bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?
15.1.2018 v 21:48
Čaute,
udělal jsem něco, co ani nebylo tak třeba - ale zvědavost a touha si něco dokázat je fakt silná zbraň..
3 měsíce v práci nic nedělání a venku počasí pod psa - rozhodl jsem se rozdělat kompletně motor, protože patřím k lidem, kteří nervačí z toho, že něco nemá hladký chod - bere o trošku víc oleje než jen ormál, tichoulilinké cinkání a menší vibrace. Jen tak.
Rozdělat motor pro mě samotného, bez nějakých zkušeností, rad apod. byla naprostá hračka. A složit ho až na silikon na kartery z mé strany nebude žádný problém - cokoliv vytáhnu z krabice, ve které mám všechny součástky, tak přesně vím, na jakém místě byla a v jaké pozici tam byla a jak ji tam zase dát zpátky.
Jenže tím končí všechna sranda.
Když už to mám rozdělané, tak bych rád tento rok na tom objezdil něco málo po Evropě a buď to na zimu prodám ( budu moct rozšířit na neomezeno -A NÉ, NEBUDU PRODÁVAT POKAŽENOU MOTORKU ! ) nebo si s ní ještě užiji i příští rok - pokud bych kupoval všechny šály, kroužky

Potřeboval bych pomoci/poradit, jak postupovat dále - podle fotek ( nějaký šulek mě musel odvést zrcadlovku, tak ta kvalita je nic moc ) říct, jestli měnit šály,kroužky apod. - základem všeho je, že stávající součástky budou v tolerancích.

1. Hlava - vizuálně ok - změření všech tolerancí, rovinatosti apod. v labině, výměna gufer a popř. půlměsíčků a lapování. Foto bude pozdějic.

2. Válce - bez rýh, krásně vyleštěné zrcátko - musí se akorát honovat.

3. Písty - viz fotky - Ta velká tloušťka karbone je v pohodě na 45tkm ? Takovou já mám na egr ventilu po 160tkm. Otázka je co kroužky - 1 blbá sada stojí blbých 1300 - 74x1,18mm - na zakázku se 2 sady nedají udělat ? Po obvodech bez rýh, pravý má na povrchu rýhy ( od čeho ? ) + pravý má ko čep - a to jsem ho ještě musel z tama musel vytloukat natvrdo kladivem.
Levý : 1 2 3
Pravý : 1 2 3
Ty stopy po stranách jsou jenom v místech, kde jsou kroužky "rozřízle" - po stranách vypadají takhle

4. Ojnice - viz fotky - levá ok, pravá ko - dokáže mi ji někdo v ČR opravit ? Pokud ne, v tom případě problém ( buď jetá z Polska nebo nevím (dávat 4 litry za novou se mi moc nechce) - zase bude potřeba "vyřešit" tolerance
Levá : 1 2
Pravá : 1 2

5. Klika - viz fotky - vyvážit - po tom, jak si mě min. rok rozletěl magnet na rotoru a přes sítko bylo stěží vidět tak překvapila.
1 2 3 4

6. šály - viz fotky - Odmastil jsem je a když po nich jezdím prstem, jsou krásně hladké - ale zase změna zbarvení na krajích.
1 2 3


Aktuální jsem za gufera a sadu těsnění na 3 tisících.

A teď je otázka, co by se mělo vyměnit a co se musí vyměnit. - pokud to zvládne ještě 15 tkm, tak není potřeba to hned měnit - nemám problém ty peníze do toho vrazit, ale abych s tím ujel tento rok 10tkm a v září či příští rok ji prodával za 30-40% peněz = nákupka + peníze, které jsem do ní vrazil za opravy a údržbu..

Jenom zajímavost - fotku nemám tak použiju z netu, ale je celkem zajímavé, že potom, co člověk vytáhne ven válce se mu vysype do motoru větší množství bordelu

Na závěr - Děkuji
Předchozí
1 2
Následující

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 01:29 | Nahoru | #1
Pravá ojnice s pístním čepem jsou na výměnu. Zbytek bych asi nechal, podle těch fotek.

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 07:26 | Nahoru | #2
zak1n:

sám píšeš

"patřím k lidem, kteří nervačí z toho, že něco nemá hladký chod - bere o trošku víc oleje než jen ormál, tichoulilinké cinkání a menší vibrace"



tzn. že vše ostatní mimo GO bude kompromisem, který ti tvý nervy v klidu nenechá...

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 07:57 | Nahoru | #3
vyměň všechno, a budeš nervačit z něčeho jiného....

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 08:38 | Nahoru | #4
jezkovo voko za co!!!!!

1 reakcí na tento příspěvek Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 08:42 | Nahoru | #5
Zkus Indicky pristup

(reakce na) Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 08:47 | Nahoru | #6

puffybodie píše: Zkus Indicky pristup


Jako "dej tam nejt a nech to bejt"?

2 reakcí na tento příspěvek Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 08:53 | Nahoru | #7
Přesně takové reakce jsem čekal Něco jsem musel napsat, ať tu není 95% komentářů že jsem to půlil zbytečně a že jsem to měl střelit dál a koupit si něco jiného - takové odpovědi tady jsou naprosto normální a já bych se za ně styděl.
Až na cinkání s tím moc nepůjde udělat - je to vzducháč. A to cinkání ? Nevím co s tím předchozí majitel dělal, ale ve vaně jsem našel jen tak nějaký čep.

(reakce na) Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 08:59 | Nahoru | #8
zak1n> Musi byt i sranda ne? Jako kdyz jsou na to vlohy, zrucnost, chut a cas, tak je to i dobra zabava. Ale asi vis sam moc dobre, ze bezny nasledny kupec to moc v penezich neoceni. Je to mozne, ale musis pak cekat a to znamena, ze klidne jeste sezonu na tom odjezdis, takze to oprav pro sebe. Pojede to zase o neco lepe a ty s tim budes schopny jezdit vice a casteji na limitu a pojezdit i jinaci strelce a to je pak jeste lepsi zabava prece

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 09:08 | Nahoru | #9
puffybodie> konečně někdo, kdo to plně chápe :D Ale jak říkáš, jde přesně o to, aby následující majitel ocenil tu péči a pokud se na to nehraje, tak se nemusí všechno měnit.
Kdybych chtěl ušetřit ( tak, jak se tady na tomhle foru někteří prezentují/prezentovali) tak použiju všechno staré, co půjde včetně těsnění a tu ojnici bych vyřešil stylem, že bych ji včetně pístu nechal vybrousit a šel by větší čep - však ono to těch pár km vydrží a potom ať se stará někdo jiný.

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 09:20 | Nahoru | #10
Podle toho jak vypadá ojka a čep mi nepříjde, že to nebylo třeba, podle mě, když už to máš takhle rozdělaný, tak bych vyměnil šály, určitě nový šrouby na ojky, jak jsou na tom kroužky poznáš po změření spáry po vložení do válce, moc nechápu co píšeš o vyleštěnejch místech a honování.. zkontrolovat kola v převodovce, určitě nech udělat sedla na ventilech, vyměnit gufera, jasný, že všechno očistit od karbonu, nový těsnění a poskládat, možná by nebylo od věci rovnou i vyměnit rozvoďák. Pokud se pustíš do tohohle, tak nemůžeš počítat s tím, že by ti to někdy někdo zaplatil, děláš to pro sebe..

(reakce na) Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 09:36 | Nahoru | #11

zak1n píše: Přesně takové reakce jsem čekal Něco jsem musel napsat, ať tu není 95% komentářů že jsem to půlil zbytečně a že jsem to měl střelit dál a koupit si něco jiného - takové odpovědi tady jsou naprosto normální a já bych se za ně styděl.
Až na cinkání s tím moc nepůjde udělat - je to vzducháč. A to cinkání ? Nevím co s tím předchozí majitel dělal, ale ve vaně jsem našel jen tak nějaký čep.



To je ale přesně ten způsob, jak se tyto stroje servisují. Člověk to koupí lehce přes dvě pětky a když si potom zběžně spočítá kolik by to GO vyšlo, tak mi vyšlo že i s obrovskou spotřebou oleje litr+ na 1000 si za cenu GO můžu toho oleje koupit na 100 000km. Tak jsem to potom prodal s tím, že motor je zralý na GO a některý z dalších majitelů si to vzal k srdci, protože nedávno se prodávala ve stavu motor ok

Ale toto mě pobavilo. Dle čeho usuzuješ, že to má najeto jen 45tkm?

Ta velká tloušťka karbone je v pohodě na 45tkm ? Takovou já mám na egr ventilu po 160tkm.

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 10:22 | Nahoru | #12
Rozdělat motor jen tak z legrace a nudy je blbost. Po smontování se budou muset všechny "funkční" plochy znovu zaběhnout. Nikdy to nesmontuješ přesně na clup a tisícinu tak, jak to bylo. To znamená, že se ješte zvětší vůle, který ten motor má. Takže všechno proměřit, to, co je na hraně nebo za, vyměnit. Třeba jen pístu a válci je toho k měření hromada -viz. manuál. Konstatovat, že to vypadá dobre, nestačí.

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 11:43 | Nahoru | #13
kubacech> klasika tihle překupnící - mě se to stalo z opačné strany s autem - borec koupil fabii za 15 a mě ji prodal za 60 jako topovku čerstvě po servisu - což byla lež, jediné štěstí toho idiota je, že po minimálních nákladech,rozvodech jezdí dodnes - jo jak se k tomu člověk stará.. A těch 45 je na budíku - ale je to dovoz z Itálie takže to bude mít mnohem víc :D si nedokážu představit, že bych si teď kupoval motorku za 150 tisíc a najezdil na ní 3 tisíce ročně - to já zvládnu za měsíc a nemusím vyjet z kraje.

honzabiker > Pro mě je zase blbost ta první věta cos napsals. A co když se to chce někdo naučit, tak má smolíka ? Kdyby to byla motorka, se kterou něco plán, tak sem ani nepíšu a kupuji všechno. Proměření je samozřejmostí, a díky možnostem co mám, o kterých se tady některým ani nezdá, budu mít hodně kvalitně všechno změřené, co najdu tady

Pístní kroužky - Nějaké zkušenosti s výrobou na zakázku ? Buzuluk mě 2 sady neudělá.
Ojnice - nebydlí někdo v Polsku, co jezdí často do ČR ? V ČR nedostatkové zboží.

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 12:11 | Nahoru | #14
Kroužky buď Ahra, jestli budou schopní nebo tady.

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 12:13 | Nahoru | #15
nezlov se na me ......ale nic nebudu sprostej..

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 12:15 | Nahoru | #16
A u spotreby oleje to je taky loterie. I starsi Suzuki chlazene vzduch-olej uvadi, ze je normalka pri zatezi a vedru aby to zralo az 1l/1000km oleje. Jak pak poznas, ze s tim neco je bez rozebirani, kdyz to nedela pazvuky atd., kdyz oleje to zere stejne jak rozbity motor, tak i stejne jako ten co je v poradku. Jedine, ze uz to prodavaji rozbite

Naposledy editováno 16.01.2018 12:16:00

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 12:54 | Nahoru | #17
zak1n> proč řešíš ojnici z Polska, fakt chceš riskovat, že to bude něco podobnýho jako ta tvoje? na Partsdepotu ojnice 3025,-, kroužky na jeden píst 1300,- šála ojnice 325,- kus, šála kliky 236,- kus, pístní čep 329,-to máš za vše nějakejch 8000,- plus těsnění co jsi koupil, to není zase tak špatná cena za kontrolu a výměnu dílů, které nejvíc trpí a v podstatě motor, na kterej se dá spolehnout..

1 reakcí na tento příspěvek Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 15:47 | Nahoru | #18
HornisGSX> Prosím tě, Moc tě prosím - napiš mi to sem, já unesu všechno.

Rolda89> na partdepotu je napsané u té ojnice , že tu co prodávají nahrazuje předchozí "verzi" té ojnice - co to pro mě znamená ? Protože na partdepotu nebudu nakupovat - budu to brát z přímo original z Japonska a ta nová verze tam stojí 1700 nebo je možnost koupit tu starou, nepoužitou, origo zabalenou za 800 s poštovným tady v EU. Ještě pro příklad ty kroužky tam stojí 900 - ceny stejné i v USA, jenom Evropa musí mít něco extra

Naposledy editováno 16.01.2018 16:06:22

(reakce na) Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 16:58 | Nahoru | #19
zak1n> jeden, co umi dost dobre polsky ma nick "yeuop" a dela dojem, ze umi ledacos, tak mu pisni...

Hlavne aby ti vsechny ty dily pasovaly jak maji...

Mimochodem, olej to muze brat nejen kvuli kruhum jako takovym... Jeste muzes prijit na ovalnou vlozku valce nebo KO gufera ventilu... Chce to merit a dat tomu co to potrebuje, ale to uz je smer ke GO, ktera neco stoji a ty do ni nechces nebo nemuzes investovat...

Taky se mi zda, zes drive rozebiral a az pak uvazoval... Ale to je vec kazdyho soudruha...

1 reakcí na tento příspěvek Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 17:47 | Nahoru | #20
soccer> musím říct že hodně, lidí mi říká, že mám občas odlišné myšlení, takže dělám to, co dělám
Ale mám pocit, že každý přečte první a poslední větu třeba důležitá věta : základem všeho je, že stávající součástky budou v tolerancích a pod tím píšu že, to potáhnu do labiny(laboratoře) a potom to ještě jedenktrát cituju :D
Nejde o to, že nechci nebo nemůžu investovat ( hlavně když tu motorku budu prodávat ) ale o to, jestli se oplatí investovat. A kromě toho, že dané součástky jsou v tolerancích, tak stav určuje taky i ta vizuální stránka. Když vidím poprvé vnitřek motoru, tak asi nemůžu vědět co je špatné a co ne

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 19:24 | Nahoru | #21
zak1n>v Japonsku taky nakupuju, jenze musis dat jeste pozor na to ze do 150dolaru vcetne postovnyho platis dph ve vysi 21% a nad platis i clo, coz muze bejt i 11% plus, jelikož jsem člen SVklubu, tak mam na Partsdepotu slevu.. takže mě některý díly na SV, třeba i ojnice vyjdou lacinějc tady než v Japonsku..

(reakce na) Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 19:59 | Nahoru | #22
zak1n> hele, ja te nehodlam nijak kritizovat...

Kdyz jsem ja byl v podobne situaci, tak jsem motorce udelal GO, kdyz uz jsem mel motor venku, abych mel jistotu, na cem jezdim.... A vedel jsem uz dopredu, ze se mi ta investice nevrati... A byl jsem s tim od pocatku v pohode.

U tebe se mi zda, ze chces maximum za "pet korun" (obrazne receno), a to v dosti pripadech dopada tak, ze se pak v motoru hrabes furt dokola...

Nadseni, ktere mas je super... Nenech se ze sve cesty zlakat, ale byva obcas trnita... Cus

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 20:10 | Nahoru | #23
Fakt netuším proč jsi to rozdělával a co vlastně chceš slyšet nebo co očekáváš že uslyšíš, pokud se oprava má nazývat GO tak ti raději ani nebudu psát co bys měl všechno udělat, pokud to má opět jenom jezdit tak kup ojnici, čep, těsnění a slož to, jen na té ojnici musí být značení ( v místě dělení ojnice na plošce) stejný jako na té staré jinak bys musel koupit ještě šály.

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 20:44 | Nahoru | #24
Předpokládám správně že jsi si polohu všech částí co nebudeš měnit poznamenal (písty, šálky atd)? Tyhle věci není radno mezi sebou prohazovat. Jinak počítej s tím že zásilku z Japonska ti ještě osolí celníci. To je daň, pak DPH která se platí z kompletní ceny (tj včetně dopravy) a pak taky nějaké výpalné poště za vyřízení proclení. Taky jsem bral z Japonska. Na parts depotu cena cca 18.000. Na megazipu (vloni na black friday) cca 7,500. Nakonec včetně dopravy a všech dalších poplatků nějakých myslím 11.500- 12.000.
Jinak na ten karbon na pístech doporučuju ultrazvuk. Obere to úplně parádně.

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 21:38 | Nahoru | #25
http://www.pavlicekm...avnitext=opravyojnic

Naposledy editováno 16.01.2018 21:39:02

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 23:01 | Nahoru | #26
Rolda89 > to se potom nemá člověk divit, že tady ty díly jsou pomalu o 50% dražší jak jinde na světě a ještě při té slevě 20% dokáží vydělat :D

alf567> samozřejmě mám každou součástku popsanou, každý šroub mám pěkně v kartonu s přesným umístěním takže nehrozí, že bych někde něco zaměnil

Nevím, někdo porádí ale někdo musí být naprosto negativistický

Davecherokee>
Aby bylo jasno, nikde jsem nenapsal, že se jedná o GO nebo SO !
Proč jsem ho rozdělal ? Za A) protože můžu a za B) protože chci C) chci se něco naučit.

V jednom příspěvku si stěžuješ, co to je za dobu, že si lidi nedokáží opravit motku doma a když se to třeba někdo chce naučit nebo to jen tak udělá, tak zase nechápeš proč to dělá ?

V dalším příspěvku píšeš, "Pokud chceš něco nazývat generálkou tak se v motoru musí vše změřit, rozměr / ovalita / rovina "
Asi jsem debil, ale 4x jsem psal, že díly povezu do laboratoře (výzkumu materiálů), kde si všechno proměřím - 3x jsem psal, že předpokládám, že díly budou v toleranci - tzn. pokud nebudou, kupuju nové bez nějakého ptaní.

Všem které nezmiňuji děkuji za kontakty, odkazy,rady-

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

17.1.2018 v 09:15 | Nahoru | #27
ja len k tomu bodu "2. Válce - bez rýh, krásně vyleštěné zrcátko - musí se akorát honovat."
nezabudni v tom labáku zmerať aj ovalitu.
Ak to máš vybehané do vajca, je ti ten povrch "vyleštěné zrcátko" prd platné.

To honovanie tiež neviem, ak nemeníš krúžky, tak asi zbytočne to budeš honovať, nie? Tie krúžky majú akú vôľu? A ako držia v pieste? Nie sú zapečené?

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

17.1.2018 v 10:13 | Nahoru | #28
Víš jak se to říká. Když to není rozbitý, tak to nespravuj

Ale pokud se chceš něco naučit a máš na to čas a energii, tak proč ne. Jen bych moc nepočítal s tím, že to při prodeji někdo ocení.

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

17.1.2018 v 11:32 | Nahoru | #29
úplně vidím až v tom zazvoní naposled po tvém ,,repasu,,

Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

17.1.2018 v 12:13 | Nahoru | #30
Chce se mi zvracet...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 12 Dnes v 11:02 mRKEF
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 18 10.4.2024 v 15:59 DrDNA01
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist