bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém s řazením KTM 950 (990)
Zdravím, protože došly nápady i (mj. I uznávaným servisním kapacitám) žádám o radu širokou veřejnost.
Motorka KTM 950 SER 2008, najeto 45100km.
Před časem (asi 3 - 4000km zpět) jsem si začal všímat, že nějáké kvalty mají při řazení větší odpor páky než ostatní. Bylo to různé a dočasné a za chvíli se to samo vyřešilo.
Naposledy po jízdě Praha - Plzeň po dálnici, 170 - 190km/h. Po příjezdu do Plzně a zkopání z 6 na 1 jsem tam pak za boha nemohl dát 2. Nohou to bylo nezařaditelné, musel jsem rukou, to samé ostatní kvalty. Po 30km klidné jízdy se to zase "opravilo" a řadilo to normálně. Samotné kvalty tam za všech okolností jdou zařadit, jen pohyb řadičky klade obrovský odpor.
Pak se objevil problém, že 5ka se tváří jako poslední rychlost. Při pokusu zařadit 6 je páka tvrdá.
Spojka původní, spojková kapalina měněná pravidelně, spojka vypíná, olej jak Motorex tak současnej Mogul beze změny.

Aktuální situace: motor rozebrán ve víře, že se něco najde. Jediné co se našlo jsou některá převodová kolečka viz foto a lehce ojeté řadící vidličky. Jinak NIC co by s tím dale souviselo. Na poslední toto je vše, co se bude měnit.
Ložiska OK, hřídelky OK, vše funguje, nic není opotřebované.

Plán: vyměnit poškozená kolečka a vidličky (a udělat další servis) a motor dát do kupy.

A konečně dotaz: můžou kolečka a vidličky způsobovat ten odpor při řazení? Já si osobně myslím, že ne.

Díky za jakejkoliv smysluplnej názor, ale jen doplním:
Prachů na opravu mám bokem dost, páč vím, že to bude drahé
NC nechci
A ani nic jiného jako náhrada mě neoslovilo

Naposledy editováno 18.01.2018 09:39:04
Předchozí
1 2
Následující

Problém s řazením KTM 950 (990)

18.1.2018 v 10:13 | Nahoru | #1
Podle popisu a nepravidelnosti problému, bych chybu nehledal ve vlastní převodovce, ale v řadicím mechanismu...
Možnosti:
-od (i drobného) pádu je lehce ohnutá hřídel řadičky
-vymačkaná "hvězdice" aretace řazení
-vymačkané dráhy v řadicím bubnu
-stav ložisek uložení řad. bubnu
A podle ohřátí (prohřátí po delší jízdě) se to někde "kříží"...

U jedné cross moto jsem několikanásobnou rozborkou hledal podobný problém... a pod jedním ložiskem ř.bubnu, byla špona, nebylo dolisované ideálně kolmo a až s pořádným prohřátím karterů (a tepelnou deformací) to dělalo podobné věci...

Naposledy editováno 18.01.2018 10:17:18

Problém s řazením KTM 950 (990)

18.1.2018 v 10:29 | Nahoru | #2


Radicka ohnuta neni, motorka nespadla a ted pri rozborce se nic nenaslo
Buben bez jakehokoliv naznaku opotrebeni, hvezdice OK
Jinak vule na loziskach je OK, pri zahratem motoru se vule jeste zvetsuji (mozna to je ten problem???)

Problém s řazením KTM 950 (990)

18.1.2018 v 11:10 | Nahoru | #3
co ty vodici koliky na vidlickach. Z te jedne fotky vypadaji nejak divne. Ale mozna je to jen tim uhlem pohledu.
EDIt: jeste bych zkonroloval ty vodici tycky tech vidlicek, jestli nejsou ohle a nebo jestli nemaji vuli v usazeni v kartrech.

Naposledy editováno 18.01.2018 11:17:33

2 reakcí na tento příspěvek Problém s řazením KTM 950 (990)

18.1.2018 v 11:18 | Nahoru | #4
Koliky jsou OK, foto mozna zkresluje

Problém s řazením KTM 950 (990)

18.1.2018 v 12:26 | Nahoru | #5
Jen dávám odkaz na podobné téma KTM a řazení: http://www.motorkari.cz/tema/?t=195363
a bylo jich tady víc....
Problém byl v trysce ostřiku spojky.
Aha, je to jinej typ motoru, ale možná to měli řešený stejně.

Naposledy editováno 18.01.2018 12:58:45

Problém s řazením KTM 950 (990)

18.1.2018 v 13:14 | Nahoru | #6
problem s tryskou tam samozrejme na motorech 950 / 990 je taky, ale ja ji mam vycistenou

Problém s řazením KTM 950 (990)

18.1.2018 v 13:55 | Nahoru | #7
Ahoj, napisu to uplne blbe, pac tomu moc nerozumim.Tata mel stejny problem a bylo to pry v tom vylecku, co jezdi v drazkach na tom tvem poslesnim obrazku, na tom valecku. pry na to byla svolavacka, ze se tam ty vodici kokecka nejak drely v nektere poloze.
snad to pomuze

Problém s řazením KTM 950 (990)

18.1.2018 v 15:06 | Nahoru | #8
Dik, o tom vime, ale tady problem neni. Valecek je OK, na ty valecky snad byla svolavacka a menily se. Tohle je rok 2008, ten problem tady neni

Problém s řazením KTM 950 (990)

18.1.2018 v 17:38 | Nahoru | #9
Ta vidlička vypadá jako by za běhu pořád tlačila na kolečko a dřela se o něj protože je i zabarvená.Sjetý kameny to dělat můžou,ale tyhle vypadaj vpohodě.

Problém s řazením KTM 950 (990)

18.1.2018 v 19:41 | Nahoru | #10
vidlička je jasná

Problém s řazením KTM 950 (990)

18.1.2018 v 20:13 | Nahoru | #11
Nemyslim, ze tady dostanes fundovanou odpoved. Zato silenejch teorii se tu objevi hromada Tak ti jednu prihodim
To opotrebeni vidlicky bych prisuzoval prave ty potrebe zaradit silou. Proto bych hledal problem az za tou vidlicou. Posunuji se prevodova kola po hrideli plynule? I kdyz se je pokusis vsemozne krizit?

1 reakcí na tento příspěvek Problém s řazením KTM 950 (990)

18.1.2018 v 20:28 | Nahoru | #12
Teorii je milion, vsechno funguje prave tak jak ma. Presne podminky zateze jaka je v motoru pri oleji na 110 - 120 stupnich nenasimuluju, ale vsechno se hejbe tak jak ma.
Ta vidlicka je nejvaznejsi ukazatel toho, ze tam je neco spatne. Ja bych podle projevu prave hledal pricinu pred vidlickou, mezi radickou a prave tou vidlickou, ale tam proste nic neni.

(reakce na) Problém s řazením KTM 950 (990)

18.1.2018 v 22:09 | Nahoru | #13

KubaLC8 píše: Teorii je milion, vsechno funguje prave tak jak ma. Presne podminky zateze jaka je v motoru pri oleji na 110 - 120 stupnich nenasimuluju, ale vsechno se hejbe tak jak ma.
Ta vidlicka je nejvaznejsi ukazatel toho, ze tam je neco spatne. Ja bych podle projevu prave hledal pricinu pred vidlickou, mezi radickou a prave tou vidlickou, ale tam proste nic neni.



no horsi nez ta vidlicka jsou ty dolamany kola...to neni beznej stav opotrebeni pri takovem najezdu.
je dost mozne, ze se ti tam nekde ty kousky mixovaly a obcas se zasekly a neslo radit, nbeo tim ,ze jsou ty kola dojebany tak se vzajemne unasely a pak by jsi taky nezaradil...takze je dost mozne ze das nove dily a bude to fungovat. Proste vsechno promer..veskere vule a spary tak jak maji bejt, zkntroluj jestli je vsechno rovny uchylkomerem a pokud nic nenajdes tak to sloz a uvidis vic toho asi nevymyslis...

Problém s řazením KTM 950 (990)

19.1.2018 v 07:26 | Nahoru | #14
No problém to určitě samo o sobě vyloženě nezpůsobuje, ale mám takovou zkušenost s Mogulem, který jsem nikdy předtím neměl (Motul). Když se svým VTR cestuju, rozuměj jedu prostě celý den, řazení je čím déle jedu bez přestávky, tvrdší a méně přesné, nedej bože, že pak jedu něakýma serpentýnama, kde musím řadit jedna - dvě. To už je potřeba pořádná síla, aby tam dvojka zapadla. Zajímavé je ovšem to, že když si člověk dá takhle na benzínce cigárko, kafíčko, svačinku a po 30min odstávky to zase řadí úplně sametově. Takže tento rok se opět vrátím k Motulu a budu sledovat, co se stane.

Problém s řazením KTM 950 (990)

19.1.2018 v 15:37 | Nahoru | #15
Olejem to nebude, dělá to jak na motorex tak na mogul

Problém s řazením KTM 950 (990)

19.1.2018 v 18:43 | Nahoru | #16
když nejde řadit-je rozdíl,jestli mor běží,nebo je vypnutý?
když to kopeš na místě s vypnutým motorem je to ok?¨

ta vidlička je 100% ohlá,poznáš to podle nerovnoměrného opotřebení kluzných míst.

zkontroluj vůli vidliček na vodících tyčích,stejně tak vůli vodících tyčí v kartrech a jestli nejsou ohlé.

klidně to může dělat jedná ohlá vidlička,jak se to začne křížit,tak je to v hajzlu.

jak dlouho tu motorku máš?závada se stupňovala postupně,nebo to začalo najednou?vracela se řadička pěkně sama do středové polohy?

Naposledy editováno 19.01.2018 18:50:05

Problém s řazením KTM 950 (990)

19.1.2018 v 19:46 | Nahoru | #17
Když se závada projevi, je jedno jestli motor běží nebo ne.
Vše v.motoru má vůli a funguje tak jak ma. Bohužel podmínky jako při závadě nenasimuluju.
Motorku mám 30tkm,závada se stupňovala až jsem se rozhodl s tím něco udělat

Problém s řazením KTM 950 (990)

19.1.2018 v 22:47 | Nahoru | #18
osobně bych hledal problém buď ve vidličkách a nebo v mechanismu,co otáčí tím "ježkem v kleci" nevím,jak je to přesně na 950,ale ten princip je všude stejný, jsou tam nějaké páky a pružiny,musí se to vždy vracet do neutrální polohy a tím dokončit proces přeřazení.pokud nedokončí,tak se nedá řadit dál.asi víš,o čem mluvím.......

bubínek je ocelový-takže nezničitelný,hřídele a kola na to nemají vliv.....,vždyď je to v podstatě naprosto jednoduchý systém....,něco jste přehlídli.

Naposledy editováno 19.01.2018 22:49:30

Problém s řazením KTM 950 (990)

20.1.2018 v 17:15 | Nahoru | #19
někde tam chyba je, snad se to vyresi vymenou 3 vidlicek a 5 kolecek, snad
Pulit podruhe se mi to nechce.

Problém s řazením KTM 950 (990)

20.1.2018 v 21:11 | Nahoru | #20
Ja mel kdysi podobnej problem na bigovi. Bylo to vysypany lozisko hridele, ta pak sla sejdrem a blbe to radilo, ale pri brzdeni motorem to pak vydavalo chrastivej zvuk...

Problém s řazením KTM 950 (990)

20.1.2018 v 23:16 | Nahoru | #21
stalo se mi něco podobného v Rumunsku, prvně mi nešel zařadit neutrál potom šlo těžko řadit až nešlo skoro vubec, zastavil jsem nechal vychladnout jak motorku tak hlavu, a od té doby a cca 4k km klid...přisuzoval jsem to ale spojce kdy se mi začala lehce propadat páčka... před Rumunskem byl venku motor, rozborka převodovky kontrola výměna všeho co bylo opotřebované..

1 reakcí na tento příspěvek Problém s řazením KTM 950 (990)

21.1.2018 v 09:03 | Nahoru | #22
Vypadá to na dilataci , tento problem jsem mel v aute. Výrobní vada.

(reakce na) Problém s řazením KTM 950 (990)

21.1.2018 v 09:14 | Nahoru | #23

šmudla píše: Vypadá to na dilataci , tento problem jsem mel v aute. Výrobní vada.



víš co je to dilatace?

Problém s řazením KTM 950 (990)

21.1.2018 v 17:37 | Nahoru | #24
Dělá mi to taky, hodně se to zlepšilo po výměně oleje.. Řešilo se to tady: http://www.lc8.cz/v...;t=1866&start=20

Problém s řazením KTM 950 (990)

22.1.2018 v 08:14 | Nahoru | #25
Olej u me nic neresi

1 reakcí na tento příspěvek Problém s řazením KTM 950 (990)

24.1.2018 v 11:42 | Nahoru | #26
Tak už to máš asi v horším stádiu než já. Když jsem tomu topil a jel dlouho na šestku, nešla skoro vyřadit. Šlo to jedině silou, a následovaly dvě situace. Buď tam skočila pětka, která ale následně vypadla, nebo falešnej neutrál. Párkrát se mi stalo, že pak šly špatně všechny kvalty nahoru i dolů, tak jsem to chcípnul, prořadil nahoru dolů rukou a pak to zase jelo normálně. Po výměně oleje se to o hodně zlepšilo. Často jezdim do Nechánic, dej kdyžtak prosím vědět jak to řešíš, protože mě to čeká časem určitě taky, mohli bysme se třeba tam někdě potkat...

2 reakcí na tento příspěvek Problém s řazením KTM 950 (990)

Skvělá odpověď, děkuji! 24.1.2018 v 11:59 | Nahoru | #27
Porad si myslim, ze je to dusledek opotrebeni loziska nebo ulozeni kulisy. Kdyz je motor studenej jsou vule vymezeny nezahratym materialem a olejem. Kdyz je zhavej, vule se zvetsi a blbe to radi.
A nebo se krouti blok, coz vyresit nejde...

Naposledy editováno 24.01.2018 12:00:32

(reakce na) Problém s řazením KTM 950 (990)

25.1.2018 v 20:14 | Nahoru | #28
Slávek-TDM> presne tak .

(reakce na) Problém s řazením KTM 950 (990)

26.1.2018 v 11:21 | Nahoru | #29

MichalXTZ píše: Tak už to máš asi v horším stádiu než já. Když jsem tomu topil a jel dlouho na šestku, nešla skoro vyřadit. Šlo to jedině silou, a následovaly dvě situace. Buď tam skočila pětka, která ale následně vypadla, nebo falešnej neutrál. Párkrát se mi stalo, že pak šly špatně všechny kvalty nahoru i dolů, tak jsem to chcípnul, prořadil nahoru dolů rukou a pak to zase jelo normálně. Po výměně oleje se to o hodně zlepšilo. Často jezdim do Nechánic, dej kdyžtak prosím vědět jak to řešíš, protože mě to čeká časem určitě taky, mohli bysme se třeba tam někdě potkat...



Řeším to jak jsem napsal, motor na půl a mění se vidlicky, ložiska, gufera a 5 koleček. Snad to bude ono.
Jak někdy pojedeš, dej vědět

(reakce na) Problém s řazením KTM 950 (990)

26.1.2018 v 11:21 | Nahoru | #30

Slávek-TDM píše: Porad si myslim, ze je to dusledek opotrebeni loziska nebo ulozeni kulisy. Kdyz je motor studenej jsou vule vymezeny nezahratym materialem a olejem. Kdyz je zhavej, vule se zvetsi a blbe to radi.
A nebo se krouti blok, coz vyresit nejde...



Snad to vyřeší ta ložiska... V těch lehce smetenejch kolečkách to nebude.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ktm 990 KTM 990 Adventure Dakar mondeak 6 16.3.2024 v 11:01 Slávek-TDM
Vadný imobilizér KTM 990 SM R kawar125 5 2.11.2023 v 16:56 kawar125
Ktm 990 smt KTM 990 SM-T pavoukczech 22 25.8.2023 v 11:32 jara.
Stojan pro KTM 990 SM R KTM 990 SM R RED-MAN 3 9.7.2023 v 22:19 RED-MAN
KTM Superduke 990 05 vs 07 KTM 990 SuperDuke Duky990 3 27.6.2023 v 19:01 ramlik


TOPlist