globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: podivná věc s přední brzdou
19.12.2017 v 19:55
Zdar. Musim se už prostě optat fundovaných. CBR 600 F, přední brzdy. Brzdový třmeny (čtyřpístky Nissin) rozebraný, pístky v pořádku, nový těsnění a prachovky na všech pístkách + těsnění mezi půlky (brzdiče ). Prostě rozborka, vyčištění, kompletní přetěsnění + nový desky. Místo origo pumpy použita radiální Brembo 3.16 z R1ky rok 2005 (pumpa mnou odzkoušená, mnou ježděná, šlapala perfektně). K tomu odžkoušený pancéřový hadice PP Tuning (HEL).

Problém je ten, že se mi buď nedaří brzdy odvzdušnit, nebo je něco s pumpou. Systém nalitej už poněkolikátý, odvzdušňovanej pořád dokola a brzda tlakuje, ale málo. Nikde nic neteče - všechno těsní. Nalíval jsem klasicky seshora a po odvzdušnění pořád malej tlak (malej, ale je), potom všechno vylejt, naplnil jsem přes třmeny odspoda, odvzdušnil, tlak malej, ale je. Pak dokola a dokola odvzdušňování (jak třmeny, tak pumpa), to se tvaří, že je naprosto bez vzduchu. Odvzdušňoval jsem i velkou stříkačkou podtlakem, dneska i podtlakovým odvzdušňovačem (na kompresor). Tváří se to odvzdušněně. Zkoušel jsem už i nechat skoro 30 hodin zmačklou páku brzdy (uvazánou k heftu) - po tomto úkonu první zmačknutí krásně tvrdý, další už měkčí a pak zase měkký. Třmeny jsem už i různě obracel atp.

Pístky chodí a vrací se, zvenčí jsou suchý, všechny spoje taky. Pumpa používaná do tý doby chodila naprosto korektně.

Může bejt poškozený nějaký těsnění v pístku pumpy? Když ale namačknu a držím, tlak se nezmenšuje. Občas se stane, že páčka o trochu "ztuhne", při dalším pomačkání zase změkne.

Že by radiální pumpa Brembo 3.16 z Yamahy R1 (2005) byla slabá na čtyřpístky Nissin z CBR 600 (průměr 32 a 34 mm)? Přitom R1 má taky čtyřpístky (mam je na FZS 1000 a vypadají ještě mohutnějš) - to se mi prostě nezdá.

Už si nějak nevim rady. Leda ještě zkusit znova origo pumpu. Ale jak řikam - ta radiálka chodila do posledního použití jak víno. Nebo jí ještě rozebrat a zkontrolovat.

Naposledy editováno 19.12.2017 20:17:46

1 reakcí na tento příspěvek podivná věc s přední brzdou

19.12.2017 v 23:17 | Nahoru | #1
Pokud jsi použil kapalinu DOT 4 nebo 3, ne 5, tak je první krok správně a těsnění ve válci ti nenabobtnalo. Zbývá odvzdušnit válec samotný. Polohuj pumpu tak, aby přívod od nádobky byl při ovzdušňování svisle nahoru, jinak se ti tam malá bublinka může schovat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podivná věc s přední brzdou

20.12.2017 v 06:14 | Nahoru | #2

Beranidlo píše: Pokud jsi použil kapalinu DOT 4 nebo 3, ne 5, tak je první krok správně a těsnění ve válci ti nenabobtnalo. Zbývá odvzdušnit válec samotný. Polohuj pumpu tak, aby přívod od nádobky byl při ovzdušňování svisle nahoru, jinak se ti tam malá bublinka může schovat.



Bratr mě přesvědčil k použití brzdovky Motul RBF600. Začlo se to chovat takhle podivně. Pak jsem ji vylil (i ze třmenů) a dal jsem klasickou DOT4. A podivnost trvá.

Že by mi z brzdovky s vyšším bodem varu mělo nabobtnat těsnění v pumpě?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.
honda cbr600f2 2002 Honda CBR 600F tomg 15 15.2.2024 v 08:32 mta
Motoalarm SPY15 Honda CBR 600F aFazol 10 5.2.2024 v 14:52 LiborGSXR
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 22 2.2.2024 v 16:16 juri23

TOPlist