paolo_novy hamlet2 Přidat reklamu

Téma: řidítka duralová vs. ocelová
Namísto poškrábaných origo řidítek jsem zakoupil nová duralová eloxovaná. Žádná Čína ale Accossato. Ocelová mají stěnu 2 mm, duralová 5 mm. Při deklarované Al slitině T6 by duralová měla mít nelméně pevnost ocelových. Teoreticky. Zajímá mě jestli má někdo zkušenost nebo seriózní informaci o porovnání praktické odolnosti obou materiálů.
Nejde mě o odolnost při havárii ale při krizovém brždění nebo zvedání padlé moto ze země.
Anketa: jaká preferuji řidítka
ocelová
40%
4
duralová
60%
6
jiná - karbon a další
0%
0
neřeším pevnost ale estetiku
0%
0

řidítka duralová vs. ocelová

Skvělá odpověď, děkuji! 12.1.2018 v 19:27 | Nahoru | #1
na motorce jsem videl alu riditka ohla jen od padu... od brzdeni, zvedani moto fakt ne...
riditka jsou v podstate stejne zatizena i na kole a tam jezdim leta riditka co se motaj kolem 200g a nikdy nebyl problem

Naposledy editováno 12.01.2018 19:28:58

1 reakcí na tento příspěvek řidítka duralová vs. ocelová

12.1.2018 v 19:28 | Nahoru | #2
Informaci nemám, ale když koukám na ty fotky co máš vše navešený na řidítkách, tak nějakou dobu bude trvat výměna řidítek a tu Tvoji motorku bych zvedat ze země fakt nechtěl..

1 reakcí na tento příspěvek řidítka duralová vs. ocelová

12.1.2018 v 19:29 | Nahoru | #3
Už sis je koupil, tak co? Lepší neřešit a mít z nich radost. Při normálním použití budou fungovat stejně, při větším crashi ti nejspíš nějaký řidítka budou stejně volný...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

12.1.2018 v 19:48 | Nahoru | #4
peta.hvezda> jo to je pravda
Ale právě předělávám ty ovladačový satelity, sundal jsem repráky a řidítka jsou uprostřed dost poškrábaný.
Výměna není fakt jen tak. Nová mají vnitřní průměr 12 mm a tak jsem musel řešit upevnění všeho, co mám připevněno dovnitř.
Taky budu muset vyvrtat nějaký díry na fixaci přepínačů - měl jsem to dole jen jednou ale viděl jsem tam nějakou hranatou díru.
Zvedání mý motorky je fakt hustý. Zvednu ale pak dva dny nechodím także si radši nechám pomoct ale nejradši ji nenechám spadnout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

12.1.2018 v 19:50 | Nahoru | #5

se-se píše: peta.hvezda> jo to je pravda
Ale právě předělávám ty ovladačový satelity, sundal jsem repráky a řidítka jsou uprostřed dost poškrábaný.
Výměna není fakt jen tak. Nová mají vnitřní průměr 12 mm a tak jsem musel řešit upevnění všeho, co mám připevněno dovnitř.
Taky budu muset vyvrtat nějaký díry na fixaci přepínačů - měl jsem to dole jen jednou ale viděl jsem tam nějakou hranatou díru.
Zvedání mý motorky je fakt hustý. Zvednu ale pak dva dny nechodím także si radši nechám pomoct ale nejradši ji nenechám spadnout.



A není lepší jezdit dodávkou, když nutně potřebuješ vozit ssebou půlku kvartýru?

(reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

12.1.2018 v 19:50 | Nahoru | #6
FiZzeR> ano jsou krásně červený a určitě budou na motce pěkný. Přesto se zajímám o tu bezpečnost.

(reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

12.1.2018 v 19:54 | Nahoru | #7
FiZzeR> je ale mě se líbí na motorce. Nově na letošek mám toho Rebela (vozík za), obrovský bedny ( musím kvůli nim vyměnit dveře do garáže za širší ), zvětšenou schránku na nářadí a dělám další schránku na náhradní díly.

řidítka duralová vs. ocelová

13.1.2018 v 10:41 | Nahoru | #8
No nevím, pevnější řidítka můžou znamenat zkurvené brýle nebo úchyty při pádu. Už jsem si odvykl zvedat těžkou motorku za řidítka, vzniká v tom místě hrozná zátěž. Některé motorky mají řidítka v celkem měkkých silentblocích a ty se zvedáním taky zbytečně ničí.

řidítka duralová vs. ocelová

13.1.2018 v 14:44 | Nahoru | #9
kvalitní duralové řídítka jsou pevnější,než ocelové.ohnutí při brždění,nebo jakékoli činnosti prováděné jen silou člověka(bez páky a pod.) je naprosto vyloučené.

jednou jsem je po kotrmelci rovnal ve svěráku,nasazenou trubku....... a tahal jsem po garáži celý ponk........

1 reakcí na tento příspěvek řidítka duralová vs. ocelová

13.1.2018 v 17:52 | Nahoru | #10
Tak co řidítka, už proběhla montáž, nebo na tom stále děláš? pak sem dej foto..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

13.1.2018 v 18:29 | Nahoru | #11
peta.hvezda> nedopadlo to. Řidítka jsem koupil na dost renomovaným e-shopu ( jméno neuvádím protoże jinak jsou dobří) přímo podle typu motorky. Vůbec by mě nenapadlo, že nebudou sedět. Jsou delší, nižší, mělčí. Vzhledem k tomu, jak to mám prostorově vyladěný na skoro milimetry, tak takováto změna nepřipadá v úvahu.
Ale nevzdávám to.
Prohledal jsem net a hledal jsem tentokrát podle rozměrů. No bohužel jsem nic podobnýho v eloxu nenašel.
Ale nevzdávám to.
Původní ridítka jsem celá obrousil od laku a zajel do Bauhausu pro barvu. Krásnou červenou metalízu.
Právě schne druhá vrstva. Budu dělat 3 a 2 bezbarvým lakem. Vypadá to předběžně hodně dobře. Nestihnu to zítra smontovat, protože jsem si až teď objednal lepidlo na gripy a jiným to lepit nechci aby to šlo zas sundat ohřátím.
Tu barvu určitě použiji i na nový kryty spínačových satelitů.

Naposledy editováno 13.01.2018 18:31:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

13.1.2018 v 19:04 | Nahoru | #12
se-se> důležitý je se nevzdávat..

(reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

13.1.2018 v 19:42 | Nahoru | #13
peta.hvezda> od doby, co jsme se potkali je motorka zas hodně předělaná.
I když to tak někdy nevypadá, tak většinu věcné kritiky vezmu v úvahu a skoro všechny změny jsem zase předělal.
Na sezónu předpokládám, že bude hotovo tak za měsíc apak to zak nafotím a udělám album

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

14.1.2018 v 19:49 | Nahoru | #14
se-se> já to nemůžu číst, abych se nesmál... jsi zarputilej víc jak moje bullterierka
... Ale, lepidlo na Gripy... Jaký to je, jak to funguje a kolik ti ho zbyde?
Mám jednu hroznou úchylku(skoro jako ty), na všech motorkách protáčím level grip... Nevím jak to dělám... Mám nadání. Napadlo mě že bych ho od tebe odkoupil, stejně ti zbytek ztvrdne. Nebo doporuč... Prosím, koupím si vlastní - určitě ho během sezóny vyplácám - pravidelně ten level vždy urvu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

14.1.2018 v 20:05 | Nahoru | #15
t_freedom> To jsme na tom stejně, po nějaké době se mi začne heft na plynu protáčet, už jsem zkusil, lak na vlasy, chemopren a pak i dráty kolem heftu jak na okruhovce a pokaždý za cca měsíc to protočím

(reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

14.1.2018 v 20:18 | Nahoru | #16
dewwil> zničil si mi představu že jsem jediný, tudíž jedinečný...

(reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

14.1.2018 v 22:40 | Nahoru | #17
t_freedom> gripy se správně lepí lepidlem, který změkne teplem, takže po nahřátí řidítka horkovzduškou (řiditka, ne gripu) se dá grip snadno sundat. Lepidlo se prodává 5 ml za 75 kč (např AB moto a jetam i větší balení). Ta teplota musí být tak 60 st., při větší už se grip taví
Taky se mě protočil Oxford na plynu a neměl jsem lepidlo, tak jsem to podmázl silikonem a drží taky.

No když jsem si usmyslel, že řidítka budou červený, tak prostě budou i kdybych si je měl vyrobit sám.Alespoň jsem při tý příležitosti láknul i držák tlumiče řízení, kterej byl hnusně šedivej.

Ještě vybarvit nový gumy, ty mám tak z půlky hotový, je to dost pracný.

řidítka duralová vs. ocelová

15.1.2018 v 09:12 | Nahoru | #18
Srovnávat pevnost hliníku a železa není tak jednoznačný, jak se na první pohled zdá. Ocelová řídítka jsou "měkčí" a pružnější. Takže nepřenášejí tolik vibrací do rukou, snadněji se ohnou. U hliníku - duralu je to naopak, na požadovanou pevnost má silnější stěny, je tvrdší, míň pruží, přenáší líp vibrace a je náchylnější k praskání. Další nevýhodou hliníku je, že stárne a mění své vlastnosti, jen jsem se osobně ještě nesetkal s poškozenou duralovou součástkou - moto, kolo vlivem stárnutí.

řidítka duralová vs. ocelová

15.1.2018 v 09:19 | Nahoru | #19
uniperun: hele pustit se do "odborneho" popisu materialu riditek s tim ze ocel je mekkci a hlinik tvrdsi...

(reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

15.1.2018 v 09:19 | Nahoru | #20

dewwil píše: t_freedom> To jsme na tom stejně, po nějaké době se mi začne heft na plynu protáčet, už jsem zkusil, lak na vlasy, chemopren a pak i dráty kolem heftu jak na okruhovce a pokaždý za cca měsíc to protočím



Nechceš moje rizomy? Levně

1 reakcí na tento příspěvek řidítka duralová vs. ocelová

16.1.2018 v 08:03 | Nahoru | #21
se-se: tvl teď jsem si vzpomněl, že jsem tě s tím parníkem potkal v září na gargánu :D :D :D a musels to bejt ty, to je podle motorky jasný :D

(reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

16.1.2018 v 21:25 | Nahoru | #22
Harry007> jasně, tam jsme v září byli. V jedný šílený italský uličce jsme urazili levou zadní šlapku a v děsným lijáku se šlapkou na drátu jsme sjezdili celý Gargáno jestli někdo nemá zadní držák třeba z Bandita. Druhý den nám to zas po šíleným hledání špičkově opravil pán v Manfredonii v opravně Daewo motors. Ten držák je teď lepší než originál. Gargano miluju, jezdíme tam skoro každý rok do Mattinaty.

řidítka duralová vs. ocelová

17.1.2018 v 03:31 | Nahoru | #23
je mi jasny jak to bylo mysleny s tim "odbornym" popisem na ktery zcela trefne a spravne narazi Assassin, nicmene i tak pro upresneni a faktickou spravnost

ocel ma modul 210Gpa, zatim co slitiny hliniku jen 70Gpa, takze tim pruznejsim bude samozrejme dural.. (pojmy tvrdy a mekky bych vynechal uplne)
..ma ovsem mensi pevnost, tudiz musi mit trubka tu tlustsi stenu (kvuli pozadavku na nizsi sigma musi mit pri stejnem Mo vetsi Wo) ..proto bude mit ve vysledku trubka stejnou nebo mensi deformci (a nebo treba i vetsi, takovej "extrem" 7075 bude pevnostne dokonce fous nad "blátem" 11373 ) - a ne proto ze by byl dural tuzsi

řidítka duralová vs. ocelová

17.1.2018 v 11:12 | Nahoru | #24
Za sebe říkám ocel, ale je fakt, že moje zkušenost s Al mohla být ovlivněna kvalitou. Jinak abys byl v obraze... Měl jsem Al, jezdil motogymkhanu v nulové rychlosti padla motorka na bok na řidítko a už byly šuré... neříkám, že nějak závratně, ale poznat to bylo, hlavně za jízdy to bylo takové nepřijemné...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ochotný domácí kutil či mechanik v ... [1, 2] Suzuki GSX 1400, Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX-R 750, ... Tomas463 37 5.11.2017 v 08:48 gugo
utažení kloubu zrcátek Suzuki GSX 1250 FA se-se 3 29.7.2017 v 22:04 se-se
výměna zadního kotouče za větší [1 ... 30, 31] Suzuki GSX 1250 FA se-se 905 11.7.2017 v 22:17 dva_hrnce
Imobilizace Suzuki GSX 1250 FA Craos 10 17.5.2017 v 18:15 dva_hrnce
trasenie stupaciek Suzuki GSX 1250 FA ocipuci69 1 5.4.2017 v 20:38 singleR6

TOPlist