globalmoto_unor




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Teleskopy - hladina, nebo množství
Zdravím vespolek. Když procházím diskuze nad množstvím oleje do předních vidlic vidím, že někdo radí v mililitrech, jiný radí držet výšku hladiny od vrchu stlačeného teleskopu.
V servisním manuálu Suzuki DL1000 je uvedeno "Capacity 505 ml(každá noha)" a dále "Fork oil level 133,0 mm", tedy oba parametry. Dá se spolehnout na to, že když tam naliju 505 ml, bude hladina 133,0 mm od vrchu?
Nechce se mi komplet rozebírat vidlice a chci pouze vyvměnit olej, tím pádem ale nezměřím tu výšku.
Ještě poznámka, z každé nohy jsem vylil rovných 400 ml.
Na druhou stranu co se stane, když tam bude krapet víc?
Nazdar a díky.
Předchozí
1 2
Následující

Teleskopy - hladina, nebo množství

23.12.2017 v 16:46 | Nahoru | #1
Řeknu to asi tak. Nejlepší by bylo obě flašky odmontovat a nechat pořádně vykapat. Když to budeš dělat přímo na motorce, tak ti něco zůstane v tlumičích, a v uvozovkách to přeliješ, to by asi tolik nevadilo, ale nemusíš mít jistotu že bude v každé trubce stejně.

Na Banditu jsem měl trubky během chvilku venku, vytáhl vnitřní pružiny a tlumič, nechal do druhého dne okapat, pak nalil, chvilku počkal, a pro pružil tlumiče, aby z oleje vyprchal vzduch, změřil hladinu a namontoval.

Teleskopy - hladina, nebo množství

23.12.2017 v 16:46 | Nahoru | #2
nalej to podle manuálu,ale počítej s tím,že tam cca 0,5dcl zůstane.

když bude víc,bude to ke konci stlačování tvrdší.

2 reakcí na tento příspěvek Teleskopy - hladina, nebo množství

23.12.2017 v 17:13 | Nahoru | #3
Objem je orientacni meri se vyska hladiny. Imho delat to timto zpusobem je uplne nahovno, protoze tam ten nejvetsi bordel zustane vcetne toho staryho oleje (pomerne dost) a ten novej tim akorat degradujes. Asi lepsi nez dratem do oka, ale proc to delat na prasaka kdyz to jde delat i poradne. Rozdil je cca hodina prace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

23.12.2017 v 17:51 | Nahoru | #4
gugo> to píše přesně tohle odmítám dělat i přes výslovné přání zákazníka ten největší "kentus" je vespod vidlice a okamžitě degraduje nový olej... výměnu, děláš mj. proto ať se zbavíš té "brusné pasty" co ti žere pouzdra a kluzné plochy... a takhle jí tam v podstatě necháš

Teleskopy - hladina, nebo množství

23.12.2017 v 18:27 | Nahoru | #5
udaj o mnozstvi oleje je tam pro lidi, co meni olej pravidelne a pak si muzou dovolit ho dejme tomu obvymenu vymenit stylem, vyleju a naleju. A to proto, ze nechteji kvuli kazde vymene oleje menit gufera.
Pokud ale nejsi pripad, ze jsi tam menil olej minuly rok, tak pak jednoznacne rozebrat, kompletne vycisit a tak dale...

Je to udelane tak, ze nikdy nevylejes vsechen olej. Takze otevres tlumic , otocis, vylejes, parkrat zapumpujes a pak kdyz tam das tech 505ml tak by jsi mel bejt +- na spravne hladine.
Predpokladam ,ze jsi vylil 400ml kvuli tomu, ze jsi s vidlici nezapumpoval.

kdyz dam oleje podle manualu tak vzdy jeste dolejvam nejake mnozstvi navic abych se dostal na srpavnou hladinu. Pri nalevnai oleje je potreba s vidlici take zapumpovat aby se vyhnal vzduch. Kdyz do nove slozene vidle nalejes olej ,tak bejva hladina hodne vysoko, po zapumpovani (ja pumpuju cca 10x) hladina klesne pod uvedenou hodnotu.

tady ams dve fotky at vidis o jakem hnusu se bavime... je to vnitrni dil vidle, kde se tahle kase usazuje nejvice. Plus samozrejme i na samotnem dne vidle toho bejva hodne, vzdy je potreba to vycistit, jinak vymena oleje nema smysl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

23.12.2017 v 18:39 | Nahoru | #6

PETARDAK píše: gugo> to píše přesně tohle odmítám dělat i přes výslovné přání zákazníka ten největší "kentus" je vespod vidlice a okamžitě degraduje nový olej... výměnu, děláš mj. proto ať se zbavíš té "brusné pasty" co ti žere pouzdra a kluzné plochy... a takhle jí tam v podstatě necháš



máš pravdu......u každé staré motorky(ostré) co jsem koupil jsem z toho vypustil hnědé bláto plné pilin,které bez rozebrání a otření do sucha nejde vyčistit....,zajímalo by mně jak dlouho na to předchozí majitel sral,aby to taky vypadalo.

před 2mi lety jsem konečně našetřil na novou exc 350,dle manuálu jsem po 20ti hodinách vyměnil olej-samozřejmě byl čistý-jako nový.pak znovu v 80ti hodinách a olej zase čistý,jen opravdu lehce zakalený,kluzáky bez známek opotřebení....

zase se mi potvrdilo,že životnost je přímo úměrná servisu a že jsou lidi hrozné hovada...

Teleskopy - hladina, nebo množství

23.12.2017 v 18:47 | Nahoru | #7
u výměny/náplně oleje bývá uvedeno víc parametrů
1) jen výměna (vypoušťákem)
2) výměna + filtr ( u motorového )
3) nová)=plná) náplň při kompletním rozebrání a nalití
k tvému konkrétnímu dotazu, nalil bych tam tolik, kolik jsi vypustil, za předpokladu, že máš jistotu, že původní náplň byla ok

1 reakcí na tento příspěvek Teleskopy - hladina, nebo množství

23.12.2017 v 18:50 | Nahoru | #8
Dolph-cz

Máš pravdu, pokud původní majitel tohle neřeší, tak je to hnus v těch vidlích. Když jsem na 10 let staré motorce v pouštěl původní olej z tlumičů, byl černý jak bota a smrděl spáleninou, teď to dělám každý rok, a je to už úplně jiný, v podstatě vypouštím čistý olej.

(reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

23.12.2017 v 19:13 | Nahoru | #9

Uni33 píše: Dolph-cz

Máš pravdu, pokud původní majitel tohle neřeší, tak je to hnus v těch vidlích. Když jsem na 10 let staré motorce v pouštěl původní olej z tlumičů, byl černý jak bota a smrděl spáleninou, teď to dělám každý rok, a je to už úplně jiný, v podstatě vypouštím čistý olej.



ano,pokud se jedná o motorku vybavenou výpustnými šrouby na olej.....není problém jednou za rok zainvestovat 300kč do oleje ,po vyjížďce olej vypustit a nalít nový.práce na 10 minut a funkční tlumiče na řadu let.

Naposledy editováno 23.12.2017 19:14:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

23.12.2017 v 19:32 | Nahoru | #10

Dolph-cz píše: máš pravdu......u každé staré motorky(ostré) co jsem koupil jsem z toho vypustil hnědé bláto plné pilin,které bez rozebrání a otření do sucha nejde vyčistit....,zajímalo by mně jak dlouho na to předchozí majitel sral,aby to taky vypadalo.

před 2mi lety jsem konečně našetřil na novou exc 350,dle manuálu jsem po 20ti hodinách vyměnil olej-samozřejmě byl čistý-jako nový.pak znovu v 80ti hodinách a olej zase čistý,jen opravdu lehce zakalený,kluzáky bez známek opotřebení....

zase se mi potvrdilo,že životnost je přímo úměrná servisu a že jsou lidi hrozné hovada...



Ja jsem z toho u zakazniku parkrat vypoustel olej ze smrdel jak kdyz se vypousti zumpa. Tezko rict jak dlouho to bylo nality. Na svejch motorkach se k tomu dostanu tak a 2 roky a vetsinou leju ven olej co je na nem poznat jakou mel puvodne barvu a trochu trpytkuje, ale voni porad jako mineralni olej.

1 reakcí na tento příspěvek Teleskopy - hladina, nebo množství

23.12.2017 v 19:44 | Nahoru | #11
já to dělám tak, že naplním předepsané množství a zkouším svými 95kg jak moc jde tlumič stlačit oproti předepsanému zdvihu. většinou se stane to, že se dostanu při předepsaném množství tak na 60-70% zdvihu, tak postupně ulívám až se dostanu např. na 90% zdvihu a tak to nechám. a funguje to perfektně.

(reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

23.12.2017 v 19:53 | Nahoru | #12
gugo> Nedavno jsem si přivezl CBR600 a že se prej musí přetěsnit vidle - chcalo jedno gufero. Vim o jakým kentusu mluvíš - tady byl olej v podstatě dvousložkovej - tekoucí složka a bláto. Úplně, ale úplně černej. Což vo to, to už jsem párkrát viděl, ale ten smrad - jako "ultra koncentrát skvašenejch hoven smíchanejch s pukavcema". Normálně se mi z toho dělalo blbě.

Edit: Futra samozřejmě vydřený, zkroucenej a utrženej štělovák odskoku na jednom tlumiči. Po celkový repasi to chodí nádherně.

Naposledy editováno 23.12.2017 19:56:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

24.12.2017 v 22:10 | Nahoru | #13

RUTAN píše: já to dělám tak, že naplním předepsané množství a zkouším svými 95kg jak moc jde tlumič stlačit oproti předepsanému zdvihu. většinou se stane to, že se dostanu při předepsaném množství tak na 60-70% zdvihu, tak postupně ulívám až se dostanu např. na 90% zdvihu a tak to nechám. a funguje to perfektně.



Můžeš to nějak vysvětlit? Chápu to jako nastavení na Tvou hmotnost, ale nebylo by k tomu nějaké povídání? Odkaz?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

24.12.2017 v 23:10 | Nahoru | #14

kuzmič píše: Můžeš to nějak vysvětlit? Chápu to jako nastavení na Tvou hmotnost, ale nebylo by k tomu nějaké povídání? Odkaz?



na tom celkem není co vysvětlovat - naliju tlumič, zavřu, na zem dám hadr, aby mi to na dlažbě neujelo a nepoškrábal se, na vrch tlumiče druhý hadr, aby to netlačilo do rukou, opřu o to obě ruce a hópnu po tém:) takhle několikrát, co to jde nejvíc a sleduju zdvih, který vidíš běžně na kluzáku jako stopu, kde je setřený olejový film. a měřím vzdálenost od hrany prachovky. jak se dostanu na 90% papírového zdvihu (třeba papírový zdvih u R6 ´3 je myslím 120mm, dostal jsem se na 107mm), tak to nechám. V podstatě pokaždé se mi to doteď po výměně náplně podle předepsaného objemu nepovedlo toho zdvihu dosáhnout - ztvrdlo to na konci a tak by to fungovat nemělo. takže ulívám třeba po 20cl do doby, než se dostanu do stavu, jaký jsem popsal.

(reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

25.12.2017 v 00:24 | Nahoru | #15
Rutan> to zni rozumne, a jednoduse

gugo píše: Objem je orientacni meri se vyska hladiny. Imho delat to timto zpusobem je uplne nahovno, protoze tam ten nejvetsi bordel zustane vcetne toho staryho oleje (pomerne dost) a ten novej tim akorat degradujes. Asi lepsi nez dratem do oka, ale proc to delat na prasaka kdyz to jde delat i poradne. Rozdil je cca hodina prace.



..jj u starejch showa cartridgi maximalne hodina, a v nich se toho bordelu nahromadi nejvic, pokud se ten olej nemeni pravidelne a uvnitr vidli je onen zminenej "cernej blativej odpornej smradlavej humus" tak bez toho uplnyho rozebrani ani nema smysl ten olej menit

(reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

25.12.2017 v 09:17 | Nahoru | #16
RUTAN> Hmmm, to zní zajímavě, já jen že tohle jsem ještě nikdy neslyšel, nečet...

Teleskopy - hladina, nebo množství

25.12.2017 v 09:32 | Nahoru | #17
Měnit olej ve vidlích bez rozebrání a vyčištění je jako mít doma krásnou nadrženou buchtu a jít radši onanovat... Ten sajrajt co tam třeba při skoro denním ježdění po dvou letech je, to nechceš vidět ani cejtit, je to smrad jak z nádražních hajzlíků

1 reakcí na tento příspěvek Teleskopy - hladina, nebo množství

27.12.2017 v 12:45 | Nahoru | #18
Tak díky za názory všech. Jen upřesním to, co jsem nepovažoval při položení dotazu za důležité.
Dělám to poprvé a tak nevím, co mě tam může čekat. Obě nohy mám z motorky vytažené.
Olej jsem vyléval a pumpoval s tím při tom. Otočené pak byly ještě cca 2 hodiny.
Olej z nich vylitý je vcelku čirý, nezakalený, bez známek nějakého kalu či sajrajtu a vůbec nesmrděl.
Na základě toho jsem zvažoval, že bych to víc už nerozdělával a neměnil ani gufera prachovky i když je mjám nachystané - proč, když to neteče
Ale koukám že asi budu muset, protože pak bych sem už asi nesměl chodit.
Zdarec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

27.12.2017 v 20:29 | Nahoru | #19
Krleš70> Hele to neber osobně, ale fakt je to lepší udělat komplet, tedy vylejt, rozebrat, vyčistit, nový gufera(někdy i prachovky a futra dle opotřebení) nestojí to majlant a ty dvě hodinky tě nezabijou a máš jistotu, že jsi to udělal tak jak se má. Mě když dají lidi moto nebo vidle na servis tlumičů tak měním vždy i gufera, protože to stejně musím rozdělat, abych vyčistil i kal co je právě usazen uvnitř vidlice vespod, to že to necháš vykapávat i den bez rozebrání nic nevyřeší, je to bahýnko co se zastaví uvnitř tlumiče a ven se ho při troše štěstí dostane troška, zbytek ulpí v labyrintech tlumiče a na jeho stěnách, pak naleješ nový olej a zbytek bordelu je tam furt, pak to obrušuje ty vodící futra kluzáků a i tvrdochrom na nich. Výrobce většinou doporučuje výměnu oleje ve vidlích co dva roky u některých modelů i rok a u závodního použití i dříve a vždy se mění i gufera, nikde v manuálu jsem neviděl, že by tam bylo, vylejte olej vrchem a nalejte nový... Proto ti tu každý říká, rozebrat, vyčistit a nová gufera, případně po kontrole i jiné části tlumičů. Je to jako turecká káva, nahoře kapalina, dole kal(lógr) a ten přes tlumič neproteče... Proto to popichování ber jako dobrou radu a ne jako útok na tvou osobu, nikdo znalý z nebe nespadl

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

27.12.2017 v 20:35 | Nahoru | #20

dewwil píše: Krleš70> Hele to neber osobně, ale fakt je to lepší udělat komplet, tedy vylejt, rozebrat, vyčistit, nový gufera(někdy i prachovky a futra dle opotřebení) nestojí to majlant a ty dvě hodinky tě nezabijou a máš jistotu, že jsi to udělal tak jak se má. Mě když dají lidi moto nebo vidle na servis tlumičů tak měním vždy i gufera, protože to stejně musím rozdělat, abych vyčistil i kal co je právě usazen uvnitř vidlice vespod, to že to necháš vykapávat i den bez rozebrání nic nevyřeší, je to bahýnko co se zastaví uvnitř tlumiče a ven se ho při troše štěstí dostane troška, zbytek ulpí v labyrintech tlumiče a na jeho stěnách, pak naleješ nový olej a zbytek bordelu je tam furt, pak to obrušuje ty vodící futra kluzáků a i tvrdochrom na nich. Výrobce většinou doporučuje výměnu oleje ve vidlích co dva roky u některých modelů i rok a u závodního použití i dříve a vždy se mění i gufera, nikde v manuálu jsem neviděl, že by tam bylo, vylejte olej vrchem a nalejte nový... Proto ti tu každý říká, rozebrat, vyčistit a nová gufera, případně po kontrole i jiné části tlumičů. Je to jako turecká káva, nahoře kapalina, dole kal(lógr) a ten přes tlumič neproteče... Proto to popichování ber jako dobrou radu a ne jako útok na tvou osobu, nikdo znalý z nebe nespadl



souhlasím s tebou výjma jedné věci - výměna vodítek. To není zrovna práce pro laika a málokdo dokáže vyhodnotit, kdy se to má měnit..

(reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

27.12.2017 v 20:42 | Nahoru | #21
RUTAN> to je pravda, no nechal jsem se trochu unést Jinak jsem byl rád, že u tebe v shopu byly k dostání, na R1 RN09 už v originálu nejsou nikde, ale K-Tech super, vidle už měly vůli a při brzdách vibrovaly, nyní jak po kolejích

(reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

27.12.2017 v 21:22 | Nahoru | #22
RUTAN> tak jako neuskodis tim urcite nicemu i kdyz samozrejme pokud se to meni pravidlene, neplave v tom stoletej humus a pokud ty futra o sebe vzajemne moc neotluces pri vyrazeni gufer (myslim teda u klasickejch vidli, u USD to jde mozna i chytrejs, vrchem.. nez vyrazenim trubky z kluzaku, nevim, nedelal jsem..) tak asi jo, staci zkouknout povrch a ocistit..

1 reakcí na tento příspěvek Teleskopy - hladina, nebo množství

1.1.2018 v 20:23 | Nahoru | #23
Tak ještě jednou díky za názory. A nebojte, nic si osobně neberu.
No a jak odpovídá předepsané množství oleje a definovaná vzdálenost hladiny od vrchu teleskopu, budu muset zjistit při rozborce.
Našel jsem nějaké video kde nějaký maník podobnou rozborku provádí TU .
Máte k tomu postupu nějaký doporučení? Právě to narážení vodícího kroužku pod guferem mě odrazovalo od kompletní rozborky.
Díky

(reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

Skvělá odpověď, děkuji! 1.1.2018 v 20:31 | Nahoru | #24
Krleš70> na narazeni ti staci novodurova trubka DN 40 a zadna veda to neni. JE dobry si tu cast vidle do ktery to natloukas ohrat horkovduskou pak to tam lip leze.

Teleskopy - hladina, nebo množství

1.1.2018 v 20:51 | Nahoru | #25
taky se da rozstrihnout to stare gufero a natlouct to tam pres nej...

Teleskopy - hladina, nebo množství

1.1.2018 v 22:19 | Nahoru | #26
je lepší si pohlídat vejšku hladiny,ja si ji neohlídal , věřil manualu nalil co psali a když sem asi po dvou měsících vymet díru tak mi jedno gufero vystřelilo,tak se mi to prodražilo i o nový desky

Teleskopy - hladina, nebo množství

7.1.2018 v 17:04 | Nahoru | #27
Takže příteličkové, hotovo.
Zodpovědně můžu prohlásit, že když se do každé nohy velkého V-Stroma nalije předepsaných 505 ml, na dodržení předepsané výšky hladiny, 133 mm od vrchu, se musí odebrat 14 ml oleje z každé (myšleno, po kompletní rozborce). Tedy, pokud to někdo bude dělat, 1l oleje stačí a nebude potřeba odebírat téměř nic.
Pokud by se to však kompletně nerozebralo, zůstalo by tam tak deci v každé, ať se snažíte sebevíc.
Takže když by se někdo rozhodl měnit pouze olej, měřit hladinu je potřeba - nevíte, kolik tam toho máte. Ale stačí rozšroubovat kontra horní koncovky a péro je venku.
Zase jsem o trochu víc motorkář.
Nazdar

2 reakcí na tento příspěvek Teleskopy - hladina, nebo množství

7.1.2018 v 18:11 | Nahoru | #28
hele a ta hladina se měří s vyndanou pružinou a tlumičem zasunutým na doraz..je tak?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

7.1.2018 v 21:34 | Nahoru | #29
RUTAN> Pokud nevyndáš pružinu, nic nezměříš, tlumič tam musí být, protože se šroubuje zespoda zvenku - jinak olej vyteče a jestli je zasunutý/vysunutý je nejspíš jedno a teleskop je zasunutý nadoraz.

(reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

8.1.2018 v 07:03 | Nahoru | #30

Krleš70 píše: RUTAN> Pokud nevyndáš pružinu, nic nezměříš, tlumič tam musí být, protože se šroubuje zespoda zvenku - jinak olej vyteče a jestli je zasunutý/vysunutý je nejspíš jedno a teleskop je zasunutý nadoraz.



Samozřejmě to není jedno! ta pístnice má taky svůj objem, který ti výšku hladiny změní, zasunuta nadoraz, musí být při měření, trubka i pístnice!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom Hlubas 8 21.1.2024 v 15:00 jarekol
v strom Suzuki DL 1000 V-Strom aldags 6 20.1.2024 v 21:47 aldags
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 33 23.11.2023 v 23:05 spendl_spendlik
Rozsvicující se kontrolka motoru Suzuki DL 1000 V-Strom Mastik4 9 17.9.2023 v 21:03 dzudas
kontrolka oleje Suzuki DL 1000 V-Strom akimek314 1 8.9.2023 v 06:36 milor

TOPlist