bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stačí 50.000,- na začátek?
 
11.1.2018 v 13:06
Ahoj, možná se ptám hloupě, ale..přijde vám 50 tisíc jako reálná částka za:
Řidičák
Oblečení, helmu, boty.. (z bazaru, nejde o vzhled)
Povinné ručení
Nejakou tu menší jetou motorku na naučení?

Nebo mám ještě šetřit?
A zapomněl jsem ještě na nějaký výdaj?

1 reakcí na tento příspěvek Stačí 50.000,- na začátek?

13.1.2018 v 02:15 | Nahoru | #61
Já v roce 2010 sehnal za 19tis Suzuki GSX550ES.
Koupil zadní pneu a vyměnil olej.
Měl jsem tu motorku 2 roky a nebylo třeba dělat nic dalšího v rámci bezpečné provozuschopnosti.
Za 17 tis ji pak prodal.
Helma tehdy stála 1800, bunda 2300, 1000 rukavice, kalhoty za 600 a 1800 boty.
Všechno to oblečení mám dodnes. Na občasné pokochání na SV mi to stačí.
Jen kalhoty a boty jsem si nechal na Jawení a k SV pořídil nové.
Takže motorka a hadry 26500+2400 pneu a olej.
Dneska jde motorka za 20tis sehnat a levné hadry jsou taky.
Přeci nemusí na motorce, co bude mít rok-dva hned dělat oleje ve vidlích, ložiska, řetěz, brzdovky, ventily a další známé úkony.
Já na to taky ty 2 roky s GSX sral. Neměl jsem v plánu si jí nechat déle.
Spoustu věcí tam bylo na hraně. Kotouče, desky, řetězovka.....ale ne tolik, aby mě to ohrožovalo.
Ale to neznamená, že jsem barbar co dnes jezdí na šrotech.
SV má vše jak má mít. Jenže to je mazel a mašina na X let.
Za mě levnou vránu koupit, pojezdit a zase jako vránu prodat.
Jinak dopadneš jak já s MZ co jsem měl před GSX. Tu jsem za 10 tis koupil. 15 tisíc do ní vrazil aby byla v topu. Pak na ní najezdil pár km a byl rád, že za 16 prodal. Úplně zbytečně jsem těch 15 tis vyhodil komínem. Stačilo na ní jezdit hned bez servisu, abych přišel na to, že MZ fakt ne. Jenže jsem si jí tenkrát dovezl,celej natěšenej začal čistit, rozebírat a dávat do kupy. Chtěl jsem motorku jak z fabriky ještě než vyjedu a bylo to k hovnu

Stačí 50.000,- na začátek?

13.1.2018 v 07:50 | Nahoru | #62
Stačí to v pohodě
10k řidičák
10k helma
15k hadry, boty a rukavice
15k přepis + pojistka a případnej servis
Když to dobře dopadne budeš mít do začátku i něco na benzín
No a co budeš mít za motorku?

Dělám si prdel i když by to asi byl ideál.
Nějakej Diversion nebo GS500 se dá kolem 30k sehnat a do začátku to bude bohatě stačit než zjistíš co a jak. Na hadry bych ti doporučil MBW, za 10k se tam vohákneš od bot po přilbu a rukavice ( lepší než bazarový hadry ) no a 10k na pojistku přepis a případnej malej servis taky stačí.
Já začínal na velký motorce ( Jawa 250 ) v riflích a kanadách, ale to byla jiná doba , na fichtlu sem lítal v kraťaseh a triku jako každej

Naposledy editováno 13.01.2018 07:50:55

Stačí 50.000,- na začátek?

13.1.2018 v 11:04 | Nahoru | #63
nevšiml jsem si, jestli to tu už padlo, ale podle mě hodně rozhoduje, jestli jsi schopný si lecos oservisovat sám a máš kde a čím. Pokud potřebuješ dát motorku do servisu i na dofoukání pneumatik, tak může být ten rozpočet dost slabý.

Ale jinak pokud je mašina tvůj dlouhodobý sen, tak nic neřeš a splň si ho. To nejhorší, co se může stát, že budeš znovu šetřit na opravy a spotřebák. Můžeš si potom nadávat, žes vyhodil našetřené prachy, ale nebudeš jako většina, co jen hledají důvody, proč něco nejde a jsou samé "já bych, kdyby".

(reakce na) Stačí 50.000,- na začátek?

13.1.2018 v 12:04 | Nahoru | #64
Šlajzna> Nezajímá mě historie, odpovídám na otázku

(reakce na) Stačí 50.000,- na začátek?

14.1.2018 v 11:02 | Nahoru | #65

SuperSic58 píše: Kup si simsona, do 10 tyček bude zachovalej kousek, u větví maskáče a kecky, pracovní rukavice v bauhausu, na netu v bazoši pak nějakej kokos za kilo, na záda prut a vezírek a mužeš dračit na bahňák rybařit. A nebo se na to vyser a za pade vem starku na dovolenou na Kapverdy, věř, že uděláš líp



byl za mnou borec nikdy na motorce neseděl má kilo bokem a prej enduro a albánie, podle mě pičovina

vidím to jak ty simála a zkusit, pokud bych měl bokem pádo tak nelezu do autoškoly koupím burgmana 125 a jezdím hned, já osobně se ted obleču mám před barákem obyčejného pincka, sednu ujedu tak 30 km, prožiju naprostý orgazmus, poobědvím a lehnu si

1 reakcí na tento příspěvek Stačí 50.000,- na začátek?

14.1.2018 v 19:50 | Nahoru | #66
při jízdě v lednovím počasí jsem chvilku přemýšlel o čem, je bikerství,

je to láska, je to souhra že něco umíš,

není to o tom jestli máš deset nebo padesát tyček nebo půl mega na harleje, nebo zda jedeš třista v hodině,

tak to vidím já za 45 let v jedné stopě

(reakce na) Stačí 50.000,- na začátek?

14.1.2018 v 19:55 | Nahoru | #67
felixxx> V zásadě jo...buď Tě to chytne nebo ne....to umění že něco umíš....každý má své limity na co v řízení moto dosáhne....a i když je to druhořadá věc musí se Ti líbit to co jezdíš....z toho důvodu by mě to v začátku limitovalo...

2 reakcí na tento příspěvek Stačí 50.000,- na začátek?

14.1.2018 v 20:00 | Nahoru | #68
kup tohle: http://www.motorkar...-xj-600-1232162.html
nejlepší moto do zacatku za par korun

(reakce na) Stačí 50.000,- na začátek?

14.1.2018 v 21:25 | Nahoru | #69
ceplik4> tady si nekdo prihrejva polivcicku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stačí 50.000,- na začátek?

15.1.2018 v 06:26 | Nahoru | #70

Ondrero píše: Já v roce 2010 sehnal za 19tis Suzuki GSX550ES.
Koupil zadní pneu a vyměnil olej.
Měl jsem tu motorku 2 roky a nebylo třeba dělat nic dalšího v rámci bezpečné provozuschopnosti.
Za 17 tis ji pak prodal.
Helma tehdy stála 1800, bunda 2300, 1000 rukavice, kalhoty za 600 a 1800 boty.
Všechno to oblečení mám dodnes. Na občasné pokochání na SV mi to stačí.
Jen kalhoty a boty jsem si nechal na Jawení a k SV pořídil nové.
Takže motorka a hadry 26500+2400 pneu a olej.
Dneska jde motorka za 20tis sehnat a levné hadry jsou taky.
Přeci nemusí na motorce, co bude mít rok-dva hned dělat oleje ve vidlích, ložiska, řetěz, brzdovky, ventily a další známé úkony.
Já na to taky ty 2 roky s GSX sral. Neměl jsem v plánu si jí nechat déle.
Spoustu věcí tam bylo na hraně. Kotouče, desky, řetězovka.....ale ne tolik, aby mě to ohrožovalo.
Ale to neznamená, že jsem barbar co dnes jezdí na šrotech.
SV má vše jak má mít. Jenže to je mazel a mašina na X let.
Za mě levnou vránu koupit, pojezdit a zase jako vránu prodat.
Jinak dopadneš jak já s MZ co jsem měl před GSX. Tu jsem za 10 tis koupil. 15 tisíc do ní vrazil aby byla v topu. Pak na ní najezdil pár km a byl rád, že za 16 prodal. Úplně zbytečně jsem těch 15 tis vyhodil komínem. Stačilo na ní jezdit hned bez servisu, abych přišel na to, že MZ fakt ne. Jenže jsem si jí tenkrát dovezl,celej natěšenej začal čistit, rozebírat a dávat do kupy. Chtěl jsem motorku jak z fabriky ještě než vyjedu a bylo to k hovnu



tak nějak se dá se vším souhlasit, jen mám poznámku k .."....Přeci nemusí na motorce, co bude mít rok-dva hned dělat oleje ve vidlích..."..Když si tohle řekne každý nový majitel konkrétní motorky, která jde z ruky do ruky, tak tam za 20 let bude ještě originální náplń ( úmyslně píši náplň, o oleji nemůže být reč ). A zrovna vidle ovlivňují jízdní vlastnosti a stav/životnost gumy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stačí 50.000,- na začátek?

15.1.2018 v 06:49 | Nahoru | #71

SuperSic58 píše: Kup si simsona, do 10 tyček bude zachovalej kousek, u větví maskáče a kecky, pracovní rukavice v bauhausu, na netu v bazoši pak nějakej kokos za kilo, na záda prut a vezírek a mužeš dračit na bahňák rybařit. A nebo se na to vyser a za pade vem starku na dovolenou na Kapverdy, věř, že uděláš líp



Ti nejak narostla kridla s tou funglovou rozpoctovkou - jeste nedavno nebylo nic lepsiho nez cinskej pitbike a najednou je 50k na motorkareni malo :D

(reakce na) Stačí 50.000,- na začátek?

15.1.2018 v 06:52 | Nahoru | #72

GL1 píše: tak nějak se dá se vším souhlasit, jen mám poznámku k .."....Přeci nemusí na motorce, co bude mít rok-dva hned dělat oleje ve vidlích..."..Když si tohle řekne každý nový majitel konkrétní motorky, která jde z ruky do ruky, tak tam za 20 let bude ještě originální náplń ( úmyslně píši náplň, o oleji nemůže být reč ). A zrovna vidle ovlivňují jízdní vlastnosti a stav/životnost gumy



Nechci nikoho nabadat k tomu at neservisuje motorku. Ale treba moje TL ma vidle presne jak popisujes a motorka se nechova nijak nebezpecne, nepozoruju nic spatneho ani na pneumatice...
Ono se to tak trosku precenuje, na to co 90procent z nas umi neni potreba zadna hi-tech...

Naposledy editováno 15.01.2018 06:54:00

1 reakcí na tento příspěvek Stačí 50.000,- na začátek?

15.1.2018 v 07:09 | Nahoru | #73
Jo a jedna k veci - do vybaveni jsem za cca 21let co jezdim nedal vic jak 20tis

Naposledy editováno 15.01.2018 07:09:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stačí 50.000,- na začátek?

15.1.2018 v 07:25 | Nahoru | #74

ceplik4 píše: kup tohle: http://www.motorkar...-xj-600-1232162.html
nejlepší moto do zacatku za par korun



Tyhle inzeraty a rady jsou vzdy strasne duveryhodne, kdyz ta motorka neni vubec v profilu, podle veku a toho kdy mas narozky jsi na ni klidne jeste ani cely lonsky rok nemusel treba jezdit kvuli papirum. Cena docela podezrele nizko, kdyz vynecham to minimum fotek kde i tak je videt, ze udrzbe a peci moc nedas, tak je tam i videt, ze stavis barak a je jasne, ze penize sli do baraku a moto maximalne dostalo jen tu naloz opotrebeni o ktere se tu mluvi, ale servis minimum. To jsou hned dva duvody pro takovou cenu a docela slusny ukazatel proc se takovemu inzeratu vyhybat. Obzvlaste v situaci zadatele, ktery ma malo penez a potrebuje neco do ceho mu nehrozi tisice za servis hned po koupi.

(reakce na) Stačí 50.000,- na začátek?

15.1.2018 v 08:05 | Nahoru | #75

GL1 píše: tak nějak se dá se vším souhlasit, jen mám poznámku k .."....Přeci nemusí na motorce, co bude mít rok-dva hned dělat oleje ve vidlích..."..Když si tohle řekne každý nový majitel konkrétní motorky, která jde z ruky do ruky, tak tam za 20 let bude ještě originální náplń ( úmyslně píši náplň, o oleji nemůže být reč ). A zrovna vidle ovlivňují jízdní vlastnosti a stav/životnost gumy


Ne asi. Já koupil CBR naleštěné, skoro bez škrábance, ale po par mesicich prestavalo brzdit. Rozdelame to a misto brzdovky, ve trmenech vazelina. Ja ji sice menil po koupi ale uz to bylo prd platny. Ital to nemenil, mel to jeste relativne nove, druhy majitel to mel jen 2 roky a jezdil plisen, tak proc by se o to staral....

Naposledy editováno 15.01.2018 08:36:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stačí 50.000,- na začátek?

15.1.2018 v 11:00 | Nahoru | #76

assassin píše: Jo a jedna k veci - do vybaveni jsem za cca 21let co jezdim nedal vic jak 20tis



To máš nápočet, nebo jednorázově ? Dovedu si představit kompletku do 20, ale neumím si představit být v tom za 20 let za 20 :)

(reakce na) Stačí 50.000,- na začátek?

15.1.2018 v 11:15 | Nahoru | #77

Tank píše: To máš nápočet, nebo jednorázově ? Dovedu si představit kompletku do 20, ale neumím si představit být v tom za 20 let za 20 :)



fakt celkem :) ja jsem leta jezdil v textilni bunde bmw kterou jsem dostal a v helme za trojku. + asi dvoje rukavice. jinak civilni obleceni takze ho nepocitam do nakladu.
par let zpatky jsem si koupil jetou helmu za 3.5k, kombi a boty... cca 15 celkem.

ale mam v porovnani s ostatnima co jezdi 20+ let nejspis o dost min km.

do terenu mam vybaveni drazsi, ale tam jsem to kupoval na kolo...

Naposledy editováno 15.01.2018 11:15:51

(reakce na) Stačí 50.000,- na začátek?

15.1.2018 v 12:03 | Nahoru | #78

Krleš70 píše: Na začátku jsem taky chtěl Enduro, ale kopupi si starého naháče - levný sektor
Opravdu těžko říct, jak chceš začínat
Levný krámy brzo nahradíš a spousta peněz vyhozených
Papíry 10 000 kč
Šestistovka náháč 30 000kč +
Prvotní náklady 3 000 kč podle stavu (přezuj to a 5 000 kč v háji)
Helma 3 500kč
Hadry základ 6 000 kč
Rukavice 800 kč +
Boty - kanady
Nezdá se to, ale pak ještě někam pro to pojedeš=prachy, pojištění, přepis, evidenčka, poviná výbava,...
Stovečka ke stovečce a nestačíš se divit.
Doporučuji ještě přišetřit 15 000 kč.
Nazdar


a ještě něco na benzin

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stačí 50.000,- na začátek?

15.1.2018 v 12:05 | Nahoru | #79

dewwil píše: Furt zapomínáte, že má "jen" pade a musí pořídit ještě řidičák za deset, takže na hadry, pov. ručení, motorku a zákl. servis mu zbývá 40tkč... Což nemusí stačit a asi nebude...


rozšíření z auta na moto stojí 10 000Kč?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stačí 50.000,- na začátek?

15.1.2018 v 12:43 | Nahoru | #80

trafika píše: rozšíření z auta na moto stojí 10 000Kč?

Tady mezi 6-7 tisíc...

1 reakcí na tento příspěvek Stačí 50.000,- na začátek?

15.1.2018 v 13:29 | Nahoru | #81
Také hledám motorku za cca 50tis.

Výbavu mám a řidičák také. Takže jde jen o motorku. Jsem už starší pán, takže nehledám žádnou raketu. Spíš něco pohodlnějšího na cestování a kochání.
Řidičák na velké moto mám už asi 30let, ale dlouho jsem nejezdil. Teď mám asi 4 roky třístovku skútra. Jezdí, to je fakt, ale... Byl jsem s ním v Rakousku, Maďarsku, Slovinsku, Itálii, ale...

Výkon chybí. Chci jezdit ve dvou a s sebou nějakou výbavu (jezdíme po kempech).
A proto hledám něco dalšího. Skútra si asi nechám do práce a krátké trasy po městě.

Líbila by se mi třeba Deauville, ale připadá mi, že ty kufry jsou docela malé a výkon (jak lidé píší) na hraně.
Přemýšlím i o TDM. Výkon vyšší, kufry si člověk dá jaké chce, ale ochrana před deštěm a větrem horší než Deauvillka.

U obou se většinou píše, že maj nesmrtelné motory a jsou vhodné i pro začátečníky. Je to pravda?

V obou případech bych asi musel ještě něco přidat, 50 bude asi málo.

Stačí 50.000,- na začátek?

15.1.2018 v 13:46 | Nahoru | #82
Jirka_CV> pokud TDM, tak 900 a na tu ti 50 stacit nebude. Jestli to ma byt na cestovani a kochani ve 2, volil bych radeji XJ900 a ta uz se za ty penize sehnat da. Cokoliv te zajima o kterekoliv generaci TDM, podivej se do myho profilu. Mel jsem vsechny

Stačí 50.000,- na začátek?

15.1.2018 v 14:20 | Nahoru | #83
Tak nějak jsem tušil, že 50tis stačit nebude. Měl jsem na mysli TDM 850. Na 900 bych musel přidat hodně. Mám v hlavě strop 70tis, ale raději bych něco kolem pajdy.
No, 900 na 70tis startujou. Ještě to promyslím.
XJ900 jsem našel pěknou.
http://www.motorkari...y-stroj-1234644.html
Co myslíš?

Stačí 50.000,- na začátek?

15.1.2018 v 14:52 | Nahoru | #84
Jirka_CV> na fotkach vypadaji skoro vsechny motorky krasne Tahle ma i peknou vybavu a slusnou cenu, takze jedine jestli tam neni nejaka skryta vada (typu maskovana bouracka nebo exekuce). Ma neoriginalni zrcatka, packy a rukojeti, coz sice nemusi nic znamenat, ale urcite bych se na to zameril. 80 tisic neni na tuhle motorku zadnej najezd a tenhle model netrpi zadnejma chronickejma zavadama. Navic je predpoklad, ze vetsinu svyho zivota nestravil v omezovaci na okruhu nebo na silnici...

2 reakcí na tento příspěvek Stačí 50.000,- na začátek?

15.1.2018 v 20:54 | Nahoru | #85
Ještě si to nechám projít hlavou. Jestli dát víc nebo koupit starší za méně (třeba tuhle - zdá se mi zachovalá).

Proč nedoporučuješ TDM 850? Zaujala mě třeba tahle... https://motorky.baz...0/Yamaha-TDM-850.php

A myslíš, že mám tedy Deauville pustit z hlavy?

Každopádně díky za rady.

(reakce na) Stačí 50.000,- na začátek?

16.1.2018 v 07:12 | Nahoru | #86
Jirka_CV> Taky jsem měl ve výběru " cesťáka" TDM ( dílem náhody ale koupil Tigra 900 ), První TDM 850 má slabé přední vidle a jinak motor, do té bych nešel, pak je ta 850 co máš v odkazu, osobně se mi líbí víc než 900, ale je to 5ti kvalt, 900 už má 6 rychlostí. Pročti porovnání modelů jak ti nabízí Slávek-TDM, určitě se dozvíš víc.
Kamarád, co měl obě TDM říkal, že 850 je zábavnější, na cestování je lepší 900.

Stačí 50.000,- na začátek?

16.1.2018 v 08:08 | Nahoru | #87
Jirka_CV> TDM850 - zpravidla vysoka spotreba oleje a od toho hrozici poskozeni motoru (hodne jich kleklo na klice, ktera byla v minulosti nacata diky nedostatecnymu mazani). Vyssi spotreba paliva. A je takova tezkopadna, ikdyz na cestovani je to lepsi nez TDM900. Devitikilo je naopak hravejsi (kratsi kvalty, sirsi gumy, celkove uzsi motorka), lepsi brzdy, moznost ABS a vstrikovani namisto karburatoru. Nizsi spotreba paliva. Deauville proti XJ900 nenabizi vlastne nic navic, spis min. Chybeji kubiky, kone, 2 valce a integrovany kufry jsou maly... Na cestovani ve 2 a dalky bych urcite vzal XJecko. Na kratsi projizdky a zabavu, pripadne na horsi silnice TDM.

(reakce na) Stačí 50.000,- na začátek?

16.1.2018 v 08:18 | Nahoru | #88

bill56 píše: Tady mezi 6-7 tisíc...



Hodne pridej Z auta na moto nikdo nerozsiri. Mladej delal 2016 A1 za 12 tis. a to to dal napoprve. To bylo po zmenach od te doby se to trochu ustalilo, tak ted by to celkem vcetne doktora, napoprve a predepany pocet hodin bylo 10 - 11. A2 nebo A porad tech cca 11 tis.

Jinde Hlucin nebo Ostrava AM, A1, A2 tech 10 - 11 tis., plne A tech 11 - 12 tis. a k tomu vsemu jeste spoluucast 5000 pokud to pri nacvikach s tim neco udelas

Jeste jinde v Ostrave tech 10 - 11 tis., mozna sleva 2500 tis., kdyz budes mit svoji motorku

A jinak obecne rozsireni treba A2 - A tech 5 - 6 tis.

(reakce na) Stačí 50.000,- na začátek?

16.1.2018 v 08:23 | Nahoru | #89
Jirka_CV> A proc nezajdes primo sem http://motoboardel.cz/Contact a nedomluvis se? Obecne s nim lidi maji dobre zkusenosti. Ted tam ma treba Honda ST 1100 za 39 tis. , 11 tis. udelas servis a hotovo. Vykon, pohodli, velke kufry a problem vyresen. Nebo se domluvis, on se podiva co kde je a udela ti nabidku. Naprosto bez problemu

Stačí 50.000,- na začátek?

16.1.2018 v 14:03 | Nahoru | #90
U Plzně A za 8

Naposledy editováno 16.01.2018 14:04:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist