globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterie
18.1.2018 v 22:02
Nazdar všem. Mám dotaz? Mám Tdm 900, 2003. Je možné , aby vydržela baterka 8-9 let? Na podzim jsem ji vytáhl a nabil, uložil, a dnes jsem ji změřil a má 12,3 V. Když ji dám bobít (optimatkou) tak za 3 minuty hlásí, ž je nabitá a má 12,7 a po čase klesne na těch 12,3 V. Přemýšlím o nové, ale chci se Vás zeptat, jestli se dá nejak zjistit zdali je opravdu ještě ok, a čím. Vím že teďka startuje a po chvilce je po ní. A popřípadě novou -jakou.Teďka je tam GS GT12B-4

Baterie

18.1.2018 v 22:47 | Nahoru | #1
8-9 let vydržet může, když se s ní dobře zachází
zkusit zátěžákem, měla by mít každá slušná auto/moto dílna
jakou novou...minimálně stejné hodnoty kapacity a startovacího proudu a maximálně stejné rozměry

Baterie

18.1.2018 v 22:50 | Nahoru | #2
Já kupoval loni v létě novou do guzziny, původní vydržela 10 let, takže to možné je.. jakou neporadím, ta moje je moc krátce abych hodnotil jestli vydrží nebo ne..

Baterie

18.1.2018 v 23:47 | Nahoru | #3
Mám cca 6let Vartu, kupoval jsem tehdy novou, ale nevím zda bych znova šel do Varty (pohoršila si kvalitou) Jinak nabíjím jen Ctek 5.0 a Optimate 6 . V budoucnu zvažuji EXIDE , otázka zda má slušný startovací proud.Na moto mám vodotěsný voltmetr, zatím vše ok.

Baterie

19.1.2018 v 05:23 | Nahoru | #4
Ja bych vzal uz jedine motobatt 🙂

Baterie

19.1.2018 v 06:59 | Nahoru | #5
Taktak,motobatt

Baterie

19.1.2018 v 08:15 | Nahoru | #6
8-9 let klidně vydržet mohla, motobatt je ok

Baterie

20.1.2018 v 19:23 | Nahoru | #7
Cau, baterka podle me tak dlouho vydrzet klidne muze, ale podle me jeji kondici timto zpusobem nezjistis. K tomu potrebujes bud specialni zkousecku, ktera baterku zatizi, nebo tim, ze proste jednou nenastartujes.

Baterie

25.2.2018 v 14:59 | Nahoru | #8
Mám 10 let starou Yuasu, originál z GSXR K8, kterou jsem přehodil do GSXR 2011 (nepodstatné).
Od začátku co jí měřím, při nabíjení má 12,70 - 12,80 - zřejmě pulsuje nabíječka při udržování. Ve chvíli, kdy ji odpojím, baterie za chvilku klesne na cca 12,3V.

Všude čtu, že baterie, která má 12,1 - 12,5V se musí nabít, protože se jedná o cca 50% nabitou baterii.
Přijde mi to jako nesmysl, protože 12,6 - 13V, neměla ani jako nová (to by mělo být 100% dle tabulek).
Na těch 12,3V už startuje 10 let a vypadá, že umřít nechce. Takže v těch hodnotách není úplně logika.
Stejné hodnoty mám i u 4 roky staré baterie z vozu, takže mi těch 12,6 - 13V vůbec nesedí, podle tabulek by ty baterie měly být dávno mrtvé.
- Jinak teď koukám, že se prodává za 900Kč monitor baterie, který posílá data do MT - no zapřemýšlím, zda se mi chce vyhodit peníze.

A dotaz zásadní, používáte někdo Lithiovou baterii? na místo klasické - zajímalo by mě jaké máze zkušenosti. Díky.

Baterie

25.2.2018 v 16:08 | Nahoru | #9
Měření na prázdno většinou o baterii nic neřekne. Často má baterie 12.4V ale jak se připojil zátěž napětí spadne k pár voltům. Zkus měřit při startování jaké bude mít napětí... Já to zkouším při odpojeném zapalování. Není to jako zkouška zátěžákem ale dá se aspoň trochu zhodnotit stav...
Při zátěži by nemělo napětí klesnout pod 8V...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 Milanbohy 7 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas
Nefunkcni ABS na zadnim kole Yamaha TDM 900 Valpen 9 30.1.2024 v 18:44 rtin
Norsko - pobrezni cesta 2023 Yamaha TDM 900 Valpen 7 29.12.2023 v 20:06 StB
Motocyklový olej 4T Yamaha TDM 900 Sidonius78 22 15.9.2023 v 10:36 jameseric
Svařování přímo na motorce Yamaha TDM 850, Yamaha TDM 900 Milzno 10 10.8.2023 v 09:22 mta


TOPlist