDM900 jsem mel, na F800GS jsem taky par kilaku ujel.
GSo ma takovou divocejsi povahu (a odezvu motoru), vetsi vyber gum a do terenu rozhodne lepsi podvozek s 21" kolem. Ma o pul litru nizsi spotrebu, ale u starsich rocniku zase mensi nadrz (16 litru). Prvni rocniky GS (cca do roku 2011) udajne trpely na opotrebeni ulozeni vyvazovaciho hridele, coz nekdy vedlo k fatalnimu zadreni motoru. Par lidi s timto problemem znam, jako workaround se doporucovalo buhviproc davat vic oleje nez ukazovala merka. Dalsi chronickej problem je reznouci parabola svetla.
I TDMko lze mit s ABS, jen jich je vyrazne min a jsou taky drazsi nez bez ABS. Nema zadnou vyraznejsi slabinu, ale zase v nicem extra nevynika. Vyber pneumatik je vzhledem k min standardnim rozmerum omezenej. Do terenu bych se s nim rozhodne nepoustel. Na cestovani po silnicich a se spolujezdcem je lepsi volba nez GSo. A taky je vyrazne levnejsi. Pokud bych jezdil sam a po horsich silnicich, vzal bych GS.
GSo ma takovou divocejsi povahu (a odezvu motoru), vetsi vyber gum a do terenu rozhodne lepsi podvozek s 21" kolem. Ma o pul litru nizsi spotrebu, ale u starsich rocniku zase mensi nadrz (16 litru). Prvni rocniky GS (cca do roku 2011) udajne trpely na opotrebeni ulozeni vyvazovaciho hridele, coz nekdy vedlo k fatalnimu zadreni motoru. Par lidi s timto problemem znam, jako workaround se doporucovalo buhviproc davat vic oleje nez ukazovala merka. Dalsi chronickej problem je reznouci parabola svetla.
I TDMko lze mit s ABS, jen jich je vyrazne min a jsou taky drazsi nez bez ABS. Nema zadnou vyraznejsi slabinu, ale zase v nicem extra nevynika. Vyber pneumatik je vzhledem k min standardnim rozmerum omezenej. Do terenu bych se s nim rozhodne nepoustel. Na cestovani po silnicich a se spolujezdcem je lepsi volba nez GSo. A taky je vyrazne levnejsi. Pokud bych jezdil sam a po horsich silnicich, vzal bych GS.
ufik.kulas> Jo takhle, tak jestli se ti TDM líbí, tak do něj jdi.
Jinak na cestování po silnici po evropě jsou i jiné vhodnější motorky, než gs800. Namátkou V-strom 650-1000, Varadero, Caponord a pak po firebladu ještě vhodnější silniční - VFR800, Aprilia Futura...
Jinak na cestování po silnici po evropě jsou i jiné vhodnější motorky, než gs800. Namátkou V-strom 650-1000, Varadero, Caponord a pak po firebladu ještě vhodnější silniční - VFR800, Aprilia Futura...
karf -> no tím, jak jsem chtěl zůstat u svojí značky, tak jsem také myslel na Varadero, ale od jednoho známého jsem slyšel, že hrozně velká spotřeba (měl ale karbec)
V-Strom 650 by byl na mě asi malej, ale litr by také nemusel být moc marný, ale v různých recenzích jsem viděl, že by to TDM mělo být vhodnější
Mrknu ještě na VFR800
Díky ;)
V-Strom 650 by byl na mě asi malej, ale litr by také nemusel být moc marný, ale v různých recenzích jsem viděl, že by to TDM mělo být vhodnější
Mrknu ještě na VFR800
Díky ;)
1 reakcí na tento příspěvek BMW F800 GS vs Yamaha TDM 900
Já mám nějakých 187cm a 110 kg a nepřijde mi jako malej...
Oproti tomu co jezďíš te, bude na kterýkoli tady jmenovaný úplně jinej posez a manévrování než jsi zvyklý.
Byl jsem zvyklej na F 650 a rozdíl v přesednutí na Stroma byl docela rozčarování...Oproti eFku je to mastodont...Takže třeba Varana pro mě ani náhodou..Očekávám nějakou obratnost a představa oproti Stromu ještě větší,no to ani náhodou..
Naposledy editováno 25.01.2018 11:39:27
Oproti tomu co jezďíš te, bude na kterýkoli tady jmenovaný úplně jinej posez a manévrování než jsi zvyklý.
Byl jsem zvyklej na F 650 a rozdíl v přesednutí na Stroma byl docela rozčarování...Oproti eFku je to mastodont...Takže třeba Varana pro mě ani náhodou..Očekávám nějakou obratnost a představa oproti Stromu ještě větší,no to ani náhodou..
Naposledy editováno 25.01.2018 11:39:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F800 GS vs Yamaha TDM 900
miguel323> V-strom 650, 1000 je zhruba stejně velkej jako Varadero. Liší se jen váhou, kdy malej strom má kolem 210kg, velkej 235 a varan snad 260.
To i to f800gs má stejnou délku nebo rozvor. Kvůli velkýmu přednímu kolu a velkýmu zdvihu má určitě vejš světlo. Jen je takový subtilnější, vzdušný. Tak se zdá menší proti v-stromu / varaderu.
To i to f800gs má stejnou délku nebo rozvor. Kvůli velkýmu přednímu kolu a velkýmu zdvihu má určitě vejš světlo. Jen je takový subtilnější, vzdušný. Tak se zdá menší proti v-stromu / varaderu.
Na ježdění po silnici s kuframa si pořiď to TDMko. Kdybys chtěl kombinaci obojího, resp. se nechtěl vzdát ani objemu, ani posezu cendura, tak v dané cenové relaci máš ještě možnost Tigra http://www.motorkar.../triumph-tiger-955i/
Jako hondař jsem řešil cestovní moto, TA a AFRIKA slabé, VARAN zas takový moc velký, takže mým horkým favoritem byla právě TDM, nakonec jsem dílem náhody koupil TIGRA. Mám teda ten mezityp r99 - 900i, ale od 2000 do 2005 dělali 955i, a co píšou, tak nejlepší model. Zkus na Tigra kouknout, podle mě patří do tady výše zmíněné skupiny motorek, nebo spíš Tigra 1050, ten bude ročníkově blíž tvým vytipovaným
Čau, TDM 900A jsem měl, jsem taky hodně hodně vysokej, takže jsem pořád laboroval s plexi, protože origo mě pralo vzduch přímo na helmu. Zkoušel jsem nižší i vyšší a vše stálo za prd. Když toto ale poladíš nějakým vysokým a ještě třeba s deflektorem, tak simyslím, že na cestování super, až teda na docela úzkou sedačku. Je to fakt kovářská práce, myslim že ta motorka je skoro nesmrtelná. Pro mě byla tak dokonalá, až byla nudná, prostě pro páprdy. I ten motor šel do otáčet tak nějak pomalu.
Pak jsem měl triumph tiger 800xr a z toho jsem byl oproti TDM naprosto nadšenej,takže zkus na 3 hrnka mrknout. Nevím jak jezdíš a co od toho přesně čekáš, ale i po stary CBR 900 bych do tdmka nešel, unudíš se k smrti. Jestli je ti ale 60 let, tak naprosto OK, mě je 29, takže to všechno beru z mého subjektivního pohledu, nechci nikoho urážet...
Naposledy editováno 25.01.2018 13:47:44
Pak jsem měl triumph tiger 800xr a z toho jsem byl oproti TDM naprosto nadšenej,takže zkus na 3 hrnka mrknout. Nevím jak jezdíš a co od toho přesně čekáš, ale i po stary CBR 900 bych do tdmka nešel, unudíš se k smrti. Jestli je ti ale 60 let, tak naprosto OK, mě je 29, takže to všechno beru z mého subjektivního pohledu, nechci nikoho urážet...
Naposledy editováno 25.01.2018 13:47:44
3 reakcí na tento příspěvek BMW F800 GS vs Yamaha TDM 900
Hi, hi - je mi 37 let ;)
Noooo, koukám, že se zde už několikrát zmínil Triumph, tak to se také budu muset na něj podívat :)
Tak tak - po CBR se hodně bojím, že mi bude chybět ten zátah, na který jsem byl zvyklý :(
Ale už se mi nechce jezdit jen kolem komína a při letní delší vyjížďce jsem si potvrdil, že chci cestovat a na CBR to nejde
Noooo, koukám, že se zde už několikrát zmínil Triumph, tak to se také budu muset na něj podívat :)
Tak tak - po CBR se hodně bojím, že mi bude chybět ten zátah, na který jsem byl zvyklý :(
Ale už se mi nechce jezdit jen kolem komína a při letní delší vyjížďce jsem si potvrdil, že chci cestovat a na CBR to nejde
Jestli jsi zvyklý na CBR a chceš to na pohodlné cestování, tak nechoď pod litr. Nejlépe V2, ať ti zátah odspodu vynahradí chybějící koníky nahoře. Takže se pocitově nebudeš cítit jako v Avii U Varana se vstřikováním se spotřeby neboj.
ufik.kulas píše: Hi, hi - je mi 37 let ;)
Noooo, koukám, že se zde už několikrát zmínil Triumph, tak to se také budu muset na něj podívat :)
Tak tak - po CBR se hodně bojím, že mi bude chybět ten zátah, na který jsem byl zvyklý :(
Ale už se mi nechce jezdit jen kolem komína a při letní delší vyjížďce jsem si potvrdil, že chci cestovat a na CBR to nejde
- zátah ti bude chybět určitě, já přešel na Tigra z VFR 750 ( no přesněji pořídil Tigra k Hondě ),právě protože mě delší cestování na vfr už dávalo dost zabrat.
A že vfr je o trochu přívětivější než cbr. Tak taky je to o opotřebení těla, endemit zmínil 29, ty 37, já 52. Ale pokud si plně uvědomíš, že jdeš do úplně jiného typu motorky a jde o jiný způsob jízdy, bude to v pohodě
Na TDMku procestovaná velká část Evropy a vždy naprosto bez problémů, při klidné jízdě dokáže jet kolem 4l/100 takže i hezký dojezd, ale dokáže jet i celkem svižně, trochu na ní fouká, jinak, když jsem jí prodával měla něco myslím kolem 80tis. a nikdy žádná závada a od výměny k výměně oleje si nevzala ani kapku, oproti GS je hodně nízká světlá výška, podvozek má pohodlný, ale na těžší terén zapomeň. Pokud nehledáš off, ale čistě silnice, kouknul bych i po cestovnějších strojích, já vyměnil TDM za FJR1300 (kardan, pohodlí,150poníků,25L nádrž ......) ta motorka už je úplně někde jinde a na cestování jsem neseděl na pohodlnější motorce, no možná by padla volba ještě na K1600GTL, ale ta cena.... šťastnou ruku při výběru
Naposledy editováno 25.01.2018 20:21:23
Motorově podobný motorky, pokud se rozhoduješ jen mezi nimi a budeš cestovat spíše po silnici, doporučuji TDM. Kvalitni zpracování, vychytane nedostatky z typu 850, ve všech ohledech levnější než BMW. Takže pokud cestuji sám a občas terén - BMW, silnice a občas ve dvou - TDM.
1 reakcí na tento příspěvek BMW F800 GS vs Yamaha TDM 900
Oooooo.....opět všem moc děkuji za Vaše názory ;)
ANO, ANO - uvědomit si musím, že jdu do úplně jiného typu motorky :(
Díky i za doporučení dalších typů moto - ta Yamaha FJR 1300 nevypadá jako vůbec zle :)
No a v anketě GS vs TDM docela slušně vede TDM....takže asi bude rozhodnuto
ANO, ANO - uvědomit si musím, že jdu do úplně jiného typu motorky :(
Díky i za doporučení dalších typů moto - ta Yamaha FJR 1300 nevypadá jako vůbec zle :)
No a v anketě GS vs TDM docela slušně vede TDM....takže asi bude rozhodnuto
Já bych kouknul na to FJR, protože přecházet z toho co máš bude cesta výkonem zpět. Na horší se prostě zvyká blbě, když to nemá pro tebe nějakou jinou hodnotu. To FJR je docela oblíbené v Evropě u cestovatelů a chválí ho všichni, pohodlná a rychlá mašina. Vzpomínám na jednoho francouze na Corsice, se kterým jsem byl v kempu a kecali jsme o motorkách rukama nohama a nemohl si jí vynachválit.
Mě se docela ještě líbí Ten Caponard, co jsem četl tak je tam krásnej motor . Jinak mám BMW i Yamahu, ale výkonu není nikdy dost
Mě se docela ještě líbí Ten Caponard, co jsem četl tak je tam krásnej motor . Jinak mám BMW i Yamahu, ale výkonu není nikdy dost
Na TDM ti nějak výkon chybět nebude,do nějakejch 180 stíhá většině motorkám jako je Bandit 12 atd,Hláška,nechoď pod litr je taky z cesty,tdm jede líp než varadero nebo strom,měl jsem jí 5 let,je to bezproblémová motorka a porovnal jsem s ní kde co,Motor je dost ochotnej se vytáčet a poměr váha výkon jí dává plusy proti těm bojlerúm,Tdm je proti nim takovej supersport,A v porovnání s gs?Tak to je snad jasný,když vemu,cena kvalita a užitná hodnota,tak MÚJ NÁZOR je že gs si koupí pitomec.Baworák je mezi motorkářema modla,něco jako mezi řidičema TDI,tákový vlhký sen a strážce rodiného rozpočtu opředený bájema o nesmrtelnosti
1 reakcí na tento příspěvek BMW F800 GS vs Yamaha TDM 900
Tak na 1100XX jsem samozřejmě také myslel ;)
Věřím, že zůstat u typu CBR by byla super volba, ale nějak to chce asi změnu
Věřím, že zůstat u typu CBR by byla super volba, ale nějak to chce asi změnu
ufik.kulas> když koukáš po tomhle stylu,ještě by stála za zvážení multistráda ds 1000,já na TDM šel z inazumy 12 a horneta 9 . Jediný co mi na ní vadilo,to je neomalenost v nizkejch otáčkách po městě,v kolonách a td,Ale to maj všechny dvouválce,mě se prostě líbí 4válec a po 5 letech jsem si koupil zpět Horneta na kterýho jsem pořád myslel,ta motorka mi sedí jak když jí vyrobily kvuli mně
Naposledy editováno 26.01.2018 13:51:14
Naposledy editováno 26.01.2018 13:51:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 34 | 26.3.2024 v 10:06 kokosman |
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS | 1705ol | 79 | 25.3.2024 v 11:20 TomasNBK |
Kufry Vario BMW F 800 GS | ZbyD | 5 | 24.3.2024 v 16:19 ZbyD |
Obnova servisního intervalu BMW F 800 GS | rimbo | 5 | 1.2.2024 v 13:18 MartasUS |
Nefunkcni ABS na zadnim kole Yamaha TDM 900 | Valpen | 9 | 30.1.2024 v 18:44 rtin |