globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zaseknutí zadního kola
2.1.2018 v 22:51
Hoši stalo se někomu že se mu při jízdě seklo zadní kolo kvůli nějaké poruše ? Kámošovi se na VFR 800, rozstřelily nějaké kolečka v převodovce a seklo se mu na prudko zadní kolo, byl rád že se mu to stalo ve vesnici kde jel asi 60 a byl rád že to i tak nepoložil.. stát se tohle někomu ve 200km/h tak by to byl průser...
Předchozí
1 2
Následující

zaseknutí zadního kola

2.1.2018 v 22:55 | Nahoru | #1
Člověče za víc jak 120t km na různých ročnících VFR nikdy....jako zablokování zadního kola pri podřazení na chvilku jo ale tohle ???? Jsem nikdy ani neslyšel že by se mohlo stát....u tohoto modelu

1 reakcí na tento příspěvek zaseknutí zadního kola

2.1.2018 v 22:58 | Nahoru | #2
Opravdu se mu to stalo, nalítáno tam měl kolem 50tkm...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zaseknutí zadního kola

2.1.2018 v 23:01 | Nahoru | #3
liborrider>Měl co Fi nebo vtec? Ať sem pak hodí nějaký rozbor příčiny jestli to měl v servisu....

zaseknutí zadního kola

2.1.2018 v 23:08 | Nahoru | #4
Tohle neslyším poprvé, kdysi dávno se to tady řešilo, tuším že 3 nebo 4 kolečko a borcovi to šlo do smyku. Kámošovi se rozpůlilo 3 kolco ale v pohodě. Ono je taky podstatné co má motorka za sebou, crash a hrubé zacházení ničemu na životnosti nepřidají. Jenom pro doplnění, tak oběma se to stalo při malé rychlosti 60-70km/hod.

Naposledy editováno 02.01.2018 23:11:42

zaseknutí zadního kola

2.1.2018 v 23:23 | Nahoru | #5
tak technicky to mozny samozrejme asi je, zvlast pokud rikas ze se to stalo tak to potvrzujes, nicmene u VFR me to docela prekvapuje, je obcne povazovany za "drzak" .. co jsem tak zaslechl/vycetl tak na prevodovky trpi snad nektery fireblady (ale nevim ktery presne 900, 929 nebo 954.. ) mam tuseni ze nejaky povidani o zablokovanym zadnim kole jsem taky zacetl od Čikuse tusim.. kazdopadne to ve vetsi rychlosti musi bejt hodne hnusnej zazitek

1 reakcí na tento příspěvek zaseknutí zadního kola

2.1.2018 v 23:29 | Nahoru | #6
cca ve 180km/h je potreba vymacknout spojku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zaseknutí zadního kola

2.1.2018 v 23:32 | Nahoru | #7
cuir> pokud je to kousnutí na převodovce a výstupní hřídel se kousne natvrdo, tak vymáčknutím spojky jen odpojíš motor, ale ne zadní kolo. To by chtělo detonační rozpojovač sekundárního řetězu.

Jinak prasklá vidlička, ulomený dub sežraný jinými koly atp. Může se stát. Když někdo předtím řadil patou a bez spojky, tak to může jít kukat. Nebo i vada materiálu, byť je to krajně nepravděpodobné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zaseknutí zadního kola

2.1.2018 v 23:37 | Nahoru | #8
Gahan37> vtec, rok 99 tuším, a nalítano kolem 50tkm, dával motor ven a šlo to k týpkovi který to rozpulil a měnil tam nějaké kolečka, jaké nevím a příčinu také ne. Ale až toho kámoše uvidím zeptám se ho a napíšu ti :)

zaseknutí zadního kola

2.1.2018 v 23:40 | Nahoru | #9
myslím že ve 200 kdyby se seklo zadní kolo na prudko tak po té spojce nestihneš ani sáhnout....

1 reakcí na tento příspěvek zaseknutí zadního kola

2.1.2018 v 23:55 | Nahoru | #10
v zatecce mi slitnul retez, to ani vymackla spojka nezachrani

zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 00:28 | Nahoru | #11
Bráchovi na J250 praskl řetěz a ten strhl spodní díl plechového krytu, který zablokoval zadní kolo. Utrhlo to asi 6-7 špic. Naštěstí na rovině, ale 100m "had" , končící v protisměrné příkopě! Rychlost cca 90, spíš víc. Guma na hadr.
Vydoloval to ven (ten kryt ) , dotlačil domů ( 3km ) a šel na autobus ( do práce ). Ptal jsem se ho, esli si aspoň převlékl spoďáry. On ale vůbec neví, jak zastavil. Probral se až v tom pangejtu, když na něj troubily auta.
...vlastně si ještě musel vyměnit boty, protože to jedna funglová áda nepřežila! A to ho taky nejvíc nasralo!

Naposledy editováno 03.01.2018 00:37:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 00:30 | Nahoru | #12
liborrider> 99 je ještě pořád Fi....vtec od 02....tak to měl kliku,mě jen kamarád říkal že trpí 3 stupeň u roku 01....to musela být ta VFR hodně opotřebovaná,zrovna 99 jsem měl a prodal s 116t km na tachometru a dle servisu měla při tomhle nájezdu vše v normě, jak ventilové vůle tak i všechny mechanické části a i komplet spojku jsem měnil zbytečně prý....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 00:54 | Nahoru | #13

Gahan37 píše: liborrider> 99 je ještě pořád Fi....vtec od 02....tak to měl kliku,mě jen kamarád říkal že trpí 3 stupeň u roku 01....to musela být ta VFR hodně opotřebovaná,zrovna 99 jsem měl a prodal s 116t km na tachometru a dle servisu měla při tomhle nájezdu vše v normě, jak ventilové vůle tak i všechny mechanické části a i komplet spojku jsem měnil zbytečně prý....


a to ti rozpulili motor aby se podivali na prevodovku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 01:39 | Nahoru | #14

maspe píše: cuir> pokud je to kousnutí na převodovce a výstupní hřídel se kousne natvrdo, tak vymáčknutím spojky jen odpojíš motor, ale ne zadní kolo. To by chtělo detonační rozpojovač sekundárního řetězu.

.........



no jo, teoreticky to mozne je... ze se sekne pouze vystupni hridel, ale vetsinou jsou sprajcle obe hridele mezi sebou a pokud vymacknu spojku tak uvolnim sevreni a je velika sance ze material vypadne ven a vystupni hridel se zacne znovu otacet.

Navic zmacknuti spojky je krome dobreho balancu jedina mozna vec co muze jezdec udelat. Takze nema smysl asi moc resit , ze v nekterem pripade to nepomuze. Jednak je to procentuelne hodne zanedbatelne a druhak spojka se v tomto pripade macka vzdy (kdyz to jezdec stihne nez se vymazne :D ) a bud to pomuze a nebo ne...

tady odesly zuby z kolecka pro 5tej prevodovej stupen... vzalo to sebou jeste dalsi dve kola.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 01:59 | Nahoru | #15

maspe píše: To by chtělo detonační rozpojovač sekundárního řetězu.



to zni jako plan a znam jednoho z pyrofora, co by to byl schopnej i zkusit sestrojit.. ..jen aby ten prestrelenej retez + strepiny z nej, navic v ty rychlosti nenapachali nakonec vic skody nez "jen polozena" motorka, strihnout hridel az za loziskem asi taky moc realny taky nebude, to by bylo na peknej kus modeliny a brr,.. s tim pod zadkem bych teda jezdit nechtel, nehlede na moznou selhavku v pripade omylem prislapnute zadni brzdy.. (samozrejme chapu ze to bylo mysleny s nadsazkou, jen tak insomnicko-cimrmanovsky rozvadim zajimavou myslenku.. )

(reakce na) zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 06:55 | Nahoru | #16

cuir píše: a to ti rozpulili motor aby se podivali na prevodovku?


Děkuji za upozornění....všechny běžné mechanické části v závislosti na servisních intervalech....nicméně ta 99 měla při koupi z Bylan na tachu 45t km a kotouče jsem měl pod limitem z čehož usuzuji že reálných tam bylo o dost víc...ale jezdí stále ....tzn 99 s 50t km to bude asi horší kus

1 reakcí na tento příspěvek zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 07:46 | Nahoru | #17
Podle me by se to ve vyssi rychlosti naopak stat nemuselo. Jsou tam mnohem vetsi rychlosti a pri nejakem zaseku mnohem vetsi razova zatizeni. Takze pripadna ztrata zubu a podobne by mohla vest jen k vetsi destrukci soucasti prevodovky, bloku apod. Ale taky samo nemusela, tak nevim jestli vas to uklidnilo.

zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 08:45 | Nahoru | #18
Vlastní zkušenosti:
- jedu plnou palbu (cca 65km/h ) a kouslo se zadní kolo, had asi 10m, ale v pohodě - ojniční ložisko KO (Jawa Mustang)
- na VFR bez problémů
- fotka chybějících zubů je skoro stejná jak u bejvalky Scenic I - randál, ale jelo to. Hrozný auto

zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 09:01 | Nahoru | #19
Na XT 600,povolil pavouk,ve 120 se ženou ,zadní kolo sežralo spacáky a bloklo se,dá se to ustát ale už by jsem nechtěl,guma 09ka asi poloviční byla probržděná na vyhození

Naposledy editováno 03.01.2018 09:02:12

zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 09:32 | Nahoru | #20
Kámošovi se seklo ložisko zadního kola na VFR 750, naštěstí už něco cítil tak zpomalil.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 11:38 | Nahoru | #21

V_i_c_i píše: Podle me by se to ve vyssi rychlosti naopak stat nemuselo. Jsou tam mnohem vetsi rychlosti a pri nejakem zaseku mnohem vetsi razova zatizeni. Takze pripadna ztrata zubu a podobne by mohla vest jen k vetsi destrukci soucasti prevodovky, bloku apod. Ale taky samo nemusela, tak nevim jestli vas to uklidnilo.



NEUKLIDNILO, a využiju téma k dotazu , když mě zlobilo čidlo bočního stojanu, (sklopený občas signalizoval vyklopený) napadlo mě, co by se stalo za jízdy v náklonu, kdyby čidlo najednou z ničeho nic zasignalizovalo vyklopení a chcíplo motor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 12:33 | Nahoru | #22

GL1 píše: NEUKLIDNILO, a využiju téma k dotazu , když mě zlobilo čidlo bočního stojanu, (sklopený občas signalizoval vyklopený) napadlo mě, co by se stalo za jízdy v náklonu, kdyby čidlo najednou z ničeho nic zasignalizovalo vyklopení a chcíplo motor


Uplne nevim na co se tedy ptas. Me se to stavalo diky vyzhavenemu kontaktu ve svazku a bylo to relativne neprijemne - vlastne se na te motorce nedalo poradne jezdit, protoze ji clovek neveril. Vyhoda oproti cidlu stojanu byla, ze po chycipnuti se to setrvacnosti zase okamzite roztlacilo, ale skublo to se mnou poradne. Zazil jsem to jen v malem naklonu a neupadl jsem, prijemny to ale nebylo. Pri jizde rovne to se mnou skublo jako kdyz "brnknes" za brzdu - leknes se ale nic zasadniho se nedelo.

e: Jinak jiste bude zalezet na gumach, teplote, asfaltu atd...

Tomas

Naposledy editováno 03.01.2018 12:35:40

zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 13:05 | Nahoru | #23
Kdysi se mi u Varana na MX trati v tobogánu, kde se motorka ve velkém náklonu točí kolem nohy, aktivovalo čidlo chípající motor při pádu na bok. Vzhledem k minimální rychlosti to byla bezva legrace zejména pro záda a koleno, udržet tohle koťáko na jedné noze Naštěstí se to obešlo beze škod na zdraví i majetku.

(reakce na) zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 15:14 | Nahoru | #24

GL1 píše: NEUKLIDNILO, a využiju téma k dotazu , když mě zlobilo čidlo bočního stojanu, (sklopený občas signalizoval vyklopený) napadlo mě, co by se stalo za jízdy v náklonu, kdyby čidlo najednou z ničeho nic zasignalizovalo vyklopení a chcíplo motor



No tak neni duvod aby pri chcipnuti motoru si sebou hned prasknul - kdyz pojedes nadoraz, tak to tohle muze zpusobit. Ale kdo takhle jezdi v provozu? Ja si kolikrat zaklapnu v zatacce plyn a v poho...

1 reakcí na tento příspěvek zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 16:21 | Nahoru | #25
Me se jednou na fichtlu ulomil kousek pistniho krouzku a zadrelo se to, kdÿz jsem letel z kopce na plnej knedlik. kouslo se to ale ustat se to dalo. Nic moc prijemnyho.... Spojka pomohla Jinak kdyz jste u těch čidel, zlobí mě čidlo neutrálu na 929. nemáte někdio tušení kde je schovaný? Ze schématu moc moudrej nejsem...

(reakce na) zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 16:47 | Nahoru | #26

kerut píše: to zni jako plan a znam jednoho z pyrofora, co by to byl schopnej i zkusit sestrojit.. ..jen aby ten prestrelenej retez + strepiny z nej, navic v ty rychlosti nenapachali nakonec vic skody nez "jen polozena" motorka, strihnout hridel az za loziskem asi taky moc realny taky nebude, to by bylo na peknej kus modeliny a brr,.. s tim pod zadkem bych teda jezdit nechtel, nehlede na moznou selhavku v pripade omylem prislapnute zadni brzdy.. (samozrejme chapu ze to bylo mysleny s nadsazkou, jen tak insomnicko-cimrmanovsky rozvadim zajimavou myslenku.. )



Zajímavá teorie, ovšem když jsem tu nedávno viděl kolující určité fotky, myslím že BMW pracuje na podobném systému detonačního odpalování kardanové hřídele....
http://i61.tinypic.com/2aag9w2.jpg

(reakce na) zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 16:50 | Nahoru | #27

Zlesa píše: Me se jednou na fichtlu ulomil kousek pistniho krouzku a zadrelo se to, kdÿz jsem letel z kopce na plnej knedlik. kouslo se to ale ustat se to dalo. Nic moc prijemnyho.... Spojka pomohla Jinak kdyz jste u těch čidel, zlobí mě čidlo neutrálu na 929. nemáte někdio tušení kde je schovaný? Ze schématu moc moudrej nejsem...


ani ne minutka v googlu...melo by to bejt ono. Na strance kde to bylo vlozeny psali ze je to z 929..tak snad je to pravda...
https://postimg.org/image/ixywt5gr7/

zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 20:31 | Nahoru | #28
kámošovi na chooperu se za jízdy namotala sundaná bunda do zadního kola - to vymáčknutí spojky nepomůže ;)
měl za sebou bábovku, ustáli to. rychlost cca 80-90, čára cca 40 metrů

1 reakcí na tento příspěvek zaseknutí zadního kola

3.1.2018 v 21:37 | Nahoru | #29
Na bratrovy RSV Mille se ustřihla vyvažovací podložka a v 50km/h sekla zadní kolo, po rozebrání bylo v řiti oil čerpadlo, spojkovej koš, ozubený kolo co ho hnalo na dvě půlky a pravý dekl motoru. 5 min. než se to stalo tak letěla přes 200km/h, to už by zabolelo

(reakce na) zaseknutí zadního kola

4.1.2018 v 07:52 | Nahoru | #30
T0m4s> Jo, popsal jsi to přesně, dík
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist